Kaseta
#82
Postavljeno 08 May 2014 - 05:38 PM
Jasno da su točkovi mali pa oni muški prenosi onda i nisu toliko muški, ali taj tip bicikla i nije namenjen za jurcanje, možda je Igor na to mislio...posto ne mogu da povecavam tockove
Džabe ovde i da uglavljuješ 11t pozadi, nije to to. Ako si već za brzinu što nisi odmah uzeo drumski bajs? Ima muški prenos i poprilično veće točkove .
Nego, ja nisam u toku sa tim bajsevima ali 14-28 je skoro sigurno račna na navoj, a tako piše i na ovom linku:
http://www.decathlon... ... 66534.html
Znači ništa od jednostavne zamene onom kasetom. Jedino da preplićeš točak, znači kasetna nabla i eventualno žice ako ne pašu. Ali pitanje i koje širine je zadnja viljuška, moguće da je 130mm pa ne može kasetna nabla ni da se uglavi tek tako...
Po meni, batali celu tu ideju.
nemam prostora za veliki bicikli, a ovaj se sklapa pa mi stane lepo u moju malu sobicu pored kreveta.
plus vezao sam se za njega vise nego za mobilni, gde ja, tu i on. Idem sa njime i na pivo, i u citaonicu
sanse da ga neko ukrade su minimalne. Vidjao sam skuplje modele sklopivih > 55T/11T, ali nisam imao para za tako ekskluzivne modele.
Uglavnom probao sam da izmerim sirinu viljuske, al bez skidanja tocka to nije bas precizno, uglavnom izmedju 13 i 14 cm
hvala vam svima na odgovorima, slikacu kad budem imao vremena kasetu, pa da mi kazete koliko jos to mogu da furam pre nego sto budem morao da zamenim, a onda ako budem imao kesa kad se vec menja, bilo bi super da bude koji zubac manje
#83
Postavljeno 08 May 2014 - 07:09 PM
http://sheldonbrown....ng.html#spacing
Inače ja sam vrlo sličnu stvar prošao samo na mtb-u, počeo sam sa 14-28 ali mi je to ponekad bilo malo kad se zaletim pa me nerviralo. Posle sam nabavio redak primer sedmofaza na navoj 11-34 dok je još moglo da se nađe. A kad sam i njega samleo totalno zajedno sa pogonom onda sam menjao sve komplet za 8faz. Jeste skuplje nego zamena celog bajsa ali i nije toliko kad se uzimaju povoljne komponente i još "na rate", svakako nisam imao na gomili za drugi bicikl.
Ali ti ovde imaš napred 52 zuba što je rekao bih dovoljno, tako da razmisli još jednom, sačekaj malo dok te ne prođe ta ideja . A za uspone ako su problem, lako možeš bez budženja da staviš račnu 14-34.
#84
Postavljeno 20 May 2014 - 01:02 PM
#85
Postavljeno 20 May 2014 - 03:31 PM
Meni bi sa tim jakim prednjim pogonom najviše odgovarala 12-32 kaseta, ali bitno je šta tebi odgovara pa sam proceni. Ako si vozio sa sadašnjom kasetom onda bi trebalo već da imaš predstavu da li su ti usponi problem, i na ravnom koliko si zapravo koristio najmanji 11t lančanik pa se preračunaj.
#89
Postavljeno 23 June 2014 - 06:40 PM
Pa nema određenu kilometražu nego dok radi - radi, dokle god lanac ne preskače teraš. Mislim na ispravan lanac. Kad se istroši ("istegne") stavljaš nov pa ako šljaka teraš a ako preskače znači vreme je za novu kasetu. E sad može to i preko toga da ide još ihahaj sa starim istrošenim lancem koji se prilagodio ali to u slučaju da je neki nebitan krš, imam ja tako jedan za akanje po selu zimi po snegu i leti po tamiškoj dolmi do kupališta... Tad i pogon treba da odgovara opisu (nebitan krš) znači neki stari za koji te nije briga jer će takav lanac i njega brzo da pretvori u cirkular. Ima ovde kolega s foruma prešao zilion kilometara s jednim lancem , po tom sistemu, nema menjanja teraj dok ide.
Inače iz mog iskustva uz pravovremeno menjanje može tri lanca na jednu kasetu. Skoro sam baš menjao kasetu nakon dva lanca (ukupno 7000 km) više zbog estetike, imao sam već unapred kupljenu i spremnu neku jeftinu ali niklovanu hg41 a stara crna hg31 mi dojadila. I baš sam testirao pre zamene, stavio treći nov lanac na staru kasetu i gazio svom snagom iz mesta naglo ubrzanje. Isključivo u kombinacijama mala šajbna i pozadi najpotrošeniji 15 i 17t sam uspeo naterati da preskoči i to ne uvek. A taj prenos se nikad ni ne vozi, pogotovo ne na taj način pa zaključujem da kaseta može opušteno da odradi još jedan lanac.
#93
Postavljeno 08 July 2014 - 01:11 PM
NIKO ne može oceniti stanje kasete pogledom - osim ako nije baš jako jako sjebana.
Znaš samo da je gotova kad na najčešće korištenom prstenu počne lanac da preskače. Inače nemaš pojma. Možeš orijentaciono znati po tome koliko si lanaca zamenio, kako si podmazivao, čistio, u kakvim uslovima si vozio. Meni traju obično oko 3 lanca.
#96
Postavljeno 22 July 2016 - 07:32 PM
Pozdrav drugari,koliko je komplikovano (tj jel treba svasta nesto da se menja ili ne ) promeniti prednji pogon na ROG drumskom biciklu,trenutno je na njemu 52-42 pa se porpilicno mucim na uzbrdicama,jel tesko naci isto neki "2fazni" prednji pogon ili je bolje potraziti sa 3 ? ne razumem se mnogo oko bicikala pa je svaki savet dobrodosao,inace prednji pogonu je montiran na cetvrtku (ako to nesto znaci tako mi je receno kad sam kupio bicikl) Unapred hvala
#97
Postavljeno 23 July 2016 - 04:15 AM
Ovde sam objasnio principe "brzina" kod bicikala:
http://www.bikegreml...bicikla-brzine/
Tako da ćeš najbolje sam sebi dati odgovor na pitanje. Ja više volim triple, ima ko više voli samo dva lančanika.
S tim što nisam siguran kako je ušrafljen pogon kod Roga, tj. ležajevi pogona. Ako nije standardan engleski, ili italijanski navoj, onda se prvo mora montirati takav navoj na ramu (razbuši se, pa ubaci umetak), pa tek onda staviti neku standardnu patronu i pogon za nju.
#98
Postavljeno 23 July 2016 - 07:55 AM
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#99
Postavljeno 23 July 2016 - 08:16 AM
Kod Rog-a je presovana solja/kuglica i orginalna izvedba pogon na kajlu. Opcija cetrvrka osovine je plus. Ono sta moze da se uradi je montaza duze osovine i mtb pogona za 3x 48/38/28, ali to uslovljava zamenu menjaca i siftera.
A jel bi zahtevalo zamenju oba menjaca ili samo prednjeg? A i oko siftera imam pitanje,ja na levoj polugici tj sifteru koji menja prednji prenos imam "prostora"da je povucem jos na "dole" tj ka sebi. trenutno kad menjam prednje brzine, poluga mi stoji u jednom krajnjem polozaju i kad promenim na 2 prsten pomerim polugu za 45step,i ostane mi slobodno jos 45 stepeni da se povuce.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika