Jump to content


Fotografije

Kaseta


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
154 odgovora na ovu temu

#41 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3323 posts

Postavljeno 30 September 2013 - 03:29 PM

Šta je "besomučno verglanje"? Pod pretpostavkom da imaš MTB sa pogonom 42-32-22 i točkovima 26", sa normalnom kadencom od 90 obrtaja po minutu maksimalna brzina ti je 47+ km/h. Da ne spominjem da kaseta 11-27 ima istu maksimalnu brzinu kao 11-35.

E ovo nisam znao...što je ok jer sam samo rekreativac....mislio sam da ću smanjiti malo to verglanje na srednjoj šajbni (36 zuba), velika me ponekad nervira (48 zuba) jer moram da zapinjem i da ''guram'' da bih vozio malo brže... a možda da stavim triple 105 pogon ili nešto takvo...ne znam da li može na x9 konfiguraciju menjača...pogon mi je inače xt ....
  • 0

#42 ilicn

ilicn
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 201 posts

Postavljeno 30 September 2013 - 07:05 PM

Šta je "besomučno verglanje"? Pod pretpostavkom da imaš MTB sa pogonom 42-32-22 i točkovima 26", sa normalnom kadencom od 90 obrtaja po minutu maksimalna brzina ti je 47+ km/h. Da ne spominjem da kaseta 11-27 ima istu maksimalnu brzinu kao 11-35.

ne znam bas u brojke i nemam senzor kadence ali sa mojih 42 i 11 kad idem preko 47km/h moram zeeeeestoko da okrecem.. najcesce na 51-52km/h prestajem da okrecem pedale jer je nepodnosljivo :D
  • 0

#43 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 30 September 2013 - 09:36 PM

omega, 11-27 će da ti da manje skokove između brzina, tako da ćeš lakše da nađeš pravi prenos na bilo kojoj šajbni da si napred. Ako misliš da ti neće faliti niskih brzina (a ako ne voziš off road, realno neće), to je sasvim dobra investicija.

ilicn, koju veličinu guma voziš? Mada, izgleda da ovaj kalkulator koji obično koristim ne radi najbolje sa nedrumskim formatima, daje veće vrednosti nego što treba. Sa gumama 26x1.75 pri kadenci od 90 bi trebalo da se ide oko 42km/h (umesto 47).
  • 0

#44 ilicn

ilicn
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 201 posts

Postavljeno 01 October 2013 - 04:42 AM

42km/h je vec nesto drugo, to po ravnom drzim :shock: ali ne dugo :D .. to je vec druga stvar jer utice i sprema..
gume su 26x2.0 ali bez krampona da kazem ravne, na oko deluju manje nego sa kramponima istih dimenzija (kad zanemarim krampone) to mi je bilo bas cudno..

daj link za taj kalkulator, bas me zanima koliko okreta napravim pri odredjenim brzinama..
  • 0

#45 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 02 October 2013 - 07:42 PM

Ima ih dosta, evo na primer:
http://www.bikecalc.com/gear_ratios

Obično koristim drugi, ali se pokazao kao netačan za 26-ice.
  • 0

#46 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3323 posts

Postavljeno 04 October 2013 - 10:16 AM

[quote name="Fiery"]omega, 11-27 će da ti da manje skokove između brzina, tako da ćeš lakše da nađeš pravi prenos na bilo kojoj šajbni da si napred. Ako misliš da ti neće faliti niskih brzina (a ako ne voziš off road, realno neće), to je sasvim dobra investicija.

Ne vozim off road već se rekreiram 3-4 puta nedeljno po asfaltu oko 30-40 km...imam dva bajsa jedan spremam za neke ture dogodine (ako bude zdravlja) neke kratke čisto da vidim prija li mi a drugi koristim za rekreaciju jer sam otkrio da mi vožnja biciklom odgovara pa se tako ''preznojavam'' poslednjih nekoliko godina. Oba su bicikla u xt klasi, s tim da ova koji vozim rekreativno ima flat bar sram komponente -bar su šifteri takvi...oba su u treking varijanti jer mi je to nekako bilo najshvatljivije...mislim da bih se teško navikao na drumaša pa zato kontam šta bih mogao da uradim da za malu nijansu podignem iskorišćenost verglanja...pošto nisam baš toliko stručan onda se i ovde raspitujem...simpatična mi je ona 105 triple varijanta 50-39-28 (za malu nisam siguran) dok je moja 48-36-26... da li tražim tako nešto ili bih dovoljno dobio samo zamenom kasete (mora li i lanac da se menja u tom slučaju?)...bitno mi je da znam da li zamena kasete 11-27 umesto 11-35 zahteva promenu menjača ili šiftera i da li zamena pogona traži takođe zamenu menjača ili šiftera?

hvala!
  • 0

#47 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 05 October 2013 - 11:25 PM

Ako imaš standardni treker sa točkovima 700c i gumama od 38 mm, ti sa šajbnom 48 imaš isti ili čak malo jači prenos nego drumaš sa gumama od 23 mm i šajbnom 50. S druge strane, sa tvojom malom šajbnom imaš mnogo bolje niske prenose nego drumaš sa malom tripl šajbnom. Znači, o pogonu nemaš šta da brineš, ono što sada imaš daje ti veći raspon nego što se na drumašu ima sa tripl pogonom. Kad bi stavio drumski tripl na svoj bicikl, dobio bi jači visoki prenos nego što realno možeš da okrećeš, a izgubio bi na niskom prenosu.

Što se tiče kasete, za drumsku vožnju bi ti 11-28 ili 12-27 definitivno bolje radilo nego taj 11-34. Čak i 12-25 bi radio uvek sem ako bi hteo sa teško natovarenim biciklom da voziš neki ozbiljan uspon.

Zamena kasete je sasvim bezbolna, možeš samo malo da skratiš lanac i da podesiš zadnji menjač da bude bliže manjoj kaseti. Zamena pogona bi verovatno tražila bar novi prednji menjač, a možda i ručice (nisam siguran da li kod Sram prednji menjači za MTB i drum isto vuku sajlu). Ono što bi moglo da bude dobro rešenje za pogon je da zameniš samo srednju šajbnu nekom od 38 zuba, znam da postoje pogoni 28-38-48 za trekere tako da valjda ima i delova.
  • 0

#48 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3323 posts

Postavljeno 07 October 2013 - 10:23 AM

Ako imaš standardni treker sa točkovima 700c i gumama od 38 mm, ti sa šajbnom 48 imaš isti ili čak malo jači prenos nego drumaš sa gumama od 23 mm i šajbnom 50. S druge strane, sa tvojom malom šajbnom imaš mnogo bolje niske prenose nego drumaš sa malom tripl šajbnom. Znači, o pogonu nemaš šta da brineš, ono što sada imaš daje ti veći raspon nego što se na drumašu ima sa tripl pogonom. Kad bi stavio drumski tripl na svoj bicikl, dobio bi jači visoki prenos nego što realno možeš da okrećeš, a izgubio bi na niskom prenosu.

Što se tiče kasete, za drumsku vožnju bi ti 11-28 ili 12-27 definitivno bolje radilo nego taj 11-34. Čak i 12-25 bi radio uvek sem ako bi hteo sa teško natovarenim biciklom da voziš neki ozbiljan uspon.

Zamena kasete je sasvim bezbolna, možeš samo malo da skratiš lanac i da podesiš zadnji menjač da bude bliže manjoj kaseti. Zamena pogona bi verovatno tražila bar novi prednji menjač, a možda i ručice (nisam siguran da li kod Sram prednji menjači za MTB i drum isto vuku sajlu). Ono što bi moglo da bude dobro rešenje za pogon je da zameniš samo srednju šajbnu nekom od 38 zuba, znam da postoje pogoni 28-38-48 za trekere tako da valjda ima i delova.

To za srednju šajbnu je dobra ideja palo mi je na pamet ali nešto nema tih sa 38...probao sam kod Lajoša jedan bajs sa 105 triple pogonom 50-39-28 na treking biciklu koja sjajno radi (fabrički paket) ali sam zakasnio sa kupovinom :( 105 triple, prednji i zadnji a šifteri ultegra flat bar sve 3x10 i na trekingu, mnogo mi se dopalo imao je kasetu 12-27.... e sad ako stavim 12-27 kasetu na svoj bajs koliko bih morao da skratim lanac?
  • 0

#49 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 08 October 2013 - 08:32 PM

Treba da skineš (34-27)/2 = 3 duple karike (znači tri puta po jedna muška i jedna ženska).
  • 0

#50 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3323 posts

Postavljeno 09 October 2013 - 11:28 AM

Treba da skineš (34-27)/2 = 3 duple karike (znači tri puta po jedna muška i jedna ženska).

hvala ti na ovome! a koliko se skida kada recimo skraćujem lanac zbog pogona 48 na 44 zuba primerice?
  • 0

#51 dejanja

dejanja
  • Members
  • 5 posts

Postavljeno 24 October 2013 - 07:00 AM

Ljudi, treba mi Vase misljenje...mislim da spada u "kasetu"
Kupio sam Specialized treking bajk sa Sram mehanikom... pogon je dabl 42x32 zuba
a kaseta je 10-brzinska i najveci zupcanik je 36t...

Mene interesuje kako ce to da se ponasa uzbrdo?

da se uporedi sa ostalim pogonima, napr sa pogonom na drumasu koji imam trenutno sa 30 zuba najmanja sajbna napred i 25 zuba najveca pozadi uz kalkulaciju debljine guma od 23mm i cinjenice da mi je drumas laksi za oko 5kg... na trekingu su gume 38mm...

trenutno oporavljam kolena pa nisam u mogucnosti da to sam isprobam na uzbrdici vecoj od 7%
  • 0

#52 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 29 October 2013 - 08:58 PM

Treba da skineš (34-27)/2 = 3 duple karike (znači tri puta po jedna muška i jedna ženska).

hvala ti na ovome! a koliko se skida kada recimo skraćujem lanac zbog pogona 48 na 44 zuba primerice?

Mnja, nikako da odgovorim... Da se ne bi zaluđivao brojanjem i upoređivanjem lanca, najbolje da ti objasnim kako se uopšte određuje potrebna dužina lanca, nije komplikovano :)

Dakle, skineš lanac potpuno, izvučeš ga iz zadnjeg menjača i zategneš oko velike šajbne i velikog zupčanika pozadi. Vidiš gde bi se ovako namešten lanac prirodno spojio i na tu dužinu dodaš jednu duplu kariku (pokazano desnim kažiprstom na slici):

Postavljena slika

Ovo je minimalna dužina lanca koju smeš da staviš bez opasnosti da oštetiš menjač. Kada nemaš preterano širok raspon između najvećeg i najmanjeg stepena prenosa (recimo, ako imaš drumsku kasetu :)), na ovu dužinu najčešće možeš da dodaš jednu do dve duple karike što će smanjiti tenziju na zadnjem menjaču i produžiti vek trajanja celog sistema. Najbolje je da na minimalnu dužinu dodaš dve duple karike, provučeš lanac kroz zadnji menjač i provizorno ga spojiš nekom žicom ili slično. Onda prebaciš na malu šajbnu i najmanji zupčanik pozadi i proveriš da li lanac udara u točkić menjača - ako udara, skineš jednu duplu kariku pa probaš ponovo. Ako opet udara, skineš još jednu, ali nikako ne skraćuješ više od određene minimalne dužine. Bolje je da lanac udara u ovoj kombinaciji brzina nego da polomiš menjač ako slučajno na velikoj šajbni ubaciš u prvu pozadi.
  • 0

#53 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 29 October 2013 - 09:13 PM

Jeste da meni nije upuceno ali sam na toliko mesta procitao/cuo kako da odredim pravu duzinu lanca da na kraju to ne znam da uradim.

Samo jedno pitanje, ovo provlacenje kad se odredjuje minimalna duzina, ne provlaci se lanac kroz kavez? Jer ako se ne provlaci, onda nece ni smeti da se isproba pozadi najveca i napred najveca sajbna (u voznji, kad lanac ide kroz menjac), bice prekratak?

Sem ako nisam dobro protumacio :)

Inace sam lanac uvek kratio ili po starom ili ofrlje, dok ne pogodim :mrgreen:
  • 0

#54 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 29 October 2013 - 09:28 PM

U Sram uputstvu piše da se stavi oko najveće napred i nazad bez provlačenja kroz kavez zadnjeg menjača, pa se doda 1 link plus spojnica. Posle toga radi za sve kombinacije napred nazad, za standardni ili kompakt pogon i za kasete nazad do 28 i menjač za standardnim kavezom. Ne znam za veće kasete ili dugačke kaveze ili tripl.
  • 0
Pozdrav

#55 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3323 posts

Postavljeno 30 October 2013 - 08:35 AM

Ja vozim tripl tako da sam sad opet uspešno zbunjen... :D
  • 0

#56 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 30 October 2013 - 04:14 PM

Ja mtb pogon isto 3 sajbne napred i pozadi najveci 32, pridruzujem se zbunjenosti :mrgreen:
  • 0

#57 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 30 October 2013 - 09:07 PM

Nisam čitao, ali sam video da ima nekih jednačina :):
http://www.parktool.... ... gth-sizing
  • 0
Pozdrav

#58 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 30 October 2013 - 09:41 PM

Stvarno ne znam što se zbunjujete.

Lanac oko najveće šajbne i najvećeg zupčanika na kaseti, dodati jednu duplu kariku - kraće od toga ne koristiti. Lanac se ne provlači kroz zadnji menjač i nebitno je koja je kaseta i koji je pogon.

Za sve preko ovoga, najbolje nabaviti spojnicu (quick link), ostaviti malo duži lanac pa eksperimentisati.
  • 0

#59 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 05 December 2013 - 07:53 PM

Nadjoh kasetu 9faz s kojom mogu da manipluram.

HG 50 9faz 14-25

E sada, jel imao neko iskustvo možda da li su lančanici vezani na navoj ili zakivkom. E sada ako to maknem odvratanjem ako su vijci ili razbušim ako su zakivci, da li mogu da se nabace lančanici na hub zbog onog kaveza koji ih drži u celinu, ili uopšte nemaju kavez, problem je što nikad nisam istu držao u rukama da znam kakva je situacija?

Evo pdf-a
http://techdocs.shim... ... 608763.pdf

Na pdf-u nije prikazano čime su spojeni, to je ono što mi pravi problem. Da su imbus šrafovi bilo bi vrh.

A evo i ovde ima objašnjenje, mada malo nemušto:
Pronađete prvu tablicu 5 red odozdo:

http://sheldonbrown.com/k9.shtml
  • 0

#60 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 05 December 2013 - 08:08 PM

Dečko, nemoj mnogo da lupaš glavu i "popravljaš Japance", ko' što neki rade.
Lančanici na spajderu su zanitovani, nemaju žlebove i ne mogu se "nabaciti na hub", sve i da ih raznituješ.
Postoje kasete, kao što je TOKEN, gde je svaka šajbna posebno, ali to treba naći.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika