Jump to content


Fotografije

Najjeftiniji drumas protiv najskupljeg drumasa - koja je razlika u performansama?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
232 odgovora na ovu temu

#221 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1515 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 13 January 2019 - 10:22 PM


...ista snaga ali 10% bolji rezultat...

...drugim recima za 5 minuta stavljeni 5000 dolara skuplji delovi za 5 kmh vecu brzinu

Takodje je rekao da je razlika od 10% ogromna i da to nije samo 10% razlike jer to cini da recimo posle 40minuta pocnete da gubite jos 10, 20 wati pa na kraju mozda i nezavrsite.

Uz sve to nije ista potrebna razlika u snazi izmedju 35 i 40 i 55 i 60kmh

 

A promenio je samo tockove, korman i odecu sve drugo je isto, sto dovodi do zakljucka da oprema ipak cini razliku..

 

Inace odlican klip koji lepo ilustruje ovu temu


  • 0

#222 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 504 posts

Postavljeno 13 January 2019 - 11:01 PM

Moze i ovako, uzmeš recumbent, i onda ti ne treba nikakva oprema, ni sprinterice, lepo u papučama obilažiš ove sa napucanim karboncima :)

 


  • 0

#223 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2971 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 January 2019 - 08:20 AM

Kad budem imao gde da držim treći bicikl, ovo moram da nabavim. I to ne bilo kakav nego neki nizak opasan i brz.


  • 0

#224 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4365 posts

Postavljeno 14 January 2019 - 06:42 PM

Kad budem imao gde da držim treći bicikl, ovo moram da nabavim. I to ne bilo kakav nego neki nizak opasan i brz.

sa obzirom koliki akcenat dajes na bezbednost,

od ova 3 predlozena odaberi samo jedan :)

 

priznajem, ja bih se bojao na nasim putevima, tj sa (protiv) nasim vozacima :(


  • 0

#225 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4365 posts

Postavljeno 14 January 2019 - 06:54 PM

... sto dovodi do zakljucka da oprema ipak cini razliku..

 

msm da to niko nije ni sporio u ovoj temi.

 

Ja se licno (izmedju ostalih) ne slazem sa stavom kolege boban156 da top oprema cini svu bitnu razliku (ako sam ga dobro razumeo)

jer i u primeru na ovom klipu autoru su autoriteti saopstli da i pored opreme i podrske, fitinga, bicikla aerotunela i uslova

da trenutno nema sanse da izveze rezultat blizu rekorda jer u sebi nema ono sto treba jer je to (najvecim delom) rezultat rada.


  • 2

#226 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1515 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno Juče, 11:48 AM

@recumbent

 

On mozda ima dobru aerodinamiku na ravnom, ali na brdu nema sanse da vozis sa nogama gore a glavom dole :)

 

U sustini sa razlogom "lezeci" nacin nije dominatan polozaj za bicikl, tj u evoluciji bicikla je sasvim jasno da su prvi bicikli bili uspravni.

Pa kad su kroz upotrebu ljudi shvatali da pored mehanickih otpora moraju da savladaju i otpore vazduha, smanjivali su siluetu i visinu bicikla sto je vise moguce.

 

Zapravo idealna pozicija bi verovatno bila potrbuske sa glavom napred ali je nemoguce efikasno voziti lezeci na stomaku zbog disanja pa je polozaj na drumskom biciklu uz aerobarove trenutno pozicija koja stvara najmanje otpora.

bas su lepo na klipu objasnili kako su ovom momku podigli poziciju za 2cm zato sto nema vece razlike a imace bolje disanje.

 

Kad sve to uzmete u obzir mozemo samo da zakljucimo da je polozaj na savremenom drumskom biciklu uz uzak korman sa rukama u dropovima, i uske aerodinamicne tockove i lagan ram, najjefikasniji prenos ljudske snage i brzine na drum u kontinuiranom duzem periodu.


  • 0

#227 FalloutBoy

FalloutBoy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7183 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno Juče, 01:17 PM

Ne po ravnom.  :)   Po ravnom je recumbent kao "ferari" u odnosu na najbrži drumaš.   Za sve ostalo se slažem.


  • 0
Sve što se radi na brzinu, mora posle da se radi ponovo - sa strpljenjem.

#228 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1566 posts

Postavljeno Juče, 01:44 PM

Kako se ovo uklapa u priču?

 

http://www.cyclingne...lassic-gallery/


  • 0

#229 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4365 posts

Postavljeno Juče, 03:37 PM

Kad sve to uzmete u obzir mozemo samo da zakljucimo da je polozaj na savremenom drumskom biciklu uz uzak korman sa rukama u dropovima, i uske aerodinamicne tockove i lagan ram, najjefikasniji prenos ljudske snage i brzine na drum u kontinuiranom duzem periodu.

ti kao da radis za UCI :)

 

Volijem na 1:10:17 kad krene da....ko nije, predlazem da pogleda, a ko jeste moze da se podseti:

 

...al od svega najvolijem ovo *mozda*

 

@recumbent...mozda ima dobru aerodinamiku...


  • 2

#230 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1515 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno Juče, 06:50 PM

^^

i to je odlican film! n2:smiley-score010

daj jos neki...

 

A to "mozda" ima smisla sa ostatkom recenice i nikako ne znaci da nema aerodinamiku :)


  • 0

#231 leopoldbloom

leopoldbloom
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 246 posts

Postavljeno Juče, 08:08 PM

Kakva legenda, Graeme Obree. Gledao sam dokumentarac o njemu. Jedinstven i neponovljiv.

 

Izvinjavam se za offtopic


  • 0

#232 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4365 posts

Postavljeno Juče, 09:27 PM

^^

i to je odlican film! n2:smiley-score010

daj jos neki...

 

A to "mozda" ima smisla sa ostatkom recenice i nikako ne znaci da nema aerodinamiku :)

on sigurno ima dobru aerodinamiku...i po ravnom i po nizbrdu pa cak i po uzbrdu,

jedino ga Hebe sto na uzbrdu ima vecih problema od otpora vazduha.

Aerodinamika je i dalje vrhunska ali je njen uticaj na ceo proces smanjen do zanemarivanja.


  • 1

#233 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 504 posts

Postavljeno Juče, 10:09 PM



Kako god, ono što izgubi na brdu, nadoknadi na ravnom i na spustu i na kraju ih preko 3 minuta čeka :)

Par puta sam provozao to čudo i utisak je da moraš mnogo više da proizvodiš snage iz gluteusa. Posle kratke vožnje sam dobio upalu gluteusa :) Medjutim po rečima vlasnika recumbenta, mišići se posle nekog vremena adaptiraju na taj položaj i posle toga više nema nikakvih problema. Iz njegove priče distanca od 200 km na recumbentu je ko dobar dan. Naravno na brdu uvek važi staro pravilo, što manje kila ukupno bike + vozač to brže ideš.
A rekumbenti, bar ovi jeftiniji, su mahom od čelika, 15+ kg. Znači u startu su bar 7 kg teži od prosečnog karbonca. 7 kg više na brdu drastično utiče na brzinu.

Medjutim meni lično je ovde nezamislivo da to vozim pre svega zbog saobraćajne nekulture naših vozača i loših puteva.
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika