Materijali ramova - čelik, aluminijum, karbon
#542
Postavljeno 05 June 2021 - 08:31 PM
Ja na to gledam ovako:
Ko ne želi da pristane ni na kakav kompromis, u vrhunskoj je formi, želi samo ono što poslednja reč tehnlogije može da ponudi, i ima ambicije i za neko takmičenje a pri tom ga budžet ne ograničava, izbro je jasan. Sem karbona ništa drugo nema smisla.
Titanijum je bar po meni glupost jer je skuplji od karbona a težina i performanse koje se iz takvog rama dobijaju su malte ne identične kao na alu ramu.
Alu ram, onaj hidroformirani i tri puta tanjeni je sve u svemu best buy izbor jer za ubedljivo najmanje para daje najviše muzike. Kao što se vidi iz priloženih linkova sa prethodnih strana, retko koji će rekreativac ikada biti u dovoljno dobroj formi da mu je moderni alu ram ograničavajući faktor, a postoje i mnoge amaterske pa čak i neke pro trke na alu ramovima. Dakle itekako je dovoljno dobar.
ŠTo se čelika tiče, iskreno sam malo iznenađen što je skuplji od aluminijuma. Možda nije dovoljno dobar da održi korak na takmičarskom nivou sa drugim materijalima ali definitivno ima svoju svrhu i namenu. Kada bih se biciklom sa bisagama zaputio na neki višenedeljni put, meni bi to morao da bude bicikl od hrom molibdena i ništa drugo. Mada i kad su isključivo drumski bicikli u pitanju, mnogi se kunu da je čelik daleko najudobniji, čak i ispred karbona po tom pitanju....
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#544
Postavljeno 05 June 2021 - 09:57 PM
#545
Postavljeno 08 June 2021 - 07:22 PM
To i dalje majstor rucno pravi.
https://bikeland.xyz...-frame-set-2019
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
#549
Postavljeno 08 June 2021 - 10:40 PM
#551
Postavljeno 09 June 2021 - 12:39 PM
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#553
Postavljeno 09 June 2021 - 05:59 PM
Imas i Rolex za 100k evra, i istu Kinsku kopiju za 500e.
Cak ni oni koji rade sa satovima ne mogu da ih razlikuju, ako ne stoje jedan pored drugoga.
Mada imam prigodniji primer, uzmi skije npr, iste su i one od 200e i one od 2k, a na stazi veze s vezom nemaju.
#554
Postavljeno 09 June 2021 - 06:37 PM
Imas i Rolex za 100k evra, i istu Kinsku kopiju za 500e.
Cak ni oni koji rade sa satovima ne mogu da ih razlikuju, ako ne stoje jedan pored drugoga.
Mada imam prigodniji primer, uzmi skije npr, iste su i one od 200e i one od 2k, a na stazi veze s vezom nemaju.
ako pricamo o WALTLYju i sl kineskim proizvodjacima ramova, bilo od titana, celika, alu ili karbona
msm da si ovde malo promasio temu, ovde nije rec o kopiranju i niko ne pokusava da ti uvali kopiju
vec pokusavaju da prodaju svoje znanje/rad/iskustvo i *customizaciju* za (mnogo) manje novca
i ne reklamiraju se da su isti (po izgledu, kvalitetu, performansama ili kojecemu) kao zapadni originali.
Msm da cak i oni koji ne voze bicikl vide razliku izmedju MERLINa/MOOTSa i WALTLYja,
e sad, ko ce i koliko da oseti razliku prilikom voznje, to je pravo pitanje?!?!
A gomila zapadnjaka samo dizajnira a proizvodi na dalekom istoku, to je i pomenuto u klipu.
#555
Postavljeno 18 August 2021 - 01:14 PM
https://www.youtube....54lLOHpb_zbIedQ
Redak YouTube kanal na kome se predstavljaju ramovi koji su presečeni. Može se videti kako su pravljeni i koliko je truda i projektovanja uloženo u svakog (ovaj poslednji deo rečenice se može a i ne mora shavatiti sa dozom ironije).
And now something completely different
#556
Postavljeno 09 September 2021 - 05:55 AM
Jedan zanimljiv članak koji govori o povratku aluminijuma u svet biciklizma, pretpostavljam amaterskog.
Pošto je tekst na engleskom, da na brzinu sumiram poentu:
Piše se o tome kako je cena sirovog karbona 4 do 6 puta skuplja od aluminijuma koji se koriste za proizvodnju bicikala, te da zbog toga karbonski ramovi nikada neće moći da budu jeftiniji od alu. Baš iz tog razloga, proizvođači da bi držali troškove pod kontrolom i na kraju uspeli da kupcu ponude finalni proizvod, karbonski bicikl po koliko toliko prihvatljivoj ceni to mora da ide na uštrb načina proizvodnje rama, pa zatim i mehanike i komponenata. Sa druge strane, vrhunski alu ram sa hidroformiranim i 3 puta tanjenim cevima imaće gotovo istu težinu a biće često i malo lakši od entry level karbona, ali će njegova proizvodnja opet biti od 2 do 3 puta jeftinija nego proizvodnja početničkih karbon ramova, ali će zato ušteda troškova pri proizvodnji omogućiti da se bicikl opremi boljom, lakšom mehanikom i točkovima koji će na kraju rezultirati dobijanjem podjednako krutog, a ipak lakšeg bicikla sa boljim komponentama u poređenju sa karbonskim biciklom istog cenovnog ranga.
Kažem ja... Ko nije vozio neki vrhunski aluminijumski bicikl, ne može ni da zna koliko su zapravo dobri....
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#557
Postavljeno 09 September 2021 - 06:40 AM
https://www.cyclist....aluminium-frame
Jedan zanimljiv članak koji govori o povratku aluminijuma u svet biciklizma, pretpostavljam amaterskog.....
Sve ispod se odnosi na članak i samo članak!!!
Teško jedenje ******. Koliko me iznervira ova glupost. Ne nije proizvodnja toliko skupa koliko hoće maržu. Naduvali su cenu a nigde opravdanja. Ramovi kod većine van granica kojih trebaju da se pridržavaju, rupe asimetrične i/ili eliptične i/ili preširoke ili preuske i itd. Kinezi sada prave vrlo dobre a veoma povoljne karbonske ramove (neću pisati koliko na cenu utiče politika države) a ostatak prodaje ime. Najlakši ram koji je skott pravio od aluminijuma (za mtb-a) bio je oko 1200gr i zidovi su bili malo deblji od konzerve. Cena po kojoj ih je skott nabavljao iz Kine je bila oko 70e možda i manje. Vidi se odma kolika je marža kad je taj ram bio oko 450e možda i više pre nekih 15 godina.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
And now something completely different
#560
Postavljeno 09 September 2021 - 08:48 AM
While carbon fibre composites have a high strength to weight ratio, they are highly susceptible to high loads over a small area, such as an impact. Once the integrity of the composite is compromised, the matrix essentially starts to crumble and must be repaired or replaced
A ovome sam i licno prisustvovao, drugaru se zaokrenuo volan i udario u top tube, koje je onda prsnuo od tog na prvi pogled nebitnog udaca.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika