Jump to content


Fotografije
- - - - -

Nedoumice u pravilima saobracaja vezanih za bicikliste


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
147 odgovora na ovu temu

#141 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 617 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 17 January 2015 - 01:37 AM


Da li vam se dešava kada idete biciklom i imate prvenstvo prolaza da vas vozači automobila ne propuste? Ovo mi se često dešavalo pa sad usporim pre nego što pređem raskrsnicu čisto da vidim hoće li vozač iz susedne ulice stati.

 

Još jedno pitanje, na putevima van grada, ako vidim da mi vozila idu u susret a primetim da se iza mene nalazi kamion ili autobus, pomerim se malo levo u traci, ne na sredinu već na neku trećinu trake. Sasvim dovoljno da me šire vozilo ne može preteći u sopstvenoj traci. Ovo rezultuje tome da me kamioni i autobusi ne pretiču već da uspore i sačekaju da prođu vozila iz suprotnog smera, tada se ja vratim uz samu ivicu kolovoza a vozač ipak uđe u suprotnu traku da bi me pretekao.
Da li je ovo što radim ispravno? Ako se držim uz ivicu, često me pretiču kamioni i autobusi u istoj traci, što na krivinama može biti opasno. U nekoliko navrata sam bio primoran da siđem sa asfalta kako bih izbegao kontakt. Automobili nisu problem jer je put dovoljno širok i za mene i za njega.

 

 

Naravno da se dešava, meni se desilo da je vozač koji se uključivao u ulicu propustio skuter 15 metara ispred mene, a za mene ga bolelo uvo pa ga zamalo nisam udario.

Ove jeseni me zamalo nije udario jedan mamlaz na jednoj izuzetno strmoj ulici pri przini od oko 30 km/h, lik menja traku i ne gleda da li ima nekoga iza niti pored, primetio me je tek kada je došao na oko 10-ak cm od mene. Ja sam srećom uspeo da nekako usporim tako da sam poslednjem trenutku uspeo da se malo izmaknem, a drug koji je bio iza ga je čuknuo u branik.

Nevezano za ovo, ja sam retko imao probleme za vozačima, a vozim dosta po prometnim ulicama (Bulevar Kralja Aleksandra, Kneza Miloša, Sajam...), čak i ponekad odvozam deonicu autoputa od Gazele do Autokomande (a vozim mtb tako da nisam mnogo brz). Uvek me obilaze uz (po meni) bezbedno rastojanje, ili voze iza dok ne dođu u situaciju koja je bezbedna za obilaženje. Naravno sve ovo zavisi od toga koliko je biciklista navikao na saobraćaj, tako da za nekog ko vozi po stazi vožnja po prometnijim (a i manje prometnim) ulicama može da bude veoma traumatična kada recimo prođe neko gabaritnije vozilo kao recimo autobus ili kamion, pa čak i kombi.

Takođe praktikujem da zauzmem celu traku u ulicama u kojima mogu da postignem jednaku brzinu kao i ostala vozila, da ne bih morao da brinem da li će me, i kako neko obići.

 

Po zakonu možeš da voziš najviše na jedan metar udaljenosti od ivičnjaka, ali po tom istom zakonu on ne bi trebao da te pretiče, pa sad ti budi pametan.


  • 0

#142 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 January 2015 - 07:49 AM

U Vojvodini uglavnom funkcioniše, rasprostranjen je prevoz biciklima. Commuting što bi rekli Ameri. Vozači su naviknutiji na bicikle. Za BG sam čuo dosta ružne priče od drugara koji su bili i ovde i tamo biciklom. Na ruti kojom redovno idem na posao vozači me već znaju, tako da nema sirena i konflikata. Skontaju vremenom da oslobodim prolaz čim je bezbedno, pa ne trube kad zauzemem celu traku (jer je nebezbedno drugačije).

 

U NS su staze fizički odvojene, dobro isprojektovane (uglavnom), ALI je pored staza postavljeno puno reklama, kioska i slično, tako da zaklanjaju pogled svim učesnicima u saobraćaju. Kad se na to dodaju (loše) navike vozača i pešaka - rezultat je maksimalna brzina 15 km/h uz dobre kočnice spremne na gotovs. Sve preko toga na bici stazi je opasno. Kada idem (a obično idem) brže od 20 na sat, uvek idem putem, svesno kršeći zakon, jer sam dužan koristiti staze gde ih ima.

 

 

Na samim raskrsnicama, biciklom uvek računam da imam obrnuti trougao. Koji god znak stvarno stajao na raskrsnici, koje god svetlo bilo upaleno na semaforu. Čak i ako auto koji mi ide u susret skreće levo, računam da me ne vidi i da "ima prednost". Isto važi za kola koja se uključuju u moju traku. Prednost je što, uz oprez, može da se prolazi i na crveno, ili stop znak kao da je obrnut trougao - bajs je brz i pregledan. Naravno, uz vođenje računa da se ne ometaju ostali učesnici.

 

 

Ovo sam već postavljao, zašto smo često "nevidljivi":

 

 

Uz to, bicikl vozači uvek cene kao spor. Tipa 5, 10 na sat.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#143 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 17 January 2015 - 10:13 AM

Uz to, bicikl vozači uvek cene kao spor. Tipa 5, 10 na sat.

 

Proslog leta, zena koja je skretala na uslovno desno, ja vozio pravo,  mi rekla a bio si pre 2 sekunde daleko :)


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#144 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 January 2015 - 11:01 AM

Čak i kad hoće, teško procene brzinu dvotočkaša. Dok nije prekasno.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#145 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 24 January 2015 - 06:50 PM

Copy Paste sa Facebook-a iz grupe Vozi Ulice https://m.facebook.com/vozi.ulice

"Imamo i jednu dobru vest : nacrt zakona o izmenama ZOBSa ipak sadrži i jedan naš predlog - biciklista više ne mora da se drži krajnjeg desnog metra kolovoza ispred raskrsnice u kojoj skreće levo (član 18 nacrta). Dakle, sada možemo legalno da se prestrojavamo levo.
Inače, jedna od ideja koju su gospoda iz MUPa promovisali u toku svog današnjeg izlaganja je da bi trebalo osloboditi ZOBS suvišnih zabrana koje teraju učesnike u saobraćaju "da stalno budu u prekršaju". Ovaj amandman je definitivno u tom duhu, i to pozdravljamo.
Nismo uspeli da ih u tom kontekstu (ponovo) pitamo, šta da radi taj isti biciklista kada - vozeći svojim krajnjim desnim metrom - naiđe na (sasvim legalno) parkiran automobil na kolovozu, koji zauzima ceo taj krajnji desni metar, i više od toga.
Ništa ne brinite, pitaćemo ponovo."
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#146 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 24 January 2015 - 07:58 PM

Поздрављам одлуку аутора измена закона,крајње је време било да се ово уради.


  • 0

#147 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4414 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 January 2015 - 08:30 PM

Proslog leta, zena koja je skretala na uslovno desno, ja vozio pravo,  mi rekla a bio si pre 2 sekunde daleko :)

Lepo ti stari govorio da ne motaš prebrzo al' ti ne slušaš  :)


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#148 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 24 January 2015 - 10:38 PM

Lepo ti stari govorio da ne motaš prebrzo al' ti ne slušaš  :)


Dzaba... Tvrde usi uvek bile ;)
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika