Jump to content


Fotografije

Centriranje tockova


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
178 odgovora na ovu temu

#41 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 June 2018 - 08:56 AM

Jedno pitanje. Juče sam prepleo jedan točak, menjao nablu. Nacentrirao sam lateralno, danas cu radijalno posle posla.

Nemam alat za centriranje ali imam torque driver pa bih da ograničim silu do koje zavijam, čisto da imam neku percepciju s obzirom da nisam sluhista a tenziometar nemam.

Jel zna neka kolika je maksimalna sila do koje treba zavijati a da se ne ugrozni obruč, žica, nabla...? Okvirno u kgf ili N.

Sent from my Redmi 5 Plus using Tapatalk

 

To je previše nepouzdano - razlika u tenziji samih žbica može biti prilično velika.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#42 LordSoru

LordSoru
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 354 posts

Postavljeno 22 June 2018 - 09:02 AM

Mislio sam čisto da ograničim šrafciger na jednu vrednost i do te vrednosti da ih zavijam i nakon toga prilikom centriranja dotežem/otpuštam. Da nemam velike varijacije nakon centriranja.

Sent from my Redmi 5 Plus using Tapatalk
  • 0

~be here now~


#43 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 22 June 2018 - 09:02 AM

Podmazes zice sa mascu pre srafljenja ako su matore i oksidovale, potom stezes dokle mozes.

Videces momenat kad zice krecu da se roturaju zajedno sa niplama, ako ne vidis napravis zastavice od selotejpa pa polepis na zice.

 

Tesko moze da se pretegnes tocak, pre se desi da ti otpor neda da ga dovoljno stegnes(tako je bar na drumskim tockovima)...

 

Inace zvuk koji treba da dobijes za zadnji tocak pri okidanju je Ping - Pong, ping je dive side, pong non drive side.

 

Generalno ne brini se da ces pretegnuti...

 

PS. jedna stvar mi nikako nije jasna, ne vidim kako mozes da dobijes razlicite tenzije na novom tocku prilikom centriranja, tj valjda je vodilja centriranost tocka, a ne ujednacenost tenzije, ja mogu da ujednacim tenziju na sluh, verovatno isto kao i masina, ali sta mi vredi kao je tocak onda kriv?


  • 0

#44 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 June 2018 - 09:09 AM

Mislio sam čisto da ograničim šrafciger na jednu vrednost i do te vrednosti da ih zavijam i nakon toga prilikom centriranja dotežem/otpuštam. Da nemam velike varijacije nakon centriranja.

Sent from my Redmi 5 Plus using Tapatalk

 

Bolje broj za koliko krugova ih zatežeš - puno je manja šansa da napraviš grešku tada.

Merenje sile zatezanja je nepouzdano. Pokazao sam na videu (u ovoj temi linkovanom) kakav jeftin "uradi sam" alat se može napraviti da omogući centriranje točka.

 

Ja nisam sluhista, ali zvuk se drastično razlikuje i, iako meni traži više vremena i koncentracije, nego kada koristim tenziometar, razlika se može primetiti.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#45 LordSoru

LordSoru
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 354 posts

Postavljeno 22 June 2018 - 09:18 AM

Nije nov točak, isti je obruč i žice, menjao sam samo nable. Poklopile mi se dimenzije pa sam iskoristio žice.

Podmazes zice sa mascu pre srafljenja ako su matore i oksidovale, potom stezes dokle mozes.
Videces momenat kad zice krecu da se roturaju zajedno sa niplama, ako ne vidis napravis zastavice od selotejpa pa polepis na zice.

Tesko moze da se pretegnes tocak, pre se desi da ti otpor neda da ga dovoljno stegnes(tako je bar na drumskim tockovima)...

Inace zvuk koji treba da dobijes za zadnji tocak pri okidanju je Ping - Pong, ping je dive side, pong non drive side.

Generalno ne brini se da ces pretegnuti...

PS. jedna stvar mi nikako nije jasna, ne vidim kako mozes da dobijes razlicite tenzije na novom tocku prilikom centriranja, tj valjda je vodilja centriranost tocka, a ne ujednacenost tenzije, ja mogu da ujednacim tenziju na sluh, verovatno isto kao i masina, ali sta mi vredi kao je tocak onda kriv?


Sent from my Redmi 5 Plus using Tapatalk
  • 0

~be here now~


#46 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 June 2018 - 09:40 AM


PS. jedna stvar mi nikako nije jasna, ne vidim kako mozes da dobijes razlicite tenzije na novom tocku prilikom centriranja, tj valjda je vodilja centriranost tocka, a ne ujednacenost tenzije, ja mogu da ujednacim tenziju na sluh, verovatno isto kao i masina, ali sta mi vredi kao je tocak onda kriv?

 

Može se dobiti ujednačena tenzija uz kriv točak, kao i prav točak uz različitu tenziju. I jedno i drugo nije dobro, tj. takav točak neće dugo* ostati prav i nepuknutih  žbica. Najjednostavniji primer je - po jedna labavija sa leve i desne strane. Točak će ostati i lateralno i radijalno prilično prav, ali će se te žbice pre početi odvijati, a ostale će nositi više tereta jer pomenute dve "zabušavaju". Obrnut slučaj je vezan za minimalne nesavršenosti felne. Potpuno ujednačena tenzija, u kilopond, rezultuje često točkom koji nije skroz prav. Ipak, treba težiti da se tenzija izjednači u +-10% - što bliže to bolje. Čak i na uštrb "savršene" centriranosti točka (dok god je ista u granicama prihvatljivih tolerancija).

 

*neće dugo = puno kraće nego napravljen kako treba. Što su žbice lošijeg kvaliteta, što je flena slabija, što je veći teret i put lošiji - to se razlike pre pokažu.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#47 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 22 June 2018 - 09:41 AM

uglavom to ako imas istu tenziju, uopste ne znaci da ce ti biti centriran tocak, ali uopste, eventualno na full novom tocku, ako i tada...

 

Jedino mozes da vidis ako je tocak ulubljen, ubiven, a ti kao to ne provalis od oka, pa na oko sve super centrirano, a u zoni rupe, otpusten niz zica, ali opet ne mnozes nista da resis sem da konstatujes da nije to to, ili eventualno a uradis izvlacenje obruca.....

 

NEkapiram upotrebu tenzije, sem eto kao da katastrofa los tocak, dovedes u balans izmedju krivoce i tenzije, tj ne valja mu nista....

 

PS. moj princip koji uglavnom pali; koliko god bio raspao tocak, posto su mi cesto takvi na starudijama koje sredjujem, stezem ga krvnicki, da sile kojima zice vuku felnu u vinklu, postanu toliko dominantne, u odnosu na sile koje krive felnu u raznim pravcima, da nema sanse da se ikad ista odvrne, i na kraju cak i te labave zice, dobiju solidnu tenziju, jedina mana principa, sto je poneka noseca zica ludacki stegnuta, pa hoce tu da izleti nipla, tj jednom se desilo, kad sam utvrdjivao tehniku....Pre toga radim reviziju samog obruca savijanjem koliko je moguce na  0, kako bi izbegao postojanje  nosece zice, ako je tocak raspad.....


  • 0

#48 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 June 2018 - 09:45 AM

uglavom to ako imas istu tenziju, uopste n eznaci da ce ti biti centriran tocak, ali uopste, eventualno na full nobom tocku, ako i tada...

 

Jedino mozes da vidis ako je tocak ulubljen, ubiven, a ti kao to ne provalis od oka, pa na oko sve super centrirano, a u zoni rupoe, otpustene niz zica, ali opet ne mnozes nista da resis sem da konstatujes da nije to to....

 

Ista nije isto što i ujednačena. Mislim da sam lepo objasnio - svakako ne umem bolje.

 

Što je felna kruća, sa manje žbica, to je veća verovatnoća da tenzija bude u kilopond ista, uz prav točak. Ako se tenzija između dve žbice (sa iste strane) razlikuje za više od 20%, to je loša felna, ili loše centriran točak - čak i ako je u pravcu kad se gleda na stalku. Velika većina mašinski pravljenih točkova su takvi.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#49 -Paki-

-Paki-
  • Members
  • PipPip
  • 30 posts

Postavljeno 25 May 2019 - 01:33 PM

Jedno pitanje. Da li se tubeless felne (konkretno, ZTR Crest 29er) centriraju na isti način kao obične? 

Da li treba skidati gumu i traku ili može i kad je sve namontirano...pošto vrlo malo leluja na jednom mestu?


  • 0

#50 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 25 May 2019 - 02:00 PM

Da bi se vodilo računa o radijalnoj centriranosti, potrebno je da felna bude "gola". Dakle bez gume - traka felne u principu može.

 

Sad, ako se samo par žbica razlabavilo, u principu se može i bez toga, ali ako je potrebno ujednačavati tenziju većeg broja žbica, onda je najčešće najbolje sve ih popustiti, pa uvrnuti podjednako, pa sa takve, solidne polazne tačke, krenuti u ravnomerno zatezanje, uz vođenje računa o lateralnoj i radijalnoj centriranosti, kao i položaju felne u odnosu na krajeve nable kojima se naslanja na dropove (tj. "dishing").

 

Kad pomislim na te lepkove, neophodnu CO2 patronu, ili specijalnu pumpu dok guma ne legne na felnu - cenim da su tubeless gume na bajsu za ljude kojima je dosadno u životu.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#51 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 25 May 2019 - 02:18 PM

Jedno pitanje. Da li se tubeless felne (konkretno, ZTR Crest 29er) centriraju na isti način kao obične? 

Da li treba skidati gumu i traku ili može i kad je sve namontirano...pošto vrlo malo leluja na jednom mestu?

ne znam da postoji neka posebna procedura za centriranje tubeless obruca?!?!

 

Posto vrlo malo leluja kontam da ti je potrebna preciznost

a felna je lagana znaci tankozidna pa u prevodu osetljiva

ja da bih skinuo gumu a ostavio traku i doveo do zeljenog rezultata

a onda ces videti sta je sa gumom, da ti ona pravi neki problem.


  • 0

#52 -Paki-

-Paki-
  • Members
  • PipPip
  • 30 posts

Postavljeno 25 May 2019 - 02:26 PM

ne znam da postoji neka posebna procedura za centriranje tubeless obruca?!?!

 

Posto vrlo malo leluja kontam da ti je potrebna preciznost

a felna je lagana znaci tankozidna pa u prevodu osetljiva

ja da bih skinuo gumu a ostavio traku i doveo do zeljenog rezultata

a onda ces videti sta je sa gumom, da ti ona pravi neki problem.

Proverena je guma, nije do nje.

Leluja možda 2-3 mm na tom mestu, pa kontam da može to samo ključem za žbice da se sredi.


  • 0

#53 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 25 May 2019 - 02:54 PM

Proverena je guma, nije do nje.

Leluja možda 2-3 mm na tom mestu, pa kontam da može to samo ključem za žbice da se sredi.

ako imas kljuc probaj pa ces da saznas (a mozda i mi), samo budi strpljiv i lagano.


  • 0

#54 -Paki-

-Paki-
  • Members
  • PipPip
  • 30 posts

Postavljeno 25 May 2019 - 03:45 PM

ako imas kljuc probaj pa ces da saznas (a mozda i mi), samo budi strpljiv i lagano.

Probaću sigurno, samo sam hteo da budem siguran da li je isto kao sa običnim točkom, pošto nisam do sad imao tubeless, pa sam tako jednom prepumpao pa mi je izletela guma sa felne...zamalo nisam ogluveo   n2:taunt


  • 0

#55 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3352 posts

Postavljeno 26 May 2019 - 06:27 PM

Када се на Tubeless обруч стави гума са унутрашњом, да ли се онда пумпа нормално или на мање, односно онолико колико пише на обручу?
  • 0

#56 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 26 May 2019 - 07:27 PM

Када се на Tubeless обруч стави гума са унутрашњом, да ли се онда пумпа нормално или на мање, односно онолико колико пише на обручу?

 

Gornja granica:

Obruč ima max pritisak koji podnosi - to je jedno ograničenje.

Spoljna guma ima max pritisak koji podnosi - to je drugo ograničenje.

Naravno, granica se gleda spram manjeg od ta dva.

 

Optimalan pritisak:

https://www.bikegrem...ume-na-biciklu/


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#57 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3352 posts

Postavljeno 26 May 2019 - 10:15 PM

Gornja granica:
Obruč ima max pritisak koji podnosi - to je jedno ograničenje.
Spoljna guma ima max pritisak koji podnosi - to je drugo ograničenje.
Naravno, granica se gleda spram manjeg od ta dva.
 
Optimalan pritisak:
https://www.bikegrem...ume-na-biciklu/

Имам један пар таквих точкова (Tubeless, на којима пише вредност дозвољеног притиска) али сам помислио да то важи само када се на њих монтирају гуме без унутрашње...
  • 0

#58 -Paki-

-Paki-
  • Members
  • PipPip
  • 30 posts

Postavljeno 27 May 2019 - 09:16 AM

.


  • 0

#59 -Paki-

-Paki-
  • Members
  • PipPip
  • 30 posts

Postavljeno 27 May 2019 - 09:16 AM

Definitivno onoliko koliko piše na obruču, pod uslovom da je tu manja vrednost. Evo ti primer iz prve ruke: pre neki dan sam napumpao tubeless gumu (koja inače trpi max 4.5 bara) na nešto manje od 4 bara, dok obruč trpi najviše 2.2 bara (jer, što bih se ja raspitao pre nego što uradim nešto kako ne treba n2:crazy ). Puklo je kao bomba, guma je samo izletela sa obruča, a moguće je i da je obruč otišao, jer guma ispusti za jedan dan otprilike.

Pa eto...ako neko pretpostavlja šta se tu desilo, rad sam da prihvatim svaki predlog. 


  • 1

#60 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3352 posts

Postavljeno 27 May 2019 - 09:23 AM

Definitivno onoliko koliko piše na obruču, pod uslovom da je tu manja vrednost. Evo ti primer iz prve ruke: pre neki dan sam napumpao tubeless gumu (koja inače trpi max 4.5 bara) na nešto manje od 4 bara, dok obruč trpi najviše 2.2 bara (jer, što bih se ja raspitao pre nego što uradim nešto kako ne treba n2:crazy ). Puklo je kao bomba, guma je samo izletela sa obruča, a moguće je i da je obruč otišao, jer guma ispusti za jedan dan otprilike.
Pa eto...ako neko pretpostavlja šta se tu desilo, rad sam da prihvatim svaki predlog.

Бзв :) значи гуму која иде до 5.5 да дувам до 3...
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika