Jump to content


Fotografije

Za iskusnije vozace


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
64 odgovora na ovu temu

#21 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 22 March 2016 - 08:19 AM

Ludilo :D 

Ako covek moze da priusti sebi karbonski ram zasto da ne kupi?

Da li mu treba i da li ce da ga iskoristi to samo i samo ON moze da zna i to uopste nije tema. 

Uostalom ne radi se ni od karbonskom ramu vec o polovnom bajsu za oko 500-600e ili novom do 1000 (ako sam lepo razumeo). 


  • 1

#22 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1505 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 22 March 2016 - 08:53 AM

Koji će mu aluminijumski?

Lepo sam te pitao zasto ti mislis da je karbon toliko bolji od aluminiuma pa ga preporucujes? Covek koji je predhodni bicikl kupio xl a treba mu M koji nema nista od pratece opreme za biciklizam, koji ce verovatno padati kada kupi spd patike itd treba da kuoi karbon ram. Da kupi POLOVAN KARBON RAM koji ne zan da li je negde napukao ili nije (ne nemoze da se vidi da li je negde napukao). Po cemu je tebi mnogo bolji karbonski ram od nekog dobrog alu rama pa mislis da treba uzeti bas karbon ram. Zasto bas mesavina ultegra 105. Posto si vidim i to preporucio. Sta nece valjati kod tiagre i nece da mu zadovoljava potrebe da mora da ima ultegru ili minimum 105. Ako dajete vec neke savete obrazlozite ih. A ne po sablonu da se ide. Neko ustaljeno pravilo kod mtb bicikala (a ne vidim zasto je to tako) je da je sve ispod deore sranje i da je samoubistvo stavljati opremu ispod deore. E onda se pojavio nazovi neki chart sa uporednom mtb i drumskom mehanikom koja je svrstala deore u klasu sa 105 opremom. Onda odjednom svi preporucuju 105 kao minimalno za drumske bicikle. Slucajnost? Mislim da nije.
Razne vrste bicikala sam vozio i raznu vrstu opreme. Najvise sam video razliku na prelazak spd patika-pedala. Za tih 150e ili koliko vec danas kosta neka pristojna patika i pedale, ne moze videti bolju razliku. Veca je razlika nego voziti bajs od 300 i bajs od 10000e. Dok se nemaju kvalitetne-namenske patike i pedale za bicikl sve ostalo je glupost i pricanje praznih prica. Razlika karbonskih modela alu itd je u tome koliko je sta kruce i koliko se savija ram i time gube energija u savijanju umesto u transformaciji sile na tockove. Ova razlika se meri u mizernim procentima koje znace pro vozacima i razlika im se meri u sekund dva na 10km.
  • 0

#23 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 22 March 2016 - 09:25 AM

Ogromna je razlika između karbona i aluminijuma i mislim da je toliko bolji. Čvršći ram, lakši ram izdržljiviji ram. Što bi padao čovek sa SPD-om zato što je predodređen za padanje?  Aluminijum možeš sigurno da provališ da li je varen, da ti odgovorim odmah NE MOŽEŠ. Kupio je retro biciklu koja koja mu je prevelika a uz to je i đubre. Zašto 105, najbolji odnos cene i kvaliteta. Da težina bicikla jeste bitna jer kao i krutost istog rama na dugim vožnjama se oseti razlika. Okači kilogram ili dva na bicikl pa vidi da li ima razlike kada na 150 kilometru počneš da penješ brdo od nekih 10% nagiba i jedno 6km dužine, pa mi reci kako tih 1/2 plus nije napravilo razliku na tvoj utrošak energije do tog brda. Ima razlike i ne treba da baci 300 evra na đubre kada već može sebi da priušti kvalitet. Da je bar viši pa da kupi nov karbonski ram sa sve vilom za nekih 600e.

Kupovina skupe bicikle je isto bacanje para ako je neće voziti.


  • 4

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#24 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 22 March 2016 - 10:01 AM

Neki su potpuno preskocili cinjenicu da je covek vec kupio nekog jeftinog drumasa (kome nije samo velicina problem) i da je pre toga vozio mtb, pa jos pokusavaju povuci paralelu mtb - drum.

I jos jedna zabluda da za 1000€ moze da se kupi neki zverski polovan drumas...ne moze, moze samo prosecan.

Sora, tiagra, 105?
Prosecan polovni drumas star manje od 10g ima karbonski ram, 105 ili ultegru, soru, tiagru mislim da nema niko.

Sent from my x600 using Tapatalk
  • 0

#25 Tomko

Tomko
  • Members
  • PipPip
  • 31 posts

Postavljeno 22 March 2016 - 10:13 AM

Ohh  puno odgovora, ovako moje i ako rekreativne voznje nisu ni malo naivne, da moje misljenje je da pazarim nesto za nekih 500, 600e polovno ili eventualno da kupim novi do 1000e posto smatram da u tom rangu cene jedino mogu naci nesto kvalitetnije. Sto se takvih stvari tice da li karbonski ram ili aluminijumski ni sam nisam siguran jer to vec prelazi u deo gde sam manje iskusan pa sam zato i ptiao za preporuku, naavno da ne zelim bacati novac ali isto tako zelim i uzeti nesto sto ce mi duze trajati moja godisnja kilometraza je nekih 10-tak hiljada km a planiram i da je povecam malo nikako ti slucajevi da kupim bajs pa da mi stoji isljucivo kupujem da bih se vozio neke medjugradske linije i konstantno asfalt, zato sam i hteo drumasa nikako mtb. Sto se tice same odluke to je definitivna odluka da bude nesto od ultegre ili 105 znam da kosta vise ali isto tako znam i da ljudi hvale nju, ne biju mene kompleksi da bajs bude markiran ali ipak je to sama reklama kada su svi zadovoljni sa tom opremom, meni je vise trebao savet oko rama da li taj aluminijumski ili karbonski, sto se tice samog pakovanja bajsa da li se opredeliti z kupovinu polovne grupe ili nove ako ima nova eventualno da li ima negde gde su cene koliko toliko razumnije posto planet bike recimo ima strasno naduvane cene 


  • 0

#26 Tomko

Tomko
  • Members
  • PipPip
  • 31 posts

Postavljeno 22 March 2016 - 10:15 AM

Vec sam naveo da recimo drumasa sa ultegrinom opremom i dve godine garancije za moju visinu da se pakuje izadje oko 1000e kod asteriksa koji mi je jedan kolega preporucio .. 


  • 0

#27 Tomko

Tomko
  • Members
  • PipPip
  • 31 posts

Postavljeno 22 March 2016 - 10:17 AM

Mislim da ovde ne pricamo o profi bajsu nego o necemu sto se moze uklopiti u taj budzet a da bude sto je moguce pribliznoj opremi.. ipak zivimo u Srbiji i mislim da je to korektna cena zza bajs za moje potrebe ..


  • 0

#28 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 22 March 2016 - 10:24 AM

Ako prelazis 10000km godisnje ti si jako ozbiljan biciklista, tako da sve ispod karbon rama, Shimano 105 klase opreme i nekih kvalitetnijih laganih točkova ne treba uopšte da razmatraš. Sa tvojom visinom od 170cm usudio bi se reci da si brdas (mada ne znam koliko imas kg) i bas zbog toga je jako bitno da smanjis ukupnu tezinu bicikla.
  • 0

#29 Tomko

Tomko
  • Members
  • PipPip
  • 31 posts

Postavljeno 22 March 2016 - 10:52 AM

Moje voznje su izmedju ostalog i brdske ali u zadnje vreme planiram pretezno ravnicarske deonice jer sam pravio pauzu od 2 godine bez voznje pa sam se malo popravio sto se kaze ali vrlo brzo ce se to ispraviti i vratiti na stari put, razlog prekida je bio kvar na bajsu koji se zakomplikovao pa me je dosta kosta i na kraju sam se  razocarao zato sada trazim iskljucivo nesto ozbiljnije


  • 0

#30 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 22 March 2016 - 10:57 AM

Ne znam šta ili ko je asteriks, nije ni bitno, bitno je da kada sklopiš ili kupiš bicikl imaš želju i da ga voziš. Obrati pažnju na geometriju i veličinu obavezno idi u sitna crevca jer ako daš veliki novac za dobar bicikl i ne bude ti odgovarao imaćeš VELIKI PROBLEM.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#31 Tomko

Tomko
  • Members
  • PipPip
  • 31 posts

Postavljeno 22 March 2016 - 11:07 AM

Bas iz tog razloga sam pitao iskusnije vozace od sebe da mi daju savet jer planiram da ga uradim ili kupim za sebe ne za bilo kakvu preprodaju ili tako slicno tako da me ni ne zanima da li se isplati u smislu da li ce posle vredeti ali mi je bitno da je dobar i da zadovolji moje potrebe za nekoliko godina uz odrzavanje redovno :)


  • 0

#32 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1505 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 22 March 2016 - 11:15 AM

Ja sam potpuno prediveo cinjenicu da ovde svi voze skupe fensi ramove, karbonske naravno sa di2 opremom. Ja se izvinjavam sirokom auditorijumu na savetima koji izgleda samo meni imaju smisla i jos manjini ovde. Ja se odjavljujem iz teme i ovog foruma, bar sto se tice saveta i ostalih stvari vezano za kupovinu i preporuku. Posto neke stvari koje sam ovde procitao se kose sa bilo cim sto je realno i normalno. Da je karbon izdrzljiviji od aluminiuma. Da je karbon ram mnogo laksi od alu rama i slicne gluposti. Stavi jedan alu ram dva puta tanje ili tri puta tanjen i videces da je oko 1kg. Isto tako stavi i karbon ram na vagu i videces da je isto oko 1kg tezak. Da postoje ramovi od 600-700 grama ali takav ram kosta. E sada ako se isplati dati i vise 1000e samo za ram koji je oko 200gr laksi od nekog alu rama onda se slazem. A to price od 2kg da stavim na ledja i ostale gluposti ne bih da komentarisem. Ni jedan bicikl ovde na berzi koji je karbon nije laksi 2kg od nekog dobrog alu bicikla. Pokretacu teme zelim da nadje lep i pouzdan bicikl. Puno lepih kilometara i uzivanje u voznji
  • 4

#33 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 March 2016 - 12:49 PM

Karbon je materijal koji omogućava pravljenje rama koji je superioran od metalnih u svakom pogledu, osim što je osetljiviji na pad-jak udarac. Polovan karbonski ram ne bih preporučio, sem od poznatog prvog vlasnika. 

 

Dobar alu ram je isto odličan, samo za nijansu teži. Ja bih pre uzeo, za iste novce, alu ram i stavio nešto šire gume = ista udobnost, manje bušenja (što niži pritisak to bolje), lakše naduvati ako se probuši i krpi na putu (jer idu na niži pritisak), više zaštićene felne za naše puteve pune rupa, nešto veća težina.

 

Druga stvar koja najviše utiče na vozne karakteristike, posle rama, su sami točkovi i gume. Tu vredi odrešiti kesu. Dobre nable, dobre felne, žbice - to se može spakovati za nekih 150 evra. Vrhunska guma, kao Continental GP 4000s, od 25, ili 28 mm je oko 50 evra komad i vredi.

 

Što se opreme tiče, ako se ne trka pa je važna svaka stotinka, čak i klasa ispod Sore - Claris, radi odlično, bez greške.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#34 HolisticMonk

HolisticMonk
  • Members
  • Pip
  • 26 posts

Postavljeno 22 March 2016 - 01:01 PM

Meni je nekako pouzdanost i sigurnost uz dobru geometriju uvek primarna stvar. Kad se spustim negde sa 50km/h, neću da razmišljam dal ću da izginem. Isto tako, dovoljno je teško voziti bajs, pa još da ti bude neudobno ...

 

I ako je clipless, udobne patike.

 

Oprema tj. grupa se menja, tako da kad bude potrebe za tim, skupi se nešto keša i uzme. Bitno je za početak imati "bez brige" bajs i fokusirati se na vožnju.

 

Samo treba izabrati dobar ram, sve ostalo je lako promenljivo. Polovna oprema ume da bude i istrošena, pa iako zvuči bolje, ne dobiješ nista zapravo jer je raskantana.


  • 0

#35 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 22 March 2016 - 01:06 PM

Ja sam potpuno prediveo cinjenicu da ovde svi voze skupe fensi ramove, karbonske naravno sa di2 opremom. Ja se izvinjavam sirokom auditorijumu na savetima koji izgleda samo meni imaju smisla i jos manjini ovde.

Ja lepo gore napisah bas suprotno tj da za te pare nece moci da se kupi nikakav fensi ram niti di2 (nemam pojma sto ga trpas ovde)

Karbon ram nije nikakva egzotika medju drumasima, veca egzotika je naci soru i claris koje preporucujete za kupovinu.

 

Nije me mrzelo da izvucem trenutnu ponudu iz oglasa gde se lepo vidi da je svaki drugi drumas karbonski, a pri tom su uzeti u obzir i retro ramovi, sto cini da su vecina karbonski.

I takodje mozete da proverite da je najpoularnija grupa 2x10 (koju uglavnom cine ultegra i 105)

 

06316-16dc259c-7bff-4d1e-a434-b1510986a8
Screenshot made with Grabilla


  • 2

#36 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14633 posts

Postavljeno 22 March 2016 - 01:16 PM

Ima razlike i u krabonskim ramovima od cega i kako se prave, kao sto ima jeftinih i ofrlje uradjenih aluminijumskih ramova tako ima i karbonskih. (link)


  • 0

#37 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1505 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 22 March 2016 - 01:44 PM

Ja lepo gore napisah bas suprotno tj da za te pare nece moci da se kupi nikakav fensi ram niti di2 (nemam pojma sto ga trpas ovde)Karbon ram nije nikakva egzotika medju drumasima, veca egzotika je naci soru i claris koje preporucujete za kupovinu. Nije me mrzelo da izvucem trenutnu ponudu iz oglasa gde se lepo vidi da je svaki drugi drumas karbonski, a pri tom su uzeti u obzir i retro ramovi, sto cini da su vecina karbonski.I takodje mozete da proverite da je najpoularnija grupa 2x10 (koju uglavnom cine ultegra i 105) 06316-16dc259c-7bff-4d1e-a434-b1510986a8Screenshot made with Grabilla


Moj post je bio upucen serbian spiritu. Pri preporuci karbonskog rama itd. I balezganju kako je karbon ram (ovi sto su na oglasima trenutno) mnogo superiorniji od alu ramova. Kako je karbon izdrzljiviji od aluminijuma. Kako razlika izmedju bicikala varira od 1kg do 2kg. Cim je stavio poredjenje da vozim sa 1kg-2kg tereta na ledjima pa da vidim razliku. I za ovo imam poredjenje posto sam vozio transfagarashan sa rancem a trans alpinu bez ranca, sve u periodu od dva dana. Ali ovo je prica za neku drugu temu.
  • 0

#38 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 22 March 2016 - 01:46 PM

Neko od clanova, ne mogu da se tacno setim ko je nedavno u jednoj od ovih tema napisao nesto sto mi se jako svidelo... A to je da bez potrebe pravimo nauku od nekoliko zavarenih cevi. :) Izgleda sasavo,.ali kad se xovek udubi u to zaista ima smisla.

Ja znam da kad se u zivotu nameracim na nesto, to zagrizem kao pit bul i ne popustam dok ne ostvarim. Nikad se nisam kajao zbog stvari koje sam uradio, samo zbog onih koje nisam uradio.

Prema tome, ako ti se trosi soma eura za bajs i mislis da ces time dobiti to sto trazis, udri! A da li ces se zajebati, vreme ce ti reci. ;)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#39 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 22 March 2016 - 01:50 PM

Tri puta tanjeni aluminijum nije lakši od karbona. Jeste izdržljiviji od aluminijuma jer je elastičniji a opet krući. Ne mogu garantovati u kakvom su stanju karbonski ramovi na ciklo berzi ali to ne može niko ni za aliminijum.

Moj ram je SCOTT SCALE 20 (L veličina), Rock Shox SID world cup black box i volan je M.C.F.K. Kao što možeš da vidiš imam malo iskustva sa karbonom na biciklu.

P.S. Zaboravio sam da si ti prošao sve što je moglo da se prođe i da su sva ostala iskustva mizerna u odnosu na tvoje ne presušno znanje. Šteta što ne napusti temu kao što reče da ćeš da uradiš.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
  • 1

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#40 Peloponez

Peloponez
  • Members
  • PipPipPip
  • 127 posts

Postavljeno 22 March 2016 - 02:39 PM

Ako prelazis toliku kilometrazu znaci da bicikl zauzima znacajno mesto u tvom zivotu. Ja licno ne zalim novac za bilo sta sto mi je toliko znacajno. Na tvom mestu svaki cent bih ulozio u bajs. Opremu ces svakako kupiti(mada me cudi da vec nisi, obzirom koliko vozis). Bicikl ne kupujes svaki dan, biciklistcke ili dres mozes kupiti kad god ti padne na pamet, a pri tom imas u dzepu par desetina eura. Bajs od 1000+ eura se kupuje jednom u 10 godina, pa i redje. Moj glas za sto bolji bajs...
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika