Samo je važno da je oblik isti. Često jedne pločice pašu na nekoliko modela kočnica.
Ajd' da i ja koju usolim o razlikama u kočnicama, pošto sam u životu prob'o sve.
Svaka kočnica koja nije mehanički neispravna ili golo g* može da dobro ukoči, ali
- Pitanje je koliko snage ti treba da (po)vučeš ručicu da ostvaruješ dovoljnu silu kočenja. Vozio sam BB5 i kočio je odlično, ali sam shvatio da je došlo vreme za uljane kad sam na nekom poganom krupnokamenom spustu beskrajne dužine počeo da kukam od BOLA u rukama - em drži volan, em manevriši, em se rvi s kamenjem, em vuci sajlu k'o lud. Otpadoše ruke, umoriš se, utrneš, samo čeka sranje da se desi. Što bolja hidraulika, to ti treba manje sile (prstiju) i kraće vreme da kočiš. Mnogo je udobnije kad kočiš na fs - fs - fs jednim prstom nego kad upreš k'o sivonja po 15 sekundi da bi usporio.
- Hidraulici je dovoljno da nije masna da lepo radi, V kočnicama trebaju idealni uslovi.
- Ako su paknovi loši, i najbolje V budu BAŠ sranje.
- Učinak kočnica je 80% vaša veština voženja i umeće kočenja. Ima ljudi koji ceo spust voze na kočnicama a pizde kako im kočnice ne valjaju i/ili kako su im uvalili kineske paknove koji se troše na 2 spusta. Pričam ti priču, nema kočnice koja neće da izgori kad je 20 minuta neprekidno držiš na 270 stepeni.
Ako je iole blatnjavo (ako vozite po blatu, naravno), V se pretvaraju u prepunjenu akumulaciju površinskog sloja puta u roku od 10 metara. Diskove boli uvo.
V kočnice su mnogo sklonije zakivanju točka i dizanju na isti* (pričam o prednjem). Diskovi, iz onog jednog puta kad sam eksprerimetalno povukao sivonjski (i ne, to nije bilo kad sam se slomio ), izgleda da više vole da u milisekundi okrenu prednji točak za 90. Sreća pa sam to rešio da probam na putu bez prepreka
*najviše sam se dizao na prednji točak kao početnik, posle sam usavršio modulaciju.