Jump to content


Fotografije
- - - - -

Zanimljivi tekstovi


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
1134 odgovora na ovu temu

#921 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14616 posts

Postavljeno 11 June 2022 - 07:18 PM

Nema veze, shvatices kad ga budes imao...


  • 0

#922 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1367 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 June 2022 - 06:44 AM

Vozio više puta... Motorizacija nečeg što je pokretano ljudskom snagom nije novost, kao ni dodavanje mehaničke prednosti sistemom poluge. Pošto je neki vid takve tehnologije suđen da bude sveprisutan, ne sumnjam da ćemo obojica biti u pravu.
  • 0
The sea, the sea

#923 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3356 posts

Postavljeno 12 June 2022 - 11:48 AM

Ne shvatas koncepciju e-bike, tj pomoc motora pri pedalanju. Koncept je slececi kolikom ti snagom guras pedale motor pojacava u zavisnosti od rezima... Znaci kad vozis uz brdo tvojom maksimalnom snagom isto se umaras kao i bez motora samo sto ti motor omoguci da tu deonicu predjes brze.


Ако сам добро схватио, то би значило мање умора. Без мотора би се умарао, примерице, три сата, а са мотиром два сата. Да ли сам добро схватио?
  • 0

#924 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14616 posts

Postavljeno 12 June 2022 - 01:25 PM

Ако сам добро схватио, то би значило мање умора. Без мотора би се умарао, примерице, три сата, а са мотиром два сата. Да ли сам добро схватио?

 

To je jedna od mogucnosti, druga je da vozis tri sata i da se isto umoris ali predjes vise kilometara...


  • 0

#925 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 June 2022 - 06:07 PM

Ne shvatas koncepciju e-bike, tj pomoc motora pri pedalanju. Koncept je slececi kolikom ti snagom guras pedale motor pojacava u zavisnosti od rezima... Znaci kad vozis uz brdo tvojom maksimalnom snagom isto se umaras kao i bez motora samo sto ti motor omoguci da tu deonicu predjes brze.

 

Naravno da nije to koncept. Barem u praksi.

Koncept je da ljudi žele da se voze a da ni taj minimum napora ne ulože, znači da odvrnu gas. Samim tim što ljudi to žele i koncept u praksi je taj. Ono što se viđa u stvarnosti, na ulicama, ne u teoriji na forumu, kako je koncept pedelelca zamišljen itd.

U realnosti ljudi žele da voze na gas, i voze na gas. Znači ne vrte slabim nožicama ni minimum a idu uz brdo. I imaju pedale, dakle nije električni skuter nego to što nazivaš električni "bicikl" mada to nema veze s biciklom.

 

I ne, nećemo svi voziti na motor u budućnosti jer to nije biciklizam :) možda kad se ide u nabavku namirnica (ali i to nije biciklizam) a po planimama ne. Nije pitanje pristupačnosti, svako ko ima skuplji bicikl mogao je da priušti i električni.

Te elektro gluposti nikada neće i ne mogu zameniti bicikle, jer ljudi bicikle voze iz mnogo drugih razloga.


  • 0

#926 Pustolov_pb

Pustolov_pb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 396 posts

Postavljeno 12 June 2022 - 06:36 PM

To bi bilo isto kao da na kajak stavimo motor... ne ide, samo bi ga obesmislilo.
Bar ja tako gledam i na bicikl.


  • 1

#927 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3356 posts

Postavljeno 12 June 2022 - 06:43 PM

To bi bilo isto kao da na kajak stavimo motor... ne ide, samo bi ga obesmislilo.
Bar ja tako gledam i na bicikl.

Тако је.
  • 0

#928 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 936 posts

Postavljeno 12 June 2022 - 07:50 PM

Ja na planinama već par godina koristim električni mont bike. Da mi nije struje, ne bi video ni posetio ni deseti deo samo sa običnim bajsom. Svaki put bi crknut silazio sa njega i ni u jednom trenutku nisam osetio grižu savesti zbog elektrike. Jer sam pedalao stvarno do granice svojih snaga a na mesta na kojima sam bio sigurno ne bih ni krenuo/pokušao sa običnim bajsom.
Bajseve inače rentiram8b9f9607a40fcf612701d70e04b86568.jpg7ab0ad4d6af848945f3eacdae80e738d.jpg

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#929 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14616 posts

Postavljeno 12 June 2022 - 07:51 PM

To bi bilo isto kao da na kajak stavimo motor... ne ide, samo bi ga obesmislilo.
Bar ja tako gledam i na bicikl.

 

Moze el. motor i na kajak, pogon vodenim mlazom zasticen od kamenja, merenje sila potiska na lopaticama vesla aktivira odgovarajuci potisak motorom uz eventualno dva dugmeta na drsci vesla za minimalne korekcije mlaza levo ili desno, gde veslac zeli da ide... Ja vam lepo govorim da ne razumete koncept ispomoci motorom a vi to stalno dokazujete ovime sto pisete.


  • 0

#930 Pustolov_pb

Pustolov_pb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 396 posts

Postavljeno 12 June 2022 - 08:32 PM

Daj nam da vidimo tu napravu :)

Ja ne razumem, tačno je.
Zašto ne koristiti motor onda, ima ih toliko vrsta i tipova za sve moguće namene, imaju sve prednosti...
  • 0

#931 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3356 posts

Postavljeno 12 June 2022 - 08:39 PM

Могуће је да не разумемо, није спорно ако је тако. А због чега концепт испомоћи? Зашто би се неко пентрао негде бициклом а испомагао се мотором ако може да се попне мотором, под условом да му је идеја да види нешто што иначе никада не би видео? Или чему кајак са помагањем, ако има потпуно моторизовану справу? Да би себе видео као спортисту (што је најмање битно ако је човек задовољан) ? Не разумем, тачно је да не разумем.
  • 3

#932 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3356 posts

Postavljeno 12 June 2022 - 08:47 PM

Поента је да бицикле са мотором најмање користе као испомоћ да уз исти физички учинак, пређу више или оду даље, већ се највише користе баш за возање около без напора. Можда ће се једном ствари променити, али можда и неће.
  • 2

#933 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3356 posts

Postavljeno 12 June 2022 - 09:27 PM

Да допуним: апсолутно немам ништа против коришћења било каквих помоћних или потпуно моторизованих превозних средстава у сврху вожње. Ипак, разлика између превазилажења личних ограничења сооственим телом и умом је једно, а коришћење помоћи мотора у превозу је нешто друго. И наравно да не треба ико да осећа грижу савести због ичега, као што је не осећа ни онај ко на врх са кога пуца видик дође хеликоптером. Све је то питање личних афинитета.
  • 1

#934 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 June 2022 - 10:38 PM

Ja takođe se ne razumem u to jer me ne interesuje ič samo me zanima priča o činjenicama, praksa. Dakle pun je grad ovih što zuje na "biciklima" sa motorom u zadnjem točku, i voze se uz brdo ne okrećući pedale, iako ih imaju. Dakle nije ebike. Ali šta je tu tačno ispomoć, evo neka nam Dušan objasni. Znači ne iz teorije, koncept pedeleca itd nego konkretni ljudi što voze u stvarnosti, a to je najmasovnije.

Takođe i te pedelece ko ima, koliko ja vidim prva stvar koju požele da urade je da skinu blokadu...


  • 0

#935 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 13 June 2022 - 11:02 AM

U principu, teoretski, kada bi upirao u pedale na elektobiciklu kao na običnom bajsu isto bi se umorio.

Međutim u praksi niko to ne radi...

Elektrobicikl ljudi kupuju da bi se manje umarali i manje upirali u pedale, u 99% slučajeva, koriste ga tako da sa što manje snage pređu što više kilometara, uspona itd.

Generalno svi to znaju i ja nemam pojma zašto sam se uključio u ovu diskusiju .
Valjda mi je dosadno ovih dana...






Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#936 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1367 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 June 2022 - 12:50 PM

Ja sam u karantinu, koji je vaš izgovor? :P
  • 0
The sea, the sea

#937 PPbike

PPbike
  • Members
  • PipPip
  • 40 posts
  • LocationVršac

Postavljeno 13 June 2022 - 01:21 PM

...ja nemam pojma zašto sam se uključio u ovu diskusiju.
 

Ni ja ne znam zašto se uključujem u ovu diskusiju, ali možda pomognem da se razume da bicikl nisu samo ogromne kilometraže, silni usponi i sl. 

 

Volim da vozim bicikl po neuređenim, zemljanim putevima. Mogao bih bicikl da stavim na auto, dođem na željenu destinaciju, vozim se... opet bajs na auto.

 

Ovako (sa pedalec-om), vozim na Eco modu do mesta gde ću voziti sa uživanjem, u prirodnom okruženju, isključenom asistencijom, ritmom koji mi odgovara, ali dovoljno da se fizički osećam zadovoljno, potrošim nešto kalorija, psihički rasteretim.

 

Po povratku na asfalt, opet uključim asistenciju. Ako je jak vetar (Južni Banat je lokacija), asistencija mi još više znači.

Kada sve saberem vozim i više nego što bih inače, a uštedim i gorivo na kraju krajeva.

 

Hvala onome ko je smislio pedalec.

 

Zahvaljujući toj čudnoj činjenici da je pedalec omražena vrsta povoljno sam kupio bicikl koji bi sa svojom opremom (da nema elektro podršku) bio bitno skuplji. 

 

Reči prodavca: Dođu, sviđa im se bicikl, ali sramota ih je da voze bicikl sa baterijom, a najviše traže one sa sakrivenom baterijom.

 

Da se zabeleži i ovo mišljenje: Skidanje blokade je definitivno glupost.


  • 3

#938 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 13 June 2022 - 05:42 PM

Tako je, slažemo se da je fizička nespremnost (tzv. kilavost) razlog kupovine elektrobicikla, jer da nisi kilav vozio bi sve to isto samo bez pomoći motora i baterija.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 2

#939 Pustolov_pb

Pustolov_pb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 396 posts

Postavljeno 13 June 2022 - 06:17 PM

Jednostavno i tačno.
  • 1

#940 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14616 posts

Postavljeno 13 June 2022 - 06:19 PM

@vidak   Pa i vi drumasi da niste kilavi vozili bi sve to isto samo na MTB sa debelim gumama :)  I PPbike i Nesoni, na kraju krajeva i Schpytzyo vam napisu zasto i kako ih koriste a vi i dalje kancelarisete, "vi niste pravi biciklisti, mi imamo Garmin i Stravu" :)


  • 1




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika