Jump to content


Fotografije

Najjeftiniji drumas protiv najskupljeg drumasa - koja je razlika u performansama?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
392 odgovora na ovu temu

#201 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 08 January 2019 - 09:48 PM

ftp-watts-male.png

 

Where do you fit in? Enter your FTP: W

  • 91.1% of people have an FTP below 330W.
  • 6% of people have an FTP of 340W or more.
  • 2.9% of people have an FTP between 330W and 340W.

  • 0

#202 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 January 2019 - 09:55 PM

Ne kapiram, imaš skup bike, a nemaš power meter? Pa zar ne misliš da ćeš pomoću PM-a značajno popraviti kvalitet treninga i spustiti vremena? Za istu količinu znoja efekat na poboljšanje tvoje snage, izdržljivosti, brzine bi trebalo da bude značajno bolji.
Edit: sve vreme se pitam da li stvarno misliš ovo što pišeš ili nas samo ložiš
Edit2: Ja sam u još ređoj grupi ovih što su do 150 watts
  • 1

#203 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 601 posts

Postavljeno 09 January 2019 - 12:12 AM

Taj segment: https://www.strava.c...?filter=overall, koji pominješ, ima prosečan nagib od svega 1%, tako da ti stravini vati možda i jesu tačni, ali najčešće nisu. Mnogo zavisi od smera vetra i ostalih faktora, poput aerodinamike tvog bicikla, položaja tela itd.
Pošto nemaš power metar, a da bi se realno testirao, moraš naći neki strmi put (> 7% nagiba) na dugačkom brdu, po mogućnosti u šumi, da je zaklonjeno od vetra.
Onda izvezeš interval od recimo 20 minuta punom snagom kojom možeš da držiš tih 20 minuta. Na tvom kompjuteru naravno startuješ vožnju kad kreneš i stopiraš nakon tih 20 minuta. Posle toga na stravi napraviš segment na toj deonici i strava će ti dati vate koje si pravio. Pošto je brdo strmo ti vati su dosta precizni jer se krećeš malom brzinom i tu otpor vazduha nema nikakav ili ima zanemarljiv uticaj, naravno ako je ispunjen uslov da nema vetra. U Stravi moraš da uneseš tačne podatke o tvojoj masi, masi samog bicikla i kompletne opreme na njemu, bidoni, voda u njima, odeća i obuća na tebi, bukvalno sve.

Nakon toga tu snagu na 20 minuta pomnoži sa 0.95 i dobićeš neki tvoj okvirni FTP na 1 sat.
Pre tog testa na 20 minuta trebao bi da odradiš seriju sprinteva od bar 10x30 sec u zoni 6 i 7 snage po Cogan-u, ili jedan Vo2 max interval od 5 minuta. Ovo služi da bi ispraznio svoje anaerobne depoe energije, da bi sam 20 minutni test bio što realniji, tj odradjen samo uz pomoć aerobne energije.

Kad vidiš gde si sa vatima i sa vatima po kilogramu onda možeš da pogledaš u ovoj tabeli: https://www.cyclinga...the-power-curve
kojoj kategoriji pripadaš.
Taj Darko Vasiljević koga pominješ ima skoro 5 w/kg na 1 sat, i po ovoj tabeli pripada Cat1 racer-u, sticajem okolnosti ga poznajem. Za naše uslove to je izuzetno.
  • 0

#204 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 09 January 2019 - 12:32 AM

Taj segment: https://www.strava.c...?filter=overall, koji pominješ, ima prosečan nagib od svega 1%, tako da ti stravini vati možda i jesu tačni, ali najčešće nisu. Mnogo zavisi od smera vetra i ostalih faktora, poput aerodinamike tvog bicikla, položaja tela itd.
Pošto nemaš power metar, a da bi se realno testirao, moraš naći neki strmi put (> 7% nagiba) na dugačkom brdu, po mogućnosti u šumi, da je zaklonjeno od vetra.
Onda izvezeš interval od recimo 20 minuta punom snagom kojom možeš da držiš tih 20 minuta. Na tvom kompjuteru naravno startuješ vožnju kad kreneš i stopiraš nakon tih 20 minuta. Posle toga na stravi napraviš segment na toj deonici i strava će ti dati vate koje si pravio. Pošto je brdo strmo ti vati su dosta precizni jer se krećeš malom brzinom i tu otpor vazduha nema nikakav ili ima zanemarljiv uticaj, naravno ako je ispunjen uslov da nema vetra. U Stravi moraš da uneseš tačne podatke o tvojoj masi, masi samog bicikla i kompletne opreme na njemu, bidoni, voda u njima, odeća i obuća na tebi, bukvalno sve.

Nakon toga tu snagu na 20 minuta pomnoži sa 0.95 i dobićeš neki tvoj okvirni FTP na 1 sat.
Pre tog testa na 20 minuta trebao bi da odradiš seriju sprinteva od bar 10x30 sec u zoni 6 i 7 snage po Cogan-u, ili jedan Vo2 max interval od 5 minuta. Ovo služi da bi ispraznio svoje anaerobne depoe energije, da bi sam 20 minutni test bio što realniji, tj odradjen samo uz pomoć aerobne energije.

Kad vidiš gde si sa vatima i sa vatima po kilogramu onda možeš da pogledaš u ovoj tabeli: https://www.cyclinga...the-power-curve
kojoj kategoriji pripadaš.
Taj Darko Vasiljević koga pominješ ima skoro 5 w/kg na 1 sat, i po ovoj tabeli pripada Cat1 racer-u, sticajem okolnosti ga poznajem. Za naše uslove to je izuzetno.

Malo je offtopic ali imam pitanje za Skylab-a, da li i za ramp test i ftp test na Trainerroad-u treba da se predhodno uradi serija sprinteva zbog realnijih rezultata?
Ovo pitam jer sam uradio ramp test i prvo bio zadivljen svojim rezultatom, da bih se brzo razocarao jer su mi treninzi koje mi je aplikacija nakon testa odredila, bili preteski, tj. uspevao sam da uradim prvih par treninga sa velikom mukom, a nadalje bukvalno sam odustajao na pola do tri cetvrtine treninga.


Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#205 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 601 posts

Postavljeno 09 January 2019 - 12:47 AM

Trainerroad ima svoj protokol po kom se radi svaki od tih testova i nema potrebe da ubacuješ bilo kakve dodatne sprinteve. Ramp test ti je bitan samo da vidiš koliki ti je potencijal da napreduješ, a ftp test je pokazatelj tvoje trenutne forme. Ako neko na primer izbaci visok rezultat na ramp testu a mali ftp to je znak da ima još puno prostora da napreduje i podigne svoj ftp. Ako je ta razlika mala onda je verovatno blizu svog limita. Iz ličnog iskustva znam, da kad se istestiram, i postignem dobar rezultat na testu obično mi bar 10 sledećih treninga bude teško. To je zato što je potrebna odredjena fiziološka adaptacija organizma da se navikne na novi napor. Postoje dva ftp testa. 2x8 min na vo2max intervalima i 1x20 test. Po meni ovaj 1x20 daje realniji rezultat. Naravno postoji i onaj od 1x60 minuta ali on je zaista jako tezak, pre svega na mentalnom planu.
  • 0

#206 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 09 January 2019 - 12:59 AM

Trainerroad ima svoj protokol po kom se radi svaki od tih testova i nema potrebe da ubacuješ bilo kakve dodatne sprinteve. Ramp test ti je bitan samo da vidiš koliki ti je potencijal da napreduješ, a ftp test je pokazatelj tvoje trenutne forme. Ako neko na primer izbaci visok rezultat na ramp testu a mali ftp to je znak da ima još puno prostora da napreduje i podigne svoj ftp. Ako je ta razlika mala onda je verovatno blizu svog limita. Iz ličnog iskustva znam, da kad se istestiram, i postignem dobar rezultat na testu obično mi bar 10 sledećih treninga bude teško. To je zato što je potrebna odredjena fiziološka adaptacija organizma da se navikne na novi napor. Postoje dva ftp testa. 2x8 min na vo2max intervalima i 1x20 test. Po meni ovaj 1x20 daje realniji rezultat. Naravno postoji i onaj od 1x60 minuta ali on je zaista jako tezak, pre svega na mentalnom planu.

Znaci ja sam pogresio jer sam ukapirao da je ramp test zamena tj. alternativa ramp testu?
Ok hvala, ima logike jer sam prosle godine radio ftp test i bilo mi je skroz ok, teski treninzi ali taman dozirani da mislis gotov si, kad ono kraj intervala.
Treninge određene posle ramp testa sam izgurao u prvih 10 dana tj 5 treninga i onda sam se slomio na pola, raspao se skroz i rasturio kolena usput, pa sad pravim pauzu.
Baš sam silovao i nazalost sad odmaram.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#207 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 09 January 2019 - 08:27 AM

Ne kapiram, imaš skup bike, a nemaš power meter? Pa zar ne misliš da ćeš pomoću PM-a značajno popraviti kvalitet treninga i spustiti vremena? Za istu količinu znoja efekat na poboljšanje tvoje snage, izdržljivosti, brzine bi trebalo da bude značajno bolji.
Edit: sve vreme se pitam da li stvarno misliš ovo što pišeš ili nas samo ložiš
Edit2: Ja sam u još ređoj grupi ovih što su do 150 watts

 

Ovaj segment u prvom delu je ravniji ali druga polovina je jako strm , ne znam sad tacno al mislim da je oko 10% nagib sigurno jer je prosek 4%

 

 

Strava ga klasifikuje kao category 4 climb . Sad ja generalno nisam brdas , jer sam tezak, vise sam za sprinteve . Na kracim i manje strmim usponima sam dobar, vec na preko 10% puls mi ide u crveno i moram da spustim brzinu , tj svi laksi vozaci od mene su bolji. Sto znaci sve dok mogu da drzim puls na 165 pratim bilo koga , a ako ode preko toga moram da smanjim brzinu zbog pulsa i laksi vozac koji ce moci da drzi nizi puls na vecoj brzini zbog manje kilaze ce me oduvati.

 

Sve je to logicno , na pro peletonu pravi brdasi imaju 63-68 kg dok sprinteri imaju od 78 do 85 kg max. Pro brdasi izbacuju manje watt per kilo ali mogu da drze duze na usponima vatazu , dok pro sprinteri izbacuju mnogo vise narocito na ravnom, ali nemaju sta da traze protiv brdasa na planinskim usponima. Sve ima svoje prednosti i mane. Vecina vozaca na pro peletonu su brdaski orijentisani narocito jer ima vise planinskih tura nego sprinterskih plus pravi se u vremenu mnogo veca razlika u brdu izmedju vozaca nego po ravnijim segmentima.

 

6p5dnl.jpg


  • 0

#208 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 09 January 2019 - 08:31 AM

Evo ovo je interesantan tekst o watt power per kilo

 

An average bicycle rider who is not trained to race can produce about 2.34 W/kg while riding at close-to-maximum effort for 20 minutes over a flat surface with no wind. An average pro in the Tour peloton will produce about 6.15 W/kg under the same conditions. Assuming a weight of 70 kg (a bit more than 154 lbs.), the average rider will be able to maintain a power output of 163.8 watts for the 20 minute effort while the pro will maintain 429.8 watts.

Twenty minutes at close-to-maximum effort might completely exhaust an untrained bicycle rider. The pros in the peloton would shrug it off and keep going.

https%3A%2F%2Fblogs-images.forbes.com%2F

Thomas De Gendt uploaded his ride data to Strava after winning Stage 12 of this year's Tour on the slopes of Mont Ventoux. (Many riders in the peloton share their daily ride data on Strava.) De Gendt's ride of 195 km (about 121 miles) took five hour, seven minutes and 59 seconds, and included 2,585 meters (about 8,481 feet) of climbing. Riding at 80% intensity, his weighted average power output over the entire ride was 319 watts and his peak power output was 1,046 watts.

https://www.forbes.c...e/#408a3b8483fe

 

Svako ko je vozio ikada u grupi zna koliko je lakse voziti kad imas par vozaca ispred sebe, nego kad vozis solo. A da ne pricamo koliko je lakse voziti u grupi od 50 vozaca u odnosu na solo. Pa deluje mi da je otpor laksi skoro kao da vozis iza nekog kombija. 

 

Zato na profi trkama pobedjuju  uglavnom ekipe sa jakim timovima kao Team Sky koje imaju veliki broj kvalitetnih vozaca koji svi voze za jednog . Npr ranije su vozili za Fruma sad u zadnje vreme najvise za Tomasa.  Oni jednostavno voze u grupi od 10+ vozaca od kojih svaki pojedinacno ima zadatak da vuce grupu na odredjenom delu trke, nabijanjem jakog ritma, i svi stite onog zadnjeg koji za cilj ima da izvozi sam finis i pobedi. Kad taj vozac izveze svoj deo trke, zameni ga drugi, a on prosto ili odustane ili vozi na zacelju trke za sebe kao neki trening . Zato takvi timovi uglavnom uvek osvajaju turove i dominiraju na pelotonu. Jer koliko god da je neki vozac iz drugog tima dobar, izmedju njih su marginalne razlike da bi taj mogao sam bez kvalitetnih kolega iz istog tima - da napravi vecu razliku.


  • 0

#209 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 09 January 2019 - 08:39 AM

Znaci ja sam pogresio jer sam ukapirao da je ramp test zamena tj. alternativa ramp testu?
Ok hvala, ima logike jer sam prosle godine radio ftp test i bilo mi je skroz ok, teski treninzi ali taman dozirani da mislis gotov si, kad ono kraj intervala.
Treninge određene posle ramp testa sam izgurao u prvih 10 dana tj 5 treninga i onda sam se slomio na pola, raspao se skroz i rasturio kolena usput, pa sad pravim pauzu.
Baš sam silovao i nazalost sad odmaram.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

 

 

Kako si povredio kolena? I kakav vid povrede si dobio?


  • 0

#210 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 09 January 2019 - 08:59 AM

I ovo je interesantno

 

Note: If you’re looking for a lot more information about what power outputs are typical or what counts as good, check out “How does your cycling power output compare?”.

 

cycling-power-table.png

 

Ja valjda po ovoj tabeli spadam u kategoriju Good 

 

Mada na nekim ravnim segmentima imam vremena gde mi strava obracunava power output na oko 500W 

 

Tu mi ispada watt per kg na 5.77 posto sad sam se malopre merio i imam 86.4 kg.

 

Meni je za bolje brzine na ravnom ogranicavajuci faktor - pogon . Pogon mi je compact 50-34 . Da je old school 53-39 mislim da bi bio jos jedno par procenata brzi na ravnom, ali i sporiji uzbrdo....

 

U sustini nije na kraju ni bitno...

 

Ono sto je bitno jeste da mi je  vrhunska oprema doprinela da napredujem izuzetno u poslednjih godinu dana ... 

 

Pre godinu dana sam mogao samo da sanjam KOM na bilo kojem segmentu bilo gde bilo kad.


  • 0

#211 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 601 posts

Postavljeno 09 January 2019 - 11:02 AM

Zašto misliš da bi sa pogonom 53-39 bio brži na ravnom?


  • 0

#212 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 09 January 2019 - 01:54 PM

Kako si povredio kolena? I kakav vid povrede si dobio?

Simptomi su bili da sam imao probadajuci bol sa leve i desne strane oba kolena pri blagoj rotaciji, morao sam da vodim racuna kako ustajem i sedam jer me je bas bolelo pri tim pokretima. Isto prilikom stajanja ako bih se blago zarotirao da pogledam unazad osetio bih strasan bol.
Sad sam siguran da je od preopterecenja na bajsu, neku upalu sam dobio jer silom prilike sam bio vezan za krevet, odmarao zbog gripa i evo sad je sve kako treba.

Ne znam tacno sta je u pitanju jer nisam isao kod lekara, kad sam osetio simptome i hteo do doktora fasovao grip i temperaturu, pa me uhvatili praznici itd. Nisam vozio od tada, mazao sam par dana gavez gel, stanje se poboljsalo bolovi prestali, ali sam dao sebi jos nedelju dana fore da pauziram.


Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#213 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 09 January 2019 - 02:38 PM

Zašto misliš da bi sa pogonom 53-39 bio brži na ravnom?

 

Ovde http://www.bikecalc.com/gear_speed pise da je 53 pogon 3.7% brzi nego 50 zuba pogon na ravnom.


  • 0

#214 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 09 January 2019 - 02:44 PM

Simptomi su bili da sam imao probadajuci bol sa leve i desne strane oba kolena pri blagoj rotaciji, morao sam da vodim racuna kako ustajem i sedam jer me je bas bolelo pri tim pokretima. Isto prilikom stajanja ako bih se blago zarotirao da pogledam unazad osetio bih strasan bol.
Sad sam siguran da je od preopterecenja na bajsu, neku upalu sam dobio jer silom prilike sam bio vezan za krevet, odmarao zbog gripa i evo sad je sve kako treba.

Ne znam tacno sta je u pitanju jer nisam isao kod lekara, kad sam osetio simptome i hteo do doktora fasovao grip i temperaturu, pa me uhvatili praznici itd. Nisam vozio od tada, mazao sam par dana gavez gel, stanje se poboljsalo bolovi prestali, ali sam dao sebi jos nedelju dana fore da pauziram.


Sent from my SM-G900F using Tapatalk

 

 

Bas mi je zao nadam se da si sada ok. 

 

Ja znam kad sam skijao ranije bez steznika za koleno, imao bi nelagodnost u kolenima nakon skijanja, narocito ako su staze taj dan bile puno zaledjene . Od kako nosim steznike nikakvih problema nemam. Mazao sam tada kolena konjskom mascu zelenom i pomagalo je.

 

Inace ja koliko sam citao biciklizam je jako dobar za sve povrede kolena jer zateze i jaca  te misice i ligamente koje nose koleno...


  • 0

#215 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 09 January 2019 - 03:25 PM

Edit2: Ja sam u još ređoj grupi ovih što su do 150 watts

 

Lako se to resi. Kupis opremu od 3000 evra i odmah skocis na 270 W. Onda kupis za 6000 evra i budes brzi od drzavnog prvaka  n2:hahaha .


  • 3
.

#216 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 601 posts

Postavljeno 09 January 2019 - 04:00 PM

Ovde http://www.bikecalc.com/gear_speed pise da je 53 pogon 3.7% brzi nego 50 zuba pogon na ravnom.

Interesantno. Pa što onda ne kupiš pogon sa još više od 53 zuba bićeš još brži.

Čak šta više ne moraš da kupuješ ceo pogon, samo promeniš lančanike. Možeš da uzmeš i neke aero lančanike poput ovih:
https://drag2zero.co...ro-chain-rings/ , to će još dodatno doprineti ukupnoj aerodinamici bicikla.

Odabereš opciju sa maksimalnim brojem zuba to jest 62.
  • 0

#217 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 287 posts

Postavljeno 09 January 2019 - 04:36 PM

http://trisled.com.a...inring-130-pcd/


  • 0

#218 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 09 January 2019 - 04:52 PM

Ovde http://www.bikecalc.com/gear_speed pise da je 53 pogon 3.7% brzi nego 50 zuba pogon na ravnom.

 

53 zuba daje jači prenosni odnos od 50 zuba. Međutim, na ravnom je bitno da imaš prenos za kadencu od oko 90 (do 120 ako baš brzo motaš).

Ako napred imaš 50 zuba, a pozadi prebaciš na 12 zuba, ti sa kadencom od oko 90 obrtaja ideš skoro 50 km/h. 53 zuba ti treba tek ako na ravnom prelaziš te brzine. Tek onda bi nešto dobio sa 53 zuba (pod uslovom da koristiš kasetu koja počinje od 12 zuba, ako počinje sa 11, onda si sa 50 miran sve do nekih 55 km/h) - sve to uz neku relativno umerenu kadencu od 90 obrtaja.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#219 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5452 posts

Postavljeno 13 January 2019 - 09:08 PM

na 13:25 otprilike kaze

...ista snaga ali 10% bolji rezultat...

...drugim recima za 5 minuta stavljeni 5000 dolara skuplji delovi za 5 kmh vecu brzinu


  • 1

#220 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14590 posts

Postavljeno 13 January 2019 - 09:24 PM

Pft...  pridrzi mi pivo, stavim karton u tockove, i legnem u supermen poziciju i eto 5kmh vece brzine. Za 5000 dolara ima da popijem pive...


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika