Jump to content


Fotografije

Restauracija i sva problematika


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
83 odgovora na ovu temu

#21 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 13 February 2015 - 02:16 PM

Grbic: Jesam,uglavnom se informisem preko Velo Orage i Velo space sto se tice specifikacije delova,godista itd...Inace...da se pohvalim.Upravo je iz SDA-a stigao zadnji menjac Suntour VX... :D

Oce i on da se druzi sa glodalicom  :D

To je novo ili se varam?


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#22 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 February 2015 - 02:41 PM

Haha...nema glodalice u ovoj prici,izbacena je iz opticaja..:D Upravo sam sad proverio production code,iz 1976-e je i da,nove je u originalnom zapecancenom pakovanju sa uputstvom i kukom.Ne vidi se na slici,izmedju uputstva je i samog menjaca..:)


  • 0

#23 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 13 February 2015 - 03:11 PM

Video sam ali se nisam usudio da tvrdim da je uputstvo :)


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#24 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 February 2015 - 03:27 PM

Pa zapravo sve sto sam narucivao preko je u NOS stanju,odnosno novo i zapecaceno,u originalnim pakovanjima sa uputstvom i aksesorima...:) Trudio sam se da pogonsko/menjacki sklop,na ovoj i naredne dve restauracije koje tek slede,bude nov.No dobro,prvo da ovu privedemo kraju...:)


  • 0

#25 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 February 2015 - 02:47 PM

Danas su i nalepnice privedene kraju.Izvinjavam se na kvalitetu slika,moj pokusaj od telefona je jednostavno bespomocan kada je u pitanju kamera,ali se koliko toliko vidi.Slikano je sa monitora a inace radjeno je Corel-u...

 

Attached Thumbnails

  • DSC_0272.jpg
  • DSC_0266.jpg
  • DSC_0264.jpg
  • DSC_0261.jpg

  • 0

#26 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 14 February 2015 - 06:56 PM

Procitaj ponovo post #:)


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#27 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 February 2015 - 09:06 PM

Hehe...pa kada se radi,da se radi u full-u...:) Samo moracu da se raspitam,odnosno pronjuskam po forumu kod koga cu stampati.Mislim da je bilo reci o nekome iz NS koji to radi.Ima i u BG-u,stampao sam nesto probno cisto da vidim kako ce ispasti,dobro je ispalo ali cim sam dotakao foliju razredjivacem,deformisala se.A planirano je da nalepnice idu ispod laka.Tako da,eto jos jednog problema za resavanje...:D


  • 0

#28 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 14 February 2015 - 09:10 PM

Bio je neki lik koji je radio nalepnice, moraces da malo procunjas po berzi... 


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#29 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 14 February 2015 - 11:27 PM

Procitaj ponovo post #:)

i ja sam ga ponovo procitao i bojim se da cemo se tokom razrade teme (kojoj se neizmerno radujem) mnogo puta vracati na isti :)

 

Msm da bi bilo lakse, jednostavnije, brze, jeftinije da napravi time machine i da se vrati u proslost i da ga kupi BNIB nego ovako...

slatke muke :) Svaka cast na projektu.


  • 0

#30 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 February 2015 - 08:39 AM

Hehe...IgorN,hvala na podrsci,da nisu slatke muke,bile bi pelin gorke.Ali kapiram,radim ovo po prvi put,jos uvek ucim i iskreno jos uvek se i sam ispravljam.Ali show must go on..:) Tako da eto sledece sto se moze ocekivati je pristizanje MKS Sylvan Road pedala.SInoc se u ponoc,i pored lupanja glave da li bas moram toliko da idem u detalje,odlucih da ih narucim.Zapravo,tragao sam za Loytard-ovim ali nazalost ih trenutno nema u NOS stanju.Sta da se radi,neka ide zivot...:)

 

Grbic:Nasao sam na Cikloberzi oglas u vezi nalepnica.Nisam mogao sinoc da zovem,bilo je kasno ali danas cu obaviti razgovor.Uzgred,nije na odmet da malo potrazim i po BG-u,sigurno ima neko ko bi to mogao u tom kvalitetu da ih odstampa a da budu otporne na lak.No o tom potom,vazno da sam ih izradio i usput ovladao Corel-om za predstojece...:)


  • 0

#31 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 15 February 2015 - 09:38 AM

