Jump to content


Fotografije

Pavaobg [cyclo cross] Focus Mares CX 3 2011


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
467 odgovora na ovu temu

#441 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 16 May 2016 - 06:37 PM

Razlika je u težini :mrgreen:


  • 0

#442 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 16 May 2016 - 06:59 PM

Ako nastavis da olaksavas bajs dobice krila  n2:Heristical


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#443 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 16 May 2016 - 07:19 PM

Jel to loše? n2:hahaha

 

Sad ozbiljno, tubeless ume da bude ozbiljna igranaka. Uglavnom sam nalazio komentare vezano za MTB upotrebu tubeless-a i ima svakojakih iskustava. Za početak ljudi različito rešavaju problem trake i ventila. Neki kupe sve namensko, a neki koriste druge tehnike, međutim, problem nastaje kod izbora guma. Neke, neročito lake, MTB gume umeju da budu suviše porozne za tubeless upotrebu. Dešava se da silant curi na sve strane i ne uspeva da pokrpi sve te pukotine.

 

Kod drumaša nisam našao mnogo iskustava sa tubeless-om. Izgleda da su tubulari dominantan izbor u odnosu na tubeless.

 

Ne bi bilo loše otvoriti posebnu temu pa da čujemo iskustva s naših prostora, kako na temu postavke i problema koji se eventualno javljali, tako i na temu razlike u vožnji.


  • 0

#444 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 16 May 2016 - 08:10 PM

Da vozim drumasa, vozio bih samo tabulare ;)


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#445 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 16 May 2016 - 08:17 PM

To mi je suviše velika kocka za moj ukus.

Tubulari i tubeless imaju samokrpljenje silentom i to je super. Međutim te tečnosti nisu svemoguće. Može se desiti bušenje koje tečnost ne može da zakrpi.

U takvim situacijama u tubeless staviš unutrašnju i teraj, a sa tubularom možeš da sedneš i plačeš.

To je neka moja logika.

 

Realno ni tubeless mi ne treba, a kamoli tubulari.

 

Na tubeless možda pređem kad budem kupovao nove gume, pa kupim baš tubeless. Da se igram sa postojećim za sada nemam želju, što ne znači da mi u nekom trenutku neće biti dovoljno dosadno da probam.

 

A da tubeless skida gramažu, skida definitivno 100-150 grama u zavisnosti od težine unutrašnje.


  • 0

#446 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 16 May 2016 - 08:23 PM

Je li tubeless kombinacija na kraju lakša? Kada sam gledao pre godinu-dve, tubeless gume su većinom bile 250g i više, plus ventil, plus sealant, i još ako treba traka. Koliko se sećam, postojalo je više tubeless točkova nego guma n2:loony.


  • 0
Pozdrav

#447 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 16 May 2016 - 08:45 PM

Sada ispada lakša, naročito ako si koristio klasične unutrašnje od 100 grama komad.

Sada već ima tubeless guma ispod 250 grama, tako da kad sve sabereš i oduzmeš tubeless ispadne lakši.100-tinak grama, mada ja gledam 28mm jer to vozim. Kod 23mm je razlika verovatno manja. 

 

Schwalbe Ultremo ZX 700x28c 240g, unutrašnje 75-100, trenutno vozim te teže tako da je zbir 2*240+2*100=680 grama

 

Da pređem na Schwalbe pro one evolution tubeless 700x28c računica bi bila 2*275+12g ventili + 50ml silenta = 612 odnosno razlika bi bila 70tak grama.

E sad, tu dolazimo do čudnog oblika ove tubeless gume koja po svim testovima je veća od deklarisane i 25c verzija daje visinu i širinu sličnu kao i moja 28c. Posledično bi bilo logično da pređema na 25c koja je 20 grama lakša po gumi i to bi total razliku svelo na 110 grama u odnosu na sadašnji setup.

 

Razlog više za prelazak na 25c je i preporučeni pritisak. 25c ide do 7,5 bara, a 28c do 6,5 bara.

 

Sve u svemu težinski benefit postoji, ali je cela igranka smislena jedino kad dođe vreme za promenu guma, ako je i tada.


  • 0

#448 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 16 May 2016 - 09:32 PM

A zašto želiš da podižeš pritisak u gumama?


  • 0

#449 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 16 May 2016 - 09:38 PM

Zanimljivo. Gledao sam samo 23 mm gume gde mi trenutno spoljna i unutrašnja teže otprilike 180+70 g, što je verovatno desetak i više grama lakše od najlakše tubeless varijante (moglo bi i više sa Continental Supersonic unutrašnjom, da ne računam još i one spoljne gume bez zaštite od ~150g :D).


  • 0
Pozdrav

#450 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 16 May 2016 - 09:39 PM

@ Fiery

Pa ne želim. Sad vozim negde oko 7. Nekad malo manje, nekad malo više ali se tu negde vrtim, pa mi tih 6,5 deluje kao prenisko, a pritom ta gua u realnim uslovima ide i preko 30mm širine.

 

@ Himzo

i predpostavio sam na je kod 23c razlika mnogo manja ako je uopšte ima. Ako je baš do grama onda bi trebalo probati običnu gumu staviti u tubeless setup, ali tu uvek postoji opasnost da je suviše porozna za silent.


  • 0

#451 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 May 2016 - 04:50 AM

@ Fiery

Pa ne želim. Sad vozim negde oko 7. Nekad malo manje, nekad malo više ali se tu negde vrtim, pa mi tih 6,5 deluje kao prenisko, a pritom ta gua u realnim uslovima ide i preko 30mm širine.

 

25 na 7 bara najverovatnije ima nosivost manju nego 28 na 6,5 bara. Pritisak potreban da nosi težinu vozača bez brige o pucanju gume pri udaru o bankinu je obrnuto srazmeran zapremini iste:

 

tire_x_section_comparison.jpg

Ako 25 duvaš na 7 bara, 28 bi bilo bliže "tvrdo kao kamen" na istom pritisku. 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#452 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 17 May 2016 - 07:22 AM

Po tehničkim specifikacijama za Schwalbe pro one evolution tubeless 700x28c ima nosivost 75kg, a 25c 70kg. To nije sporno uopšte.

Stvar je u dimenzijama gume na točku.

700x25c na točku bude skoro istih dimenzija kao i Ultremo ZX 700x28c i pumpaju se na iste pritiske. Zato sam napisao da bi bilo logično preći na 25c, a ne ostati na 28c koja ide i preko 30mm u čirinu.

Kod mene je ovo manje bitno jer imam prostora i za dosta šire gume, ako kod klasičnih drumaša sa uskim viljuškama ovo može biti problem.

I napomena - reš je sve vreme o jednom modelu tubeless gume. Kakva je situacija sa ostalima nisam proučavao.


  • 0

#453 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 May 2016 - 07:58 AM

Po tehničkim specifikacijama za Schwalbe pro one evolution tubeless 700x28c ima nosivost 75kg, a 25c 70kg. To nije sporno uopšte.

Stvar je u dimenzijama gume na točku.

700x25c na točku bude skoro istih dimenzija kao i Ultremo ZX 700x28c i pumpaju se na iste pritiske. Zato sam napisao da bi bilo logično preći na 25c, a ne ostati na 28c koja ide i preko 30mm u čirinu.

Kod mene je ovo manje bitno jer imam prostora i za dosta šire gume, ako kod klasičnih drumaša sa uskim viljuškama ovo može biti problem.

I napomena - reš je sve vreme o jednom modelu tubeless gume. Kakva je situacija sa ostalima nisam proučavao.

 

Razumeo sam da te brine dozvoljeni pritisak i nosivost. Ovo što kažeš - u principu možeš kako hoćeš - samo je pitanje hočeš manju težinu, ili veću udobnost.

 

Inače, kod realnih gabarita gume ima dve stvari:

 

1) Proizvođači često malo lažu. Naprave gumu 622-25 i hoće da budu manje mase od konkurencije. Onda mogu da stave tanje zidove, lakše materijale, a mogu i da zakinu malo, pa da guma na kraju bude kao konkurentska 622-23, ili 24 mm.

 

2) Felna na koju se guma montira, kao i pritisak na koji se duva:

 

Tyre-rim-comparison.jpg

 

Što je šira felna, to je guma "veća", jer je luk manje zakrivljen. Čak će na široj felni te tanke gume biti i nešto udobnije, jer imaju veću zapreminu vazduha koji staje u njih.   :)

 

 

Tako da drumaši sa zadnjim točkom blizu cevi sedišta nikad nisu načisto dok ne probaju, za sve gume šire od  25 mm.   :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#454 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 30 June 2016 - 06:01 PM

Stigao naslednik.

Stevens Vapor alu ram, karbon viljuška, ultegra 11F grupa sa hidraulikom.

viber_image.jpg
 

Hbala Grbiću na društvu i ekspertizi prilikom kupovine.


  • 1

#455 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 30 June 2016 - 06:11 PM

Stigao naslednik.

Stevens Vapor alu ram, karbon viljuška, ultegra 11F grupa sa hidraulikom.

viber_image.jpg
 

Hbala Grbiću na društvu i ekspertizi prilikom kupovine.

lep bajk :)


  • 0

#456 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4413 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 June 2016 - 06:32 PM

Stigao naslednik.
Stevens Vapor alu ram, karbon viljuška, ultegra 11F grupa sa hidraulikom.
viber_image.jpg

Hbala Grbiću na društvu i ekspertizi prilikom kupovine.


Uhh, dobar.


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#457 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 30 June 2016 - 08:11 PM

Hbala Grbiću na društvu i ekspertizi prilikom kupovine.

 

I drugi put... Nadam se ne skoro  n2:Heristical


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#458 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 30 June 2016 - 08:27 PM

Pa sad...

 

Al scena kad sam otišao kod nosatog druga, oće on da vadimo Stevansa iz gepeka da ga provoza, mene mrzi, on uporan, izvadimo ga i stavimo točak i tek tada shvatimo da nemamo pedale. n2:Heristical


  • 0

#459 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 30 June 2016 - 08:31 PM

Pa sad...

 

Al scena kad sam otišao kod nosatog druga, oće on da vadimo Stevansa iz gepeka da ga provoza, mene mrzi, on uporan, izvadimo ga i stavimo točak i tek tada shvatimo da nemamo pedale. n2:Heristical

 

Genijalci  n2:Heristical

Moze to i bez pedala n2:Heristical  n2:Heristical  n2:Heristical


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#460 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 30 June 2016 - 08:36 PM

Može. Gurao sam ga po Bežaniji. Komšiluk se verovatno krstio.

 

Aj kad si slikao da vide ljudi

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika