Jump to content


Fotografije

Pavaobg [cyclo cross] Focus Mares CX 3 2011


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
467 odgovora na ovu temu

#1 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 18 January 2013 - 04:50 PM

Nadam se da se niko neće ljutiti što za novi bicikl otvaram novu temu, a ne sledim praksu foruma da se u istoj temi predstavlja više bicikala jer mislim da su cyclocross bicikli velika nepoznanica na našim prostorima pa ovim želim da ih mal promovišem.

Uglavnom radi se o Focus Mares CX 3 2011

Frame: Mares Carbon BB30
Fork: FOCUS Carbon
Wheelset: DT Swiss R 1900
Tires: Schwalbe Racing Ralph Evo, 35-622
Drivertrain: Shimano 105
Gear ratio: front: 46/36, rear: 12-27
Number of Gears: 20
Shifter: Shimano 105
Crankset: FSA Gossamer BB30
Brakes: Avid Shorty 4
Handlebar: Concept SL
Stem: FSA OS 190
Seatpost: Concept SL
Saddle: Concept EX
Color: White-Black
težina nađena na internetu je 9,2 kg

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Sledi konverzija na ravan volan.
Svaki komentar je dobrodošao.
Hvala Brki i Sveti na savetima. :D
  • 0

#2 brko83

brko83
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationKV !!!

Postavljeno 18 January 2013 - 05:44 PM

Čestitam kolega baš lepa mašina,svaka čast!!!

Nego.....Da probas da se naviknes na dropbar prije no što ga prodas....Mene je recimo oduševio.Dolazi do izražaja kada dune vetar samo tako....Probaj ti to jedno mesec dana pa tek onda vidi...
  • 0
Kupujem avid arch rival jednu ili obe celjusti!

Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!

#3 sveta344

sveta344
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1673 posts

Postavljeno 18 January 2013 - 06:02 PM

Klasičan primer kako treba kupiti bicikl-odnosno iskoristiti zimske cene.
U odnosu na to koliko bi ga platio u sezoni,ustedeo je najmanje 250e.
  • 0

#4 Rade_NS

Rade_NS
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 471 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 18 January 2013 - 06:49 PM

Lep bajs, da te dugo sluzi...

Mozes samo reci koliko si ga platio i zasto prelazis na ravan volan? :D
  • 0
Vidimo se kad se vidimo, cujemo se kad se cujemo...

#5 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 18 January 2013 - 07:14 PM

Klasičan primer kako treba kupiti bicikl-odnosno iskoristiti zimske cene.
U odnosu na to koliko bi ga platio u sezoni,ustedeo je najmanje 250e.


Ne kontam, kada je sezona za CX ako ne sada?
  • 0

#6 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 18 January 2013 - 07:21 PM

... mislim da su cyclocross bicikli velika nepoznanica na našim prostorima pa ovim želim da ih mal promovišem. ...Sledi konverzija na ravan volan.


Ne kontam ni ovo, zelis da promovises CX bicikle, i to mislim da je za svaku pohvalu. Voleo bih i ja da imam takvu masinu da promovisem :) Ali, onda, nekako...prst u oko: sledi konverzija na ravan volan. Cini mi se da se tu gubi duh CXa ili gresim? Ajd konverzija na SS ili na kajiš ili neka tak*a novotarija...al ravan volan, ajd i to da vidimo :)
  • 0

#7 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 18 January 2013 - 07:55 PM

Igore ne znam zašto misliš da je bilo kakva provokacija ili nabijanje prsta u oko.
Cyclocross kategorija je dobrano nepoznata van stručnih krugova. Opšta biciklistička kultura u Srbiji zna za MTB i specijaku. Po neko još zna da postoji trekking i to je maximum znanja velike većine ljudi. Pri tome ne mislim na forumaše već generalno.
Forum čita jako mnogo neregistrovanih ljudi pa mi je ideja da im skrenem pažnju na postojanje ove kategorije bicikala, a ne vrste takmičenja.
Da sam takmičar sigurno ne bih vršio konverziju, ali pošto nisam dozvoli mi da vozim lak bicikl, koji ima ram dobrano jači od specijalke i sa širim i udobnijim gumama nego na specijalki u pozi koja mi odgovara.
Konverzija CC nije nepoznanica i neću ja time učiniti ništa revolucionarno, samo ću bicikl prilagoditi svom zdravstvenom stanju i svojim potrebama.

Dakle, konverziju ću izvršiti, ne zato što zazirem od dropbar-a jer sam specijalku vozio dobrih desetak godina, već zato što imam problema sa vratnom kičmom i ne odgovara mi toliko pognut položaj. Usput ću dobiti i bolju upravljivost što je samo plus. Izgubiću nešto na aerodinamici tj brzini, ali me to ne tangira previše.

Bicikl je bio u oglasima za 660€, a plaćen je 580€ tako da je Svetina računica malo jače na mojoj strani. :D

Hvala svima na lepim rečima. :)
  • 0

#8 sveta344

sveta344
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1673 posts

Postavljeno 18 January 2013 - 08:08 PM

Klasičan primer kako treba kupiti bicikl-odnosno iskoristiti zimske cene.
U odnosu na to koliko bi ga platio u sezoni,ustedeo je najmanje 250e.


Ne kontam, kada je sezona za CX ako ne sada?

Znas i sam da takmicari(velika vecina)voze jeftinije bajseve,a ovaj je ipak vec vidjen za to da ga kupi rekreativac,i da ga (kao sto je vec i objasnio) modifikuje za svoje potrebe.
  • 0

#9 branimir

branimir
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 192 posts

Postavljeno 19 January 2013 - 12:41 PM

lep bajk :D bas lep sve pohvale za bajk a i za cenu
ja vozim klasicnog drumasa i kad god dodje zima nekako se razmisljanje na temu CC samo nametne jer ne mogu voziti mog ljubimca. nisam imao prilike da probam neki CC pa me bas zamima kolika je razlika u odnosu na klasican drumas i kako koce te kocnice?!
da te dobro sluzi
  • 0

#10 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 19 January 2013 - 02:56 PM

Dakle, konverziju ću izvršiti, ne zato što zazirem od dropbar-a jer sam specijalku vozio dobrih desetak godina, već zato što imam problema sa vratnom kičmom i ne odgovara mi toliko pognut položaj. Usput ću dobiti i bolju upravljivost što je samo plus. Izgubiću nešto na aerodinamici tj brzini, ali me to ne tangira previše.


Niko te ne tera da vozis su spusetnoj poziciji, moze samo gore na samaraljkama ili onako uvatis volan ko mtb. Inace, voznja s rukama na samaraljkama najudobnija od svih pozicija, pogotovo za duze voznje.
  • 0

#11 Rade_NS

Rade_NS
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 471 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 19 January 2013 - 07:18 PM

U potpunosti se slazem, zato sam i pitao zasto menja korman. Ako je zbog polozaja ne vidim neku razliku u polozaju ako drzi kao da ima ravan volan ili da stavi ravan volan, visina je ista, samo drzi ruke malo uze... A ovako ima i samaraljke na kojima je najudobnija voznja... U svakom slucaju, ima vise polozaja na ovakvom kormanu nego na ravnom... Naravno, svako stavlja na svoj bajs sta zeli, nemam nista protiv... :wink:
  • 0
Vidimo se kad se vidimo, cujemo se kad se cujemo...

#12 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 19 January 2013 - 09:02 PM

lep bajk :D bas lep sve pohvale za bajk a i za cenu
ja vozim klasicnog drumasa i kad god dodje zima nekako se razmisljanje na temu CC samo nametne jer ne mogu voziti mog ljubimca. nisam imao prilike da probam neki CC pa me bas zamima kolika je razlika u odnosu na klasican drumas i kako koce te kocnice?!
da te dobro sluzi



Hvala. :D
Ako si iz Beograda možemo da se dogovorimo da ga probaš pa da sam proceniš kakva je razlika. Nisam ga ozbiljnije provozao, alu u kočnice ne sumnjam. Na kraju krajeva imaju isto kačenje kao i v-brake pa je i ta opcija moguća.

Vozio sam specijalku i poznati su mi svi položaji, ali se više ne pronalazim u njima. Krajnje je subjektivno šte je udobnije ili bolje. Specijalka i dropbar su s aspekta brzine apsolutno najbolji, ali sa aspekta mog konfora, mojih potreba i upravljivosti u beogradskom saobraćaju daleko zaostaju za ravnim kormanom.
  • 0

#13 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 21 January 2013 - 11:13 PM

Specijalka i dropbar su s aspekta brzine apsolutno najbolji, ali sa aspekta mog konfora, mojih potreba i upravljivosti u beogradskom saobraćaju daleko zaostaju za ravnim kormanom.

Lični komfor, lična stvar (lično, nikada ne bih vozio ravan volan ako mogu da biram, baš zbog komfora - uopšte mi ne prija zglobovima šaka), ali upravljivost, naročito u saobraćaju, nikako ne priznajem. Upravo se ravnim volanom gubi na brzini reakcije, a dobija nekoliko dodatnih centimetara s obe strane da se lakše zakači negde u tesnim situacijama. Širina ravnog volana je potrebna van asfaltiranih puteva, kada treba proterati i iskontrolisati točak na neravnom terenu, ali u tom famoznom beogradskom saobraćaju može i te kako da bude smetnja.
  • 0

#14 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 24 January 2013 - 08:32 PM

Ne bih ja tu ništa dir'o...
Eventualno da se ubace pomoćne ručice kočnica ako ih nema, to je veoma korisna stvar, dok sam vozio CX bajk u normalnoj vožnji, uglavnom sam njih i koristio.
Lično ne vidim šta dobijaš prelazom sa konja na magarca, pa čak i uz neke zdravstvene nazovi razloge.
Za toliko plaćen bicikl to je po meni bez veze, bolje uzeti već napakovani hibrid, nego se baktati sa prilagođavanjem 2x10 mehanike na ravan volan.
Inače, vidim da baš i nisi pratio forum, već smo razgovarali o CX-ovima kao sjajnoj soluciji za naše kombinovane puteve.
Dok sam vozio CX (tj, dok ga nisam prodao zbog nedostatka vremena za duže vožnje) koristio sam i 4 para točkova, u zavisnosti od uslova i terena: klasične CX sa 35icama, treking 32, standardne drumaške sa 23ojkom i tubulare 22. Takvu raznovrsnost teško da bih dobio sa nečim drugim.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#15 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 24 January 2013 - 09:22 PM

Igore ne znam zašto misliš da je bilo kakva provokacija ili nabijanje prsta u oko.
...Bicikl je bio u oglasima za 660€, a plaćen je 580€ tako da je Svetina računica malo jače na mojoj strani...


Vlasnik sam nekoliko "kreacija" na dva tocka koje zovem biciklima. Oni koji su nastali bilo kakvom modifikacijom uvek sam nazivao mutantima, bastardima, crossoverima, hybrid i slicno jer to i jesu.
I tvoj ce to da postane :cry:

Moje je misljenje da reči "ravan volan" i "ciklokros" ne idu bez odrečne rečice "ne" u istu rečenicu,
kako i pise u propozicijama, samo to. Osecanje koje sam (izgleda neuspesno) pokusao da prenesem je iznenadjenje, nista drugo, jer povucen naslovom, prvim slikama i pocetnim recenicama najmanje sam ocekivao to sto sam izdvojio (ne smem cak ni da izgovorim/napisem :mrgreen: ).

U svakom slucaju mislim da (ni sarkasticno) ne treba da trazis od mene dozvolu da prilagodis bicikl svojim zeljama i potrebama vec samo napred, zelim da uspes u naumu i da ga dugo i sa osmehom na licu vozis.

Jedino cega se bojim da neko ne procita temu sa naslovom CX i vidi sliku bicikla sa ravnim volanom
i stekne pogresan utisak. Ali, u ovo doba "instant znanja" i "instant znanstvenika" to je neminovno.

Moj komentar na post kolege Svete nije bio vezan za cenu vec za pojam CX sezone. Ako je prodavac sada (u proteklih 3 meseca) dao "vansezonski" popust to samo govori u prilog tvojoj tvrdnji da je ciklokross ovde zaista nepoznanica :)
  • 0

#16 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 24 January 2013 - 10:10 PM

To da je Ciclokross nepoznanica sam napisao jer ja prvi nisam znao za tu vrstu bicikla do skoro. Meni su CC bicikli kad ih vidim na slikama bili specijalke. Kada sam ja shvatio da je to posebna kategorija bicikala testirao sam par drugova i svi su me gledali belo. Dakle nisam imao ideju da promovišem takmičenje već tip bicikla koji je između specijalke i hibrida.

Ciklokross kao disciplina me ne zanima. Suviše sam mator da bi mi palo na pamet da i pomislim da se takmičim u nečem što do sada nisam trenirao. Meni je bicikl sredstvo za održavanje kondicije, uživanje i brigu o zdravlju.

E sad se verovatno pitaš zašto CC bicikl?

Pa jednostavno. Do sada sam vozio trekking od 15-ak kila. Imao sam ideju da ga olakšam i kad sam sve stavio na papir shvatio sam da ću uništiti jedan jako dobar bicikl, da pritom neću dobiti ono što očekujem, a da ću pući brdo para. Tada se rodila ideja da prodam stari bicikl i kupim drugi. U tu kupovinu se idealno uklopio CC jer je drastično lakši od trekinga, a istovremeno izdržljiviji od specijalke, ima šire i udobnije gume i moguće ga je prilagoditi mojim potrebama.

Verovatno se pitaš i kakv je to karbonski ram otporniji od specijalke? Nisam srećan što je karbonac, više bih voleo da je ram Al, ali je situacija na tržištu bila takva da baš i nisam mogao da biram. Činjenica je da se kod nas CC ne prodaju u značajnijim količinama bolje rečeno da su dosta retki tako da sam kupio prvi koji je bio u dobrom stanju i u mojoj veličini. Pri tom je cena bila sasvim pristojna za ono što dobijam. Da li sam se zeznuo sa karbonom ili ne pokazaće vreme. Nadam se da nisam.

Pristajem da se moj bicikl u stručnim krugovima zove mutant. Bar ćete me lako prepoznati kad se sretnemo negde u vožnji :D . Meni je ipak najbitnije da je prilagođen mojim potrebama i mojim fizičkm ograničenjima jer ne želim da mi vožnja bude maltretiranje nego zadovoljstvo kao i do sada.

Elem, mutant je u pred porođajnoj fazi. Šamaraljke i volan su prodati, a kupljeni su novi volan, duža lula, šifteri, ručice kočnica i buržiri i sajle. Čeka se samo da glavni akušer sledeći vikend sleti u Beograd i da ga sklopimo. Tada će biti i novih slika.
  • 0

#17 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 24 January 2013 - 10:50 PM

...E sad se verovatno pitaš zašto CC bicikl?...
...Verovatno se pitaš i kakv je to karbonski ram otporniji od specijalke? ...Da li sam se zeznuo sa karbonom ili ne pokazaće vreme. Nadam se da nisam....
...Pristajem da se moj bicikl u stručnim krugovima zove mutant. Bar ćete me lako prepoznati kad se sretnemo negde u vožnji :D . Meni je ipak najbitnije da je prilagođen mojim potrebama i mojim fizičkm ograničenjima jer ne želim da mi vožnja bude maltretiranje nego zadovoljstvo kao i do sada....Elem, mutant je u pred porođajnoj fazi. Šamaraljke i volan su prodati, a kupljeni su novi volan, duža lula, šifteri, ručice kočnica i buržiri i sajle. Čeka se samo da glavni akušer sledeći vikend sleti u Beograd i da ga sklopimo. Tada će biti i novih slika.


ne, nego se pitam zasto ne i ranije. Ne mislim na tebe vec na pojavu jednog cistokrvnog CX kao tema na PIMP MY BIKE na CikloBerzi :)
Ne pitam se za karbonski ram/bicikl i uveren sam da nisi pogresio kupovinom :)
sam si kriv za njegovu "mutaciju". Jos nije kasno da se pokajes :)
Jos ako je glavni akušer poznati Macan iz jedno vreme veoma aktivnih i atraktivnih tema sa CikloBerze, ocekujem da ova tema dobije totalni zamah :)
Salim se i jedva cekam slike tvog Zverka :)
  • 0

#18 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 25 January 2013 - 07:29 AM

I ja se pitam zašto se ranije nije pojavio neki CC u Pimpovanju. Da jeste i ja bi bio edukovaniji pa možda ne bih lutao u izboru. :D Karpkg reče da je bilo diskusije na temu CC. Sigurno je u pravu, ali je meni negde promakla. S druge strane ljudi prvo gledaju Pimpovanje kada traže novi bicikl.

Ako se pokajem onda ova tema gumi smisao. Šta bi onda pimpovao na njemu? Možda bih menjao šrafove nosača bidona ili boju buržira. Ovo je pravi pimp :D

Kačim slike čim bude bilo šta da se pokaže.

Nije Macan, bar ga ja ne znam pod tim imenom. Priupitaću ga da li je poznat pod tim imenom.
  • 0

#19 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 25 January 2013 - 11:42 PM

O ovim biciklima je pričano u rubrici o savetima za kupovinu.
A ti samo opušteno, možeš da napraviš ono što misliš da ti treba, čak mislim da si i zaista na pravom putu da uskladiš ono što želiš i što ćeš dobiti. Samo je pitanje vremena i opravdanosti da se to i uradi, a ako imaš vremena i tačno znaš šta hoćeš, onda je i opravdano. Ne praviš ti bicikl za takmičenje, pa da odgovara tačnim specifikacijama, već za svoje uživanje.
Dakle, ako je izbor alternativnih komponenti dobar i ako se posao dobro odradi, sigurno je i rezultat pozitivan. U prilog tome, meni lično je uvek bila lakša i udobnija vožnja sa ravnim volanom nego drumaškim, kako po upravljivosti, tako i u ostalim uživancijama, osim čistog pedalanja.
  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#20 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 26 January 2013 - 07:57 AM

Hvala, hvala. :D

Komponente su kupljene. Bilo je problema na nalaženjem koječega jer su prodavnice prazne pa sam negde bio primoran da kupim i skuplje, a negde sam svesno uštedeo.

Lula Ritchey 4-axis pro 130mm - polovna, a kao nova
Volan Richey WCS OS 580mm - nov
Buržiri i sajle menjača Shimano set
Buržiri i sajle kočnica Jagwire
Ručice kočnica Deore - polovne
Šifteri Deore 3*10 -polovni
Gume Continental SportContact 32-622

Najveću nedoumicu sam imao sa šifterima. Teorijski bi MTB šifteri trebalo da rade da 105 menjačima, ali postoji i mogućnost da krljaju pa sam uzeo polovne šiftere (navodno skinuti sa novog bicikla) za probu. Ako budu radili kako treba onda ostaju, a ako ne bar nisam pukao pare.

Ostaje još dilema šta da uradim sa pedalama. Uz bicikl su stigle neke SPD pedale, a ja sam pre kupovine novog bicikla kupio nove shimano M520. Verovatno ću staviti nove pa nek ide život. Biće totalni frankeštajn. :D
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika