Jump to content


Fotografije

Srednji pogon - Pucketanje??


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
113 odgovora na ovu temu

#41 BojanNS

BojanNS
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 02 June 2008 - 01:30 PM

Odlucio sam da kupim patronu (BB-ES71) ali je nema, barem u NS :evil: , pa me zanimaju neke stvari.

1. meni je BB shell 68mm i ona druga velicina je 113, zanima me sta predstavlja ta druga brojka i koja je razlika ako je veca, tipa 121mm, posto nesto sumnjam da cu naci 113mm?

2. Sta znaci kada u specifikacijama kod patrone pise E - type ili Italian type ili nista, kako da znam koji je tip moja patrona (stara)?
  • 0

#42 Nickname

Nickname
  • Members
  • PipPip
  • 54 posts

Postavljeno 02 June 2008 - 02:37 PM

68mm je širina ( dužina, kako hoces ) same patrone, a 113mm i sl. je dužina osovine. Duža osovina će ti pomjeriti prednji pogon dalje od rama za polovinu razlike u dužini osovina ( npr 121mm-113mm=8mm, 8mm:2=4mm ).
U zavisnosti od stila vožnje i broja zuba napred i nazad, to može biti dobro ili loše. Lanac bi trebao biti potpuno prav kada je na srednjoj šajbi napred i srednjem zupčaniku kasete. To bi trebao dobiti sa 113mm, ako je bicikl bio dobro podešen. Sa dužom osovinom prava linija lanca se pomjera prema manjim zupčanicima. Time favorizuješ male zupčanike nazad i lanac će biti pod velikim uglom, znači i velikim stresom, što ga brzo troši, u nekim nižim stepenima prenosa koji bi bili " normalni " za korištenje sa kratkom osovinom.
Ako puno koristiš najniže stepene prenosa, to nije jako dobro rješenje. Sa druge strane ako je stara osovina bila 113mm, morala bi se naći i nova istih dimenzija, a ako ne siguran sam da ima 117mm, sa kojom je ta razlika praktično zanemariva.

Danas postoje dva, većinska, standarda navoja patrone srednjeg pogona: Italian i English ( ili ISO ). Razlikuju se po dimenzijama samog navoja, ali i po smjeru uvrtanja. Kod Italian standarda i lijeva i desna strana imaju desni navoj, kod English lijeva strana ima desni navoj, ali desna strana ima lijevi navoj. Italian standard se nalazi skoro samo na drumaškim ramovima proizvedenim u Italiji, mislim da svi MTB ramovi imaju English navoje. Ako ne piše ništa najvjerovatnije je u pitanju English standard, ali provjeriš tako što izvrneš patronu i probaš uvrnuti samo desnu stranu, ako se uvrće u smjeru kazaljke na satu - Italian, ako se uvrće u smjeru suprotnom od kazaljke - English. Samo nemoj siliti da ne pokidaš navoje u BB shell - u.
Šta znači E-type, nisam siguran. Znam da imaju E-type prednji mjenjači, oni se ne kače na seat tube, nego na BB shell, pa možda traže i specijalnu patronu.
Pozdrav
  • 0

#43 spiralc

spiralc
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 170 posts
  • LocationKnjazevac

Postavljeno 02 June 2008 - 03:27 PM

Ne mora da znaci. Ja imam MTB novijeg datuma i sa IT navojem je. Naisao sam ranije na neku tabelu koji bajkovi koje navoje koriste, i otprilike ide ovako. IT navoj imaju samo, od MTB-a, pojedini italijanski ramovi i kvalitetniji francuski ramovi. Ako je IT navoj, proplakaces, jer na nasem trzistu ima toliko malo tih patrona da je stvarno sramota.
  • 0

#44 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 02 June 2008 - 11:55 PM

Duza osovina od 113mm na MTB se koristi najvise kod onih krs bajkova kojima je srednji pogon malo dublji nego obicno. Kod njih se najcesce koristi 117mm. Ali 117mm se koristi takodje i kod freeride i dh bajsevima. Nekim trial bajsevima treba srednja osovina od cak 127mm.
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#45 mnikola

mnikola
  • Members
  • PipPip
  • 36 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 05 June 2008 - 08:20 PM

Jel moze jedan info da ne otvaram novu temu? Imam na mom bajsu lx pogon octalink i treba da ga skinem posto je patrona "RIP" a nemam alat. E sad meni treba info od nekog ko zna , koji navojoji su na alatu za skidanje posto hocu sam da napravim. Veci navoj (onaj sto se uvrce u kurblu) bi trebalo da je M22x1 ako se ne varam? Nemam cesalj za navoj ovde da proverim pa molim nekog ko zna ako moze da mi kaze. Poz
  • 0

#46 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 June 2008 - 09:42 PM

Nikad nisam merio navoj, ali odmah da ti kazem batali se corava posla. :lol: Nije poenta da ti neko napravi kljuc, vec je caka u termickoj obradi. Los alat prosto "obrije" navoj u kurbli, a kad se to desi onda je kasno :!:

Najjeftiniji radapciger kosta oko 500 dinara u Capriolu koji je za kucne varijante sasvim pristojnog kvaliteta.
  • 0

#47 mnikola

mnikola
  • Members
  • PipPip
  • 36 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 05 June 2008 - 10:05 PM

Neka .. napravio bi ja to cas posla a bilo bi profi , imam dobre celike za namenu a za termicku nema brige , imam coveka koji je vrlo profi u svome poslu. Capriola nema u NS-u a tamo gde sam ranije vidjao kljuceve kostaju znatno vise od 500din. Samo ako neko zna ili moze da uzme i shubler pa provizorno premeri dal je korak 1 na navoju da se ne za****? Poz i hvala :)
  • 0

#48 MarkoD

MarkoD
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationBGD

Postavljeno 24 December 2008 - 08:42 PM

I ja imam slican problem.Kada odem van asvalta (lagani ofroud) srednja glava pocinje da cakce i to se nastavlja duuugo posto se vratim na asfalt(stotinjak kilometara).Zatim caktanje misteriozno nestaje do slicnog izleta.Kako je to moguce?Da li neki lager iskace iz lezista?Sumnjao sam na pedale(provereno-nisu) na lanac...Ono sto je takodje cudno je da je zvuk istog intenziteta bez obzira koliko jako stanem na pedalu i ritmicno se ponavlja dva puta po punom okretaju.Glava je klase alvio,nema ni malo lufta,bajs od kad je kupljen nije presao vise od 2000km.Ima li neko ideju,sta da pokusam da uradim?
  • 0

#49 srba037

srba037
  • Members
  • PipPipPip
  • 124 posts

Postavljeno 24 December 2008 - 10:06 PM

Probaj da dotegneš patronu, hoće vremenom sama da se odvije. Ja sam ranije imao tih problema, i tako sam ga rešavao. U suštini to se jednom desi, vremenom patrona nalegni i onda si miran.
  • 0

#50 MarkoD

MarkoD
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 226 posts
  • LocationBGD

Postavljeno 25 December 2008 - 05:19 PM

Srbo bas si me obradovao,to bi bilo najsrecnije resenje.Mozes li mi reci gre da nabavim alat za takvu “opravku”?U moje vreme se srednja glava skidala obicnim kljucem a ove nove tehnologije… #-o
  • 0

#51 srba037

srba037
  • Members
  • PipPipPip
  • 124 posts

Postavljeno 25 December 2008 - 06:31 PM

JA SAM IŠO KOD MAJSTORA, KLUPSKOG MEHANIČARA. NAJSIGURNIJA SOLUCIJA
  • 0

#52 purgatory

purgatory
  • Members
  • Pip
  • 12 posts

Postavljeno 25 March 2009 - 05:38 PM

Ljudi pomazite,pokusavao sam da skinem srednji pogon na scott purgatory kako bih dosao do patrone,imam malli luft pa bih hteo da vidim sta je u pitanju ali ne mogu da ne mogu da odsrafim one ulaze u srednju glavu,imam alat ali ocigledno ne znam kako to da uradim,molim za pomoc!
  • 0

#53 gilgames

gilgames
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 805 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 25 March 2009 - 08:01 PM

slika bi pomogla :D

verovatno ti je zapekla patrona ili odvrces u pogresnom smeru (vidi da li ram ima engleski ili italijanski navoj)
  • 0

#54 purgatory

purgatory
  • Members
  • Pip
  • 12 posts

Postavljeno 25 March 2009 - 08:49 PM

moguce da je zapekla patrona,pokusava sam da odvrecem na sve nacine,kakav je tvoj savet?evo i slika i hava za savete.Poslacu i slike kad je budem rasturio do patrone.

Attached Thumbnails

  • Image261.jpg

  • 0

#55 gilgames

gilgames
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 805 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 25 March 2009 - 09:42 PM

vidim da si otvorio novu temu pa ne moramo da pišemo na dva mesta. Moj savet je da ti to odneseš u servis. Ne bi trebalo da je skupo da ti skinu. Jer ako kreneš sam verovatno ćeš lošim alatom ili neumećem da skineš navoj kurble i posle cvrc ne gine ti čukanje pogona.

Inače ti treba nešto slično ovom od alata ako ćeš sam

Attached Thumbnails

  • shimano crank extractor.jpg
  • race-face-isis-bottom-bracket-removal-fitting-tool.jpg

  • 0

#56 xman

xman
  • Members
  • PipPipPip
  • 100 posts
  • LocationPozarevac

Postavljeno 06 September 2009 - 01:52 PM

To pucketanje se javlja izmedju poluge(ili pogona) i izmedlu osovine) uzmi stegni srafove na osovini najjace sto mozez(i ja sam imao probleme oko toga =P~ )
  • 0
Posted Image

#57 Alexa95

Alexa95
  • Members
  • 5 posts

Postavljeno 29 April 2010 - 03:41 PM

Ja sam imao isti problem zamenio sam srednju glavu i sad ide super ;)
  • 0

#58 savudin

savudin
  • Members
  • PipPipPip
  • 79 posts
  • LocationVojvoda Stepa

Postavljeno 08 June 2010 - 05:53 AM

Elem, primetim da i kod mene krcka nešto dok vozim. Nisu pedale, nisu nable, lanac je nov,... čitam ovu temu i spremam se za rasklapanje pogona i čišćenje patrone kad iskusni majstor pogleda bajs i provali da lanac dodiruje najveću šajbnu kad je na srednjoj i na nekom od manjih zupčanika nazad! I stvarno, ja prebacim na najveću šajbnu ili najmanju i krckanje/pucketanje prestane. Zna li neko način da to popravim? Pogon je Deore, vožen 2-3 godine. Lanac je XTR, nov.
  • 0
Koliko sam para dao u biciklo mogao sam juga na plin da kupim.

#59 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 08 June 2010 - 08:01 AM

Jedino da ubaciš neku podlošku između pogona i patrona da bi ga pomerio više u stranu, ili da uzmeš širi patron. Da nije tebi, kako bi rekli, upreden ram malkice? To ne bi smelo da se dešava. Čak mi se čini da bi lanac onda morao da 'skakuće' i da pokušava da se popne na najveću šajbu. Da ti ne češe možda lanac o kavez menjača? To je mnogo češća varijanta.
  • 0

#60 savudin

savudin
  • Members
  • PipPipPip
  • 79 posts
  • LocationVojvoda Stepa

Postavljeno 08 June 2010 - 08:33 AM

Šta znači upreden? Misliš da češe od kavez prednjeg menjača? Ne bih rekao, klizi fino, lanac ne skakuće,.... Interesantno je da kad vrtim pedale ručno (podignem bajs rukom, okrećem pedale ručno) nema krckanja, nema ni kad ih okrećem u suprotnom smeru. Samo kad vozim.
Praktično trebalo bi najveću šajbnu da odmaknem od srednje za pola milimetra.

EDIT: E cvrc malo, sad sam ga provozao na najvećoj šajbni i opet krcka, znači nije to. Darn it!
  • 0
Koliko sam para dao u biciklo mogao sam juga na plin da kupim.




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika