Mozda negde ima vec pomenuta tema. Naime imam u planu postaviti Schwalbe Koyak 26*2.0 na Cube reaction Race. Imam rezervne tockove pa bi mi to bila neka opcija kada sam na asfaltu. Da li ima neko iskustva sa ovom gumom i ovom dimenzijom?
Hvala.
Postavljeno 10 September 2014 - 05:38 PM
Prošle godine sam imao priliku da vozim nekoliko dana upravo te gume. Sve što mogu da kažem je da su brze i da nisu za mokro.
Čak i po mokrom asfaltu? Pošto su mi se tanje gume iste "šare" pogazale odličnim po mokrom asfaltu, samo ne vole pesak, zemlju.
Postavljeno 10 September 2014 - 05:54 PM
Meni stigao pre neki dan hibrid sa kojak gumama 28x1,35. Nisam probao po mokrom a po suvom iduuuuu opasno. Pretpostavljam da se sa njima ne treba zezati mnogo po mokrom asfaltu.
Postavljeno 11 September 2014 - 04:26 AM
Meni stigao pre neki dan hibrid sa kojak gumama 28x1,35. Nisam probao po mokrom a po suvom iduuuuu opasno. Pretpostavljam da se sa njima ne treba zezati mnogo po mokrom asfaltu.
Zašto?! Bicikl nije auto - nema akvaplanunga. Ćelav profil gume je najbolji mogući za asfalt - bio suv ili mokar. Kramponi i šare samo smanjuju prijanjanje - pošto se guma ne može ukopati u asfalt. Što glatkija, to bolje. Za zemlju, pesak i ostale mekane materijale ovo ne važi, naravno.
One se proizvode samo u te dve opcije *2.0 i *1.35 zato i pitam da li je 2.0 siroka a 1.35 isuvise uska. Gledao sam neke Continental 26*1.6 i mozda je to najbolja opcija ali mi je nekako Schwalbe No1.
Što se širine tiče, nećeš znati dok ne probaš. Šire gume će trpeti niži pritisak, pa biti nešto udobnije i nešto se teže bušiti, više štititi felnu od udarnih rupa. Tanje su malo bolje kad je kiša - manje vode podižu, manje vode seku, pa se nešto lakše kotrlja. Ali to su nijanse. Kontam da nećeš pogrešiti ni sa jednom dimenzijom. Generalno: ako imaš preko 80 kila, ili tovarš bajs teškim stvarima, a nećeš da razmišljaš, onda uzmi deblju.
Postavljeno 11 September 2014 - 05:30 AM
Mozda negde ima vec pomenuta tema. Naime imam u planu postaviti Schwalbe Koyak 26*2.0 na Cube reaction Race. Imam rezervne tockove pa bi mi to bila neka opcija kada sam na asfaltu. Da li ima neko iskustva sa ovom gumom i ovom dimenzijom?
Hvala.
Imam ja takve gume.Mogu ti pozajmiti na par dana da probas kako ide.Ja sam zadovoljan. Ne pravim razliku izmedju suvog i mokrog asfalta. Isto se ponasaju. Mada se ne bih usudio da po mokrom asfaltu "ulecem" u krivine. Sve u svemu,tiha,udobna i brza guma.
Postavljeno 11 September 2014 - 06:33 PM
Kojak 28x1,35 je alternativa za treking i hibrid bicikle.. pristojno udobna i jako brza guma.
Isto je i u MTB varijanti - za one koji žele da voze MTB po asfaltu sa ovim gumama biće zadovoljni.
Postavljeno 12 September 2014 - 05:18 AM
Samo jedan mali komentar - o imenu ovih guma.
Kojak (čita se "Kodžak") bilo je ime TV serije (možda se sećaju oni stariji 35+) i glavnog lika iz iste serije, pandura koga je glumio Teli Savalas.
Guma je dobila to ime zato što je ćelava baš kao i Teli.
Postavljeno 12 September 2014 - 06:22 PM
Zanimljivo.. a ja bih pre povezao sa Jul Brinerom
Postavljeno 13 September 2014 - 04:37 AM
Postavljeno 13 September 2014 - 06:17 AM
Jesi merio brzinu, vreme, ili samo subjektivan osećaj? Pitam pošto šire gume, ako ih naduvaš na dobar pritisak, budu ipak dosta udobnije, pa deluje da idu sporije.
Deblje gume budu malo teže, što se donekle oseti pri kretanju i na usponima i malo su manje aerodinamične, ali to sve bi trebalo da se ne oseti ako se baš ne trkaš i štopuješ vreme - dok se udobnost i teže bušenje oseti odmah.
Postavljeno 13 September 2014 - 02:32 PM
Čak i po mokrom asfaltu? Pošto su mi se tanje gume iste "šare" pogazale odličnim po mokrom asfaltu, samo ne vole pesak, zemlju.
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
Postavljeno 13 September 2014 - 07:43 PM
Za zemlju i pesak nisu nikako. Moje iskustvo po mokrom nije sjajno, uhvatila me kisa tokom vožnje pa mi je zadnji točak dva puta proklizao prilikom skretanja, ali kako već rekoh to je moje iskustvo.
Ništa neobično za gumu koja nema šaru da ista prokliza. Iz tog razloga na F1 montiraju gume sa šarom ako je staza mokra. Bitno je da prednja guma drži putanju a zadnja pri skretanju je blago olakšana zbog prebacivanja težišta pa može proklizati.
Meni se svidjaju. U odnosu na schvalbe road plus primetno su brže s tim da su road plus primetno udobnije. Obe odlično rade svoj posao ako se koriste za ono za šta su napravljene.
Postavljeno 13 September 2014 - 08:34 PM
Ništa neobično za gumu koja nema šaru da ista prokliza. Iz tog razloga na F1 montiraju gume sa šarom ako je staza mokra. Bitno je da prednja guma drži putanju a zadnja pri skretanju je blago olakšana zbog prebacivanja težišta pa može proklizati.
Meni se svidjaju. U odnosu na schvalbe road plus primetno su brže s tim da su road plus primetno udobnije. Obe odlično rade svoj posao ako se koriste za ono za šta su napravljene.
Gume na biciklu ne treba da imaju šaru - ne na asfaltu. Oblik gume i dodirna površina su nedovoljni za pojavu akvaplanunga (barem ako se ne ide preko 100 km/h). Šara se stavlja samo zato što je ljudima lakše uzeti pare, nego im ovo objasniti.
Dakle: najbolji, najstabilniji mogući profil, šara, kako za suvo, tako i za mokro na asfaltu (ne na zemlji, travi i slično) je upravo ćelava guma. Bez šara. Ikakvih.
Postavljeno 13 September 2014 - 11:06 PM
Šara se stavlja samo zato što je ljudima lakše uzeti pare, nego im ovo objasniti.
Ovo je dobro sročeno
Ali šare stvarno nekad daju gumi neki ubedljiviji i moćniji utisak pa bih samo zbog estetike pre birao takvu nego skroz ćelavu. Recimo conti sportcontact mi se sviđa samo su mi poskupe za sad.
Postavljeno 14 September 2014 - 06:47 AM
Ali šare stvarno nekad daju gumi neki ubedljiviji i moćniji utisak pa bih samo zbog estetike pre birao takvu nego skroz ćelavu.
Čak su i proizvođači guma shvatili da je opiranje ovakvim argumentima jalovo. Zato skoro svi crtaju bar neke šare na gumama. Čak i onim koje su praktično ćelave. Na drumašu imam neke Continental 4seasons i vidim da su stavili neke kao crte po njima, delić milimetra, samo da ne deluju ćelavo na oko. Svaka ta šara samo smeta na asfaltu. Jedino što zanemarljivo male smetaju zanemarljivo malo.
Postavljeno 14 September 2014 - 08:55 AM
Sad još jedno pitanjce: šta je sa debljinom gume? Guma sa šarom kotrlja se na šari dok je meso malo odvojeno od asfalta. Da li gume kao što su Kojak i ostale slične njoj imaju deblji gazeći sloj kako bi nadomestili prebrzo trošenje... ili je to možda tvrdja smeša?
Postavljeno 14 September 2014 - 10:01 AM
Sad još jedno pitanjce: šta je sa debljinom gume? Guma sa šarom kotrlja se na šari dok je meso malo odvojeno od asfalta. Da li gume kao što su Kojak i ostale slične njoj imaju deblji gazeći sloj kako bi nadomestili prebrzo trošenje... ili je to možda tvrdja smeša?
Tvrdoća smeše se pravi prema nameni - trkačke gume imaju mekšu, zimske takođe - takvu da je na minusu mekša i tako dalje. Turističke imaju malo tvrđu - teže se u njih usecaju staklići, sporije se troši, ali slabije prijanja.
Što se brzine trošenja tiče - kad je veća dodirna površina, pritisak po jedinici površine je manji, tako da je malo manje habanje. U suštini ne bi trebalo brinut ida se "ćelave" gume brže troše od sličnih sa šarom - to najviše zavisi od same smeše gume, za šta je pravljena.
Biciklizam / Triatlon →
Bike Café →
Gume MITAS HOOKZapočeo DanijelZ , 26 Mar 2019 gume, mitas |
|
|
||
Oprema i Stil →
MTB - XC →
Šire gume - uže felneZapočeo giger , 29 Aug 2018 Gume, Felne, Mtb |
|
|
||
Oprema i Stil →
MTB - XC →
Spoljašnje gume za 29er MTBZapočeo danilovasojevic , 20 Jun 2018 mtb, 29er, gume |
|
|
||
Biciklizam / Triatlon →
Servis →
Pomoc oko odabira gumaZapočeo lebowski42 , 19 Feb 2018 gume |
|
|
||
Biciklizam / Triatlon →
Pimp My Bike →
Genesis - upgradeZapočeo Sekara , 24 Jun 2017 genesis, upgrade, nadogradnja i 2 još... |
|
|
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika