Jump to content


Fotografije

Lezaljka


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
504 odgovora na ovu temu

#381 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 May 2020 - 08:46 PM

Kad smo kod rekumbenta.. ostavi me Ralić sa onim njegovim u poslednnih 50km. A nije da nisam motao :D
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#382 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 10 May 2020 - 09:08 PM

Tebi je u stvari krivo sto smo krenuli posle njega sa poslednje KT pa nisi mogao da ga stignes :) Sledeci put bez toaleta, samo pecat i gas hahaha

@skylab
Svi imamo samo subjektivna misljenja, ali to je ok. Sto bi englezi rekli, opinions are like asses, everybody has one. Kad smo kod toga, evo jos jednog subjektivnog :)

Sto se snage tice - nemam kurble sa powermetrom ali to je identican osecaj koji sam imao u pocetku. Popravilo se vremenom, bio sam uporan, ali i dalje to nije ista snaga kao na obicnom bajsu, bar mi se tako subjektivno cini. Na rekumbentima sa zadnjim pogonom je to jos izrazenije zbog manje efikasnog prenosa.

Zapravo mislim da je veoma prosto, na rekumbentu uglavnom samo noge rade, nema mase tela da pomogne misicima. Moze se odupreti o sediste na svakom, ali to dugorocno nije pametno za kolena, pitajte i ostale koji su to probali. To je ok za sprint i krace delove uzbrdo kad treba izvuci, ali dugorocno ne. Nesto malo mase tela ce otici na potisak kad su pedale na nizoj poziciji u odnosu na ostatak tela, ali kad se krene uzbrdo najbolje se vidi da je ipak najvise toga u samoj snazi misica. Ono sto na MBBu mogu i defintivno pomaze jeste da radim rukama. Svaki potisak pedala bude jaci i stabilniji kada dodam kontru rukom, ovo veoma znaci uzbrdo.

Medjutim nije sve u snazi. Telo je jednostavno opustenije i definitivno se manje zamaram na dugim voznjama, iako nema logike jer treba samo misicma da radim. Tako da na kraju voznje zapravo imam vise snage nego sa obicnim bajsem, tj u stanju sam da duze drzim slican tempo. Juce na brevetu sam se iskreno iznenadio kad sam na 280om km mogao isti prosek da drzim kao u prvih 28km.

Upravljivost - za ovo treba onih 200ak km o kojima sam pricao da se covek navikne, jer zahteva finiju motoriku nego na uspravnom bajsu. Ja se sada okrecem polukruzno na sirini od nekih 3.5m, u pocetku mi je to bilo nemoguce. Kad sam kod upravljivosti, jos jedna stvar, mozda MBB specificna. Voznja bez ruku, kad se nabije kondicija, ne da postaje laka nego mi ruke efektivno trebaju samo za brdo i ostra skretanja kad moram da se nagnem. Odlicno za opustanje i promenu polozaja u toku voznje, neuporedivo bolje nego na uspravnom bajsu.

Btw hvala na lepim recima :)
  • 1

#383 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 10 May 2020 - 09:10 PM

Nije isto celicni drumas sa 2x6 down tube sifterima i moderan karbonski sa 2x12.

Isto tako nije isto rekumbent od 200e i od 2000e. Razlika sigurno da postoji.

Ne treba preuranjeno donositi zakljucke, pogotovo o konjima koje nismo jahali...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#384 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 11 May 2020 - 07:45 AM

. Voznja bez ruku, kad se nabije kondicija, ne da postaje laka nego mi ruke efektivno trebaju samo za brdo i ostra skretanja kad moram da se nagnem.
 

Znas onaj fazon kada je mama sincicu kupila bicikl,on naucio da vozi,i sada vozi on po parku a mama sedi na klupi. Prolazi sin bicilkom prvi put i vice: 

 

Vidi mama,vozim bicikl bez jedne ruke!

Drugi put- Eeeeeej mama vidi ,vozim bez ruku

 

Treci put: Vidi mama! vozim bez zuba!

 

Mislim da sam sve rekao po pitanju voznje bicikla bez zuba,pardon bez ruku. 

 

@Skylab-I tebi nesto da kazem a ti zakljuci ako hoces. Rekumbent ti je isto ,kao kada je moja zena pravila parcijalnu vilicu,znaci kada joj je zubar napravio ,nije je skidala uopste ni nocu,pila je brufene koliko je bolelo,ali kada se posle izvesnog vremena prilagodila,nit je oseti u ustima i ne moze da zamisli zivot bez nje. Povezi ovu pricu sa rekumbentom. I ne treba 200km za privikavanje,bar meni nego 2500km,znaci i stabilnost i snaga i izgubljen osecaj da si suvise nisko,sada se na obicnom biciklu osecam kao da sam na slonu.Na bentu mozes bukvalno od ujutru do uvece da vozis napr. ja 16-18 km/h i da nemas posledice i tako svaki dan,zato je po mom misljenju on idealan za putnike po svetu..

 

A i mozes sam da ga napravis,valjda to nesto znaci,ko se jos hvalio da je sam sebi napravio klasican bajs.a ima more njih koji su sebi napravili bent ,pogotovo u svetu.Ja ga jedino zimi necu voziti,mislim da nije za zimu,ali mislim takodje i  da drumas nije za zimu.


  • 0

#385 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 11 May 2020 - 08:10 AM

Sustina je da je bajs upravljiv i bez ruku, znaci mogu da skrecem nogama i pritom budem opusten, bar na MBBu. Sve u kontekstu sticanja sigurnosti na bentu. Naravno da to koristim samo za opustanje u toku dugih voznji kad hocu da se protegnem na kratko, nisam mislio da sklonim korman jer je visak :)

200km je da se covek navikne na polozaj i osnovne operacije skretanja itd, da ga vozi bez grcenja i straha. Nakon 800-900km su mi se misici i mozak navikli da vise ne razmisljam o samim komandama, vec to ide automatski. Ostaje jos samo da padnem da vidim kako ce to ici, jer mu je to jos jedna mana u odnosu na uspravni... Ode lakat/rame/kuk vrlo lako. Imao sam jedan bliski susret sa pesakom uz dizanje zadnjeg tocka i rotiranjem oko prednjeg, srecom iskopcao sam se na vreme i docekao na stopalo.
  • 1

#386 veljo1981

veljo1981
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 830 posts

Postavljeno 11 May 2020 - 09:06 AM

Par komada u hr, kako pogoditi velicinu rama?

https://www.njuskalo...-oglas-31428892

https://www.njuskalo...-oglas-31428410

https://www.njuskalo...-oglas-31415031

https://www.njuskalo...-oglas-31415031
  • 0

#387 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 11 May 2020 - 09:38 AM

Ja sam pao dva puta na pocetku dok nisam ukapirao da treba u sto manjem prenosu krenuti,znaci bicikl nije bio u pokretu,sada krecem u bilo kojoj brzini ,mislim mogu da krenem,ali iz navike smanjim na manju.Racunam ako padnem ipak sam blize zemlji pa valjda ce i povreda biti manja.

 

Veljo1981-Mislim da su sva tri rucni rad,sta ja znam,pitanje je sta ti volis , ovaj sto ima dole rucke za upravljanje je bas za cikloture. Ovaj  Velomotion to je verovatno brz bicikl. Sta ja znam,ja sam zagovornik komplet suspenzije,jer da ne treba ne bi je imali motocikli,a i mogu da budu skupi i za bicikl,rock-shox i ostalo.Sta mi se ne svidja kod rucnog rada,nigde savijanje,nego ravna cev od gore do dole,malo mi je to bez veze. Ja sam pristalica fabrickih bentova-Velotehnik-D, Azub-Cs Nazca-ND,samo sto je ponuda mrsava kod nas a i u RHr,treba pogledati kakvih ima polovnih u Sloveniji.


  • 0

#388 veljo1981

veljo1981
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 830 posts

Postavljeno 11 May 2020 - 09:55 AM

Samo jedno lezikolo, nisam doduse puno ni gledao, al gledao sam ranije bicikla, mala zemlja - mali izbor

https://www.bolha.co...r-oglas-3698727
  • 0

#389 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 11 May 2020 - 11:15 AM

Drugi link sa Njuskala ti je velomotion frameset koji prodaje Ralic iz Indjije. Od velicine rama bih se pre fokusirao na to za sta zelis da ti sluzi, posto su totalno razliciti svi koje si okacio :)


  • 0

#390 veljo1981

veljo1981
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 830 posts

Postavljeno 11 May 2020 - 11:23 AM

Ja sam okacio vise radi drugih sta sam nasao, dosta su glupi filteri na njuskalu i tamo se obicno nikad ne nadje sta se trazi. Ne bih naravno odbio da probam kako to ide. Ja bih stavio brzinu na prvo mjesto a vec sam procitao da vas nije ni bilo ni u retrovizoru kod tog Ralica, znaci dobar bicikl :)
  • 0

#391 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 13 May 2020 - 08:07 AM

Jos jedna lepa slika ,taman za reklamu rekumbentova, iako su mi vec onaj naziv gore capili neki.

 

 

SSA56737.JPG


  • 1

#392 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14616 posts

Postavljeno 25 May 2020 - 12:06 PM

(link)


  • 0

#393 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 25 May 2020 - 01:17 PM

Svaka cast Milancetu za samostalni razvoj i pravljenje, treba imati vremena i zivaca za tako nesto dok se ne ubode nesto upotrebljivo.

Sto se komentara prolaznika tice, njegovi utisci se uglavnom podudaraju sa mojim. Ono sto mi je posebno interesantno jeste podsmevanje od strane biciklista. Naravno ne od svih, ali sto vise vozim jedna grupa se posebno istice - eto i juce na brevetu sam imao dve situacije sa podsmevanjem, valjda zato sto nisam ravnopravni pripadnik sekte, ne znam :) Ne dotice me sve to, samo komentarisem gde je trenutna svest ljudi po pitanju rekumbenta.

 

Usput, rad srpskih "novinara" na nivou. Izum, jedini ih pravi u Srbiji itd. Bar da su pola sata pretrazili net nasli bi nekoliko proizvodjaca istih kod nas, ali to je izgleda previse utrosenog vremena za jedan kvalitetan clanak. :)

 

Da napisem i jedan utisak sa gorepomenutog breveta, vezano za Cruzbike i MBB. Odvezao sam Rajac i Gojnu Goru, na oba uspon sa teze strane, znaci poprilican nagib. Prenos na bajsu je 38 napred (1x) i 42 pozadi najveci.

Na pocetku Rajca se nisam lepo pripremio pa sam jedno kratko parce od 50ak metara gurao, dok nisam skontao kako da vozim. Problem je bio mokar asfalt, rizla i pomalo latica sa drveca, sto je sve doprinelo klizanju prednjeg tocka vec na 12%+ usponima. Onda sam za naredne smanjio kadencu prilicno, promenio malo poziciju sedenja kad zatreba tako da se odignem od naslona. Uz kadencu od oko ~40-55 (mucenje nogu tj kolena) i sa prebacivajem sto je moguce vise tezista napred, uspeo sam da izvucem bez guranja kraci uspon od nekih 23-24%! Bio sam iznenadjen da je to moguce sa ovim biciklom, mislio sam da je krajnji limit oko 18% koliko sam vozio na suvom, a sada sam po mokrom uspeo 5-6% vise. Gume su 42-559 Maxxis Overdrive Excel, sa nekim boljim (koje manje klizaju) bi mozda bilo i lakse, ali i ove su ok. Mislim da ce mi bolje gume svakako trebati na novijem gde planiram da imam nesto laksi najnizi prenos, a klizanje tocka je izrazenije sa velikom kadencom.


  • 0

#394 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 25 May 2020 - 02:25 PM

Klizanje nema veze sa kadencom već torque silom, možeš voziti visoku kadencu ako je sitan prenos a torque sila konstanta ujednačena i niska i bicikl će ići

Meni i na suvom na 20% proklizava zadnji točak kada ustanem na pedale i nagazim jako, zavisno od guma. Sa krš jeftinim gumama šlajfuje samo tako, jer su poluplastične i tvrde. Sa pristojnim gumama retko, teko po nekad delić kruga točka u momentu kada je torque sila najveća. Sa kvalitetnim gumama nema toga, gaziš kako hoćeš i bicikl ide čupa asfalt. Ovo sve pišem za 23 mm i 8 bara, sa 25mm je naravno dosta teže naterati točak da prokliza.


  • 0

#395 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 25 May 2020 - 02:38 PM

Pošto nemam pojma o njima, ako može par lakih pitanja, da ne moram da čitam celu temu, a ni da guglam... :)

1. Koliko košta "ležaljka" koja bi, recimo, po kvalitetu bila u rangu AL Canyon drumašem sa karbon viljuškom i šticnom i 105 grupom (takav Canyon Endurace košta 1100€)?

2. Mogu li biti od karbona, celi ram ili neki deo samo?

3. Koje bi bile, recimo 3, najveće prednosti i najveće mane u odnosu na klasični bicikl?
  • 0

#396 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 25 May 2020 - 07:46 PM

1. Velomotion ram-set je oko 550e, celicni ali kvalitetan. Na to dodas celu vile, tockova i grupe, mozda se uklopis u tu cenu ili par stotina preko.
Verovatno postoje rekumbenti u tom cenovnom rangu kompletni, ja samo pri svom istrazivanju nisam naisao na neke u sub-2k klasi da mi odgovaraju i ostale stvari.

2. Moze ali su preskupi jer karbon mora da bude debeo (bicikl nema toliko uglova kao klasican, vec uglavnom jednu cev koja spaja prednji i zadnji kraj, a ne dve kao kod klasicnog bajsa). Vrlo retki generalno i koriste se uglavnom samo za trke.
3. Iz mog ugla, prvo sto mi pada na pamet
Mane:
- losije/sporije se penje uzbrdo, zavisi od tipa prenosa ali to je generalno pravilo
- okretnost im nije jaca strana, treba dosta da se covek navikne na manevrisanje u uskom prostoru, pa cak ni tad nisu kao klasicam bajs. Povezano sa ovim ide i preglednost u saobracaju (okretanje pozadi itd)
- dostupnost specificnih delova, sto ide zajedno sa cenom

Prednosti:
- drasticno udobniji
- aerodinamicniji su - u zavisnosti od pozicije sedenja i gledajuci istu klasu tezine/tockova/grupe. Sto znaci malo brzi na ravnom, primetno brzi nizbrdo.
- pozicija sedenja takva da se sve okolo vidi kao na dlanu, ma koliko jako da se pedala, idealno za razgledanje krajolika kroz koji se vozi

@Gadjan
U pravu si, s tim sto je to opet povezano sa kadencom u mom slucaju. Nisam siguran da mogu da imam dovoljno nizak prenos u kojem cu imati malu silu na visokoj kadenci, a da pritom imam dovoljnu brzinu da odrzavam ravnotezu. Na primer ovo sto sam opisao sam na momente isao i ispod 5km/h. Tu mi je znacila mala kadenca jer mi je najveci deo ravnoteze tj balansa u nogama. Kad idem polako sa visokom kadencom korekcije rukama moraju da budu mnogo brze - posto na jakim usponima itekako rade ruke tj moram da kontriram na svaki okret pedala da bih lakse isao uzbrdo. Verovatno sam sad konfuzno objasnio, kad se vidimo uzivo pa ces skontati o cemu pricam. Uglavnom, pored bolje fizicke spreme, malo laksi prenos ce pomoci. Kad ni to ne pomaze bice borba kao i sad, najslabiji prenos u kojem mogu da odrzavam balans i motaj.
  • 3

#397 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 26 May 2020 - 02:17 AM

Hvala na odgovoru... :)
Imam u planu jednu ležaljku, ali ne uskoro, možda za 5-6 godina.

Samo još oko uspona: Da li na većim usponima samo ide sporije ili mora čak i da se ustaje i gura bajs uzbrdo i koliki bi to usponi bili, u %?
  • 0

#398 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 26 May 2020 - 09:23 AM

Za vece uspone i guranje - zavisi od tipa pogona, ali svi imaju mane. Kod prednjeg pogona tj MBBa je to klizanje tocka i balansiranje, kod zadnjeg pogona gubici u prenosu. Pored toga utice duzina lanca, da li ruke ucestvuju, krutosti celog pogonskog sklopa itd. Imas moja iskustva za MBB tj Cruzbike u prethodnih nekoliko postova ove teme gde sam pisao vremenom kako sam koje brdo savladao kako mi je islo :) Ostali prenosi bi trebalo* da su losiji. 

* - Nisam probao, pricam iz iskustva drugih sto sam procitao/cuo.

 

Glavna razlika jeste da nema telesne mase koja pomaze na usponima. Na uspravnom biciklu mozes da ustanes iz sedista, pa cak i kad sedis deo telesne mase se prirodno prebacuje na pedale. Na rekumbentu se uglavnom koriste samo misici, sto je polozaj vise lezeci to manje mase zavrsi na pedalama. Tako da pored toga sto ima vecih gubitaka u prenosu, sam uspon fizicki teze pada jer treba vise kondicije/ide se sporije.


  • 0

#399 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 26 May 2020 - 12:04 PM

Sve to, plus osetno veća težina samog bicikla. Na ozbiljnim usponiima i u planinama svaki kilogram je ogroman


  • 0

#400 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 26 May 2020 - 12:33 PM

To svakako, pisao sam vise u poredjenju sa uspravnim bajsem iste mase/velicine tockova/opreme.

 

Lightning R-84 je 8.5kg, ali je cena abnormalna cak i u rekumbent pojmovima. Cruzbike V20 je fabricki 11.8kg, mada znam da su ljudi spustali S40 sa 12.2kg na ispod 10kg. Sto je opet sve teze u odnosu na prosecnog drumasa.


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika