Jump to content


Fotografije

Nosač za 5. vrata - problemi u Srbiji?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
73 odgovora na ovu temu

#61 mijat96

mijat96
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 251 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 23 March 2014 - 05:26 PM

Odlucio sam da uzmem nosac bajka za 5. vrata. Nisam ga nikad video uzivo niti imao prilike da probam pa bolje da se posavetujem sa vama nego da pogresim. Otac planira da menja auto pa ne bi da kupim nosac koji ce sada da odgovara a posle da moram da menjam. Da li bi ovaj drzac odgovarao za ove dve vrste gepeka?

https://www.kupujemp... ... -oglas.htm

Postavljena slika

Postavljena slika
  • 0

#62 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 March 2014 - 06:39 PM

1. U pitanju je tipičan model za peta vrata. Nema nezavisno određivanje ugla pod kojim se naslanja na staklo (gore) i pod kojim stoje bicikli. Kako deo na koji se postavljaju bicikli treba da bude barem horizontalan u odnosu na asfalt (a poželjno nešto iznad), ako u tom položaju nosač ne naleže lepo na kola/staklo, nema pomoći. Probaj.

2. Na slici se vide sve metalne "kopče", ali nema samih kaiševa kojima se nosač prišvršćuje za kola i kojima se bicikli fiksiraju za nosač (jako bitno). Nosač zaista deluje kvalitetno i novo, pa možda kaiševi samo nisu montirani, ali proveri sa prodavcem.

3. Ovakvi modeli nosača su zvanično zabranjeni u EU, a prilično sam siguran i kod nas. U nekim državama su tolerantniji (kod nas teško da bi policija obratila pažnju, u Hrvatskoj nisam imao problema, ali u Sloveniji jesam). Poenta je da ni nosač, ni bicikli, ne smeju da zaklanjaju zadnja svetla i tablice. Ovakvi nosači su po pravilu uži od tablica, a kad montiraš bicikle, definitivno zaklanjaju dosta toga. Takođe, po tom zakonu, bicikl ne sme da prelazi ni širinu vozila. Zaključak - ako nećeš nigde van Srbije, teško da ćeš imati problema narednih 5-10 godina. Verovatno ti ni Grci ne bi pravili problem (bar u sezoni), kao ni Hrvati. Ali, zvanično je zabranjeno, pa uvek možeš da imaš problema.

Ako auto ima kuku, možeš da kupiš tablu koja na sebi ima osnovna svetla i mesto za tablicu, a priključuje se pored kuke. Ako kuke nema, moraš da tražiš model koji ima širu osnovu, a bicikle postavlja dovoljno visoko, da ništa ne zaklanja.
  • 0

#63 mijat96

mijat96
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 251 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 23 March 2014 - 08:08 PM

Za sada nisam planirao da sa nosacem na autu izlazim iz zemlje tako da to nije problem. Sigurno da ima i trake za montiranje, ali to cu jos pitati prpdavca, ako ih nema mogu li se negde nabaviti? I najbitnije, koliko sam shvatio moze na oba gepeka sa slike ali bi uglovi pod kojima bi bajkovi stajali bili drugaciji? Prosle nedelje sam planirao da uzmem nosac koji je imao jos jednu sipku sa kojojm se podesavoa i taj ugao, ali dok sam se ja razmisljao nosac je prodat tako da mi je jos ovaj ostao...
  • 0

#64 damir78

damir78
  • Members
  • PipPipPip
  • 156 posts

Postavljeno 21 July 2014 - 01:31 PM

Imam pitanje koje se ne tiče konkretno samo nosača za 5. vrata, ali da ne započinjem novu temu, postaviću pitanje ovde:

 

da li bicikli sa karbonskim ramovima mogu da se prevoze nosačem za krov? Ovo pitam zato što po definiciji karbon ne bi trebalo da se "steže" a nosač za krov to upravo radi, obuhvata donju cev na ramu.


  • 0

#65 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14631 posts

Postavljeno 21 July 2014 - 01:45 PM

Ne pratim Tour De France ali sam siguran da oni rezervne bicikle voze na krovu.


  • 0

#66 damir78

damir78
  • Members
  • PipPipPip
  • 156 posts

Postavljeno 21 July 2014 - 02:17 PM

@dusan011

 

HAHAHAHA

 

 

U prvi si za to. Ne znam kakve nosače koriste timski automobili na Turu i ostalim trkama, ali sumnjam da se snabdevaju modelima iz Planetbika, ciklobezre ili sa bubnja i ne znam po kom sistemu im rade nosači.

 

Interesuje me da li mogu da koristim konkretno model MENABO HUGGY iz Planet bike (košta 3.510 RSD)?


  • 0

#67 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14631 posts

Postavljeno 21 July 2014 - 06:31 PM

Oni koriste krovne nosace koji kostaju oko 1200 eura rade po istom sistemu kao i standardni samo posto su pravljeni po porudzbini i treba da predstavljaju kompaniju onda su materijali vrhunski.

http://www.bestbikerackreviewsite.com/

video


  • 0

#68 dimitri

dimitri
  • Members
  • 2 posts

Postavljeno 22 July 2014 - 08:06 AM

Ja imam nosač za peta vrata i na njemu nosim tri bicikla.Do sada sam tako napravio hiljade kilometara i osim većeg truda da se sve to namesti i složi nemam primedbi.

Krovni nosač ne dolazi u obzir jer je na krovu kofer a i sa ovim pozadi mnogo bezbednije i brže vozim po auto putu (130km/h)

U avgustu idemo za Sloveniju i malo me brinu propisi oko tablica i svetla.Do sada smo išli u Grčku puno puta i Grci nemaju pojma o bilo kakvom ograničenju.

Planirao sam da izbacim tablicu na poslednji bicikl na nosaču tako da je vidljiva ali ona neće imati svoje svetlo.Svetla se vide kroz točkove od kojih bi neke mogao da poskidam zbog bolje vidljivosti.U Francuskoj sam se prošle godine nagledao takvih nosača sa brojevima tablice na kartonu ali ja nisam išao kolima pa nemam direktno iskustvo.

Sada me čeka mesec dana Slovenije sa stalnim nošenjem bicikala pa me zanima ima li ko praktična iskustva.Teorije znam i previše.

Pročitao sam da je kazna 160 eura ako se ne vide svetla i tablica.Moji će da se vide ali ne na nekom specijalnom nosaču tablice.Nisam siguran da to postoji u Srbiji da se kupi.

Canee rekao si da ti je carinik pravio probleme ali šta je bio ishod toga? Jel si nastavio da voziš sa tim nosačem?


  • 0

#69 jebivetar

jebivetar
  • Members
  • PipPipPip
  • 120 posts
  • Location011

Postavljeno 22 July 2014 - 03:06 PM

Drugar je vozio bajseve na krovu sa thule nosacima 200 kmh i nije bilo problema osim insekata na bajsevima

Moja max brzina sa tri bajsa na krovu je bila oko 130kmh bez ikakvih problema osim povecane potrosnje


  • 0

#70 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14631 posts

Postavljeno 22 July 2014 - 06:04 PM

Postoji i iznajmljivanje kofera i nosaca, Thule nosac za 3 bicikle sa kljucem 350 dinara na dan, kaze legenda...


  • 0

#71 LePiaf

LePiaf
  • Members
  • Pip
  • 11 posts

Postavljeno 31 July 2014 - 09:44 AM

Imam pitanje koje se ne tiče konkretno samo nosača za 5. vrata, ali da ne započinjem novu temu, postaviću pitanje ovde:

 

da li bicikli sa karbonskim ramovima mogu da se prevoze nosačem za krov? Ovo pitam zato što po definiciji karbon ne bi trebalo da se "steže" a nosač za krov to upravo radi, obuhvata donju cev na ramu.

 

Ja sam prenosio karbonca na krovnom nosacu (verzija bez skidanja prednjeg tocka). Morao sam fino da podesim celjust koja obuhvata donju cev, tako da bude dovoljno cvrsto kad obuhvati-zakljuca, a da opet ne stegne toliko da bude neke meni primetne deformacije. Nije mi se to neshto preterano svidelo, al je uradilo posao bez ostecenja bicikle.

 

poz,

Vlada


  • 0

#72 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 31 July 2014 - 05:21 PM

Canee rekao si da ti je carinik pravio probleme ali šta je bio ishod toga? Jel si nastavio da voziš sa tim nosačem?

 

Dakle, posle pasoške kontrole, pomislio sam da je to sve i krenuo dalje, a neki carinik je počeo da maše i viče da stanem, da treba i on nešto da zagleda i zakera. Ustremio se odmah na bicikl i nosač i rekao da ne može tako, da tablice i svetla moraju da se vide i da ne sme bicikl da prelazi šrinu auta. Na moje primedbe da je takav fabrički nosač koji je kupljen u Evropi, rekao je da će kanda policija da me zaustavi i kazni. Naravno, verovatno bi ih on pozvao. Nisam rizikovao ništa, skinuo sam bajk, stavio ga u gepek i onda je sve bilo ok. Veruj mi da se ne sećam šta sam uradio u povratku, ali verovatno isto u gepek.

 

Da li bi me pustio da nisam greškom krenuo pored njega, ne znam. Da li bi me pustio da sam se malo više ubeđivao, ne znam. Ali da sam morao da skidam bajk sa nosača, da sve bude po propisima, jesam. Da su propisi takvi, jesu. Inače, bila je polovina septembra, dakle još uvek turistička sezona.

 

Hteo sam da kupim Thule Lightbar, koji ima mesto za tablicu, svetla i migavce, ali nisam uspeo da nađem nikoga da mi pouzdano uradi izvlačenje struje. Ovlašćenic servisi to rade isključivo ako se instalira kuka, a onda je bolje uzeti i nosač za kuku, što je ukupna investicija od jedno 1000 evra.


  • 0

#73 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 28 August 2014 - 01:15 PM

 

Loše ili pogrešno montirani nosači bicikala, čest su uzrok prometnih nesreća. ADAC je testirao 14 nosača, od čega su 6 krovni nosači, a preostalih 8 su nosači koji se montiraju na stražnji kraj automobila.



'Rezultat testa pokazuje omjer kvalitete i cijene. Testirali smo jeftine proizvode, koji su na testu relativno slabo prošli, ali i skuplje proizvode koji su se pokazali boljima', kaže Volker Sander, voditelj testiranja. Uz montažu i rukovanje samim nosačem, testirana je i sigurnost u svakodnevnom prometu kao i u ekstremnim situacijama. Test je samo potvrdio poznate činjenice rukovanje krovnim nosačima nije jednostavno, moguće su i ogrebotine na automobilu, a osjetno utječu i na potrošnju goriva.

Skuplji stražnji nosači su jedva nešto aerodinamičniji te zahtijevaju i kuku za vuču. Rezultatu su varirali od ocjene dobar do dovoljan. No, na pravoj su kušnji nosači bili kod testiranja u ekstremnim situacijama. Dok su test 'potpunog zaustavljanja s brzine od 100 km/h' svi kandidati dobro apsolvirali, velike su razlike uočene kod testa naglog izbjegavanja prepreke.

Usprkos nosaču bicikl pao

Kod Eufabovog modela Poker jedan je bicikl pao na bok što je, jasno, uzrokovalo i teška oštećenja dotičnog nosača. Izlazak vozača iz automobila više nije bio moguć. Slično se dogodilo i sa stražnjim nosačem proizvođača Eckla, modelom Ecklafant 3. Jedan je nosač puknuo te je konstrukcija djelomično završila na cesti.

Što se pak događa s nosačima u ekstremnom slučaju tijekom frontalnog sudara, pokazat će nam testovi u ADAC-ovom crash-test centru. Test se provodi pri maloj brzini od svega 30 km/h. Na nosaču su dva bicikla. Nosač Fabbri Bici (biči) 2000 Alu pokazao se najboljim od svih testiranih modela. Ipak, na stražnjem kotaču je pukao sigurnosni zatezač. Noćna mora za vozače je nosač Mont Blanc Discovery. Ovdje su se oba bicikla oslobodila i završila na poklopcu motora. Sigurnosni zatezači i nosači su potpuno uništeni. Nosač Frey d.frey classic je pokazao slične karakteristike.

Nemojte misliti da su stražnji nosači puno bolji. Naime, apsolutno su svi podbacili na crash testu. Nedovoljno osigurani bicikli su redovno, uslijed inercije, razbijali stražnje staklo. Kod nosača mft black-smiley, se dodatno od nosača odvojio i vanjski bicikl. Kako bi se lakše snalazili pri eventualnoj kupnji, na kraju pogledajte tablicu s ocjenama svih 14 testiranih modela. Dakle, niti jedan nosač nije zaslužio najbolju ocjenu. Šest je modela dobilo ocjenu dobar, sedam ocjenu zadovljavajuće dok je jedan model najslabije vrednovan ocjenom dovoljan.

 


  • 0

#74 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 January 2015 - 05:37 PM

Evo još jedne interesantne ideje, ali opet ne za svakoga. Lako se postavlja, mada zahteva vreme. Najveća prednost je minijaturni prostor koji zauzima kada se ne koristi. Lično mi se ne sviđa varijanta skidanja prednjeg točka, a ono montiranje na peta vrata rekao bih da nije bezbedno ni za bicikl, ni za viljušku, ni za ostale učesnike u saobraćaju. Bolje bi bilo da se bajk za nosač vezuje nekim kukama ili trakama, mnogo više kombinacija i veća bezbednost.

https://www.seasucker.com/shop/1187/

 

Ah, da i neviđeno je skup. :)


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika