Jump to content


Fotografije

Najjeftiniji drumas protiv najskupljeg drumasa - koja je razlika u performansama?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
392 odgovora na ovu temu

#301 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 July 2019 - 10:18 AM

Nije svačija rekreacija ista, ne voze svi jednako, zato postoji i pomenuti el. bicikl, drumaš, bmx...

Biciklističko drvo ima mnogo grana i sve ih treba zalivati i negovati.


Послато са Redmi 5 Plus помоћу Тапатока

 

Slažem se. U tom smislu je bio i komentar - na ono "šta kad ostali idu za 6+1 % brže?"  Pa ništa, koga briga - za rekreaciju.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#302 Leopard

Leopard
  • Members
  • PipPipPip
  • 92 posts

Postavljeno 16 July 2019 - 10:35 AM

7% i meni deluje preterano, to je 21 minut u periodu od 5 sati.

Dok je onih koji će davati basnoslovne sume za rekreaciju, biće i niže klase jeftinije, što je super
  • 0

#303 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 16 July 2019 - 01:13 PM

Ne vidim tu smisao ako je rekreacija u pitanju.

rekreacija je i setati stazom pored reke i istrcati amaterski maraton, igrati sah u parku i otici biciklom na more...sve je to rekreacija.

profesionalci definitivno nismo, a kome nije vazno ne znam sta se ukljucuje....


  • 0

#304 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 July 2019 - 02:47 PM

rekreacija je i setati stazom pored reke i istrcati amaterski maraton, igrati sah u parku i otici biciklom na more...sve je to rekreacija.

profesionalci definitivno nismo, a kome nije vazno ne znam sta se ukljucuje....

 

Molim te pojasni: smeju se uključiti samo oni koji misle da je 7% razlike između bajsa od 500 i 5000 evra vredno i značajno?  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#305 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 16 July 2019 - 03:36 PM

Vredi li napomenuti da izmerena razlika nije bila 5%-7% već bliže 2%-4%, kao i da je volan na jeftinijem biciklu 10-20 mm bliže sedlu i po visini i po dužini što značajno utiče na poziciju i aerodinamiku?

Apsolutno si u pravu. S tim sto to vise i krace rastojanje izmedju sica i kormana na mid range bajku ja licno ne vidim kao nedostatak nego prednost jer doprinosi udobnosti i polozaju u voznji koji znatno vise oprasta umor i ne tako savrsenu spremnost nama obicnim rekreativcima kada posle 5, 6 ili vise sati motanja sidjemo sa bicikla. Opet sa druge strane, da je tom mid range bajsu samo malo nizi head tue i samo 1 do 2 cm duza lula, uporedni rezultati testa bi bili jos minorniji i isli jos vise u korist mid range bajsa. I upravu si za 2 do 4%. Ja sam lupio da je ti od 5 do 7, ali je realno i manje.

@Bakara

Nisam supermen ali poznajem svoje telo i raznim sportovima sam se bavio od malih nogu. No nikad se ni u jednom sportu nisam poput tebe do te mere iscrpeo da mogu da kazem e to je moj zivotni maksimum i preko toga nema sanse da mogu vise (sem ako nemam 7 puta skuplji bicikl). Ti ako si dostizao te maksimume, ja ti se izvinjavam jer mi ocigledno nismo ni blizu na istoj sportsko-rekreativnoj lestvici.

Sto se mene licno tice, znam da kad na primer dugo ne radim sklekove redovno pa onda posle odredjenog vremena odlucim da krenem da ih radim, uvek se na pocetku vec na 30 zadisem. Ali kad ih redovno radim, obavezno svakog sledeceg dana se trudim da dodam na njih tih 5 ili 10% vise da bih ostvario napredak. Toliko sam siguran da mogu da to izvucem kad uz to i pazim sta jede. i obicno uspeva. Tu filozifiju primenjujem na svaki rekreativni sport kojim se bavim i u zadnjih 20 godina je palilo.

Nikada nisam verovao da cu brze trcati ako budem imao skuplje i bolje patike ili da cu biti bolji u fudbalu iskljucivo ako kupim mnogo skuplje kopacke. Uvek sam radije verovao u sebe i da ja mogu bolje....

Ti ako imas takva uverenja vezano za voznju bicikla, i to je OK. Svako ima svoje misljenje
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#306 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 16 July 2019 - 03:47 PM

Evo jednog videa koji savrseno dobro objasnjava velicinu volje i motivacije u biciklizmu. Rec je o nasem mladom asu Dusanu Rajovicu.

Snimak je star vec 3 godine ali mene je iskreno bas dirnuo intervju njegovog oca kada se covek rasplakao i kaze kako je njegov sin po 2 kruga ostavljao iza sebe decu sa 3 puta skupljim biciklima.

Ocit primer da nije bas sve u tome koliko lagan i skup bicikl vozis....

https://youtu.be/rBWHFn_lsHE
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#307 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 July 2019 - 08:21 PM

Tek kada je čovek doveden do maksimuma (ili jako blizu), onda 1, 2, 3% prave razliku. U svim sportovima je tako. Sećam se da je za jednu plivačicu među zlim jezicima kružila priča kako je dominantna zato što od saveza dobija najskuplje plivačke kostime (cena 300-500 evra). Onda je na državnom plivala u vidno iznošenom običnom kupaćem i po ko zna koji put pokupila gomilu zlata i oborila po neki državni rekord. Tada su valjda shvatili da su rezultati uzrok za kupaće kostime, a ne obrnuto.
Isto važi za bicikle. Tur izvezu ljudi, a ne bicikli. Opet jedan ne-biciklistički primer:
Sećam se kako sam se nekad osećao ograničen fotografišući sport malim digitalnim foto aparatom. Sporo do bola, ne možeš da uhvatiš pravi trenutak, kadriranje neprecizno, mutnih slika za izvoz... Pa sam kupio dslr, pa je bilo nešto bolje. Ali opet, često nije bilo dovoljno svetla. Pa sam kupio bolji objektiv. Bilo je nešto bolje ali njemu je fokus bio nekonzistentan. Pa sam kupio pro objektiv i opet je bilo još nešto bolje, ali ponovo je bilo dosta promašaja. Tada sam shvatio da sam ipak ja najveći ograničavajući faktor i da su moje fotografije delom bolje zbog bolje opreme ali dobrim delom i zato što sam u tih par godina skupljanja opreme naučio ponešto (i još učim).

Slično je sa vrhunskim biciklima. Ko ne može da ih priušti, može da sanja o njima i veruje da bi na nekom od njih popravio PB ili KOM, popeo neki uspon gde danas mora peške ili mogao da odveze X km duže vožnje... Ko ih priušti, obično shvati da i dalje noge moraju da odvrte svaki metar, da srčka mora da ispumpa stotine litara krvi, da pluća moraju da provuku hiljade litara vazduha i mozak ne dozvoli odustajanje i pored bola i manjka daha. Bicikl je tu samo prevozno sredstvo .
  • 4

#308 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 16 July 2019 - 08:52 PM

Jako lepo receno. Slozio bih se sa svakim zarezom.

Da ne bude da totalno diskreditujem vrhunske bicikle, dodacu da sam juce gledao etapu Gira od 217 km gde je pobednik imao nenormalan prosek od cak 45,08! Da je bio na mid range bajsu, generisuci istu snagu kroz tockove dosao bi na cilj pola sata kasnije.
Za profesionalca itekako ima razlike, ali isto tako profesionalcu sponzor kupuje bicikl. Kada u trci vozac slomi ram na 2 mesta, odmah sa kola skidaju novi i on dalje tera....
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#309 RedBaron

RedBaron
  • Members
  • PipPip
  • 45 posts

Postavljeno 17 July 2019 - 06:38 AM

IONE je dao fina objasnjenja 

 

Evo i jednog mog primera 

 

Da se intimiziras sa ekstra ribom i da se intimiziras sa nekom "onako" kakvo ce biti tvoje angazovanje ?

 

Da , zavisi ce od toga koliko si "zagoreo" i koliko umes, ali velikiiiii udeo ima ce sto te ekstra riba vise nalozi a na kraju mozda ne zelis da se i obrukas pred takvom vec da budes ravan izazovu ..Eto to je taj momenat sto dajes vise 


  • 0

#310 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 17 July 2019 - 06:39 AM

Da je bio na mid range bajsu, generisuci istu snagu kroz tockove dosao bi na cilj pola sata kasnije.

 

Trke se voze u grupi, pa 90% vozača 90% vremena vozi u zavetrini, daleko ispod svog maksimuma - par stotina grama težine i par vati manje vazdušnog otpora tu ne pravi bitnu razliku. Zato danas, kao i oduvek, trku pobeđuje najpametniji i/ili najjači vozač, a ne najbolji bicikl. Zato većina profesionalaca i vozi bicikle koji su prilično iznad minimalne dozvoljene težine, sa ramovima, volanima, točkovima izabranim prvo po osećaju, a ne aerodinamici.


  • 0

#311 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 17 July 2019 - 07:33 AM

A vecina tog osecaja se ne kosi, nego ide u prilog aerodinamici, tako im bar bicikli izgledaju. :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#312 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 July 2019 - 08:14 AM

Sta hocu da kazem...
reci da je 7% malo je cista budalastina, jako mnogo znoja je potrebno za toliku razliku na bilo kom biciklu.



Vozio sam prošle godine brevet 300K Šumadije. Ove godine ponovo.. isti bicikl, isti period, uslovi puta, terena i vremenskih prilika. Ove godine završio za oko 75 min brže.. 15,30h u odnosu na 16,45h, što je oko 7,5% bolji rezultat.
Kao što je Bakara i napisao.. za povećanje od 7% potrebno je dosta znoja proliti.

Ne ulazim u to koliko procenata će doneti bolji bicikl, a hoće sigurno, ali za bolje rezultate potreban je trud i rad na poboljšanju treninga.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#313 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 17 July 2019 - 04:30 PM

Molim te pojasni: smeju se uključiti samo oni koji misle da je 7% razlike između bajsa od 500 i 5000 evra vredno i značajno?  :)

Vec sam pojasnio:

 

Sta hocu da kazem...

reci da je 7% malo je cista budalastina, jako mnogo znoja je potrebno za toliku razliku na bilo kom biciklu.

 

 

Sto se mene licno tice, znam da kad na primer dugo ne radim sklekove redovno pa onda posle odredjenog vremena odlucim da krenem da ih radim, uvek se na pocetku vec na 30 zadisem. Ali kad ih redovno radim, obavezno svakog sledeceg dana se trudim da dodam na njih tih 5 ili 10% vise da bih ostvario napredak. Toliko sam siguran da mogu da to izvucem kad uz to i pazim sta jede. i obicno uspeva. Tu filozifiju primenjujem na svaki rekreativni sport kojim se bavim i u zadnjih 20 godina je palilo.

Nikada nisam verovao da cu brze trcati ako budem imao skuplje i bolje patike ili da cu biti bolji u fudbalu iskljucivo ako kupim mnogo skuplje kopacke. Uvek sam radije verovao u sebe i da ja mogu bolje....

Biciklizam nisu sklekovi, tu uvek mozes da uradis jos jedan, a nije uporedivo ni sa patikama.

 

Bicikl je mahanicka sprava koja pomaze da efikasnije iskoristis energiju svoga tela i nikako nije svejedno kolike gubitke proizvodi, jer je energija koju telo moze da isporuci ograniceni resurs.

 

Probaj sat vremena da vozis bicikl neki pun krug punom snagom, i to uradi nekoliko puta razlicitim danima i znaces svoju prosecnu brzinu, i pose toga tu prosecnu brzinu probaj da podignes za 5-7%, pa da vidis koliko je to tesko ostvarivo.

 

I onda razmisli da ako samo zamenom bicikla mozes da pomeris taj rezulat to je samo po sebi cudo bez obzira koliko to kosta.

 

 

Trke se voze u grupi, pa 90% vozača 90% vremena vozi u zavetrini, daleko ispod svog maksimuma - par stotina grama težine i par vati manje vazdušnog otpora tu ne pravi bitnu razliku. Zato danas, kao i oduvek, trku pobeđuje najpametniji i/ili najjači vozač, a ne najbolji bicikl. Zato većina profesionalaca i vozi bicikle koji su prilično iznad minimalne dozvoljene težine, sa ramovima, volanima, točkovima izabranim prvo po osećaju, a ne aerodinamici.

naprotiv na trci svi takziziraju ali daju maksimum kao ceo tim da bi odneli pobedu, jer trka se dobija na kraju.

I svi tu imaju dobre bicikle jer da imaju 5% losiji bicikl od drugih timova njima ce pobeda biti nedostizna.

 

I na kraju da zakljucim:

Covek ne moze tek tako biti 5% jaci od svog maksimuma, ali bolji bicikl uvek moze da uzme / kupi (kome to vredi) i to nadohnadi...
Nece biti sa tim bolji od nekog drugog nego 5% bolji od sebe samog!

 

To je vec davno receno....ne zavaravajte se, nece biti nista lakse sa boljim biciklom:

-"It never gets easier, you just go faster"
Greg LeMond

 

Odoh na voznju ;)


  • 1

#314 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 17 July 2019 - 04:52 PM

Ja sad dosao  n2:party-021 .

 

Toliko mi lose ide ove godine i toliko nemam snage da ni jedan bicikl tu ne pomaze. Sem onih na struju, pu pu, daleko bilo  n2:hahaha .

 

A sto se ove price tice, ko nije probao stvarno dobar bicikl moze da prica price da nema ili je razlika bas mala. Kraj price. 


  • 3
.

#315 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 July 2019 - 04:57 PM

Mnogima je to sve nebitno za rekreativnu vožnju. Kome jeste, samo napred.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#316 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 July 2019 - 05:10 PM

 
A sto se ove price tice, ko nije probao stvarno dobar bicikl moze da prica price da nema ili je razlika bas mala. Kraj price.



Ne bore se bez veze u formuli za svaku KS više i neki kilogram manje jer su u tom sportu stotinke u pitanju.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#317 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 17 July 2019 - 05:21 PM

Mnogima je to sve nebitno za rekreativnu vožnju. Kome jeste, samo napred.

 

Nije bitno da li je voznja rekreativna ili nije. Razlika postoji i tu nema diskusije sem za one koji su uvek konta. A da li je ta razlika nekome bitna i koliko mu je bitna ili mu nije bitna ni malo, je sasvim druga prica.


  • 0
.

#318 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 17 July 2019 - 06:58 PM

Mnogima je nebitno, ali im je jako bitno da nama kazu da njima nije bitno.


  • 4

#319 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 17 July 2019 - 07:55 PM

naprotiv na trci svi takziziraju ali daju maksimum kao ceo tim da bi odneli pobedu, jer trka se dobija na kraju.

I svi tu imaju dobre bicikle jer da imaju 5% losiji bicikl od drugih timova njima ce pobeda biti nedostizna.

 

Koliko loš mora biti jedan bicikl da bi bio 5% lošiji od nekog drugog? Videli smo da kilogram težine i vrhunski aerodinamični profili nisu dovoljni da naprave takvu razliku.


  • 1

#320 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 18 July 2019 - 12:37 AM

ne znam da li je bilo (ovde)

al po nekim mojim shvatanjima se uklapa u ovu temu

tj uticaj tehnologije (jeftiniji naspram skupljeg drumasa) na takmicarske rezultate,

izmedju ostalog i dvotockasi su pomenuti

https://www.youtube....h?v=8COaMKbNrX0


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika