Karbon je materijal koji omogućava pravljenje rama koji je superioran od metalnih u svakom pogledu, osim što je osetljiviji na pad-jak udarac. Polovan karbonski ram ne bih preporučio, sem od poznatog prvog vlasnika.
Dobar alu ram je isto odličan, samo za nijansu teži. Ja bih pre uzeo, za iste novce, alu ram i stavio nešto šire gume = ista udobnost, manje bušenja (što niži pritisak to bolje), lakše naduvati ako se probuši i krpi na putu (jer idu na niži pritisak), više zaštićene felne za naše puteve pune rupa, nešto veća težina.
Druga stvar koja najviše utiče na vozne karakteristike, posle rama, su sami točkovi i gume. Tu vredi odrešiti kesu. Dobre nable, dobre felne, žbice - to se može spakovati za nekih 150 evra. Vrhunska guma, kao Continental GP 4000s, od 25, ili 28 mm je oko 50 evra komad i vredi.
Što se opreme tiče, ako se ne trka pa je važna svaka stotinka, čak i klasa ispod Sore - Claris, radi odlično, bez greške.