Jump to content


Fotografije

Najjeftiniji drumas protiv najskupljeg drumasa - koja je razlika u performansama?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
392 odgovora na ovu temu

#361 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 29 July 2019 - 02:40 PM

Trke se voze u grupi, pa 90% vozača 90% vremena vozi u zavetrini, daleko ispod svog maksimuma - par stotina grama težine i par vati manje vazdušnog otpora tu ne pravi bitnu razliku. Zato danas, kao i oduvek, trku pobeđuje najpametniji i/ili najjači vozač, a ne najbolji bicikl. Zato većina profesionalaca i vozi bicikle koji su prilično iznad minimalne dozvoljene težine, sa ramovima, volanima, točkovima izabranim prvo po osećaju, a ne aerodinamici.

 

Prvi deo tacan drugi nije. Oni danas prvenstveno daju prioritet aerodinamici. Upravo zato sto glavni vozac tima vozi 90% u zavetrini, i njegov jedini zadatak je kad ga izvezu do zadnjih 10-20 km, da tu krene pun gas i pokida sve ostale. Kad vozis u velikoj grupi tu je zamor minimalan, puls manji za 30-40-50 i tezina ne igra bitnu ulogu vec samo aerodinamika. Ali za nas rekreativce tezina i te kako igra ulogu. Jer rekreativac gotovo nikada ne vozi u grupi od 10-20-30 vozaca. Uvek vozi sam ili sa jos jednim ili dva drugara u 90% slucajeva. Zato za rekreativce je daleko bitnija tezina, nego aerodinamika, narocito ako voze brda i planine. Na brdu se svakih 100 grama oseca a ne kilogram dva. Aerodinamika takodje ima efekat samo na brzinama vecim od 35 km na cas.


  • 0

#362 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 29 July 2019 - 02:50 PM

Ono sto mogu da kazem na kraju,  jeste da za mene licno voznja vrhunskog trkackog bicikla kakve voze na pro turu jeste vece zadovoljstvo i merak. I da vredi tu razliku u novcu. Zato sto se nadoknadjuje adrenalinom. I nizbrdo i uzbrdo i po ravnom.


  • 0

#363 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1500 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 29 July 2019 - 07:49 PM

Hmm. Ultegra srednja klasa opreme... ne bih rekao. Tockovi koji su presli 500km i nije bas reci da su nesto presli pa da kazes da su dobri. Sto se tice pro turova mislim da je bezveze spominjati ih i uvacivati u jednacinu, tu ima razlike koja se etapa vozi, da li je padala kisa, da li nije, temperatura vazduha i jos 100 nekih cuda koje su obicnim biciklistims nevazni. Sta znaci voznja vrhunskog trkackog bicikla? Voziti u postwvcimkoju oni voze ili voziti takav ram, tockove, gupu itd. Posto ima veooma velike razlike izmedju zabijene lule do panja i dignute lule par cm. Takodje duzina lule itd. Voznja "pravog" trkackog bicikla je za 80% biciklista pravo mucenje i ne vidim poentu vozitibicikl u takvom setapu.
  • 1

#364 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 30 July 2019 - 08:47 AM

ja sam kapice davno skinuo. To je najveca glupost i nepotreban deo na drumskoj bicikli. Jer gume ispustaju vazduh konstantno i svaki dan se moraju dopumpavati ako hoces da vozis na idealnom pritisku. Kapica samo smeta.

 

Ja mislim da je kapica tu da zastiti ventil od prljavstine i prasine, a ne da drzi pritisak u gumi :)


  • 2

#365 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 July 2019 - 09:28 AM

Nisi ga razumeo, naravno da gume ne ispuštaju na ventilima nego su porozne i gube pritisak, pogotovo drumske koje se duvaju na tvrdo :D pa ih je poželjno pumpati često, neko to radi i pre svake vožnje. Tako da non-stop skidanje/stavljalje te (skroz bespotrebne) kapice jako smara.


  • 0

#366 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 July 2019 - 09:37 AM

Ne treba ti mnogo skuplji tocak da bi dobio bolju aerodinamiku. RS500 je slicno napravljen kao Ksyrium SL, znaci kockast, jak i spor svuda sem na brdu gde ide dobro zbog male tezine. Nove modele nesto nisam pratio ali stari najobicniji RS550, RS10 i slicni aerodinamicni a opet plitki Shimano tockovi su osetno brzi od ova dva. Ne treba ti 40 km/h da bi to osetio. 

Svi se hvataju za tezinu. Nista ti ne znaci tocak od 1400 grama kada ce vec na 20-25 km/h biti sporiji od nekog malo aerodinamicnijeg od 1800 grama. A da ne pricamo o tockovima dubine 4-5 cm i opet tezine 1800 grama. Tu ovi kockasti a laki sem na jakim brdima nemaju nemaju nikakve sanse. 

Probao, vozio, uporedjivao, sto na svojoj bicikli sto vozeci "protiv" raznih tockova.

Izmedju Ksyriuma SL sa 1400 grama i aerodinamicnog tocka od 1800 grama, ni u ludilu ne bih izabrao Ksyrium.  

 

Ni ja ne bih izabrao, ali zbog čvrstine i mogućih defekata kojima su ultra laki tokčovi skloni, pogotovo Mavic.

Ali ako bi mi bila garantovana pouzdanost, uz svo dužno poštovanje Zare, verujem da govoriš iz iskustva, ja lično ne verujem da mogu da primetim tu razliku u aerodinamici. Tj ne mogu da poverujem u tu priču dok ne vidim i ne osetim :D Videćemo vremenom, kako se ovi jeftiniji kineski karbonci pokažu pa možda se nekad usudim da kupim neke lepe duboke.

Do tada, točkovi od 1400 vs 1800, daj mi 200 grama po točku manje, anyday :D to mogu da primetim, svaki put kad dignem ili pokrenem bajs :D


  • 1

#367 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 30 July 2019 - 10:05 AM

Nisi ga razumeo, naravno da gume ne ispuštaju na ventilima nego su porozne i gube pritisak, pogotovo drumske koje se duvaju na tvrdo :D pa ih je poželjno pumpati često, neko to radi i pre svake vožnje. Tako da non-stop skidanje/stavljalje te (skroz bespotrebne) kapice jako smara.

 

I to sa ispustanjem guma je prilicno razlicito od gume do gume. Npr na nekom trekingu imam schwalbe koje nisam mesecima ni pipnuo, stoje na 4 bara i ne mrdaju. Contientalke na drumasu sam morao da doduvam svakih par dana po malo, a trenutno imam Michelin latex, one ispustaju otprilie 1 bar na dan!


  • 0

#368 Bobanultegra

Bobanultegra
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 435 posts
  • Locationleposavic

Postavljeno 30 July 2019 - 12:25 PM

Ja mislim da ta KAPICA samo štiti gumu od bušenja dok je guma upakovana
  • 1

#369 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 30 July 2019 - 12:39 PM

Meni je lakše odvrnuti kapicu, nego čistiti blato sa ventila kad duvam gumu.

Žao mi prljati pumpu. :)
  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#370 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2432 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 30 July 2019 - 01:00 PM

Presta ventil je svakako već zavrnuti ta plastična kapica je samo ukras

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 0

#371 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 30 July 2019 - 01:02 PM

Po meni ima funkciju da očuva čistoću mehanizma ventila a samim tim i mehaničku ispravnost istog a opet samim tim i pumpu. Po meni ima više koristi nego što "smeta".
  • 1

#372 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 July 2019 - 01:44 PM

Koliko jedinstvenih mišljenja o kapici :D

Ja bih se složio s Bobanom, kapicu nosim jedino na rezervnoj gumi u torbici da ventil ne ošteti gumu, jer je pakujem tesno i to motam tako da ventil bude u sredini.


  • 1

#373 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 30 July 2019 - 01:58 PM

Svetski proizvodjaci guma bi trebalo da se ugledaju na Shimano model poslovanja, da prodaju unutrasnje gume bez kapica sa obrazlozenjem koje su ovde napisali oni koji ih skidaju pa su eto oni kao proizvodjaci koji postuju svoje kupce ispunili njihove zelje da ih skidanje kapica ne zamara previse a onima kojima su potrebne da ih prodaju posebno po ceni Shimano brzih spojnica za lanac na primer jedno 500dinara za kapicu...


  • 1

#374 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4266 posts

Postavljeno 30 July 2019 - 02:23 PM

Ni ja ne bih izabrao, ali zbog čvrstine i mogućih defekata kojima su ultra laki tokčovi skloni, pogotovo Mavic.

 

 

Pa to i jeste glavna i najveca prednost (sem tezine) Ksyriuma. Izuzetno je jak tocak za svoju tezinu. Zato mora da bude tako cetvrtast i sa debelim zicama ali je to pogubno za aerodinamiku. 


  • 0
.

#375 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 31 July 2019 - 07:53 AM

Hmm. Ultegra srednja klasa opreme... ne bih rekao. Tockovi koji su presli 500km i nije bas reci da su nesto presli pa da kazes da su dobri. Sto se tice pro turova mislim da je bezveze spominjati ih i uvacivati u jednacinu, tu ima razlike koja se etapa vozi, da li je padala kisa, da li nije, temperatura vazduha i jos 100 nekih cuda koje su obicnim biciklistims nevazni. Sta znaci voznja vrhunskog trkackog bicikla? Voziti u postwvcimkoju oni voze ili voziti takav ram, tockove, gupu itd. Posto ima veooma velike razlike izmedju zabijene lule do panja i dignute lule par cm. Takodje duzina lule itd. Voznja "pravog" trkackog bicikla je za 80% biciklista pravo mucenje i ne vidim poentu vozitibicikl u takvom setapu.

 

Pa sta je ultegra ako nije srednja klasa? A i kvalitet nije neki. Citam da se u zadnje vreme ljudima cesto desava pucanje Ultegra pogona na desnoj strani kurble u zadnje vreme.  To se upravo desilo jednom mom poznaniku biciklisti iz Metalca. Vrhunske grupe su grupe koje teze 2 kilograma ili manje i tu spadaju SRAM Red, Campagnolo Super Record/Record/Chorus, i Shimano Dura Ace.

 

Meni je uzivanje voziti u aerodinamicnoj niskoj poziciji. Ne previse zamorno.

 

Volan uvek spustim dodatno nize ne bas toliko ekstremno kao oni ali ne i visoko. Odprilike stavim 3 prstena na viljusku pa lulu. Lule takodje vozim duze, 110,120,130 mm u zavisnosti od velicine rama jer volim da se "izduzim". Ok razumem da mnogima to ne prija , zato se i prave endurance ramovi drugacije geometrije gde sedis uspravnije sve ima svoje sta ko zeli.


  • 0

#376 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 31 July 2019 - 07:59 AM

Nisi ga razumeo, naravno da gume ne ispuštaju na ventilima nego su porozne i gube pritisak, pogotovo drumske koje se duvaju na tvrdo :D pa ih je poželjno pumpati često, neko to radi i pre svake vožnje. Tako da non-stop skidanje/stavljalje te (skroz bespotrebne) kapice jako smara.

 

Tako je. Moras pumpati svaki dan pre svake voznje gumu visokog pritiska tj drumsku gumu. Tek da vidite latex guma koliko pusta vazduha to nije normalno nekad se zapitam na kom pritisku zavrse takmicari trke, obzirom da latex unutrasnje puste i polovinu vazduha za 24 sata ponekad. Ali oni generalno svi duvaju vise nego sto treba na pocetku. Sve takmicarske gume , imaju unutrasnju gumu od latexa zbog toga sto ona ima manji otpor prilikom kotrljanja tj sa njom su brzi, a posledica je da ta guma lakse mnogo pusta vazduh plus je mnogo osetljivija na busenje. Tabulari koje voze takmicari svi imaju latex unutrasnje.


  • 0

#377 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 31 July 2019 - 08:01 AM

Ni ja ne bih izabrao, ali zbog čvrstine i mogućih defekata kojima su ultra laki tokčovi skloni, pogotovo Mavic.

Ali ako bi mi bila garantovana pouzdanost, uz svo dužno poštovanje Zare, verujem da govoriš iz iskustva, ja lično ne verujem da mogu da primetim tu razliku u aerodinamici. Tj ne mogu da poverujem u tu priču dok ne vidim i ne osetim :D Videćemo vremenom, kako se ovi jeftiniji kineski karbonci pokažu pa možda se nekad usudim da kupim neke lepe duboke.

Do tada, točkovi od 1400 vs 1800, daj mi 200 grama po točku manje, anyday :D to mogu da primetim, svaki put kad dignem ili pokrenem bajs :D

 

Ja imam vise razlicitih tockova i mogu vam reci da ako trazite trajnost , najbolji su tockovi ovi sto uglavnom kostaju najmanje. Ja imam jedne Campagnolo Proton tockove teski oko 1800 grama, jesu teski ali brateee kako su jaki cvrsti i nepoderivi to je cudo jedno. Jednostavno ne moze da se imaju i jare i pare. Ako zelis tanak lagan obruc automatski moras da prihvatis da je on osetljiviji i da ce mnogo lakse stradati ako nagazis u neku vecu rupu. Isto kao i kod ramova. Karbonski ramovi jesu najlaksi ali ni izbliza trajni i jaki na ostecenja kao npr celicni.


  • 0

#378 marvas

marvas
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 464 posts
  • LocationBeograd/Surcin

Postavljeno 31 July 2019 - 08:37 AM

Tako je. Moras pumpati svaki dan pre svake voznje gumu visokog pritiska tj drumsku gumu. Tek da vidite latex guma koliko pusta vazduha to nije normalno nekad se zapitam na kom pritisku zavrse takmicari trke, obzirom da latex unutrasnje puste i polovinu vazduha za 24 sata ponekad. Ali oni generalno svi duvaju vise nego sto treba na pocetku. Sve takmicarske gume , imaju unutrasnju gumu od latexa zbog toga sto ona ima manji otpor prilikom kotrljanja tj sa njom su brzi, a posledica je da ta guma lakse mnogo pusta vazduh plus je mnogo osetljivija na busenje. Tabulari koje voze takmicari svi imaju latex unutrasnje.

Kako unutrasnja guma utice na otpor prilikom kotrljanja?


  • 0

#379 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 504 posts
  • LocationHighpoint Club

Postavljeno 31 July 2019 - 08:39 AM

Pa da lepo rekao Bontrager: "strong, light, cheap - pick two".
  • 0

#380 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 31 July 2019 - 08:51 AM

Kako unutrasnja guma utice na otpor prilikom kotrljanja?

 

Unutrasnja guma od bitila klasicna, ima veci otpor prilikom kotrljanja nego latex guma.

 

4 vata se stedi po gumi ako su unutrasnje od lateksa a ne od bitila tj klasicne.

 

8 vati  razlike u otporu prilikom kotrljanja, na trci profi vrhunskih biciklista je mnogo.

 

Ja sam vozio razne gume - od klasicnih sa bitil unutrasnjom, lateksom, do tubeless i tabulara.

 

Najbolje idu tubeless i tabulari. Najmanji otpor prilikom kotrljanja imaju tubeless, pa tabulari pa tek onda klasicne klincer.

 

Oseti se to narocito na vecim brzinama. Mozes sa gumom manjeg otpora mnogo duze i lakse da drzis veliku brzinu.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika