Jump to content


Fotografije

Molim pomoć oko izbora!?

pomoć kupovina

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
62 odgovora na ovu temu

#1 Nedodirljivi

Nedodirljivi
  • Members
  • Pip
  • 23 posts
  • LocationRepublika Srpska

Postavljeno 16 June 2015 - 09:20 AM

Ćao svima!

 

Došlo je vrijeme da promijenim biciklo i treba bi mi pomoć iskusnijih drugara. Ja sam iz Republike Srpske i volio bih kupiti biciklo koje mogu lično probati. Gledajući stotine oglasa vidim da se može uzeti ili nešto sa slabijom opremom, a očuvano ili bolja oprema ali u lošijem stanju.

Želim da kupim MT bike zbog univerzalnosti, viskok sam 185 cm i imam 84-85 kg. Vozim 80% cesta (brdo/ravno) i 20% većinom uredjen makadam, dakle nikakvo veće iživljavanje :P

Do sada sam imao neki HT sa slabijom opremom pa bih nešto mijenjao. Napominjem da vozim 3x sedmično po 1-1,5h, ne vozim po snijegu i po kiši. Ovo govorim da svhatite kako mi diskovi nisu toliko neophodni (pogotovo jer je i viša cijena održavanja), mada ih je lijepo vidjeti :)

Dvoumim se izmedju:

1. Polar Viper http://www.olx.ba/ar...96/polar-viper/

2. Genesis Columbia (hidraulika) http://www.olx.ba/ar...bia-hidraulika/

 

Za Polar vam mogu poslati kompletnu specifikaciju, napominjem da je zadnji mjenjač SLX, naprijed Alivio, šifteri mislim SLX, a za Genesis znam samo ovo sa sika.

Polar je kod 1. vlasnika, očuvan je kao nov, ima račun i dosta dodatne opreme (svjetla, nosači, torbice, bežični comp), dok je Genesis kod nekog preprodavca i vjerujem da nije ni u približno tako dobrom stanju.

 

Da li se ovo isplati i šta mi vi preporučujete za ovaj novac? (500 KM je blizu 250 evra)


  • 1

#2 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 16 June 2015 - 09:32 AM

Sam si odgovorio na pitanje

 

Polar je kod 1. vlasnika, očuvan je kao nov, ima račun i dosta dodatne opreme (svjetla, nosači, torbice, bežični comp)


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#3 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 June 2015 - 09:34 AM

Ako je bicikl koji sad voziš sa ramom koji ti odgovara, možda njega da unaprediš. Šta ti konkretno sad smeta na biciklu? Šta želiš da dobiješ novim biciklom?


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#4 Nedodirljivi

Nedodirljivi
  • Members
  • Pip
  • 23 posts
  • LocationRepublika Srpska

Postavljeno 16 June 2015 - 10:03 AM

Sad trenutno mi je ram 48 cm, a po mojoj procjeni treba mi 50-52 cm max. Ovaj Polar je XL pa mislim da je to 52 i da mi odgovara. Trenutni HT Attack ima Tourney opremu i zelio bih da imam ovako nesto (Slx/Deore ili u najgorem slucaju Alivio). Lakše mi je održavati jer ovako svako malo moram štimati mjenjače da bi radili kako treba.

I mene više vuče ovaj Polar, ali zanima me da li je ovo njegova realna vrijednost? Kupljen je 2011. godine ali nije mnogo vožen, većinom stoji. Kažem opet da znam da mogu dobiti nešto bolju opremu za te pare, ali opet pitanje je u kakvom stanju...Ovaj je baš kao nov i čovjek je ozbiljan.


  • 0

#5 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 June 2015 - 10:25 AM

Za MTB je 48 cm sasvim OK za tvoju visinu. Donji raspon, ali u granicama da se može namestiti udoban položaj.

 

Sa dobrim sajlama i bužirima, pozadi se može staviti Acera menjač (oko 2500 dinara, plus oko 500 za dobre sajle i bužire i 250 za ruke majstora) i nećeš imati problema sa menjanjem brzina, niti potrebe za čestim štelovanjem.

 

Polar koji gledaš ima 9 zupčanika pozadi, dakle: uži lanac -> manji hod menjača -> osetljivije na loše podešavanje -> više štelovanja i cimanja nego sa 8, ili 6-7 zupčanika pozadi.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#6 Nedodirljivi

Nedodirljivi
  • Members
  • Pip
  • 23 posts
  • LocationRepublika Srpska

Postavljeno 16 June 2015 - 10:41 AM

Ja sam i razmišljao da ovaj svoj sredim, ali kako god da izračunam ne izađe mi velika razlika da kupim čitavo biciklo. Ovaj svoj mogu prodati za 250 KM (oko 125 evra) i još toliko da ubacim i dobijem bolji ram (Viper ima kvalitetniji ram od ovog mog), bolje šiftere, bolje i prednje i zadnje mjenjače, bolji amortizer, 9-faz umjesto 7-faza koji je sad plus ostalo (vjerovatno bolje feluge i nabe, malo veći ram i slično). Sve sam to razmatrao i na kraju shvatio da mi nije velika razlika u novcu, a opet imam gotovo nov bicikl.

Zanima me samo koja je realn  vrijednost Vipera? Ne bih želio da se zaletim i kupim, a već više od mjesec dana gledam oglase i važem...Ako mi neko može reći okvirno bio bih zahvalan.


  • 0

#7 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 16 June 2015 - 11:07 AM

Nov Viper (ne SL) je oko 630e pa napravi paralelu... Ako ga imas za 250 a tako je ocuvan kao sto kazes plus ti odgovara velicina onda uzmi. Proveri samo da ne ispadne da ubrzo moras da menjas kasetu, lanac, lancanike na pogonu... Na to bi onda trebao da das ne bas zanemarljivu sumu.


  • 0

#8 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 16 June 2015 - 11:08 AM

Taj koji prodaje Polar-a je zaracunao sve, i te torbice, brzinomer, nosace (ne znam na koje mislis), lampe, u jedinstvenu cenu. Ako je zaista tako malo vozen onda ga vredi pogledati pa onda praviti posao uz pokusaj cenkanja ;)


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#9 Nedodirljivi

Nedodirljivi
  • Members
  • Pip
  • 23 posts
  • LocationRepublika Srpska

Postavljeno 16 June 2015 - 11:18 AM

E hvala vam svima na odgovorima. Covjek hoce da kupuje nov bicikl i ovaj navodno uopste ne vozi. Nesto je stariji i djeluje mi da je iskren, a svakako da cu otici sam pogledati. Pogledacu koliko je kaseta istrosena i da li ima lufta na volanu i pogonu. Mozda ga i odvezem u neki servis da to strucnije pregledaju. Ja dosta pazim na stvari tako da mi odgovara ako je vec ocuvan kao sto on kaze. Prije mjesec dana trazio je 500 KM bez ciklo computera, a sad je i to ukljucio tako da mislim da nece biti obaranja cijene...ali vrijedi pokusati :) Hvala vam jos jednom na vasoj pomoci!


  • 0

#10 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 June 2015 - 11:25 AM

Istrošenost kasete nećeš videti okom sigurno. Gledaj istrošenost pogona (da li su zubi nalik testeri, potrošeni), gledaj ležajeve - korman, točkovi, pogon - ima li negde lufta. Gledaj kako radi amort, da li pravilno tone, bez seckanja i kačenja, da li se lepo vraća. Menjači, kočnice, radi li sve kako treba. Je li nešto iskrivljeno. Ponesi instrument za merenje istrošenosti lanca, pa vidi je li on za zamenu. Ako je lanac za zamenu, na 1% istrošenosti, vrlo verovatno da je i kaseta odradila svoje. To onda računaj.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#11 Nedodirljivi

Nedodirljivi
  • Members
  • Pip
  • 23 posts
  • LocationRepublika Srpska

Postavljeno 16 June 2015 - 11:35 AM

Vidiš ja sam mislio da i kasetu mogu gledati kao i pogon (istrošenost zuba)...Hvala za info! Luft mogu sam pogledati, cimaću ga na sve strane da vidim da li se pomjera ili je utegnuto. Amort ne bi trebalo biti problem provjeriti kao ni mjenjače, jedino ovo sa lancem ne mogu odraditi. Vidjeću da pozovem nekoga sa sobom ili da vozim u servis, ako ništa ne krije to ne bi trebao biti problem. Hvala brate još jednom!


  • 0

#12 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 16 June 2015 - 11:38 AM

XCR ni kad je nov iz prodavnice ne radi "glatko i bez trzanja pri vracanju"... :D


  • 0

#13 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 June 2015 - 11:46 AM

Lanac staviš pozadi na najmanji, napred na najveći lančanik i onda ga na sredini probaš "svući" sa lančanika. Ako ne ogoli zub, dobar je (ili bar ne previše loš).

 

http://cyclingtips.c...for-chain-wear/

 

 

Istrošen:

chain-stretch-on-sprocket1.jpg

 

Skoro nov:

 

ChainLift-620x413.jpg

 

 

Ako možeš da ogoliš ceo jedan zub, ili ako se odvoji toliko da bude prostora (vidi se svetlo) oko 4 ili više  zuba, onda je zreo za zamenu.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#14 Nedodirljivi

Nedodirljivi
  • Members
  • Pip
  • 23 posts
  • LocationRepublika Srpska

Postavljeno 16 June 2015 - 11:51 AM

Xexe ma valjda nije toliko loš amortizer da ću ga morati mijenjati. Opet računam da je bolji nego XCT ili XCM. Onaj gore Genesis ima Rock Shox ali njima niti znam klase, a vjerovatno je u lošijem stanju nego ovaj. Jbg valjda se neću zeznuti ili ako već nešto pogriješim bar da ne bude skupa greška.

 

@FalloutBoy

Ovo prvi put vidim, a čitao sam dosta na forumu. Nisam baš specifično tražio kako provjeriti lanac, ali ovo je ODLIČAN savjet! Sve što mi se svidi ja sebi iskopiram na komp pa da imam za ubuduće. Ovo svakako ide u kolekciju xexe :)


  • 0

#15 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 16 June 2015 - 12:12 PM

Rade oni, ali prosto su takvi... Nemaju ulje u sebi vec mast i nema tu skroz glatkog rada, plus zavisni su od opruge. Ne znam da li ima razlicitih klasa obruga (kao kod RS Darta recimo) koje mozes da izabere shodno svojo tezini. 

Vozio sam ja XCR-om i tezak offroad a imam 100-105 kg :) Nije to toliki problem, ali kada sam posle presao na Epicona itekako sam video razliku :)


  • 1

#16 Nedodirljivi

Nedodirljivi
  • Members
  • Pip
  • 23 posts
  • LocationRepublika Srpska

Postavljeno 16 June 2015 - 04:09 PM

Dobro Epicon je ipak klasa za ovo, ali s obzirom da sam rekreativac i to većinom po asfaltu smatram da će mi i ovo odraditi posao. Živio brate!


  • 0

#17 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 June 2015 - 05:26 AM

Po asfaltu je puno bolje rešenje bicikl bez amortizera. Manji je izbor, ali lakši je i bolje će ići (ovo nevezano za težinu).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#18 Nedodirljivi

Nedodirljivi
  • Members
  • Pip
  • 23 posts
  • LocationRepublika Srpska

Postavljeno 17 June 2015 - 03:37 PM

To mi je jasno, ali to vjerujem da vazi za bas bas lose amortizere. Viper je ipak klasa medju Polar biciklima i mislim da ovaj amortizer nije toliko los. A biciko bez amortizera mi je vise za trekking, ipak MT bike treba da ide po manje uredjenim terenima pa nekakvav amortizer dobro dodje.

Ajde kad je vec ovo jos uvijek aktivna tema da mi neko kaze da li se nekada u buducnosti na Polar Viper mogu montirati mehanicke ili hidraulicne kocnice? Pitam ovo jer znam da mora biti poseban ram, posebna viljuska i slicno...


  • 0

#19 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 17 June 2015 - 03:50 PM

Mocices, bez problema. Samo nemoj mehaniku, ako menjas ucini sebi uslugu i stavi krstene kocnice ili nemoj da menjas uopste :)
Inace to koja je marka i model bicikla na ramu nema mnogo veze sa amortizerom jer moze da se stavi koj god. Ja sam kupio scott scale premium, karbonski ram ispod 1kg pa je opet na sebi imao neku xcr krshinu od amortizera i to nov iz prodavnice. To je sada neki fazon u PB da na premium ram stave nisku klasu komponenti da bi ga ikako prodali, pa ko hoce moze pre ili kasnije da ih menja (kao ja sto sam uradio...).

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
  • 1

#20 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 June 2015 - 04:00 PM

Ceo život vozim MTB bez amortizera. Svaki amort, čak i najbolji, otežava bicikli i smeta kad se vozi po ravnom i uzbrdo. Pomaže jedino na baš neravnom terenu, naravno, ali pomažu dosta i deblje gume. Ako će vožnja biti 80% asfalt, 20% makadam, može to komotno bez amorta.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png






Also tagged with one or more of these keywords: pomoć, kupovina

0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika