Jump to content


Fotografije

Hidraulicne kocnice


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
897 odgovora na ovu temu

#621 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 315 posts

Postavljeno 20 October 2017 - 11:14 PM

@sajlonac slazem se. Ovde likovi vole da furaju pricu kako je v brake mama...i onda neko kad dodje misli da je hidraulika svemirska tehnika koja se kvari na svakih 100-200 metara :D
  • 0

#622 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 20 October 2017 - 11:31 PM

@sajlonac slazem se. Ovde likovi vole da furaju pricu kako je v brake mama...i onda neko kad dodje misli da je hidraulika svemirska tehnika koja se kvari na svakih 100-200 metara :D


ko fura tu pricu i gde? neki citat?


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#623 sajkotik

sajkotik
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 861 posts
  • LocationSokobajna

Postavljeno 21 October 2017 - 06:50 AM

Ja sam stekao upravo suprotan utisak od kako sam došao na ovaj forum. Osim par uzdržanih, mahom starijih članova, većina potencira superiornost disk kočnica nad zastarelim v-brake sistemom.

Ponekad u tolikoj meri da se prosto pitam kako sam mogao da ostanem slep kod očiju tolike godine. Možda je to zbog toga što živim u selendri, gde se disk kočnice još nisu primile. A možda i zbog toga što nemam veliku masu, pa ni problema da se zaustavim kad treba i sa ovim prostim.

Da rezimiram, nemam ništa protiv napretka, dapaće (dobar stari napredak :) ), ali ne trebaju svakome kočnice koje kopaju u mestu, rade u blatu, i sl... Kada to shvate tehno-advokati, biće verovatno manje razočarani time da je nekome dosta i v-brake...
  • 3

#624 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 315 posts

Postavljeno 21 October 2017 - 07:28 AM

Ma sta ce ti imas jeftinije hidraulike koja isto kopa u mestu. Probaj pa ces videti. Ja licno imam nizi rang shimana. Ne mogu da zamislim kako tek neki slx-xt kopa :D
  • 0

#625 sajkotik

sajkotik
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 861 posts
  • LocationSokobajna

Postavljeno 21 October 2017 - 08:45 AM

Na šta da ih metnem ? Na cobru ? :mrgreen:

Vidi, poznat mi je sistem rada i efikasnost disk kočnica, vozio sam i motor neko vreme. Moj nije baš kopao u mestu, al' sam polagao za A na SV650, tako da sam spoznao čari kopanja, iako to nisam baš želeo ... n2:party-021

Da rezimiram po drugi put ... Ima ljudi kojima su disk kočnice prosto neophodne, i to je OK. Ima i onih kojima nisu, ali ih vole, pa ih imaju svejedno ... što je takođe potpuno OK. Ali, ima i onih kojima je jednostavno OK. n2:1097[1]

Da se razumemo, ja sam u ovoj ovde temi sasvim slučajno, ne da bih se raspravljao sa nekim, već da bih se raspitao o hidrauličnim V-brake kočnicama. Saznao sam od Sajlonca da se ne mogu meriti sa disk kočnicama, što je valjda i očekivano ... Ono što me je interesovalo je kolike su prednosti nad klasičnim V-brake. Ali to očigledno pokušavam da saznam na pogrešnom mestu ...
  • 0

#626 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 October 2017 - 04:13 PM

Ево, ја ћу да кажем да ми је в радио савршено, бар после стављања бустера (иначе се рам доста кривио). Мислим да су биле ЛХ, са патронама. Користио сам ваљда Кулстоп пакнове. Кочиле фанстастично. Можда је мој случај специфичан, али преласком на дискове (ХТ) нисам приметио неку разлику. Сад, можда зато што не возим по блатишту ни киши, можда сам раније возио некако мирније. Али ето, мој утисак је да нисам добио ништа спектакуларно у односу на раније. Иначе, дискови су ми главобоља за штеловање, али бих рекао да га много ређе захтевају. Једини разлог што не бих баш препоручио данас в кочнице јесте уништавање фелне и можда слабији избор (квалитетнијих) точкова. У суштини, време им је некако прошло (осим за специфичне намене), као и за 6-7-8 фаз (а лагано и 9). Ко купује сад, мислим да треба да узме дискове, али ко има бицикл са в кочницама мислим да без посебног разлога не треба да мења.


  • 2

#627 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1403 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 October 2017 - 04:55 PM

Moj mtb ima v-brakes, a trekking ima hidraulicne disk kocnice. Obe varijante me zaustavljaju bez ikakvih problema cim pritisnem rucice, i obe varijante imaju problema kada dodam 20-25 kila tereta i krenem nizbrdo (cak i relativno lagano, 20-25km/h). Jedina razlika koju sam primetio, i ona je poprilicno znacajna, je na kisi, kada v-brakes pocnu da zakazuju.
  • 1

#628 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 October 2017 - 08:00 PM

Jedenje felni kočnicama koje koriste felnu kao kočionu površinu postoji kao faktor, ali zavisi i od stila vožnje. Meni felne traju godinama, a vozim i po kiši, zimi, kada se više habaju. Naravno, dosta pomaže što u zimskom periodu obično ne idem po Fruškoj, nego je vožnja po ravnom uz minimum kočenja. Opet, felna nije skupa i relativno lako se zameni kada treba.

 

Hidraulične kočnice koje koriste felnu kao kočionu površinu traže manju silu na ručicama, u odnosu na V-brejk. Što se zaustavne moći i modulacije tiče - ako si dovoljno snažan (muška ruka stiska ručicu :)  ), nema neke velike razlike. Po meni je to promašaj tehnologija, osim za baš specifične namene.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#629 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 21 October 2017 - 08:07 PM

Dobro poređenje v-brake sa sajlom i hidraulikom dade folaut
Slažem se da je "promašena tehnologija" mada sam se svojevremeno, kada sam trebao da kupim bajs koji ih je imao, bio izuzetno napaljen na tu tehnologiju
Kasnije sam naravno hteo da ih zamenim disk kočnicama ali sam zamenio bajs a naredni vlasnik je to uradio umesto mene
  • 0

#630 MTB021

MTB021
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 385 posts

Postavljeno 24 October 2017 - 07:26 AM

There's no such thing as "prejake kočnice".
Ni na mtb/road bajku, autu, 4x4 džipu..

U kočnice uvek vredi uložiti i para i vremena za podešavanje.

Sent from my C5503 using Tapatalk
  • 0

#631 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 24 October 2017 - 08:15 AM

There's no such thing as "prejake kočnice".
Ni na mtb/road bajku, autu, 4x4 džipu..

U kočnice uvek vredi uložiti i para i vremena za podešavanje.

Sent from my C5503 using Tapatalk

 

Snaga je često precenjena. Doboš kočnice na primer vrlo lako blokiraju točak - jeftine su, a imaju izuzetno veliku snagu. Problem je nedostatak modulacije. Veliki problem kod tih kočnica na primer.

 

Što se modulacije tiče, disk kočnice su najbolje za koje znam (dobre disk kočnice).

 

Kočnice koje koriste felnu kao kočionu površinu su OK za bajs, najveći problem kod njih je kad se vozi po (jačoj) kiši, ili blatu - tada prvi krug (dok se felna ne očisti) bude sa slabijom silom kočenja, dok drugi krug bude sa osetno jačom silom - traže malo više pažnje i iskustva kod naglijih kočenja po kiši.

Po dubokom minusu uz sneg/led, kočnice koje koriste felnu često neće da rade kako treba (ako se nakupi leda po felni) - diskovi i doboš su tu bez brige, s tim što kod doboša ostaje problem modulacije.

 

 

Po pitanju same sile kočenja, sve dobre kočnice, bilo hidraulične, mehaničke, v-brejk, doboš... sve će imati silu da blokiraju točak. Hidraulični disk ima jaču silu kočenja od v-brejka na primer, ali slaba karika u tom lancu je prijanjanje (prednje) gume na podlogu - a to je uglavnom  slabije od maksimuma koji (dobra) kočnica može da pruži.

Praktična razlika između hidrauličnih i mehaničkih diskova na primer je samo u sili kojom treba stiskati ručicu kočnice kako bi se postigla ista sila kočenja. Za teške tehičke staze van asfalta, gde sam bicikl toliko poskakuje da se mora držati korman sa četiri prsta, a samo kažiprsti ostaju slobodni za stiskanje ručica kočnice, hidraulika je definitivno u prednosti. Kao i za ljude sa slabim šakama.


  • 3

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#632 sajkotik

sajkotik
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 861 posts
  • LocationSokobajna

Postavljeno 24 October 2017 - 08:18 AM

E, to drugari, tako vas volim !  :smile:  Znači da se ne mlatim i jurim baš njih jer su išle fabrički na ram koji merkam ...


  • 0

#633 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 October 2017 - 08:33 AM

There's no such thing as "prejake kočnice".

 

Звучи симпатично, али ипак не бих да неко ово схвати озбиљно. Фолаут је већ одлично написао, ја бих ипак додао да треба гледати према намени/примени. Ако у својој стандардној вожњи не користиш више од нпр 50-75 % кочионе силе, нећеш бити ни навикнут на њихов пун ефекат. Па кад ти се деси да ти неко улети или те исече и онда легнеш на кочнице (може да се деси и без ичијег излетања, можда ти поскочи бицикл незгодно) вероватно ћеш да прелетиш преко кормана. Можда и у провалију, као Пера Којот.:) Није исто са колима.

 

Но, други проблем је што каже Фолаут за блокаду точкова. Баш су и на колима за дискове увели АБС, јер су схватили да кочнице које те одједном укопају у месту нису добра ствар. Ерго ;) - постоје прејаке кочнице. Поготово за неискусне возаче и клинце. Замисли да имаш кочнице као на кружним тестерама, које би стварно укопале точак у месту, при било којој брзини? :)

 

Фолаут ме добро подсети на још један битан детаљ. Рекао сам да нисам приметио неку разлику између В кочница и хидрауличних дискова, али сам заборавио да сам раније кочио можда и целом шаком (тешко је сетити се), а касније сам прешао на 2, па онда и на 1 прст. У тој ситуацији могуће је да бих приметио велику разлику. А још једна мана В кочница (јефтиних) јесте излетање пакнова при великим брзинама, што сам видео неколико пута.


  • 0

#634 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 24 October 2017 - 08:38 AM

Звучи симпатично, али ипак не бих да неко ово схвати озбиљно. Фолаут је већ одлично написао, ја бих ипак додао да треба гледати према намени/примени. Ако у својој стандардној вожњи не користиш више од нпр 50-75 % кочионе силе, нећеш бити ни навикнут на њихов пун ефекат. Па кад ти се деси да ти неко улети или те исече и онда легнеш на кочнице (може да се деси и без ичијег излетања, можда ти поскочи бицикл незгодно) вероватно ћеш да прелетиш преко кормана. Можда и у провалију, као Пера Којот. :) Није исто са колима.


Po cenu da cepidlačim (što mi nije strano :) ), moram prokomentarisati:

Ovo o čemu pišeš je stvar vežbe. Ako čovek ne posveti neko vreme da se upozna sa ponašanjem svog vozila (koje god bilo) pri naglom kočenju, može lako biti u problemu - bile kočnice jake, ili slabe.
 

Но, други проблем је што каже Фолаут за блокаду точкова. Баш су и на колима за дискове увели АБС, јер су схватили да кочнице које те одједном укопају у месту нису добра ствар. Ерго ;) - постоје прејаке кочнице. Поготово за неискусне возаче и клинце. Замисли да имаш кочнице као на кружним тестерама, које би стварно укопале точак у месту, при било којој брзини? :)
 
Фолаут ме добро подсети на још један битан детаљ. Рекао сам да нисам приметио неку разлику између В кочница и хидрауличних дискова, али сам заборавио да сам раније кочио можда и целом шаком (тешко је сетити се), а касније сам прешао на 2, па онда и на 1 прст. У тој ситуацији могуће је да бих приметио велику разлику. А још једна мана В кочница (јефтиних) јесте излетање пакнова при великим брзинама, што сам видео неколико пута.

 

Ova poslednja rečenica - sve loše kočnice su... pa, loše.  :)   Bilo da su V-brejk, diskovi, doboš...  To bih izbacio iz poređenja. Tipa kao da poredimo novog mercedesa i BMW-a koji je imao totalnu štetu i zaribao motor, pa izvlačimo zaključak kako je Mercedes bolji (a opšte je poznato da je penzionerski auto i da pravi muškar....).   :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#635 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 October 2017 - 08:54 AM

Колико оних који нису загрижени бициклисти  иде и тако тестира кочнице, мењаче, гуме...? Ако већ цепидлачимо. ;) Неко купи нове кочнице, "уууу, како изува чим мало пипнем!" док је око радње, па после кад залегне у Кошутњаку... Уосталом, нема правог тестирања док се не нађеш у тој ситуацији. Или напиши нешто о томе како на равном испред зграде симулирати спуст низ планину са 50+ на сат. ;)

 

А јефтино не значи одмах лоше. Него просто неприлагођено одређеним ситуацијама. Хтео сам да напишем конструкционо, за В кочнице које немају патроне, али може да се деси и патронским. Ако је мотор од 1200 кубика не значи да је лош, него само да није за 250 на сат. Наравно, проблем је што се некад бицикл не третира са довољно поштовања, а заиста може бити опасан. Као и скијање, рецимо. Ја не скијам :), али знам да није исто да ли возиш спуст или си за нордијско... трчање/ходање. Додатни проблем са В кочницама јесу мала оштећења и избочине на фелнама које се не примете или не делују страшно при 10-20 на сат, али при већим брзинама могу у тренутку да покидају пакнове. Можда одох предалеко, али нити су због тога кочнице лоше нити ће ико да загледа фелне и цео бицикл пола сата (на сваких пола сата) као авион пре полетања.

 

Зато не бих препоручио В кочнице за агресивну вожњу и за оне код којих су фелне већ изложене повећаном напору (тежак терен, тежак возач, скакање, итд).

 

Ајд' сад опет цепидлачи... :)


  • 0

#636 MTB021

MTB021
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 385 posts

Postavljeno 24 October 2017 - 09:00 AM

Lepa diskusija ali postoji jedna stvar sa kočnicama a to je da imaju tendenciju da se greju i pakne i kalipere i kočione tečnosti pa tako dalje prenose toplotu dižu pritisak šire creva guraju na granične vrednosti i sve ostale komponente vozila odnosno bicikla. Što više temperature od preteranog kočenja to više problema. Zato i kažem, jače kočnice kraći kontakt slabije zagrevanje, čista fizika. Naravno što kaže Fallout, sve je stvar prakse, iskustva i treninga. Ali najgore je trenirati se na pogrešno.  n2:read


  • 0

#637 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 24 October 2017 - 11:02 AM

Lepa diskusija ali postoji jedna stvar sa kočnicama a to je da imaju tendenciju da se greju i pakne i kalipere i kočione tečnosti pa tako dalje prenose toplotu dižu pritisak šire creva guraju na granične vrednosti i sve ostale komponente vozila odnosno bicikla. Što više temperature od preteranog kočenja to više problema. Zato i kažem, jače kočnice kraći kontakt slabije zagrevanje, čista fizika. Naravno što kaže Fallout, sve je stvar prakse, iskustva i treninga. Ali najgore je trenirati se na pogrešno.  n2:read

 

Sasvim dobro napisano.

Dodao bih malo tehnicke strane, sto duzi kontakt plocica sa rotorom vece su sanse da se rotor pokrivi i plocice pregore pa dobijemo proklizavanje kocnice, Posebno cu napomenuti talasasto krivljenje rotora koje je skoro nemoguce ispraviti. 


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#638 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 24 October 2017 - 11:24 AM

to za kontakt vazi za sve kocnice, ali opet nema veze sa samom vrstom kocnice. jace, a krace kocenje se moze izvesti i sa v-brejkom i sa diskom.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#639 MTB021

MTB021
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 385 posts

Postavljeno 26 October 2017 - 08:19 AM

Ja sam recimo balans kočenja i modulacije konačno pronašao proletos, mekše resin pakne napred - tvrđe full metal pakne pozadi i zadovoljan sam na 180 rotorima. 90% vozim van asfalta uzbrdo nizbrdo po šumskim stazama, desi se samo da metalne počnu da škripe posle jačeg spusta kad se ohlade ali kad se ponovo zagreju sve je ok.


Sent from my C5503 using Tapatalk 2
  • 0

#640 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 26 October 2017 - 09:24 AM

Ta skripa se i meni desavala na metal plocicama pozadi na 180 rotoru. Prilicno me nerviralo, u celoj sumi samo se tvoje plocice cuju :) Kad sam presao na rotor 160 ta skripa je nestala.


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.





2 članova čita ovu temu

0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika