Najjeftiniji drumas protiv najskupljeg drumasa - koja je razlika u performansama?
#243
Postavljeno 21 January 2019 - 01:09 PM
Po meni bolje je prvo raditi na sebi, ući u dobru formu, i tek kad dostignemo neki limit, a pri tom hoćemo da idemo još brže onda kupiti bolje točkove, ram itd.
Ako možemo da držimo 37 km/h sa običnim točkovima vrlo prijatan će biti osećaj kad stavimo aero točkove i idemo 40 km/h sa istim naporom.
Naravno ko ima para može odmah da kupi sve najbolje, najskuplje, u fulu što bi se reklo, ali mislim da to i nije ispravan put. Treba ići stepenik po stepenik, jer se na taj način i održava neka motivacija za biciklizmom.
Zasiti se čovek jednog rama i točkova pa malo promeni i tako u krug.
Kao i sa ženama
#248
Postavljeno 21 January 2019 - 09:29 PM
#249
Postavljeno 21 January 2019 - 10:15 PM
Ja kad ne vozim jedno vece ,imam osecaj kao da se raspadam,toliko mi usla u krv voznja moje gvozdjurije. Pa to je ceo ritual kada se spremam . Jedva cekam prolece,da ne moram toliko da se obucem.
Red_Bike_85
Ciklometer ja prava stvar ,ali onaj sto meri i temparaturu,tako da uvek mozes otprilike da znas kako da se obuces., a i da li si se adekvatno obukao,jer subjektivni osecaj ponekad laze.
Cesto se pitam posto mi je leti prosek na 53 km oko 23-24km/h a moj bicikl ima oko 25 kg a gume siroke kao na motociklu. koliko bi mi bio prosek na drumasu od 9kg. Mislim da bih presiso i mnogo mladje od mene
#251
Postavljeno 23 January 2019 - 10:38 AM
Samo da dodam,evo bas sam gledao,zimi mi je prosek 18 km/h, ali juce em je padao sneg,em je bas duvao vetar, ne znam kako bi bilo na tom vremenu se takmiciti protiv najskupljeg drumasa,ali za svaki slucaj ja bih takvom rekao koji bi se sa mnom takmicio da ponese kanap za slepovanje I prvu pomoc za svaki slucaj
#252
Postavljeno 28 January 2019 - 12:55 PM
Mene aero tockovi plase. Imam na jednom biciklu 50 mm karbon aero tockove i u dva navrata pri spustu na brzini od oko 60 km sam osetio tako jak udar bocnog vetra bukvalno mi se tresao volan u rukama. Da sam pao pri toj brzini ko zna sta bi bilo ali nista dobro u svakom slucaju.
Jos racunajte da sam ja tezak vozac imam 90 kg. Sta se desava tek ovima sto imaju po 60-70 ne smem ni da mislim.
Za mene je iz tog razloga taman "semi aero" tocak. 32 mm dubine.. Neki kompromis imas koliko toliko aero performanse a izbegavas posledicu osetljivosti na udare bocnog vetra.
A razlika u performansama je minorna barem za nas rekreativce...
#253
Postavljeno 02 February 2019 - 09:30 PM
Evo jos jednog VRLO INTERESANTNO TESTA - bicikl od $100 vs bicikl od $1000 vs bicikl od $7000
razlike u performansama
sta kazete?
#254
Postavljeno 02 February 2019 - 09:41 PM
razlika u performansama na usponu i na ravnom $130 bicikl vs $7000 bicikl je u grubo 14-15% u korist naravno 60 puta skupljeg
Sad da li vam vredi platiti bicikl 60 puta vise za 15% bolje performanse procenite sami
#255
Postavljeno 09 May 2019 - 07:44 AM
Evo i ja da se nadovezem na temu (sa koje se doduse dosta skrenulo na poslednjih par strana)...
Moram da se slozim sa tim da je razlika izmedju jeftinog i ultra skupog bicikla velika u svakom pogledu, ali stvar se dosta menja kada umesto jeftinog poredimo mid-range drumas. Mislio da je to za nas rekreativce berovatno najbolji odnos cene/performansi.
Vozio sam prosle godine Gianta iz 2012, aluminijum, tiagra/sora. Vrednost bicikla (polovnog) bila tada oko 400 eur. Presao svega oko 1200km na njemu tokom cele sezone (problemi sa kolenom, koje sam kasnije i operisao).
Ove godine resio malo da 'upgradeujem' opremu (jednostavno to posmatram i kao vrstu hobija, pored same voznje, kao sto neko apgrejduje racunare, hifi...). Uzeo sam onaj 'cuveni' scott adict ram iz Planet bike (po dobroj ceni, 35000din), potrosio jedno 150 eur na propratne sitnice i stavio dura-ace 7800 opremu koja mi je stajala u garazi neko vreme (zaleteo se ranije pa kupio 'da stoji'). Tockovi simano 7800, oko 140 eur. Sediste i korman polovni naravno, oko 100 eur. Sve u svemu oko 1000 eur.
Prilikom prve voznje odmah se osete rzlike. Nravno da bicikl ne ide sam od sebe, i da je prisutan faktor motivisanosti zbog nove opreme, ali neke stvari su ipak objektivne.
Prvo (i meni mozda najvaznije) je udobnost bicikla. Znam da je taj ram mator (iz 2010), ali na losijim putevima se jednostavno lakse vozi jer se vibracije manje prenose do vozaca.
Na usponima se OSETI razlika. Posle par voznji sam na usponu koji inace cesto vozim imao oko 10% bolji rezultat od najboljeg iz prosle godine na Giantu, iako sam presao tek 600km u 2019, a pri tome sam se i ugojio 5 kg. Slicno je i sa ostalim usponima.
Ali da ne bidem pogresno shvacen - nisam sklopio ovaj bicikl da obaram svoja vremena na usponima vec da ih savladam sa manje napora (umesto da svu energiju potrosim vec posle 2 brda), te da vise vremena mogu da provedemu voznji. Uglavnom vozim po Fruskoj gori gde je sve ili uzbrdo ili nizbrdo pa je svaka pomoc dobrodosla. Tako da ove godine bez problema vozim 70-80 km u proseku, dok je prosle godine to bilo znacajno manje (zbog nedostatka vremena, a pomalo i kondicije, ne mogu da priustim sebi voznje duze od 100km mada mislim da to tehnicki ne bi bio problem).
Jos jedna izuzetno bitna stavka su kocnice. Sora na Giantu je smesna u odnosu na Dura-ace. Morao sam 2 krivine unapred da planiram pocetak kocenja, dok 7800 blokira tocak vec pri osrednjem pritisku. Kada ides 60-70kmh nizbrdo onda je to veoma bitan faktor.
P.S. zbog ogranicenja izbora kseta i pogona za 7800 resio sam da ipak predjem na r7000 (novi 105) grupu (34-28 je apsolutni max sa dura-ace, sa r7000 sam isao na 34-32) i nove Ultegra tockove. Nije da sam imao uspon koji nisam mogao da izguram sa 34-28, ali je utrosak energije ponekad bio prevelik, 34-32 ce posluziti u kriticnim situacijama. Dobio sam mozda 300-400g tezi bicikl, ali je menjanje brzina pravo uzivanje, gotovo neprimetno i necujno, i ne zahteva 'dostelavanje' posle svakih par voznji.
I da rezimiram, ovako 'nov' bicikl (sediste i korman ostali polovni) ce kostati na kraju oko 1400 eur, ima manje od 8kg (nemam preciznu vagu da izmerim u gram), i sto je najvaznije, predstavlja vece zadovoljstvo voziti ga nego starog Gianta. Pre svega ovog, probao sam nekoliko biciklova u rangu 1100-1600 eur, i ni jednim nisma bio preterano impresioniran. Ili su bili noviji sa alu ramom (tvrdi), ili stariji karbonci (vec ishabana oprema). A i cini mi se da su nove grupe - r7000, r8000, 9100 najzad napravile znacajan iskorak u odnosu na prethodne generacije, barem sto se tice manjanja brzina koje je sada stvarno besprekorno.
Izvinjenje ako sam smorio, ali pokusao sam da ne pricam u prazno vec na licnom iskustvu da objasnim koliku razliku sam ja osetio i da nije bas zanemarljiva kako neki tvrde. Nisam nikad probao hi-end bicikl pa ne mogu da govorim o njemu, ali razlika izmedju low-cost i mid-range definitivno postoji.
#260
Postavljeno 09 May 2019 - 05:23 PM
Nije vazno koliko kosta. Taj ram je bio top klasa kao i Dura Ace. Tu su i Dura Ace tockovi. Nema tu nista mid, sem mozda lule, sticne i slicnih gluposti...
potpuno se slazem. Narocito sa ovim *bio*.
Ovako gledajuci danas bi se na top end ram sa top end delovima iz...recimo 74te (celicni ram sa 2x6 brzina) gledalo kao na...top? end.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika