Ovde si opisao više različitih stvari, pa ću izdeliti i odgovoriti redom.
E ne znam od kog materijala je ram bio. Ali bio je iz fazona 90ih godina. Brutalno lak. Siftere je imao na ramu, na donjoj sipki. Zadnjankaseta je prilicno sam siguran imala samo 6 zupcanika. Tako da je mislim pogon bio 2x6. Ali ne mogu da tvrdim.
Bajs sigurno nije bio neka vrhunska klasa. Nije imao nista na sebi. Ram sigurno nije iz 80ih bar po slikama koje sam mesecima gledao na forumima. Ali nije bio ni neki moderan. Tesko ga opisati. Znam samo da je svuda pisalo Shimano 600.
Po ovome što si opisao, kladio bih se u pivo da je bio čelični.
Ako su cevi na ramu bile okrugle, tanke kao na tvom čeličnom bajsu, ili tanje, gotovo sigurno je u pitanju bio čelik, ne aluminijum.
Ram bio neki obican, bez oznaka, izgreban, ali bez rdje. Nije imao nista na njemu. Decko ga vozio od "sela do sela".
Vozio sam ja i hrom-mol bike i taj je bio tezi dosta od njegovog. Necu da tvrdim da je aluminijum, ali mislim da jeste. Jer dignes ga jednom rukom iznad glave. Onaj moj bajs je imao celicni ram i navodno ostalo je aluminijum tamo po sajtu na VeneraBike i bio je daleko tezi.
Postoji razlika između jeftinog i kvalitetnog rama. Kod drumskih ramova, jedna od razlika je i težina samog rama.
Takođe, nije isto Shimano 600 oprema na jednom bajsu i jeftin čelični pogon i jeftinija uopšte teža oprema na tvom tadašnjem bajsu su sigurno doprineli razlici u težini.
Tako da to što je bio lakši ne znači da je bio aluminijumski.
Nije svaki alu ram lak, niti je svaki čelični težak. Kod karbona se još može tvrditi da će i jeftin karbonski biti lakši od dobrog čeličnog, čak i ako natrpaju puno više materijala, jer neće da se bakću sa proračunima i kontrolom kvaliteta, ali kod odnosa alu-čelik, nije isključeno da najjeftiniji alu bude čak i teži od kvalitetnog čelika.
Dok se on zezao, ja umro na mom. A "mali se nije ni trudio". Najgore sto nije imao nalepnice niti neke oznake.
Mene je klinac ostavio na čeličnom ramu bez da se trudio, dok sam ja umirao.
Doduše na strmoj uzbrdici, ali tu težina bajsa i utiče.
Ima nešto i do tehnike, fizičke spreme, kao i aerodinamičnosti samog položaja na bajsu. Onda su tu gume, kao faktor. Sama težina, pogotovo na ravnom, igra najmanju ulogu. Bez ljutnje, ali siguran sam, da ste se zamenili bajseva (ako vam iste veličine odgovaraju), da bi ishod bio sličan, osim ako si imao baš izduvane ili/i loše gume.