Hehe...IgorN,hvala na podrsci,da nisu slatke muke,bile bi pelin gorke.Ali kapiram,radim ovo po prvi put,jos uvek ucim i iskreno jos uvek se i sam ispravljam.Ali show must go on.. :) Tako da eto sledece sto se moze ocekivati je pristizanje MKS Sylvan Road pedala.SInoc se u ponoc,i pored lupanja glave da li bas moram toliko da idem u detalje,odlucih da ih narucim.Zapravo,tragao sam za Loytard-ovim ali nazalost ih trenutno nema u NOS stanju.Sta da se radi,neka ide zivot... :)

ajd sad da zanemarim "medicinski fenomen" teme :), imam jedno tehnicko pitanje, sad me nesto zagolicalo:

zasto sve NOS?

 

Sa pocetka teme sam (mozda pogresno) shvatio da je namena zavrsenog bicikla da se vozikas sa ćaletom?

Zar ti nece biti zao da vozikas te delove, msm kao prvo, ram, koji je glavni deo, nije NOS,

tako da polovni delovi u tehnicki korektnom, dobrom, voznom stanju,

kada prodju kroz tvoj beauty tretman...ne verujem da bi iko primetio neku razliku, msm, ja ne bih primetio.

A sa obzirom u kakvom kvalitetu je tada radjeno NOS delovi ce ti trajati samo malo duze od polovnih (100 umesto 90 godina).

 

Ili ti sve ovo vreme imas masinu sa kojom se vozas u seniorskom drustvu

dok ce ovo da bude bicikl za nedeljni odlazak u crkvu ili gde vec ides svečano picnut?

 

Imas li neku fotku pocetnog stanja bicikla kojeg restauriras pa da je okacis

ili to cuvas za kraj da nas lepo strefi infarkt kad vidimo before-after?


  • 0

#32 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 February 2015 - 11:00 AM

Heh...upravo zato sto menjaci pre svega kao i pogon trpe habanje a rec je o periodu od 35 i vise godina u ovom slucaju i kao takvi ne mogu se bas najbolje reparirati a da ne pricamo o tome da bi eventualna zamena bilo kog od delova na njima bila gotovo nemoguca.Primera radi,ja imam problem da nadjem najobicniji konus za nable koje sam reparirao a kamo li nesto ozbiljnije,da ne pricamo o oskudici polovnih delova na nasem trzistu.Sve ostalo sto se moze reparirati,reparira se jer NOS delovi nose sa sobom ozbiljne troskove..:)

 

S druge strane,trudim se da restauracija odnosno vracanje u predjasnje stanje bude sto doselednija u svakom smislu i razume se da na kraju dobijem pouzdan,odnosno prakticno nov bicikal u stanju kao sto je davne 1978 izasao iz fabrike.

 

Hehe...daleko od toga,samo ja imam mali problem od koga patim i kada su upitanju restauracije satova kojima se bavim vec duzi niz godina a to je da u naletu uzbudjenja pri pocetnom sprovodjenju namere,zaboravim da slikam pocetno stanje...Ali ram koji je trenutno ogoljen svakako cu slikati pred pesakrenje i farbanje,da bi se videlo stanje pre i posle...:)

 

Sto se namene bicikla tice,daleko od toga da ce biti samo za vozikanje sa caletom,ne bih da otkrivam razloge za to,ali recimo da sam pratnja za ne daj boze...S druge strane ova Mondia je zapravo samo prva u nizu restauracija koje tek slede i verovatno se nece preterano voziti ali vozice se po gradu sa par drugara koji takodje voze stare specijalke.Za duze staze kada malo nabijem kondiciju,tipa za sledecu godinu priprema se Gazella iz 1988 cija ce restauracija biti i ovde propracena i ne manje zanemarljiva Koga Miyata iz 1984 koja takodje ceka svoj red...:)

 

Nadam se da sam odgovorio na sva pitanja...:)


  • 0

#33 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 15 February 2015 - 07:39 PM

@Primoinvictus

Jako je pohvalno i vredno paznje ovo sta si zapoceo, finansijski aspekt je takodje bitna stavka. Sto se tice delova mnogi sitni delovi se mogu prepraviti, doraditi ,napraviti. NOS ili polovnjak u odlicnom stanju je stvar licnog izbora, i zelje. Iskreno i moj izbor bi bio NOS da se upustim u tako nesto, mada sam saglasan sa IgorN pa tako ne bih bezao ni od odlicnog polovnjaka jer bicikl koji restauriras je star 40 godina :) Imao sam priliku da budem u posedu nekoliko dobrih komponenti iz tih nekih ranijih perioda koje su bile sasvim tehnicki korektne, cak i odlicne.

Cekamo nastavak koji ces da pokrijes nekim slicicama, cisto da zadovoljis radoznalost pratilaca teme ;)


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#34 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 February 2015 - 03:38 PM

Grbic,apsoutno se slazem,ako je rezanje troskova moguce,svakako je dobrodoslo.Ali problem je sto delova pa cak i polovnih nema ili ima slabo na trzistu,pre svega mislim na Suntour.Primera radi,vec dva meseca trazim Weinmman rucne kocnice poput ovih sa Mondije ali ih ne mogu naci ni na oglasima,a sa majstorima sam odavno prestao da se pogadjam jer je odgovor na svako pitanje da li bi neki od polovnih delova prodali isti odnosno "ma ne znam,trebace mi,ne mogu"...:) Tako da druge solucije sem narucivanja preko EBay-a bas i nema,a kako je razlika u polovnom delu i onom NOS ponekad i 30% vise za NOS,meni nekako vise godi da se opredelim za NOS i pored te razlike,nego za vec koriscen deo u ma kako dobrom stanju bio.To je neko moje misljenje..:) 

 

Inace,kada je rec o izradi dela,zapravo dosli smo do izrade alata.Naime Weinmann kocnice imaju dve kontra matice debljine 2 mm koje se zatezu u suprotnim pravcima kako bi ceo sklop celjusti drzale na okupu.Ja bar nisam nasao ni jedan vilasti konusni kljuc od 10mm tako da sam nacrtao isti u Corelu i juce dao ujaku da mi izreze na laseru od prohromskog lima debljine 2 mm...Videcemo sta ce ispasti.Svakako cim stigne,slikam i objavljujem..:)


  • 0

#35 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 16 February 2015 - 04:37 PM

Vezano za konus kljuceve, ako ne placas onda super. Ako placas mozda je bolje da se obrusio dva kljuca 10, tako bi se igrao sa brusilicom umesto glodalicom :)


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#36 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 February 2015 - 04:52 PM

Ma ne placam,ima ujak u firmi laser pa izlazi u susret...:) Inace probao sam sa obicnim kljucem i brusnim kamenom koji sam montirao na polirku ali nije se zavrsilo najbajnije...:)


  • 0

#37 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 16 February 2015 - 05:02 PM

Ziveo drug Ujak :D

Nece polirkom, mora brusilica. Kako bilo zavrsio si posao.


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#38 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 February 2015 - 05:38 PM

Uraaaa...:D Jos samo da donese da bih konacno sastavio kocnice.A tu ce biti i jedan final touch u smislu nove nalepnice sa natpisom Weinmann za podlosku koju ce takodje izrezati od prohromskog lima debljine 0,5 mm,no o tom potom,videce se..::D


  • 0

#39 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 16 February 2015 - 05:53 PM

A tu ce biti i jedan final touch u smislu nove nalepnice sa natpisom Weinmann za podlosku koju ce takodje izrezati od prohromskog lima debljine 0,5 mm,no o tom potom,videce se..: :D

Procitaj ponovo post #9 :D


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#40 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 26 February 2015 - 06:53 PM

Od poslednje posta u vezi nalepnica i stampanja na providnoj foliji doslo je do manjih promena.Naime,drug je radio skoro svoj bicikl sa pomenutim nalepnicama i rezultat je zadovoljavajuci ali daleko od savrsenog.Zapravo i pored tri sloja laka nalepnice se isticu iznad lakirane povrsine.Eeh sad,postoji nesto sto se zove wather slide decals.Papir za njih je poseban i moze ih stampati svako ko poseduje ink jet ili laser stampac a proces je prikazan u ovom videu:https://www.youtube....h?v=diRb7jseUCw .Konretno nema veze sa biciklama ali ovaj ima.Rec je o Grckom prizvodjacu ramova koji to koristi na svojim biciklima:https://www.youtube.com/watch?v=soMxkTCyXKs .Da li neko zna da li neka firma kod nas to radi ili da narucujem taj palir sa Ebay i da to odradim sam..? 


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika