Brevet 600km - Po drugi put

Ivan Puja o svom drugom Brevetu od 600km.
Sreda, 16. jul 2014

Vozio sam Brevet 600 km drugi put u životu i najveći utisak je ne sumljivo Kadinjača,ali da krenem redom.

Pošto sam rešio da i ove godine vozim Brevet 600 i radi sebe da ga vozim drugačije nego prošle godine, a sve u cilju spremanja za PBP 2015 rešio sam da se obratim za mene dvojci ljudi koje izuzetno cenim. Marko Baloh mi je dao par saveta,a usput sam pratio šta radi i Hvala mu. Ali nesumljivo najviše mi je pomogao prof. Radomir Pavlović - Patak, savezni selektor Srbije u biciklizmu. koji mi je dao program i plan treninga.

Jutro pred Brevet trema kao nikad. Jesam rešio da vozim i nemam je pred Brevet, ali ovog puta se javila jer sam sebi dao za cilj da sa vremenom budem bolji nego prošle godine i da opravdam ono što je Pavlović utrošio vreme sa mnom. Pitanja su se samo nizala, da li ću uspeti, da li će kiša, šta ako..., šta ako..., a onda odjednom kao što je došlo tako je i to otišlo.

Na startu uglavnom poznata ekipa: Ivan, Boris iz Vršca, Boris umetnik, Novak, Bur, Mile, Bratislav, Pera, Vlada gromada i drugi. Naravno i Igor Ralić, čovek koji je doneo Brevet u Srbiju i njemu hvala na tome. Krećemo, vreme odlično za vožnju, suvo, nije vrućina. Već kod Bečmena stvaraju se dve grupe jedna odlazi levo druga desno po treku i krećemo sa vožnjom uz vetar da bi na Savskoj magistrali vetar bio u leđa i tu smo dali oduška okretanju pedala niz vetar :)

Obrenovac, šta reći!? Još se vide posledice poplave, ljudi žive dalje,ali sam prosto želeo da što pre izađem iz njega.

Put preko Uba do Valjeva poznat i ništa mi nije novo doneo za razliku od Valjeva do Ljubovije. Posle KT1 u pekari svučem višak sa sebe i krenem put Ljubovije. Asfalta negde ima, negde nema, put lagano se penje,a ja uživam u predelima. Jeste sve to sa asfalta i pitam se kako li je tek planinarima koji idu kroz srce te prirode. I kanjon tamo ima, oduševljen sam prirodom, predelom i ljudima koje sam sretao usput, naravno, nisam propustio da progovorim koju sa njima kada su već na bicikli.

Noge same okreću i plan koji mi je da prof Pavlović se ostvaruje bez napora. Počeo sam da razmišljamo njemu, ruskoj školi i trenucima provedenim u BK Čukaričkom.

Idemo dalje, Pecka skretanje levo, ljudi koji sede u kafani i gledaju me, očigledno da nisu navikli na ovakve koji voze bicikl njihovim krajem. Opet uspon pa spust koji je doneo i prve nevolje, jer na nekim delovima nema asfalt i tek posle prve nezgode kada sam ispravio krivinu zbog šljunka vozim daleko opreznije. Negde na toj nizbrdici i guma se probušila,ali sad već znam da menjam gumu brzo :) i krenem dalje. Naravno, opet uzbrdo. Neko reče, čime smo to naljutili Ralića pa nam je spremio ovako zahtevnu stazu :)

Na uzbrdici,čovek isparkirava auto i kao što uglavnom radim, kažem Dobar dan, odgovori čovek, pita odakle. - Iz Beograda. - Kad si krenuo? - U 09.15. - Pa ti kao autobus, krenuo je u 9 iz Bgda i još ga nema. Nasmejali se obojca i savko svojim putem. Uz put,pred one dve velike serpentine, naiđe on sa gomilom dece i kaže, uhvati se, ići ću polako, do gore ima još 2 km. - Nee. Negde na vrhu vidim Borisa i doviknu mu, na vrhu ga sačekam, dopumpamo moju gumu i krenemo nizbrdo do Ljubovije. KT2  nije radila iako je pisalo "Otvoreno" :D

Tu su stigli sada i Braca i Novak i zajedno krenusmo. U Ljuboviji neki događaj i dok smo prolazili vidim čoveka iz kola, mahnem mu, otpozdravi i svako svojim putem.

Krenusmo prema Užicu na smenu, u susret nam je došao momak na bajsu koji je specijalno krenuo ka Brevetašima i Borisu iz Vršca i Ivanu. Usput još dvojca. Drina sa desne strane, lepa, plava, ljudi uživaju pored nje,a mi uživamo na bicikli, mada mi je došlo da se bućnem.

Došlo skretanje za Užice i dva momka na biciklama, prvo se "trkali" sa Borisom, a onda sa mnom i pitanja sto u minuti, gde, odakle, dokle, koliko još i na kraju sa onim ercevskim naglaskom" Ti nisi normalan" nasmejao me.

Kreće uzbrdo, koje nije teško, ali je dugačko, negde između drveča prvo se nadzire antena, pa spomenik i počinju uspomene.

Kadinjača!

Moja prva trka 1979. godine je bila na Kadinjači. Putevima Užičke republike, trka pionira u trajanju od 5 dana, jedna etapa Kadinjača, druga Užice, treća Sevojno i tuda sada prolazim, uspomene naviru, do duše selektivno ;) mator čovek :)

Vodio nas je Milan Radenković - Midž, prvak Srbije, koji je do Rudnika vozio bajs,za nas u to vreme fascinatno. Paki, Pinokio, ja i još dvojca smo bili u ekipi. U to vreme je i Mićo Brković počinjao. Bilo je sjajno. I sad posle toliko vremena vraćam se na istu stazu u sasvim drugoj ulozi,ali mojoj sreći nema kraja. Vodu sam sipao na istoj česmi kao i pre toliko godina.

Nastavljam dalje, u Sevojnu na pumpi se oblačim, jer već pada mrak i hladno je, Novak sustiže i krećem sa njim do Požege. Sjajni domaćini u KT3, pita, gibanica, osveženje, dobro došlica i sve drugo. Boris je tu i čekamo Bracu. Krećemo zajedno put G. Milanovca. Opet se razdvajamo i na Ibarskoj vozim sam. Mislio sam da će me biti strah jer je noć,ali sve je u najboljem redu.U Gornjem Milanovcu mašim OMV, jer očekujem sa desne strane, dođem do drugog izlaza GPS Garmin me vodi, ali se vraćam do prve pumpe u G. Milanovcu da uzmem fiskalni KT4 i krećem posle kafe odmah računajući da je Boris negde napred.

Prvi put idem tom stazom i sjajna je, mada je mrak. Ne vidim okoliš,a sela su mala i nema puno šta za videti.

Boris me zove,ali telefon mi je u torbici i negde pred KG se čujemo, pita gde sam, ma otkud znam samo vidim svetla u daljini.

Ulazim sa strane Šumarica i tu na raskrsnici, počeo da hvata umor i umesto da pogledam Garmin, ja pitam taksistu. Greška, poslao me na drugu stranu, ali vrlo brzo uočavam i idem pravim putem :)

Pošto ljudi Grillu nisu overili, prelazim preko puta i kupujem baterije za muziku :)

Sledi put za Jagodinu koji donosi mnoga iskušenja. Uzbrdo mi se spava, nizbrdica razbuđuje, poneki auto i od svakog grmlja mi se čini pas ili neka životinjka, xaxxa, u jednom trenutku jedan pas uporedo ide sa mnom, a u Jagodinu nikad stići.

Smešan čovečuljak na pumpi, pitam jel bio neki biciklista,pa ja sam biciklista, odgovara :D

U selu Glogovac još jedna anegdota. Lepo u Cue Shitu piše pravo za Svilajnac na tabli pravo i sprejom desno. Startuju me dva meštana i ubeđuju desno,desno, krenem,ali se vratim, jer piše pravo. Pa valjda Igor zna. Usput pitam nekog čikicu i on objasni da je desno kraće,a ovuda duže i da, naravno, idu brda. Sad je sve jasno. Još jedan znak da sam na dobrom putu je dom kulture u jednom selu i put vodi na desno. Bane Grković zna o čemu pričam. "Kod doma kulture skreneš desno i na pravom si putu." Dolazi Svilajnac i lepo jutro, pijem kafu i kvas, presvlačim se i polako ka Bgdu. Topola sve uobičajeno, toplo na glavu ;) Aca me pred Mladenovcem čeka i kupuje sladoled, ali Bratislavu to smeta, pa ili drugi put Aca da i njemu kupi ili ....

Do Beograda srećem mnogo biciklista, kao da se sele prema Mladenovcu, Toma, direktor, idu u Mladenovac. Uživancija do kraja.

Još jedno lepo iskustvo, još jedan lep doživljaj i uverenje da ću nastaviti sa Brevetima.

U Beograd sam stigao u 14,26. časova, a krenuli prethodni dan u 09.15. Ukupno: 25,32 sati vožnje, 3,48 sati stajanja. Spavanja nije bilo samo kafe, hrane i skupljanje energije, ali na kratko. Sledi 1000 km i nov izazov.

Brevet 600km 2014

Start iz Novog Beogradau Subotu 12. Juna u 9:00, sa uobičajene NBG lokacije - parkić u 22. Bloku
Trasa breveta broji 612 kilometra, sa nekih 4000 visinskih metara.
Vremenski limit iznosi 40h 00m, odnosno na cilj treba stići najkasnije do 1:00 u Ponedeljak.

Šta je to Brevet?

Brevet je biciklistički dogadjaj(ne trka), gde učesnici prate predefinisanu trasu i da bi uspesno završili brevet potrebno je da se ispoštuju odredjeni vremenski limiti,
kako za celokupnu vožnju tako i za stizanje do odredjene kontrolne tačke u odredjenom vremenskom periodu.
Dužine breveta su od 200 pa sve do 1400km, na kojima je biciklista potpuno samostalan, i ne moze primati nikakvu pomoć od trećih lica,
osim na samim kontrolnim tačkama, tako da se bicklista mora sam o sebi starati, odklanjati defkekte ili kvarove na biciklu, suočavati se sa svim vremenskim uslovima koji ga tokom vožnje mogu zateći.

Više informacija možete pronaći na zvaničnoj prezentaciji Randonneurs Serbia.

O AUTORU

Ivan Puja

Ivan Puja (rođen 1967 god.) još od malih nogu tera točak, počeo aktivno sa 12 godina u BK Čukarički. Zaljubljenik u dvotočkaše na ljudski pogon, predsednik udruženja Ciklo svet Srbija, svaki slobodan minut provodi na drumu gde ćete ga i najčešće sretati.
KOMENTARI

16. jul 2014 21:54h

Cestitam na uspehu koji MI , obicni " smrtnici biciklisti " mozemo samo da sanjamo - VI , svi koji ste izvezli BREVET 600 vec ste LEGENDE . Svaka cast i lepom prikazu svih desavanja pre i oko Brevet , sjajnom putopisu . Mnogo je lep i ovaj GARMIN , mozda iz njega izadje i TRACK na kome pise kad , kako i gde ...
    Ocigledno , dobar je bio i sladoled ... Mozda je samo previse HLADAN !!!!
    Interesantno je i da smo nas nekoliko " cekali BREVETASE " izmedju Race i Markovca , da Vam se divimo i malo pomognemo . Sretosmo Borisa , Novaka , Bracu .... Vas ne videsmo .
    Verovatno ste vozili mnogo brzo . Steta , mozda nekom drugom prilikom .

Jos jednom , iskrene cestitke i zelja da se dokazete i na vecim daljinama . SVAKA CAST !!

• maltese

Ivan P. (maltese)

17. jul 2014 12:41h

Ivice, ja već postavi ovaj link na FB,ali Ti to nisi video,kao ni oni Tvoji koji sumnjaju. Te evo Vam link drugog segmenta koji Vas i Vaše prijatelje koji sumnjate u fenomenalan rezultat boli i koji me od tada niste videli. http://connect.garmin.com/activity/541195230 Veliki pozdrav, Ivan Puja

• vladetaub

Vladeta S. (vladetaub)

17. jul 2014 14:38h

Čestitke i od mene.Kao što reče Ivica mi "smrtni " biciklisti možemo da sanjamo.A vi ćete postati "besmrtni" tek u Parizu. Subotom radim pa nisam bio u prilici da vas pozdravim prilikom prolaska kroz Ub i odvezem sa vama neku deonicu.Drugom prilikom,ako se pogodi nedelja.
    Srećno za 1000.....i dalje!

17. jul 2014 23:44h

Postovani Ivane , VAS " fenomenalni rezultat " MENE i neke MOJE ( ????) nikako ne moze da boli . Nisi dobro procitao , cestitao sam i zadivljen sam uspehom SVIH koji su izvezli BREVET 600 . Za mene , svi su LEGENDE ( a jos vise oni koji su to uradili DVA puta ).
    Link koji spominjes JA nisam video do sada . Tamo stvarno stoji da je NEKO tuda vozio . Jesam rekao da sam cekao "brevetase " , da sam video Borisa , da mi je Braca pobegao i da sam se malo vozio sa Novakom . Svi su bili iscrpljeni ali TVRDE i jake volje da dodju do kraja. Iako sam u to vreme vozio tom trasom kuda ste i VI prosli , nisam Vas video da Vas upoznam i malo popricam . Na kontroli u Topoli na pumpi covek koji overava papir rekao mi je da su tuda prosla TROJICA ( Boris, Braca i Novak ) . Mozda ste vozili "mnogo brzo " pa Vas nisam primetio . Mozda nekom drugom prilikom ...
    Svakako , jos jednom od mene CESTITKE i zelje da i u Parizu budete jednako brzi , ili mozda jos brzi , jer ima vremena za jos bolje , detaljnije pripreme . POZDRAV

25. jul 2014 22:20h

Vas " fenomenalni rezultat " je i zvanicno potvrdjen . Nadam se da ste ponosni i zadovoljni .

CESTITAM

• draganninkovic

Dragan N. (draganninkovic)

19. sep 2014 12:50h

Zadivljen sam Vašom avanturom i uspehom.Svaka čast!U Vojvodini nema takvih tura?
    Zanima me nakon kolikog vremena(treninga) bi čovek bio spreman za ovako nešto.Ja sam rekreativac,odvezem jutarnji trening od oko 23 km,vikendom 35 km.Stavio sam sam na moj bajk malo bolju opremu,tako da sam sada sigurniji i brži u vožnji.Još jednom veliki pozdrav i velika čestitka brevetašima!!Dragan-Doca

• maltese

Ivan P. (maltese)

22. sep 2014 12:35h

Svi smo počeli sa Brevetom od 200 km. Onaj ko svakodnevno vozi kao Vi već ima dovoljno kondicije da krene sa dužim treninzima-vožnjama. Postepeno dodajte kilometražu,ali sa smislenim planom. Dovoljno je da za određeno-zadato vreme odvezete 160 km i znajte da već možete na Brevet od 200 km. Pozdrav i Veliko hvala!

• draganninkovic

Dragan N. (draganninkovic)

23. sep 2014 08:44h

Ivane pozdrav,
    Mnogo Vam hvala na savetima.Poslušaću pametnije i iskusnije,polako podižem kilometražu na 35-40km u jutarnjem treningu,ali mi vreme ne ide na ruku(sve je hladnije,kiše,vetar).
    Veliki pozdrav i još jednom čestitka za veliki uspeh:-)

Da bi postaviti komentar morate biti prijavljeni na sistem