Jump to content


Fotografije
- - - - -

prelazak sa mtb na drumasa


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
79 odgovora na ovu temu

#41 milentze

milentze
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 192 posts

Postavljeno 19 November 2015 - 06:38 PM

Kakvo treniranje crno,mozda nekada.Sad gajim decu,volim zenu i ustajem u pola pet ujutru da bih se spremio za polumaraton u nedelju 22.11.
E kad smo kod tog polumaratona,ima li ko da trci za vikend u Odzacima?
  • 0

#42 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 20 November 2015 - 01:19 PM

Meni su stariji drumaši kao i stari automobili,  više su mi za paradu i hobi, nego za svakodnevnu vožnju, mada je daleko od toga da su neupotrebljivi.

Lepo je imati ga, sređivati ti ga, voleti ga i koristiti kao hobi i zanimaciju, a za ozbiljniju vožnju ja bih uzeo nešto modernije i praktičnije.

 

A evo i zašto:

 

- Volani i ručice su im dosta neudobniji u odnosu na moderne

- kočnice su mnogo slabe i to je katastrofa koliko je slabije u odnosu na modernije tipove kočnica

- komplikovano menjanje brzina koje zahteva stalno skidanje ruku sa volana što užasno nervira i odvlači pažnju

- uglavnom su sa jednozidnim felnama što je vrlo problematično na našim putevima ili koriste tabulare pa je malo teže zameniti gumu ako pukne

- mali broj brzina i izbora kaseta pa treba biti u žešćoj kondiciji i poterati to uzbrdo

- pogoni su pravljeni za sivonje, veliki broj zuba, uglavnom 52-42 ili 53-42 što je mnogo za prosečnog rekreativca

- delove ne možeš naći u prodavnici moraš da se snalaziš sa polovnim i treba baš biti upoznat sa tematikom da bi pronašao odgovarajući i ispravan deo

 

Ako bih se i nekad odlučio za kupovinu starijeg drumaša koji bi koristio svakodnevno izbor bi pao na neki sa šamaraljkama 3x7 3x8 ili 2x7 2x8 sa compact pogonom (ako tako nešto uopšte postoji u izvornom stanju), duplozidnim felnama i malo boljim kočnicama.

 

Ako bih kupovao neki iz želje da ga restauriram i držim za suvenir ili paradu izbor bi pao na nekog matorog italijana tipa Colnago , Bianchi, Pinarello.

 

 

 

 

Slažem se! 

 

 

 

 

Moj burazer ima neku retro specijalku koju kad god provozam, osetim tu razliku između vintage biciklova i modernih koja itekako postoji. Jednostavno, veći raspon brzina, lakše menjanje brzina, i udobnij položaj za hvat kormana.... Kontam da je ta razlika još veća na dugim vožnjama...

 

Ako jedna dobra retro specijalka košta oko 150 eura, ja sam uvek za varijantu ili skupiti još bar 100 jevreja pa uzeti novijeg drumaša sa šamaraljkama u kakvom takvom stanju, vozati ga za prvu pomoć, pa onda postepeno ako šta treba i srediti i popraviti, nego se zaglaviti sa nekom retro specijalkom za koju je em teško naći delove em bar po meni, pruža manji užitak u vožnji. To ja naravno samo moje mišljenje, e sad ko kako voli. :) 


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#43 deki87

deki87
  • Members
  • Pip
  • 11 posts
  • LocationKragujevac

Postavljeno 21 November 2015 - 07:06 PM

Dobro vece.Mogu li dobiti savet za mtb koji vozim samo po drumu i idem na duze voznje.Interesuje me odnos zubaca pogona koji da kupim da bih vozio brze?Hvala


  • 0

#44 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 November 2015 - 07:09 PM

Dobro vece.Mogu li dobiti savet za mtb koji vozim samo po drumu i idem na duze voznje.Interesuje me odnos zubaca pogona koji da kupim da bih vozio brze?Hvala

Za drum bolje da napred imaš više zuba, tipa 28-38-48 (ako je tripl) i da kurble nisu one najduže (175 mm, već 170 mm), ali i sa manjim zubima napred će brzina biti OK - pošto sve novije kasete kreću sa 11 zuba, i 42-11 neće biti baš presporo.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#45 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 22 November 2015 - 12:19 AM

Da, moguće je kupiti taj treking pogon (sa 48-micom) relativno povoljno na berzi, čak i skoro potpuno nov i tako "pojačati" prenos na Mtb-u.

Takođe se slažem i sa dužinom kurbli od 170 mm, samo što to zahteva dobru tehniku rotacije i jake noge.

I meni nekako to više prija, nego da vitlam nogama sa dugačkim kurblama.


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#46 duxyPA

duxyPA
  • Members
  • Pip
  • 19 posts

Postavljeno 22 November 2015 - 08:57 AM

Da li je bas toliko primetna razlika izmedju 170mm i 175mm kurbli? Ja vozim ove krace a visok sam 193... ne znam koliko bi mi bilo lakse sa duzim kurblama?


  • 1

#47 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 November 2015 - 09:02 AM

Za visoke ljude, duže kurble bi trebalo da ne smetaju čak ni za drumsku vožnju, ali sa kraćima je lakše brzo vrteti pedale, dok su duže bolje za sporije okretanje većom silom - duža poluga. Više smisla imaju na off-road vožnji po mom mišljenju.

 

Kako to tebi prija nećeš znati dok sam ne probaš.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#48 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 22 November 2015 - 09:30 AM

Dužina kurbli je potpuno stvar preferencije, ličnog osećaja. Nema merljive razlike u performansama, tako da ostaje da izabereš ono što više odgovara tvom stilu vožnje. Što se tiče primetne razlike, i to je lično. Većina ljudi primeti neku razliku i sa promenom od 2,5 mm, ali mogu da se naviknu. Neki mogu da stave dve kurble rallzličite dužine i da ne primete ništa, a nekima odgovara samo jedna dužina i sve ostalo ne radi kako treba.


  • 0

#49 duxyPA

duxyPA
  • Members
  • Pip
  • 19 posts

Postavljeno 22 November 2015 - 12:33 PM

To me je zanimalo, hvala na odgovorima..Vozim po ravnici i uglavnom po asfaltu tako da necu menjati pogon samo zbog tih 5mm, ali ako nekad budem to radio probacu te duze kurble koje bi po teoriji meni odgovarale.


  • 0

#50 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 November 2015 - 05:42 PM

Ja sam jednom probao bicikl sa različitim kurblama (do duše na kratko) i to 5mm razlike :) i nisam ni primećivao a očekivao sam da će biti užasno.

Inače visok sam 179 godinama sam vozio 175mm na mtb-u a od nedavno 172.5 na drumašu i ne vidim neku razliku, mislim u redu mi je i jedno i drugo. Paralelno vozim oba i ništa ne primećujem kad pređem s jednog bicikla na drugi. Za razliku od recimo kormana, upravljanja ili prelaska sa spd na običnu obuću pa više ne umem da vozim :)


  • 0

#51 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 22 November 2015 - 06:01 PM

Mislim da se razlika najjasnije uočava na drumašu prilikom prelaza sa kraćih na duže kurble. Jednostavno, teže se postiže uobičajena kadenca, meni taj osećaj  blokiranja kreće iz kukova.

Gađane, tebi za tvoju visinu odgovaraju kurble 170mm. Navikavši se na duže na MTB-u, svakako ti je normalnije da voziš kraće na drumašu i ne primećuješ razliku, jer ti je lakše sada da postaviš normalnu rotaciju i kadencu.


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#52 gordan

gordan
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 517 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 28 November 2015 - 03:52 PM

Pre dva meseca počeo sam da vozim (i) drumaša sa 172,5 kurblama nakon što sam 12 godina vozio MTB sa 175 kurblama.
Iznenađujuće - osetim razliku. Čini mi se da me ove kraće kurble teraju da "ispravnije" vrtim pedale i kao da traže veće angažovanje listova.
(visok sam 187, a godišnje prelazim oko 9k km oko i po Fruškoj gori)


  • 0
--

#53 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 28 November 2015 - 10:47 PM

Vec se pisalo o duzini kurbli: http://www.2bike.rs/...-kurbli-pogona/
  • 1

#54 ciric

ciric
  • Members No Voting
  • 3 posts

Postavljeno 25 July 2016 - 04:58 PM

Evo i moj komentar .

Nije sve u hardveru , prelazak na drumasa je u principu stresan zbog drugacije pozicije vozaca .

Prvo mora da se navikne na gledanje *nagore* i hoce da boli vrat dok ne naviknes , zatim je *nagnjecen* stomak a hoce i ledja da bole .

Takodje je vidno polje suzeno pa je opasnost u saobracaju malo veca .

Problemi sa SPD padovima su skoro isti kao i na MTB .

Prelazak preko rupa je drugaciji , naime kada uleti prednji tocak u rupu odmah moras ustati sa sedista inace ti sledi gumi defekt zadnje gume .

Ako koristis tabulare mozda ces peske kuci ...xe,xe

Udobnost je stvar navike i stila voznje .

Treba uzeti u obzir i stanje nasih puteva .

I nije nebitno - pozabavi se pogonom , tj. odnosom zupcanika 53/39 je za vecinu prejako , uzmi kompakt 50/34 ili triple 52/39/30 .

Pozadi je 11/23 prejako preporucujem malo vece zupcanike prema zicama npr. 27

NEBIH NIKOG DA OBESHRABRIM , NAPROTIV ....

Apsolutno se slazem sa kolegom koji je napisao da su stari drumasi vise za suvenir ali drumas sa samaraljkama i klincer gumama je OK.

 

Srecno i vidimo se negde na putu .


  • 3

#55 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 25 July 2016 - 09:56 PM

Slažem se oko dosta toga navedenog, ali prelazak sa mtb-a na drumaša je u smislu brzine kao prelazak sa fiće u ferari. Bicikl je toliko brži, lakši, agilniji i nervozniji na pedali (po dobrom putu) da to skoro nikoga ko voli biciklizam ne može da ostavi ravnodušnim. 

 

Položaj u vožnji jeste drugačiji, ali na to se čovek navikava vremenom. Sem toga, drumski bicikl jednostavno zahteva aktivniji način vožnje i veoma česta ustajanja sa sica. Za eventualne probleme trnjenja ruku ili koječega, tu je čak 3 različitia hvata kormana, koji kada se pravovremeno koriste, svi problemi nestaju. A što se pogona tiče, standardni drumski pogoni jesu zaista teži za vožnju od mtb-a bez govora, ali zato se danas i drumaši prave sa kompaktima i triplovima, baš iz razloga da bi se i ljudi koji nisu u zavidnoj kondiciji, ne bave se profesionalno sportom i nemaju tendencije da postanu ozbiljni biciklisti nego tek vikend rekreativci, prilagode ovakvim biciklima i čarima koje on pruža. Zbog toga danas drumski biciklizam i postaje sve rasprostranjeniji, i danas gotovo da više nema proizvođača koji ne pravi ovaj tip bicikla, hvala Bogu na tome. :)


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#56 djs_cale

djs_cale
  • Members
  • PipPipPip
  • 132 posts

Postavljeno 26 July 2016 - 03:17 PM

Slažem se oko dosta toga navedenog, ali prelazak sa mtb-a na drumaša je u smislu brzine kao prelazak sa fiće u ferari. Bicikl je toliko brži, lakši, agilniji i nervozniji na pedali (po dobrom putu) da to skoro nikoga ko voli biciklizam ne može da ostavi ravnodušnim. 

 

Položaj u vožnji jeste drugačiji, ali na to se čovek navikava vremenom. Sem toga, drumski bicikl jednostavno zahteva aktivniji način vožnje i veoma česta ustajanja sa sica. Za eventualne probleme trnjenja ruku ili koječega, tu je čak 3 različitia hvata kormana, koji kada se pravovremeno koriste, svi problemi nestaju. A što se pogona tiče, standardni drumski pogoni jesu zaista teži za vožnju od mtb-a bez govora, ali zato se danas i drumaši prave sa kompaktima i triplovima, baš iz razloga da bi se i ljudi koji nisu u zavidnoj kondiciji, ne bave se profesionalno sportom i nemaju tendencije da postanu ozbiljni biciklisti nego tek vikend rekreativci, prilagode ovakvim biciklima i čarima koje on pruža. Zbog toga danas drumski biciklizam i postaje sve rasprostranjeniji, i danas gotovo da više nema proizvođača koji ne pravi ovaj tip bicikla, hvala Bogu na tome. :)

slazemo se , da nebudem pogresno shvacen OBOZAVAM DRUMSKI BICIKLIZAM , samo sam ukazao na pocetne probleme onih koji nakon godina MTB-a predju na Drumasa iliti iz dzipa u formulu1


  • 3

#57 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 26 July 2016 - 03:29 PM

Sviđa mi se kako si zaboravio da promeniš login pa se nalog ne poklapa sa prvom porukom.


  • 0

#58 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 28 July 2016 - 03:49 PM

Meni su stariji drumaši kao i stari automobili,  više su mi za paradu i hobi, nego za svakodnevnu vožnju, mada je daleko od toga da su neupotrebljivi.

Lepo je imati ga, sređivati ti ga, voleti ga i koristiti kao hobi i zanimaciju, a za ozbiljniju vožnju ja bih uzeo nešto modernije i praktičnije.

 

A evo i zašto:

 

- Volani i ručice su im dosta neudobniji u odnosu na moderne

- kočnice su mnogo slabe i to je katastrofa koliko je slabije u odnosu na modernije tipove kočnica

- komplikovano menjanje brzina koje zahteva stalno skidanje ruku sa volana što užasno nervira i odvlači pažnju

- uglavnom su sa jednozidnim felnama što je vrlo problematično na našim putevima ili koriste tabulare pa je malo teže zameniti gumu ako pukne

- mali broj brzina i izbora kaseta pa treba biti u žešćoj kondiciji i poterati to uzbrdo

- pogoni su pravljeni za sivonje, veliki broj zuba, uglavnom 52-42 ili 53-42 što je mnogo za prosečnog rekreativca

- delove ne možeš naći u prodavnici moraš da se snalaziš sa polovnim i treba baš biti upoznat sa tematikom da bi pronašao odgovarajući i ispravan deo

 

Ako bih se i nekad odlučio za kupovinu starijeg drumaša koji bi koristio svakodnevno izbor bi pao na neki sa šamaraljkama 3x7 3x8 ili 2x7 2x8 sa compact pogonom (ako tako nešto uopšte postoji u izvornom stanju), duplozidnim felnama i malo boljim kočnicama.

 

Ako bih kupovao neki iz želje da ga restauriram i držim za suvenir ili paradu izbor bi pao na nekog matorog italijana tipa Colnago , Bianchi, Pinarello.

 

Ja sam veliki ljubitelj starih celicana, bas veliki, moglo bi se reci da ih obozavam, uvece pred spavanje gledam ih neko vreme da me uspavaju :)

 

- Bas svaki komad je prica za sebe, cak i dva ista se ne voze isto, jer su celicane bile predmet rucnog rada, majstor ih je pravio, i ishod je zavisio od njegovog raspolozenja, tako da isti model moze da bude fenomenalan, i moze da bude uzasno neuravnotezen. Opet zavisi i fabrika gde je bio zaposlen, koliko je stroga bila...

 

-uglavnom prica oko polozaja je ona koja je najveca enigma, zagonetka do cijeg resenja, se najsporije dolazi, stos je da 1mm, cini razliku, 1 stepen cini razliku, takoda neudoban bicikl je iskljucivo produkt neadekvatnog rama/podesavanja. Dobro podesen bicikl, koji je pritom ucentriran ram, ide kao po sinama, ima upravljanje kao da reze britvom. NPR. Promena lule dramaticno utice na lezanje bicikla, tako da svaka izmena zamisljene geometrije, moze da bude jako losa i da upropasti dobar bicikl.

 

-Sto se tice menjaca i brzina, neko moje iskusto je da je generalno potrebno mnogo manje saltanja, i da je neki minimum za OK voznju 6-7 lancanika pozadi, 2 napred (5 pozadi je tanko).

 

Polozaj menjaca je takodje relaticna stvar, samaraljke su super, indeksni menjac na cevima takodje, ali i frikcioni moze da prodje, vrlo brzo se to usadi u glavu. Sto se tice bas planinske voznje, tu ovi bicikli nisu na domacem terenu, tj. ne daju mnogo veci efekat od MTB, nemaju sansu da se razmahnu, gubi se mnogo vremena na saltanju, mora da se sedne na sic.

 

-Celik, vozim Columbus SLX, Aelle, SL, japanske Miyatine celike, vise Top Raynolds ramova, zatim HiTeen (Winora, Rog, Koga, Cilo) ramove, tu je tek situacija jako cudna, ono sto je sigurno, da bi bicikl bio top, bolje da bude premium top celik, tj. HITen skoro da otpada, ne sto je sporiji, vec zato sto ne moze da se izbori sa vibracijama, neudoban je, trese. Samo jedan CILO sa HiTen celikom je bio ubica, ostali su druga liga.

 

Opet, samo vrhunski celik ne donosi vrhunski bicikl, gde dodje do propusta nisam siguran, elem imam bicikle sa najboljim celikom(Reynolds 531), koje se lose voze i piju energiju.

 

-tockovi nisu nikakav problem za coveka koji ima ispod 80kg, nijedan se nije poremetio, dobro ispleten tocak je vrlo pouzdan (opet se ogradjujem ja vozim oko 30-40km dnevno, pa je i ovo relativna stvar)

 

Prednosti:

-fantastican vizuelni dozivljaj, neprevazijeni stilski detalji, posebnost rucnog rada, vitka linija

-fantastican kvalitet starih komponenti vise klase, skor pa neunistivo uz minimalno odrzavanje

-fantastican kontakt sa podlogom, neko grubo pravilo, sto stariji bicikl, to sirovija voznja (novije masine sa samaraljkama su poprilicno umireni bicikli, spram onih koji imaju 40 i vise godina)

-smesne nabavne cene

 

MANE:

-potrebno poznavanej mehanike

-potrebno intenzivnije odrzavanje i kontorlisanje svega i svacega

-kocnice, meni ni one ne smetaju ali uz poprilicno defanzivnu vioznju, mada se i tu dosta menjala situacija kroz generacije kocnica


Ako nekoga bude jos sta zanimalo nek pise, pozdrav.

 

 

PS. u odnosu na MTB, samo toliko, da boze zdravlja u zivotu vise necu sesti na MTB :)

 

 

 

-


  • 2

#59 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 28 July 2016 - 06:20 PM

Ja ne bi bio tako isključiv da kažem da nikad neću posle drumaša sesti na MTB. To su potpuno različite vrste bicikala. Zna se koji je za šta namenjen.

 

Meni lično drumaš služi isključivo za trening kad imam malo vremena (a uveg sam knap sa njim) da brzo izvrtim sam ili sa ekipom na primer 100 do 150km i vratim se kući, a da to ne traje baš ceo dan. Nervira me što svuda moram da vozim kao po jajima, pazim na rupe, šahtove itd, ali to je cena brzine.

 

Što se udobnosti tiče, ako je adekvatna veličina rama, i ako su sve pozicije dobro podešene, drumaš može biti itekako udoban. Naravno na drumašu je jako bitno da biciklista bude adekvatno opremljen odećom i obućom.

 

Za svaki dan imam treking bicikli, a da vozim češće off road svakako bi kupio i neki dobar MTB sa kvalitetnom suspenzijom.

 

A ako neko nije u formi pogrešno je očekivati da će na drumašu ići mnogo brže nego na MTB-u.


  • 0

#60 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 28 July 2016 - 10:24 PM

Ići će svako na drumašu mnogo brže na mtb-u, pitanje je samo koliko će dugo moći da drži tempo. :) Svakako je da i drumaš i mtb imaju svojih i prednosti i mana. Ali dok neko želi (i može) da ima samo jedan bicikl kao opšte namenski, čini mi se da je ipak logičnije rešenje da to bude neki treker ili mtb, jer je drumaš za mnoge neke stvari nepraktičan. Mislim može se napraviti praktičnim, ali realno ne služi tome, zato se i zove trkački bicikl. 

 

I ja takođe imam pored drumaša još jedan bicikl za svaki dan, jer ako ćemo bicikl koristiti i kao prevozno sredstvo a ne samo kao oruđe rekreacije i zabave, mislim da je ipak bolje imati malo praktičniji bicikl za svakodnevnicu, a drumski za svoju dušu. :) 

 

 

Što se retro specijalki tiče, verujem da mogu da se pronađu udobni položaji vožnje na duge rute. Na kraju krajeva, i 70-tih i 80-ih godina su se širom sveta vozili drumski bicikl, i verovatno se niko tada nije preterano žalio na neku udobnost. Jedino na šta mislim da se nikako ne bih navikao jesu oni stari sicevi na tim biciklima jer nekako samo kad pogledam na njih, već me žuljaju yaya. :) I takođe, tada se znalo da neko ko vozi drumaša je očigledno strastveni biciklista u veoma dobroj formi, jer stvarno ne znam nekog rekreativca koji bi ozbiljna brda mogao da vozi sa onim sivonjskim pogonima gde ti mala šajba ima preko 40 zuba. Nemam ja ništa protiv old school drumaša, naprotiv, mislim da će se kroz neko vreme ti ramovi sa tankim cevima uveliko vratiti u modu kad ovi sa debelim budu daleko kič i van trenda, samo što je pitanje praktičnosti retro specijalki ipak i dalje u toku? Ne znam, ne vozim retro specijalku i verovatno nisam kompetentan da o tome pričam, ali mi se eto, samo tako čini na prvi pogled. :) 


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika