Nedoumice u pravilima saobracaja vezanih za bicikliste
#23
Postavljeno 20 March 2014 - 09:13 AM
Po gazeli mi ne bi ni palo na pamet da vozim, izmedju ostalog zato sto je zabranjeno.
Sto se okupljanja tice, imas "last minute" voznje, pa pogledaj.
@jebivetar
Sa tobom ne bih da nastavljam polemiku posto nastavljas da vredjas.
#25
Postavljeno 20 March 2014 - 02:19 PM
Takodje desna traka brankovog mosta je obelezena ZUTOM bojom a to znaci da je rezervisana za bus i taxi a kako na bajsu nemas tablice mozes i ti tuda slobodno da vozis bez straha od kazne.
Kakve veze ima sto usporis jedan-dva autobusa ionako se voze prazni
Izvini sto sam tvoje ponasanje okarakterisao kao bahato stvarno nisam imao nameru da te uvredim
#26
Postavljeno 20 March 2014 - 02:30 PM
Ako se skucaš sa pešakom, a ti nisi kriv, opet ćeš biti kriv - od policije ćeš dobiti samo ''zašto nisi prilagodio brzinu uslovima saobraćaja''.
Drugo, ako nema vertikalne signalizacije, bici. staza ne može biti bici. staza. Mora se jasno i nedvosmisleno vozaču (bicikla, automobila...) staviti do znanja po putu kakve kategorije se trenutno kreće ili priključuje.
Treće, žuta traka i biciklisti koji voze po njoj. Ako u ZOBS-u lepo piše da se biciklista u nepostojanju bici. staze može kretati 1m od desne ivice kolovoza, on tuda mora da vozi. Ne može sredinom trake, ne može u traci za preticanje i slično.
Sve dokle god Brankov most i pešačke staze na njemu ne dobiju jasnu i nedvosmislenu horizontalno-vertikalnu signalizaciju i dok sama staza ne bude zvanično zavedena kao bici. staza... ona to nije.
#27
Postavljeno 20 March 2014 - 03:39 PM
Nisam bio ove godine, ali jesam ranije, a imam i snimak vožnje od pre tačno 2 godine. Sâm most (strana sa liftom) uopšte nije ni naznačen kao biciklistička staza. Farbom je označeno tek poslednjih nekoliko metara silaska s mosta i nastavak na stazu. Samim tim, u pitanju je klasičan trotoar, namenjen i pešacima i biciklistima, ali naravno da biciklisti ne smeju da voze prebrzo i da moraju da uvažavaju pešake. Osim toga, nepostojanje staze znači da, po zakonu, biciklista može da koristi i kolovoz. Mada tamo to često nije pametno.
Žuta traka
Zakon kaže dve stvari. Prvo, da je to "saobraćajna traka za vozila javnog gradskog prevoza putnika". Član 7, stav 18. Član 40 navodi da biciklista (kada nema posebne staze) sme da koristi kolovoz "u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza". Imajući u vidu član 7, biciklista ne bi smeo da koristi tzv. "žutu traku" (osim ako je u pitanju bicikl iz sistema javnog gradskog prevoza ), ali naravno da je to besmislica i podrazumeva se uvek 1 metar od desne ivice kolovoza, pa bilo to i u žutoj traci.
Skretanje
Regulisano je članom 46 i nema posebnih odrednica za bicikliste, što znači da se isto odnosi na sve. Dakle, potrebno je prestrojiti se u levu traku (za skretanje levo). Iz ranije navedenog, zaključuje se da biciklista treba da ostane uz desnu ivicu unutar navedene trake (prve za skretanje levo) i da posle skretanja takođe bude uz desnu ivicu kolovoza. Osim ako je desna traka te ulice za skretanje desno, a biciklista namerava da ide pravo. Kako već drugi rekoše, zakon je malo ćopavo sklepan. Ja sam imao problem na Topčideru, penjanje na novi most, kada vozači nisu poštovali signalizaciju za skretanje, ali onda radiš šta možeš da svi ostanu bezbedni.
P.S. Na netu može da se nađe PDF zakona. Piše svašta zanimljivo.
#28
Postavljeno 20 March 2014 - 05:18 PM
Po meni je pogresno tako pricati jer na prvo mesto to nije tacno.Autobusi su puni kao sibica,a sve i da nisu ,vozaci istih imaju svoja vremena polaska i dolaska i moraju ih se pridrzavati.Ako ih ti usporavas,oni ne mogu da nesmetano rade svoj posao.Pesacka staza je podeljna na pesacku i biciklisticku celom duzinom. Biciklisticka staza na brankovom mostu je obelezena horizontalnom signalizacijom bele boje pre par godina naravno da se ponegde izbrasalo ali je i dalje vise/manje vidljiva celom duzinom mosta
Takodje desna traka brankovog mosta je obelezena ZUTOM bojom a to znaci da je rezervisana za bus i taxi a kako na bajsu nemas tablice mozes i ti tuda slobodno da vozis bez straha od kazne.
Kakve veze ima sto usporis jedan-dva autobusa ionako se voze prazni
Izvini sto sam tvoje ponasanje okarakterisao kao bahato stvarno nisam imao nameru da te uvredim
Ovo za zutu traku je korisna stvarcica Hvala za info caneee
#29
Postavljeno 21 March 2014 - 09:36 AM
Možete vi tumačiti zakon kako hoćete, pozivati se na nepostojanje upotreben dozvole, pravo prvenstva, ali činjenica je da ako nas udari automobil da nam šanse nisu baš velike, naročito kad su ulice sa gustim saobraćajem u pitanju (npr Brankova).
Ima dosta bahatih vozača koji će vas retrovizorom skoro zakačiti, a blokiranjem trake ćete ih samo nervirati. Plus što je desni deo žute trake prepun šahtova pa nije baš bezbedno...
http://www.dusanpopovic.com - Trčanje, bajs, planinarenje, putovanja, kuvanje...
#30
Postavljeno 21 March 2014 - 10:13 AM
Moj drug iz skole je proslo leto platio kaznu kod saobracajca,jer nije imao zeleni prsluk...
Dakle ili je saobracajac bio nervozan,pa se izivio na kome je stigao ili je jednostavno sitnicar koji gleda da nadje svaki detalj koji je moguce naci.Hajde da se drug vozio autom pa da razumem,ali bio je na biciklu..Ko bi rekao da i to pravilo postoji
#31
Postavljeno 21 March 2014 - 11:04 AM
#32
Postavljeno 21 March 2014 - 11:21 AM
Pazi sada ovo:
Moj drug iz skole je proslo leto platio kaznu kod saobracajca,jer nije imao zeleni prsluk...
Dakle ili je saobracajac bio nervozan,pa se izivio na kome je stigao ili je jednostavno sitnicar koji gleda da nadje svaki detalj koji je moguce naci.Hajde da se drug vozio autom pa da razumem,ali bio je na biciklu..Ko bi rekao da i to pravilo postoji
Ne postoji kod nas. U BiH da, kod nas ne.
#33
Postavljeno 21 March 2014 - 07:35 PM
Ne postoji kod nas. U BiH da, kod nas ne.
Gde piše za prsluk da je obavezan, ja znam za kacigu. Nema ni kod nas taj član za prsluk.
U slučaju smanjene vidljivosti i noću, biciklisti bi trebali da ga nose, radi svoje, a i tuđe bezbednosti
5926 km u pola 2012 15605 km u 2013 11674 km u 2014 11858 km u 2015 7577 km u 2016 5423 km u 2017 prebačeno 12000 km u 2018
Da citiram profesora:
-Ovce moje budite u vinkli, evo mene stižem na bicikli
#34
Postavljeno 21 March 2014 - 08:00 PM
Nas zakon ............
U svemu se slažem sa tobom, ali ima i situacija gde Da im je dato mnogo na volju i da imaju razna tumačenja, mislim da ima samo kod nas, što neki kažu u banana državama. Samo kod nas jedan sudija može da osudi na 20 godina robije, a drugi u višoj instanci tog osuđenog oslobodi. Kao da nisu završili isti fakultet. Kad je 90-ih počinjala demokratija gledam skupštinu, svađa oko nekog zakona, jedni kažu šta piše u zakonu, a predlagač zakona kaže, citiram : Tačno je da tako piše, ali mi ga tumačimo ovako
Odoh mnogo van teme, ali samo moj slučaj da navedem u vezi glupog potezanja i tumačenja neprilagođene brzine.
Pre mnogo godina, na sred puta rupa i izvor, decembar, poledilo, sletim sa puta i na krov. Kod sudije presuda, neprilagođena brzina uslovima puta. Svaljujem krivicu na putare, ali ipak u sebi rezonujem, pa hiljade ih prošlo, a ja sleteo. I ko je u pravu
Raspisah se, ali govorim iz iskustva, a za sve ostale, dozvoli da te citiram:
Za bicikliste je najbolje sto manje filozofiranja i gledanja u zakon, vec pamet u glavu i da paze gde voze.
5926 km u pola 2012 15605 km u 2013 11674 km u 2014 11858 km u 2015 7577 km u 2016 5423 km u 2017 prebačeno 12000 km u 2018
Da citiram profesora:
-Ovce moje budite u vinkli, evo mene stižem na bicikli
#35
Postavljeno 21 March 2014 - 08:54 PM
#37
Postavljeno 21 March 2014 - 11:54 PM
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika