Jump to content


Fotografije
- - - - -

prelazak sa mtb na drumasa


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
79 odgovora na ovu temu

#1 milentze

milentze
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 192 posts

Postavljeno 18 November 2015 - 09:52 AM

Postovane kolege,
nakon 4 godine voznje mtb bicikle resio sam da predjem na drumasa iz prostog razloga sto sam iz Obrenovca(ravno k`o tepsija) i moje rute su 98% asfaltirane.Imam 3 rute koje vozim a to su Obedska bara,Valjevo i krug preko Jakova,Surcina,Nbgd,Makis,Umka,Obrenovac.
Pre nekih mesec dana sam prvi put seo na drumasa i raspametio se kako to cudo ide tj. koliko je udoban.Izbegavao sam ih u sirokom luku zbog predrasuda kao sto su neudobnost,"trta" pozicija na bajsu,cesto odrzavanje-cackanje...Nema veze sa vezom.
Da ne sirim pricu,privlace me stariji drumasi kao sto su npr.ovi:

http://www.2bike.rs/...-1#.VkxEY_Z8WlA
http://www.kupujempr....htm?filter_id=
http://www.kupujempr....htm?filter_id=


Obzirom da sam probao drumasa novije proizvodnje(oko 2010.) da li je velika razlika u odnosu na starije?
Pretpostavka je da odrzavanje jos jedan plus za stariju proizvodnju.Visok sam oko 186 pa cenim da bi mi ram od 56,57,58cm bio odgovarajuce velicine(u zavisnosti od proizvodjaca).Da li vredi potrositi 200e na nesto sto je toliko staro?
Dakle samo me drumasi zanimaju.Nikakve treking varijante, a mtb pu pu pu daleko bilo ;)
  • 0

#2 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 November 2015 - 10:33 AM

Imas moju prodrsku...:) Inace,stariji drumasi su posebna prica,imaju svoju draz i laki su za odrzavanje.Njih mozes i sam odrzavati a delovi su manje vise dostupni i povoljni.Uz to kvalitet koji je tada plasiran na trzistu neuporediv je sa danasnjim.Ako biras starijeg drumasa,biraj onog sa frikcionim menjacima,tu nema sta da se pokvari a i idexni na donjoj cevi,tipa shimano 105 i 600 su jako izdrzljivi ali opet,frikcija je prakticno neunistiva.Sto se visine rama tice,ima kalkulator.Izmeris od tabana do prepona i ubacis u ovaj programcic:http://www.steel-vin...ize-calculator/ dace ti tacnu dimenziju rama koji ti odgovara.Ja bih izabrao Puch Mistral,u svoje vreme bio je zlatna sredina,super je oprema a i sredjen je.Samo proveri za visinu rama..;) 


  • 1

#3 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 November 2015 - 10:40 AM

Jedino bih mozda ubio cenu zbog Weinmann rucica kocnica,originalne bi trebalo da budu Modolo,ali njih mozes naci na CB za 1000 din mada ni Weinmann-u ne fali nista,uz to izgleda da su Carrera a i gume su ocuvana.Cevi su 531,tako da,za 110-120 e ne moz biti bolje.Cenkaj se...:)


  • 0

#4 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 18 November 2015 - 11:02 AM

Idi na Mislođin i Drażevac :)
  • 0

#5 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 18 November 2015 - 11:18 AM

Meni su stariji drumaši kao i stari automobili,  više su mi za paradu i hobi, nego za svakodnevnu vožnju, mada je daleko od toga da su neupotrebljivi.

Lepo je imati ga, sređivati ti ga, voleti ga i koristiti kao hobi i zanimaciju, a za ozbiljniju vožnju ja bih uzeo nešto modernije i praktičnije.

 

A evo i zašto:

 

- Volani i ručice su im dosta neudobniji u odnosu na moderne

- kočnice su mnogo slabe i to je katastrofa koliko je slabije u odnosu na modernije tipove kočnica

- komplikovano menjanje brzina koje zahteva stalno skidanje ruku sa volana što užasno nervira i odvlači pažnju

- uglavnom su sa jednozidnim felnama što je vrlo problematično na našim putevima ili koriste tabulare pa je malo teže zameniti gumu ako pukne

- mali broj brzina i izbora kaseta pa treba biti u žešćoj kondiciji i poterati to uzbrdo

- pogoni su pravljeni za sivonje, veliki broj zuba, uglavnom 52-42 ili 53-42 što je mnogo za prosečnog rekreativca

- delove ne možeš naći u prodavnici moraš da se snalaziš sa polovnim i treba baš biti upoznat sa tematikom da bi pronašao odgovarajući i ispravan deo

 

Ako bih se i nekad odlučio za kupovinu starijeg drumaša koji bi koristio svakodnevno izbor bi pao na neki sa šamaraljkama 3x7 3x8 ili 2x7 2x8 sa compact pogonom (ako tako nešto uopšte postoji u izvornom stanju), duplozidnim felnama i malo boljim kočnicama.

 

Ako bih kupovao neki iz želje da ga restauriram i držim za suvenir ili paradu izbor bi pao na nekog matorog italijana tipa Colnago , Bianchi, Pinarello.


  • 4

#6 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 18 November 2015 - 11:35 AM

Slažem se u priličnoj meri sa kolegom Vidakom. Kad sam pročitao post sa pitanjem, odmah sam pomislio na razliku između običnog MTB-a za koji delova ima na svakom ćošku i egzotičnih delova za drumaš - pa još retro. 

 

Ono što se slažem sa Vidakom - fabrički točkovi su katastrofa. Duplozidne alu felne puno duže traju na džombama, a i alu felne osetno bolje koče kad je kiša (u odnosu na čelične). S tim što se to može zameniti, negde je već urađeno. Isto važi za svu drugu opremu:

 

Kočnice sa dobrim paknama i alu felnama ne moraju biti loše na starom drumašu.

 

Ram dok god odgovara za vozača - nema šta da se pogreši.

 

Što se menjača tiče, ja glasam za frikcione menjače - neuništivi su i rade bez greške. Šamaraljke su praktičnije ali prilično skupe (nove kao ceo retro bajs mogu izaći), i kod novih uglavnom nema popravke kad se pokvare.

 

Sam pogon, tu se isto slažem sa Vidakom: 3x6, ili 3x8 (ako se stavlja neka bolja kasetna nabla pozadi) - onda može svugde da se ide. Standardan fabrički je za jake i lagane vozače (ako se tera uzbrdo). 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#7 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 November 2015 - 11:56 AM

Ako je rec o rekreaciji,nista ne fali drumasu iz sredine 80-ih sa frikcionim menjacima pa i indexnim.Ako je broj brzina u pitanju,evo shimano 600 tricolor i to sedmofaz 6400 i osmofaz 6401(do duse on ima samaraljke) ali svakako ne razumem zasto bi samaraljke tako drasticno olaksavale rekretaivnu voznju osim sto odrzavanje podrazumeva odlazak servis a u slucaju defekta kupovina polovnih  u ispavnom stanju koje kostaju 50+ e.A frikcioni menjac ako se pokvari,sto je gotovo nemoguce,kosta 10 e sto isto vazi za indexni da donjoj cevi.Takodje znam gomilu ljudi koji voze drumase iz 70-ih do kraja 80-ih u rekreativne svrhe,niko se nije zalio na udobnost niti da je umalo zivu glavu spasao zbog losih kocnica.I stvarno ne znam zasto bi iko kupovao starog drumasa da bi paradirao.Istina je da su upadljivi jer nisu tako uobicajni na ulicama,a to da li zelite da sve sljasti i da je svaki sraf rehromiran,poliran itd je stvar izbora.Evo ja sam pri kraju sa restauracijom drumasa iz 70-ih koji ce na sebi imati gotovo 70% novih delova,ostalo je reparirano i ne planiram da ga drzim kao ukras vec da ga vozim.


  • 1

#8 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 18 November 2015 - 12:10 PM

Ja sam malo sentimentalan po pitanju bicikala i prilicno praktican po pitanju upotrebe, pa je stoga i moj komentar u skladu sa tim. Kada bih neki bicikl restaurirao od nule kao ti, gledao bih na njega kao na umetnicko delo i trofej pa bih ga koristio u paradne svrhe, vozikanje na biciklistickim skupovima itd. Bilo bi mi zao da ga maltretiram, drzao bih ga kao skulpturu.
A sto se prakticnosti tice vec sam objasnio zasto mi vise odgovara moderniji bicikl i stojim iza svake reci, a kocnice su tu bas u prvom planu jer volim da se brzo i agresivno spustam i volim da ukocim brzo ako dodje do neke neplanirane situacije. Cak sam i na mom biciklu, koji je imao neke fsa gossamer kocaljke koje su mi bile slabe a hiljadu su puta jace od tih weinman i ostalih starih prevazidjenih, promenio i stavio ultegra kocnice koje mi vrse posao.



Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 1

#9 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 18 November 2015 - 12:19 PM

Recimo ja sam za ovako nesto ciklokros je ali nema veze http://www.2bike.rs/...ra#.VkxsejAo80M ako imas pare i ako odgovara velicina trci da se ne proda

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#10 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 18 November 2015 - 12:38 PM

Ako je rec o rekreaciji,nista ne fali drumasu iz sredine 80-ih sa frikcionim menjacima pa i indexnim.Ako je broj brzina u pitanju,evo shimano 600 tricolor i to sedmofaz 6400 i osmofaz 6401(do duse on ima samaraljke) ali svakako ne razumem zasto bi samaraljke tako drasticno olaksavale rekretaivnu voznju osim sto odrzavanje podrazumeva odlazak servis a u slucaju defekta kupovina polovnih  u ispavnom stanju koje kostaju 50+ e.A frikcioni menjac ako se pokvari,sto je gotovo nemoguce,kosta 10 e sto isto vazi za indexni da donjoj cevi.Takodje znam gomilu ljudi koji voze drumase iz 70-ih do kraja 80-ih u rekreativne svrhe,niko se nije zalio na udobnost niti da je umalo zivu glavu spasao zbog losih kocnica.I stvarno ne znam zasto bi iko kupovao starog drumasa da bi paradirao.Istina je da su upadljivi jer nisu tako uobicajni na ulicama,a to da li zelite da sve sljasti i da je svaki sraf rehromiran,poliran itd je stvar izbora.Evo ja sam pri kraju sa restauracijom drumasa iz 70-ih koji ce na sebi imati gotovo 70% novih delova,ostalo je reparirano i ne planiram da ga drzim kao ukras vec da ga vozim.

 

Ako je reč o rekreaciji, ne znači da ne sme da se vozi brzo i agresivno. Šamaraljke omogućuju da se brzine menjaju odmah pre ili posle kočenja, u krivinama i na lošijem putu, pa i u vožnji stojeći, oslobađaju vozača da razmišlja o drugim stvarima, a ne kada će sledeći put moći da pusti volan i promeni brzinu. Šta će to rekreativcu? A što da mu ne treba, ako tako voli?

 

Daleko od toga da su frikcioni i indeksni menjači na ramu neupotrebljivi, naprotiv; u skladu sa potrebama i mogućnostima i danas su za mnoge situacije idealno rešenje. Samo mi ta priča "to-i-to je nepotrebno za rekreativnu vožnju" uopšte ne pije vodu.


  • 1

#11 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 November 2015 - 12:41 PM

Bez ljutnje Vidak,nisam imao losu nameru u svom izlaganju...:) Svakako da imaju i jedni i drugi svoje dobre i lose strane.Npr karbonski ramovi nisu tako izdrzljivi kao aluminijumski a cesto pored egzotike ne moraju ni biti tako ultra lagani.Evo dogadjaj od sinoc.Kupio drug Le Junet-a iz 70-ih.Mafac Competition cental pull kocnice,Strongliht pogon,menjacka grupa Suntour VX a nable su neke boze me sacuvaj,prvi put sam za njih cuo,francuske high flank a unutra industrijski lezajevi.Zamisli 70-e i industrijski lezajevi..:) Candy red boja,ma da zaplaces kada ga pogledas,pogotovo jer je u super stanju.Pomeram ga ja,proveravam i pocnem da se tripujem da je gotovo iste tezine kao njegov Canondale karbonac sa Campagnolo Veloce opremom.Rekoh ajde da ih stavimo na vagu.I gle cuda.Full karbonski Canondale i Le Junet sa Vitus 888 cevima gotovo da su iste tezine.Canondale 7.600 a Le Junet 8.100.Dakle apropo ovoj prici oko kocnica.Ako Canondale moze stati u mestu sa svoj 7 i nesto kilograma i dual pivot celjustima sa vozacem prosecne tezine,zasto to ne bi bio slucaj sa Le Junet-om i pomeutim Mafac kocnicama.Cela poenta je u paknovima.Da,moderni paknovi su 55 mm,retro 40-45 a u oba slucaja rec je o mehanickom kocenju.Ja sam za svoj bicikl narucio Fibrax-ove paknove i ici ce na Weinmann Carrear celjusti,retro izgled a guma razume se moderna kao i na onim Shimano ili Campy paknovima koji su za tih 10 mm duzi.Jos ako se promene buziri i stave teflonski,maaaa idi...:D Ali dobro,svak ima svoje misljenje i treba ga postovati..:)


  • 1

#12 milentze

milentze
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 192 posts

Postavljeno 18 November 2015 - 12:49 PM

Sve vas razumem.
Medjutim nisam mislo odmah da kupujem biciklu(trenutno nemam novaca,tek kad prodam svoj).Vise sam mislio da gledam preko zime sta ima po oglasima a da bih znao sta da gledam potrebni su mi upravo komentari kakve pisete.
Dakle zakljucujem da bi to mogao biti neki stariji ram sa krutom vilom(stariji znaci jeftiniji),duplozidni tockovi,pogon od 2 zupcanika(najveci max 50 zuba),7mofazna kaseta,ravan ili rajser korman sa mtb rucicama kocnica i nekim sifterima koje bi se nabudzile na korman.To bi pretpostavljam trebalo da bude siguran i pristupacan sklop(do 250e).
Focus koji vidak predlaze mi je odlican ali opet napominjem nije mi hitna kupovina obzirom da se sezona polako zavrsava(bar za mene) a drugi razlog sam spomenuo na pocetku.
 


  • 0

#13 milentze

milentze
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 192 posts

Postavljeno 18 November 2015 - 12:56 PM

Citam i razmisljam o svemu ovome i dolazim do zakljucka da bi meni u stvari najvise odgovaralo nesto tipa specialized sirrus(modeli tog tipa) ali u starijoj varijnati.S tim sto bi ram bio vise drumaski nego sto je na sirrusu(vise treking).Jel tako?I na taj nacin bih imao ultra brzi stroj koji je udoban(zbog kormana) i praktican (odrzavanje i pristupacnost sifterima i kocnicama).Mada mi na onom Bianchi Vintage slika kormana pravi neki kompromis ali opet zahteva pustanje kormana i promenu brzine.
  • 0

#14 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 18 November 2015 - 01:03 PM

Retro ram može biti udoban, a novi može biti neudoban - i obrnuto.  Isto je i sa kormanom - niko te ne tera da staviš neudobne ručke na korman retro bicikla. Zavisi šta se nudi - većina delova se može menjati.  S tim što svaka zamena obično košta nešto u vremenu i novcu.

 

Kad poredim prosečne neke uobičajene cene, retro bajsevi budu oko 150 evra (neka me kolega Primoinvictus ispravi ako grešim), dok moderni mogu da se nađu za stotinak evra više. 

 

Ako se planira baš dosta vožnje, ja bih pre izdvojio više novaca za neki malo moderniji - ako ih imam! Ako se baš nema novaca, jeftiniji bajs je bolji od nikakvog. Isto tako, ako se retro bajs nađe za 0 dinara, ili neku smešno nisku cifru (a da je u voznom stanju i da rade kočnice   :)  ), onda opet vredi razmisliti i o tome.  Nema nekih pravila.

 

Što se brzine mašine tiče - 99% zavisi od motora koji staviš na sic.   :)    Nema tu ne znam kakvih razlika. Nekad bicikl koji je krući, sa tvrđim gumama daje utisak da se ide brže, ali ako nije baš razlika u težini 10 kila, na štoperici se neće videti bog zna kakva razlika. Pogotovo po ravnici - tu je najvažnije imati aerodinamičan položaj, sve ostalo je sekundarno. 


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#15 milentze

milentze
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 192 posts

Postavljeno 18 November 2015 - 01:12 PM

Ne znam ko je spomenuo da je volan manje udoban nego na modernijim( a ja sam bas tom udobnoscu odusevio kad sam probao novijeg drumasa) pa zato menjam misljenje i razmisljam o npr. rajzeru jer takav imam na mtb i odlican je.
A kad kazem ultra brz pravim poredjenje izmedju sadasnjeg mtb pogonskog dela i nekog drumaskog, velicinu tocka,sirinu gume na mtb i opet neke drumske varijante.
 


  • 0

#16 milentze

milentze
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 192 posts

Postavljeno 18 November 2015 - 01:19 PM

Idi na Mislođin i Drażevac :)

Vozio i tamo nebrojeno puta i jedino za sta mi je sluzio mtb na toj turi je bezbrizan spust bez kocenja.Uuuu to se zove brzina.Pogotovo onaj deo od vrha Mislodjina pa skroz dole do Rubina.
Mada i od Drazevca ka Konaticama ima par dugih nizbrdica.U svakom slucaju luda ruta nema sta :) Ebeno kad se vracas.
Ali nedostaje tu sume,zemlje da bi mtb imao upotrebu.


  • 0

#17 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 18 November 2015 - 01:31 PM

Ideš na prvo skretanje posle male Kolubare, prema novom manastiru uzbrdo kada dođeš do manastira ideš levo pa opet uzbrdo off road do Mislođinskog jezera izlaziš u Jasenak, ima baš lepog off roada o to na dobroj uzbrdici, a predeo odličan. Inače i ja sam iz Obrenovca ;) da je ravno jeste ali da ima i delih uspona i to ima samo je pitanje ko šta voli.
  • 0

#18 milentze

milentze
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 192 posts

Postavljeno 18 November 2015 - 01:44 PM

Pozdrav za Obren city.
Da i taj silazak sa asfalta je ok ali tu i kruta vila zavrsava posao a i relativno je kratko.Vecu korist ima odlazak do Kosutnjaka.
 


  • 0

#19 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 November 2015 - 01:50 PM

Ma za 150e mozes naci babroga retro drumasa.Dakle ram od Vitus,Columbus ili Reynolds cevi,oprema moze biti od Simplexa preko Golden arrowa do Campagnolo Victory ili cak i Record-a.Prati oglase a moze i Bubanj ili Pancevac da radi.Taj moj drug posecuje buvljake i kada mi je rekao koliko je platio Fred Merckxx sa full Shimano Dura Ace 7400 opremom hteo sam da se onesvestim...Tako da svasta se moze naci,samo treba znati sta kupujes.Razume se pojedini new school drumasi se mogu naci za 200-250 e ali ce oprema biti Shimano Sora ili Tiagra ali i 105 ako nabasas.Svakako,bez obzira na sve,izbor je na vozacu jer od njega zavisi sta mu odgovara a sta ne.Svakako,bicikl kupuj uzivo da bi mogao da ga pregledas,pre svega gledaj ram,proveri mufove da nema naprsnuca i slicno,proveri stanje opreme.Prljavo ne mora da znaci neispavno,izubijano gotovo uvek.Razume se sve sto kupis ce verovatno zahtevati servis koji se moze sastojati od podesavanja sajli menjaca/kocnica do poptpunog servisa nabli i osovine pogona,podmazivanja menjaca itd.Tako da se vadi na to prilikom pregovaranja jer ako ne radis sam,to ume da udari po dzepu dobro u koji god servis da odes.I na kraju,buduci da planiras kupovinu u nekoj skorijoj buducnosti,pretrazuj,citaj,uci.Imas google,prozor u bezbroj inf a ono sto ne mozes naci a zanima te,pitaj.Ja cu koliko mogu uvek pomoci...:)


  • 2

#20 milentze

milentze
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 192 posts

Postavljeno 18 November 2015 - 02:06 PM

Ma za 150e mozes naci babroga retro drumasa.Dakle ram od Vitus,Columbus ili Reynolds cevi,oprema moze biti od Simplexa preko Golden arrowa do Campagnolo Victory ili cak i Record-a.Prati oglase a moze i Bubanj ili Pancevac da radi.Taj moj drug posecuje buvljake i kada mi je rekao koliko je platio Fred Merckxx sa full Shimano Dura Ace 7400 opremom hteo sam da se onesvestim...Tako da svasta se moze naci,samo treba znati sta kupujes.Razume se pojedini new school drumasi se mogu naci za 200-250 e ali ce oprema biti Shimano Sora ili Tiagra ali i 105 ako nabasas.Svakako,bez obzira na sve,izbor je na vozacu jer od njega zavisi sta mu odgovara a sta ne.Svakako,bicikl kupuj uzivo da bi mogao da ga pregledas,pre svega gledaj ram,proveri mufove da nema naprsnuca i slicno,proveri stanje opreme.Prljavo ne mora da znaci neispavno,izubijano gotovo uvek.Razume se sve sto kupis ce verovatno zahtevati servis koji se moze sastojati od podesavanja sajli menjaca/kocnica do poptpunog servisa nabli i osovine pogona,podmazivanja menjaca itd.Tako da se vadi na to prilikom pregovaranja jer ako ne radis sam,to ume da udari po dzepu dobro u koji god servis da odes.I na kraju,buduci da planiras kupovinu u nekoj skorijoj buducnosti,pretrazuj,citaj,uci.Imas google,prozor u bezbroj inf a ono sto ne mozes naci a zanima te,pitaj.Ja cu koliko mogu uvek pomoci... :)

Da da, svakako planiram da istrazim malo i taj deo o starijim drumasima.Hvala ti.
Do sl.sezone cu nesto iskopati.
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika