Jump to content


Fotografije
- - - - -

Nedoumice u pravilima saobracaja vezanih za bicikliste


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
147 odgovora na ovu temu

#121 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 01 December 2014 - 08:05 PM

http://www.nsbi.org....ad-da-ali-zasto


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#122 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 16 January 2015 - 02:05 PM

Jutros sam procitao na stranici Novosadske Biciklisticke Inicijative da je zvanican predlog zakona da biciklisti obavezno nose reflektujuce prsluke.

Ima li neko neku informaciju o tome?

 

https://www.facebook...iklista?fref=nf


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#123 tmrki

tmrki
  • Members
  • PipPipPip
  • 145 posts

Postavljeno 16 January 2015 - 03:35 PM

Da li biciklista može voziti svim jednosmernim ulicama u kontra smeru?

U Palmotićevoj ima znak za jedan smer a ispod piše osim za bicikle.


  • 0

#124 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 January 2015 - 03:54 PM

Logika & zdrav razum kažu da bi biciklisti trebalo da smeju ići kontra smerom, ali kod nas to nije pravilo. Jedino tako, kad se izuzetno znakom reši.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#125 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 16 January 2015 - 04:13 PM

Jutros sam procitao na stranici Novosadske Biciklisticke Inicijative da je zvanican predlog zakona da biciklisti obavezno nose reflektujuce prsluke.
Ima li neko neku informaciju o tome?

https://www.facebook...iklista?fref=nf


Прво у питању је нацрт о изменама и допунама закона,па дође предлог па тек онда закон.Овај предлог још није ни ушао у јавну расправу,а камоли у скупштинску процедуру.Стога овај нацрт до коначног усвајања,ако до њега и дође може да претрпи промене.Ево и линк у додатку па прочитај шта те занима ја сада немам времена,па ћемо да дискутујемо.Можемо отворити и нову тему везано за ово па да се прати овај закон.

Нацрт закона:

http://www.mup.gov.r...5012015-lat.pdf

Образложење:

http://www.mup.gov.r...5012015-lat.pdf

Програм јавне расправе:

http://www.mup.gov.r...5012015_lat.pdf

ПС линкови су са званичног сајта Муп-а Србије.


  • 0

#126 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 16 January 2015 - 04:14 PM

Сада су на потезу грађани и организације које се баве овом проблематиком да се укључе у јавну расправу,а касније и посланици који ће моћи да поднесу амандмане на предлог закона.


  • 0

#127 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14696 posts

Postavljeno 16 January 2015 - 04:21 PM

Ja sam misljenja da motorizovani saobracaj i bicikliste treba fizicki razdvojiti jedne od drugih u gradu a i sire ako je moguce i nisam pristalica ideje i zakonske regulative da biciklistima treba biti dozvoljeno saobracajnim znakom da se krecu suprotnim smerom jednosmernom ulicom. Jel moze sire objasnjenje ovoga "Logika & zdrav razum kažu da bi biciklisti trebalo da smeju ići kontra smerom" posto meni nije logicno?


  • 0

#128 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 January 2015 - 04:42 PM

Ja sam misljenja da motorizovani saobracaj i bicikliste treba fizicki razdvojiti jedne od drugih u gradu a i sire ako je moguce i nisam pristalica ideje i zakonske regulative da biciklistima treba biti dozvoljeno saobracajnim znakom da se krecu suprotnim smerom jednosmernom ulicom. Jel moze sire objasnjenje ovoga "Logika & zdrav razum kažu da bi biciklisti trebalo da smeju ići kontra smerom" posto meni nije logicno?

 

Iskustvo zapadnih zemalja je pozitivno po tim pitanjima. Često vozim u suprotnom smeru bez ikakvih problema. Traka je jednosmerna kako bi kola mogla lakše da prođu, ali u jednoj auto traci mogu tri bicikla da se mimoiđu, ako ne i više. Tako da niko ništa ne gubi time što bajsevi prolaze u susret kolima. Da naiđe drugi auto, onda bi bio zastoj, ali ovako nije problem.

 

Što se fizičkog odvajanja tiče, holandski model je odličan, mada ovde u Novom Sadu, pored velikog broja biciklističkih staza, meni se pokazalo bezbednijim voziti kolovozom (ako planiram voziti brže od 15 na sat).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#129 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 16 January 2015 - 04:49 PM

Ja sam misljenja da motorizovani saobracaj i bicikliste treba fizicki razdvojiti jedne od drugih u gradu a i sire

Reče čovek koji vozi Brankovim mostom i Terazijskim tunelom. n2:Heristical Izvini morao sam.

 

Malo obostrane uviđavnosti i tolerancije je za mene sasvim dovoljno. Jednosmerne koristim kad god mi je zgodno, ali se uvek pomerim kolima koja idu u "pravom" smeru, ako im smetam.

 

Apropo svetala, uvek na biciklu imam zadnju bljeskalicu i palim je u prvi sumrak, a prednju nosim po potrebi.


  • 1

#130 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 16 January 2015 - 05:56 PM

Ja sam misljenja da motorizovani saobracaj i bicikliste treba fizicki razdvojiti jedne od drugih u gradu a i sire ako je moguce...

Ja sam apsolutno protiv fizickog odvajanja...tako niko nikoga ne postuje i svako to gleda kao ulazak na tudju teritoriju.

Kolovoz mora da se deli sa svim ucesnicima u saobracaju osim pesaka.


  • 0

#131 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 January 2015 - 05:57 PM

Sad je prilika da uvedu odred policije, na konjima, sa sabljama, koji će da na licu mesta, svima koji guraju dečija kolica biciklističkom stazom, seku glave. Fik!   :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#132 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 16 January 2015 - 07:52 PM

Fizičko odvajanje motornog i biciklističkog saobraćaja ima smisla i sasvim je logično. Biciklisti i motorna vozila se kreću različitim brzinama, potrebna im je različita širina staze, tj. puta i pre svega, biciklisti su izloženi direktnoj opasnosti od kontakta sa motornim vozilima. Ako u ovo sve ubacimo i to da je većina vozača na našim putevima ne tolerantna prema biciklistima, fizičko odvajanje je gotovo neophodno. Pešački, biciklistički i motorni saobraćaj bi uvek trebali da budu odvojeni jedan od drugog, zelenilom ili fizičkom preprekom poput ograde. U mnogim državama je svest ljudi na nekom višem nivou, pa je dovoljno biciklističke staze označiti određenom bojom, i iako nije fizička barijera, motorna vozila imaju jasno označen gabarit u kom se mogu kretati. Ovo funkcioniše samo, ako je svest ljudi na "višem nivou" i ako shvataju da je put potrebno podeliti sa biciklistima. Isto važi i za konflikt između pešačkom i biciklističkog saobraćaja. *Pod višim nivoom svesti smatram mogućnost logičkog rasuđivanja u korist svih a ne "samo ja i niko više" kao i mogućnost empatije prema drugim učesnicima i u opšte svesti o tome da je vozilo u svakom trenutku moguće pretvoriti u spravu koja može nekoga lišiti života, te shodno tome ovakvim vozilom upravljamo sa osećajem odgovornosti!*

Na kraju dolazimo do zaključka da način obeležavanja i odvajanja ova tri vida saobraćaja zavisi uglavnom od toga kako se ljudi kao većina ponašaju jedni prema drugima, pa prema tome odlučujemo da li ih treba fizički odvojiti i ako treba u kolikoj meri. 

Ovo je moj stav o gore pomenutom razdvajanju saobraćaja. Studiram arhitekturu i imao sam prilike da proučavam saobraćajne mreže u Novom Sadu i upoređujem ih sa drugim gradovima. Stvarno postoji mnogo načina da se ovakve stvari izvedu, ali to uglavnom zavisi od ljudi i njihovog ponašanja i potreba. 
 


  • 0

#133 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14696 posts

Postavljeno 16 January 2015 - 08:10 PM

Niste me uverili, slabi su vam argumenti da ne ulazim duboko u obrazlaganje. Uzgred na tom zapadu je bio onaj baja Marlboro Man i poneka reklama na kojima "doktori" sa po vise cigareta u ustima pricaju kako su zdrave, a danas pakuju "cistu prirodnu" hranu i vodu u kancerogenu plastiku. Vama kao vozacima motornih vozila zelim sto vise biciklista na ulicama kako u suprotnom u jednosmernoj tako i istom smeru, mozda i u tunelima.

 

P.S. Moje razmisljanje je slicno kao sto je Architect92 napisao.


  • 0

#134 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 16 January 2015 - 08:11 PM

Fizicko odvajanje biciklistickih staza od pesackih staza se pokazalo da ne funksionise jer su jedna pored druge... Leti kad na Zemunskom keju ima ljudi ko sardina u konzervi gaze kuda stignu, najgori deo je uvece kad na neosvetljenom delu staze od Jugoslavije do Brankovog mosta moze zateci dzogere koji potpuno neobelezeni trce... 

Kada bi svi mi ucesnici u saobracaju bili malo obzirniji jedni prema drugima bilo bi i manje nesporazuma.

 

Evo par tekstova od preko

http://grist.org/lis...ts-city-center/

http://www.eltis.org...process-romania

http://chimpreports....ala-speaks-out/


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#135 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 16 January 2015 - 08:58 PM

Izbacivanje motornog saobraćaja iz samog centra grada je danas popularna i mnogi gradovi imaju u planu da to izvedu u narednih 20 godina, a neki su to već i uradili. Takav poduhvat ne može baš odma da se uradi već mora postepeno da se ide ka tome. Neću da idem više u off, ovo je ipak tema o pravilima saobraćaja a ne o njegovom projektovanju. Možda pokrenem jednu temu u kojoj ćemo o tome raspravljati, ne bi bilo loše da vidim mišljenja i ideje ljudi koji često koriste staze u gradovima.

Stoga, što se tiče gore pomenute jednosmerne ulice, po meni je sasvim logično da se u jednosmernoj ulici bicikisti kreću onako kako je pokazano znakom: u jednom smeru, osim ako je znakom drugačije naznačeno. Ako znak dozvoljava kretanje biciklista u oba pravca, a ograničava ostala vozila da se kreću u jednom smeru, bilo bi idealno da sa obe strane ulice budu označene staze. 

Da li vam se dešava kada idete biciklom i imate prvenstvo prolaza da vas vozači automobila ne propuste? Ovo mi se često dešavalo pa sad usporim pre nego što pređem raskrsnicu čisto da vidim hoće li vozač iz susedne ulice stati.

 

Još jedno pitanje, na putevima van grada, ako vidim da mi vozila idu u susret a primetim da se iza mene nalazi kamion ili autobus, pomerim se malo levo u traci, ne na sredinu već na neku trećinu trake. Sasvim dovoljno da me šire vozilo ne može preteći u sopstvenoj traci. Ovo rezultuje tome da me kamioni i autobusi ne pretiču već da uspore i sačekaju da prođu vozila iz suprotnog smera, tada se ja vratim uz samu ivicu kolovoza a vozač ipak uđe u suprotnu traku da bi me pretekao.
Da li je ovo što radim ispravno? Ako se držim uz ivicu, često me pretiču kamioni i autobusi u istoj traci, što na krivinama može biti opasno. U nekoliko navrata sam bio primoran da siđem sa asfalta kako bih izbegao kontakt. Automobili nisu problem jer je put dovoljno širok i za mene i za njega.


  • 0

#136 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 16 January 2015 - 09:14 PM

Da li vam se dešava kada idete biciklom i imate prvenstvo prolaza da vas vozači automobila ne propuste? Ovo mi se često dešavalo pa sad usporim pre nego što pređem raskrsnicu čisto da vidim hoće li vozač iz susedne ulice stati.

Ovo posebno "volim" a posebno deo kad doda gas


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#137 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4416 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 January 2015 - 09:47 PM

Jutros sam procitao na stranici Novosadske Biciklisticke Inicijative da je zvanican predlog zakona da biciklisti obavezno nose reflektujuce prsluke.

Ima li neko neku informaciju o tome?

 

https://www.facebook...iklista?fref=nf

Ne pratiš na času.. sedi, 1  :)

 

Predlog je da SVI biciklisti NOĆU koriste reflektujući prsluk. I trebalo bi da se nosi tokom vožnje noću jer doprinosi bezbednosti bicikliste.


  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#138 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 16 January 2015 - 09:49 PM

Ne pratiš na času.. sedi, 1   :)

 

Predlog je da SVI biciklisti NOĆU koriste reflektujući prsluk. I trebalo bi da se nosi tokom vožnje noću jer doprinosi bezbednosti bicikliste.

Da sam bio bolji djak mozda bi zavrsio dva fakulteta... Ovako nista... Cutim i vrtim pedale :)


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#139 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4416 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 January 2015 - 09:50 PM

:)


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#140 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 17 January 2015 - 12:20 AM

Fizičko odvajanje motornog i biciklističkog saobraćaja ima smisla i sasvim je logično. Biciklisti i motorna vozila se kreću različitim brzinama, potrebna im je različita širina staze, tj. puta i pre svega, biciklisti su izloženi direktnoj opasnosti od kontakta sa motornim vozilima. Ako u ovo sve ubacimo i to da je većina vozača na našim putevima ne tolerantna prema biciklistima, fizičko odvajanje je gotovo neophodno. Pešački, biciklistički i motorni saobraćaj bi uvek trebali da budu odvojeni jedan od drugog, zelenilom ili fizičkom preprekom poput ograde. U mnogim državama je svest ljudi na nekom višem nivou, pa je dovoljno biciklističke staze označiti određenom bojom

Nigde to tako "ne funkcionise" kao sto si napisao...a do sada se uglavnom eksperimentisalo sa fizicki odvojenim stazama.

Sada je trend naterati jedni druge na medjusobno postovanje i deljenje "teritorije"...mada mi smo kao i sa ostalim stvarima uvek korak iza ...

 

Apsolutno je nemoguce organizovati efikasan bici transport bici stazama kakve su ove kod nas, i one su napravljene samo u svrhu nekakve "rekreacije" (do ade i nazad), nikome cak nije ni palo na pamet da razmotri bike commuting....a nemamo ni metro, a i bus nam je ocaj    :)


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika