Jump to content


Fotografije

Najjeftiniji drumas protiv najskupljeg drumasa - koja je razlika u performansama?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
392 odgovora na ovu temu

#221 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 13 January 2019 - 10:22 PM


...ista snaga ali 10% bolji rezultat...

...drugim recima za 5 minuta stavljeni 5000 dolara skuplji delovi za 5 kmh vecu brzinu

Takodje je rekao da je razlika od 10% ogromna i da to nije samo 10% razlike jer to cini da recimo posle 40minuta pocnete da gubite jos 10, 20 wati pa na kraju mozda i nezavrsite.

Uz sve to nije ista potrebna razlika u snazi izmedju 35 i 40 i 55 i 60kmh

 

A promenio je samo tockove, korman i odecu sve drugo je isto, sto dovodi do zakljucka da oprema ipak cini razliku..

 

Inace odlican klip koji lepo ilustruje ovu temu


  • 0

#222 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 13 January 2019 - 11:01 PM

Moze i ovako, uzmeš recumbent, i onda ti ne treba nikakva oprema, ni sprinterice, lepo u papučama obilažiš ove sa napucanim karboncima :)

 


  • 0

#223 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 January 2019 - 08:20 AM

Kad budem imao gde da držim treći bicikl, ovo moram da nabavim. I to ne bilo kakav nego neki nizak opasan i brz.


  • 0

#224 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5505 posts

Postavljeno 14 January 2019 - 06:42 PM

Kad budem imao gde da držim treći bicikl, ovo moram da nabavim. I to ne bilo kakav nego neki nizak opasan i brz.

sa obzirom koliki akcenat dajes na bezbednost,

od ova 3 predlozena odaberi samo jedan :)

 

priznajem, ja bih se bojao na nasim putevima, tj sa (protiv) nasim vozacima :(


  • 0

#225 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5505 posts

Postavljeno 14 January 2019 - 06:54 PM

... sto dovodi do zakljucka da oprema ipak cini razliku..

 

msm da to niko nije ni sporio u ovoj temi.

 

Ja se licno (izmedju ostalih) ne slazem sa stavom kolege boban156 da top oprema cini svu bitnu razliku (ako sam ga dobro razumeo)

jer i u primeru na ovom klipu autoru su autoriteti saopstli da i pored opreme i podrske, fitinga, bicikla aerotunela i uslova

da trenutno nema sanse da izveze rezultat blizu rekorda jer u sebi nema ono sto treba jer je to (najvecim delom) rezultat rada.


  • 2

#226 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 15 January 2019 - 11:48 AM

@recumbent

 

On mozda ima dobru aerodinamiku na ravnom, ali na brdu nema sanse da vozis sa nogama gore a glavom dole :)

 

U sustini sa razlogom "lezeci" nacin nije dominatan polozaj za bicikl, tj u evoluciji bicikla je sasvim jasno da su prvi bicikli bili uspravni.

Pa kad su kroz upotrebu ljudi shvatali da pored mehanickih otpora moraju da savladaju i otpore vazduha, smanjivali su siluetu i visinu bicikla sto je vise moguce.

 

Zapravo idealna pozicija bi verovatno bila potrbuske sa glavom napred ali je nemoguce efikasno voziti lezeci na stomaku zbog disanja pa je polozaj na drumskom biciklu uz aerobarove trenutno pozicija koja stvara najmanje otpora.

bas su lepo na klipu objasnili kako su ovom momku podigli poziciju za 2cm zato sto nema vece razlike a imace bolje disanje.

 

Kad sve to uzmete u obzir mozemo samo da zakljucimo da je polozaj na savremenom drumskom biciklu uz uzak korman sa rukama u dropovima, i uske aerodinamicne tockove i lagan ram, najjefikasniji prenos ljudske snage i brzine na drum u kontinuiranom duzem periodu.


  • 0

#227 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8924 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 15 January 2019 - 01:17 PM

Ne po ravnom.  :)   Po ravnom je recumbent kao "ferari" u odnosu na najbrži drumaš.   Za sve ostalo se slažem.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#228 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 15 January 2019 - 01:44 PM

Kako se ovo uklapa u priču?

 

http://www.cyclingne...lassic-gallery/


  • 0

#229 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5505 posts

Postavljeno 15 January 2019 - 03:37 PM

Kad sve to uzmete u obzir mozemo samo da zakljucimo da je polozaj na savremenom drumskom biciklu uz uzak korman sa rukama u dropovima, i uske aerodinamicne tockove i lagan ram, najjefikasniji prenos ljudske snage i brzine na drum u kontinuiranom duzem periodu.

ti kao da radis za UCI :)

 

Volijem na 1:10:17 kad krene da....ko nije, predlazem da pogleda, a ko jeste moze da se podseti:

 

...al od svega najvolijem ovo *mozda*

 

@recumbent...mozda ima dobru aerodinamiku...


  • 2

#230 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 15 January 2019 - 06:50 PM

^^

i to je odlican film! n2:smiley-score010

daj jos neki...

 

A to "mozda" ima smisla sa ostatkom recenice i nikako ne znaci da nema aerodinamiku :)


  • 0

#231 leopoldbloom

leopoldbloom
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 351 posts

Postavljeno 15 January 2019 - 08:08 PM

Kakva legenda, Graeme Obree. Gledao sam dokumentarac o njemu. Jedinstven i neponovljiv.

 

Izvinjavam se za offtopic


  • 0

#232 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5505 posts

Postavljeno 15 January 2019 - 09:27 PM

^^

i to je odlican film! n2:smiley-score010

daj jos neki...

 

A to "mozda" ima smisla sa ostatkom recenice i nikako ne znaci da nema aerodinamiku :)

on sigurno ima dobru aerodinamiku...i po ravnom i po nizbrdu pa cak i po uzbrdu,

jedino ga Hebe sto na uzbrdu ima vecih problema od otpora vazduha.

Aerodinamika je i dalje vrhunska ali je njen uticaj na ceo proces smanjen do zanemarivanja.


  • 1

#233 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 15 January 2019 - 10:09 PM



Kako god, ono što izgubi na brdu, nadoknadi na ravnom i na spustu i na kraju ih preko 3 minuta čeka :)

Par puta sam provozao to čudo i utisak je da moraš mnogo više da proizvodiš snage iz gluteusa. Posle kratke vožnje sam dobio upalu gluteusa :) Medjutim po rečima vlasnika recumbenta, mišići se posle nekog vremena adaptiraju na taj položaj i posle toga više nema nikakvih problema. Iz njegove priče distanca od 200 km na recumbentu je ko dobar dan. Naravno na brdu uvek važi staro pravilo, što manje kila ukupno bike + vozač to brže ideš.
A rekumbenti, bar ovi jeftiniji, su mahom od čelika, 15+ kg. Znači u startu su bar 7 kg teži od prosečnog karbonca. 7 kg više na brdu drastično utiče na brzinu.

Medjutim meni lično je ovde nezamislivo da to vozim pre svega zbog saobraćajne nekulture naših vozača i loših puteva.
  • 2

#234 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 17 January 2019 - 09:41 PM

Pft...  pridrzi mi pivo, stavim karton u tockove, i legnem u supermen poziciju i eto 5kmh vece brzine. Za 5000 dolara ima da popijem pive...

 

 

pa realno mora da se ulozi dosta para da se dobiju 10% bolje performanse

 

Al ko i uvek u svemu nekome to vredi nekome ne.


  • 0

#235 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 17 January 2019 - 09:47 PM

@recumbent

 

On mozda ima dobru aerodinamiku na ravnom, ali na brdu nema sanse da vozis sa nogama gore a glavom dole :)

 

U sustini sa razlogom "lezeci" nacin nije dominatan polozaj za bicikl, tj u evoluciji bicikla je sasvim jasno da su prvi bicikli bili uspravni.

Pa kad su kroz upotrebu ljudi shvatali da pored mehanickih otpora moraju da savladaju i otpore vazduha, smanjivali su siluetu i visinu bicikla sto je vise moguce.

 

Zapravo idealna pozicija bi verovatno bila potrbuske sa glavom napred ali je nemoguce efikasno voziti lezeci na stomaku zbog disanja pa je polozaj na drumskom biciklu uz aerobarove trenutno pozicija koja stvara najmanje otpora.

bas su lepo na klipu objasnili kako su ovom momku podigli poziciju za 2cm zato sto nema vece razlike a imace bolje disanje.

 

Kad sve to uzmete u obzir mozemo samo da zakljucimo da je polozaj na savremenom drumskom biciklu uz uzak korman sa rukama u dropovima, i uske aerodinamicne tockove i lagan ram, najjefikasniji prenos ljudske snage i brzine na drum u kontinuiranom duzem periodu.

 

 

slazem se u potpunosti

 

Recumbent samo na ravnom univerzalno neki lagani drumas je najjace resenje

Za nas koji  zivimo okruzeni brdima i planinama, i usput zelimo da budemo u kondiciji i izgubimo koji kilogram lagani drumas = najbolja stvar.


  • 0

#236 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 17 January 2019 - 10:02 PM

^^

i to je odlican film! n2:smiley-score010

daj jos neki...

 

A to "mozda" ima smisla sa ostatkom recenice i nikako ne znaci da nema aerodinamiku :)

 

 

evo jedan od mene

 


  • 1

#237 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 19 January 2019 - 04:23 PM

Voznja krisa fruma sa klupskim kolegom 

 

Screen-Shot-2019-01-17-at-13.55.30-e1547

 

Kris Frum krije podatke o snazi , otkucaju srca kao zmija noge ali zato je njegov klupski kolega sve objavio u fulu

 

Screen-Shot-2019-01-17-at-15.01.35-e1547


  • 0

#238 Red_Bike_85

Red_Bike_85
  • Members
  • Pip
  • 10 posts

Postavljeno 19 January 2019 - 06:30 PM

Pozdrav. Moze li mi neko objasniti o kakvom se softveru i hardveru radi u ovoj prici ? Nesto sam pratio, ali nisam vidjao ovo pre. Hvala.
  • 0

#239 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4292 posts

Postavljeno 19 January 2019 - 07:11 PM

I sta ovo treba da nam pokaze a da vec ne znamo?


  • 0
.

#240 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 20 January 2019 - 07:44 AM

Pozdrav. Moze li mi neko objasniti o kakvom se softveru i hardveru radi u ovoj prici ? Nesto sam pratio, ali nisam vidjao ovo pre. Hvala.

 

 

Pa za pocetak obojica imaju ciklokompjuter Frum Garmin Edge 1030(verovatno placeno sponzorstvo), a njegov kolega Salvatore posto je manje poznat koristi Garmin 520 (sta ce mu noviji skuplji kad ovaj radi pos'o itd.). Zatim imaju senzore kadence, HRM senzor (senzor otkucaja srca), i na kraju svi profi vozaci koriste power meter tj merac snage

 

Power meter meri izlaznu snagu na pedali tj koliko snage izbacuje biciklista prilikom voznje. To im omogucava prvenstveno da prate sopstveni progres prilikom treninga , da nadju rupe u svom fitnesu, i da rade na tome itd.

 

Generalno nepotrebna stvar nama rekreativcima i amaterima narocito zato sto kostaju ko dobar polovan bicikl . 

 

Opravdao bi kupovinu meraca snage da npr kostaju oko 100e. Ovako bolje kupiti po meni nove tockove za isti novac jer je to najbolje unapredjenje bicikla koje moze da donese novac.


  • 1




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika