Jump to content


Fotografije
- - - - -

Jedno (glupo) pitanje !


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
720 odgovora na ovu temu

#581 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 January 2023 - 07:44 AM

Ako se spava pola sata na vožni od 600 km, na primer?
Da li je to veći "greh" nego višesatna pauza, ali bez spavanja?



Na 600km Rumunije imao sam 2 dremke po 20-30 min, završio u 22h i ujutro u 4h otišao normalno na posao. Verovatno zahvaljujući tome što sam dobro odspavao u noći pre starta. Mislim da je to jedan od presudnih faktora.
Ove godine Mića organizuje 1000K do Soluna sa startom iz LE u 16h i mislim da je to odličan potez jer se svi učesnici mogu odlično naspavati i odmoriti do oolaska.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#582 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 03 January 2023 - 02:35 PM

Ako treba, možemo pomeriti i za 18h.

Inače vrlo često ultra trke (pa i sam PBP) kreću popodne/predveče.
  • 0

#583 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 935 posts

Postavljeno 26 January 2023 - 09:43 AM

Ako na zvaničnom sajtu proizvođača kažu da je širina "handlebar-a" to jest drop volana 440mm, 1). da li misle na meru centar-centar ili krajeve volana?
Upravo utvrdili da skladno građeni kolega (186cm) na svom starom Scott CR1 ima širinu volana od 400mm (C-C) umesto propisanih 440mm (verovatno volan nije originalan) .
On se nešto i ne žali ali ga / me interesuje koji bi bio benefit 2). ako bi prešao na preporučenu meru? (da li pravi razliku u vožnji, udobnost itd)
Scott je karbon, postojeći volan ne znam da mu utvrdim da li je karbon ili nije, ali ako bude naručivao novi volan 3). da li je must da bude karbon ili može i alu?
Hvala

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#584 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 26 January 2023 - 12:54 PM

Ako na zvaničnom sajtu proizvođača kažu da je širina "handlebar-a" to jest drop volana 440mm, 1). da li misle na meru centar-centar ili krajeve volana?
Upravo utvrdili da skladno građeni kolega (186cm) na svom starom Scott CR1 ima širinu volana od 400mm (C-C) umesto propisanih 440mm (verovatno volan nije originalan) .
On se nešto i ne žali ali ga / me interesuje koji bi bio benefit 2). ako bi prešao na preporučenu meru? (da li pravi razliku u vožnji, udobnost itd)
Scott je karbon, postojeći volan ne znam da mu utvrdim da li je karbon ili nije, ali ako bude naručivao novi volan 3). da li je must da bude karbon ili može i alu?
Hvala

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk

 

Uticaj širine drumskog kormana - ukratko (svodi se na lične preferencije, ako razlika u odnosu na "školsku" optimalnu širinu nije baš ogromna).

 

Razliku u materijalu kormana će najviše osetiti na novčaniku - tj. može i aluminijumski, opušteno.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#585 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 26 January 2023 - 06:13 PM

Zavisi da li vozi time trial. :D

Ja vozim volan 38 cm, centar - centar. Dišem odlično, na pulsu 180. :D Hiperventiliram na škrge. xD

Idealna širina volana po ramenima mi je 40 cm.


  • 0

#586 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3352 posts

Postavljeno 26 January 2023 - 07:02 PM

Као нешто мањи познавалац, да додам своје искуство. На друмашу ми паше 420, али ми та иста ширина кормана на турингу не одговара јер ми отежава управљање, односно због мање брзине бицикл ми је стабилнији са ширим корманом (440). 


  • 0

#587 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 26 January 2023 - 07:35 PM

Ako na zvaničnom sajtu proizvođača kažu da je širina "handlebar-a" to jest drop volana 440mm, 1). da li misle na meru centar-centar ili krajeve volana?
Upravo utvrdili da skladno građeni kolega (186cm) na svom starom Scott CR1 ima širinu volana od 400mm (C-C) umesto propisanih 440mm (verovatno volan nije originalan) .
On se nešto i ne žali ali ga / me interesuje koji bi bio benefit 2). ako bi prešao na preporučenu meru? (da li pravi razliku u vožnji, udobnost itd)
Scott je karbon, postojeći volan ne znam da mu utvrdim da li je karbon ili nije, ali ako bude naručivao novi volan 3). da li je must da bude karbon ili može i alu?
Hvala

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk

Kada se prica o sirini kormana uvek se navodi dimenzija centar - centar
Aero kormani mogu biti siri u drop barovima od gornje dimenzije.

 

Ako je tvom prijatelju do sada odgovarao takav korman najbolje da ne menja dimenziju,

kada se naviknes svaki militer promene samo smeta.

 

Kada nesto menjam, menjam samo u istoj dimenziji.

 

Karbon kormani su malo udobniji od alu i manje prenose vibracije, ali nije neka velika razlika.

 

Ako je mislio da provlaci kablove kroz korman, to preporucujem samo ako ima elektroniku.


  • 1

#588 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 04 February 2023 - 12:11 PM

Pa da nastavimo sa glupim pitanjima, a možda i nije tako glupo....

 

 

 

Da li zimska biciklistička jakna to jest džubin gubi na kvalitetu membrane protiv vetra prilikom pranja? Ne mislim na to da li će joj biti nešto kad se opere par puta, ali ako se pere godinama da li će se išta promeniti po tom pitanju?

 

Pitam to jer imam jedan te isti džubin evo već 8 godina i iskreno da kažem ne mogu da se setim kakav je bio kad je bio nov i da li mu se kvalitet membrane pranjem promenio, da li sada manje štiti od vetra u odnosu na to kad je bio nov....

 

Neka vaša mišljenja/iskustva možda?


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#589 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 04 February 2023 - 12:47 PM

Nije uopste glupo pitanje. Svi ti materijali od koga su napravljeni dzubini, su ili Gore-tex ili nesto slicno. To radi na principu da ima vise slojeva ali glavni je u obliku npr pcelinjeg saca. Izracunata je gustna tog tkanja tako da ne dozvoljava kisi da ude, ali pari od znojenja, dozvoljava da izadje van materijala, posto je molekul vode veci od pare. Tako je zamisljeno da budemo suvi. 

Ti su svi materijali plus hemijski premazani nekim stvarima koji odbijaju kisu. Medjutim, svaki dzubin ce pre ili kasnije propustit kisu, sto kasnije propusti kisu, vise cemo se znojiti u njemu i obrnuto.

E sada pranje. Svaka voznja pogotovu po blatu ubacuje neka sitna zrnca prljavstine u to sace. Vecina tih najsitnijih zrnaca nikada ne moze vise da izadje. Onda je tu struktura sira, i dolazi do prodora kise..

Sto se vise pere, dolazi do skidanja tih premaza a  sa tim i do propustanja vode. Neki proizvodjaci nude usluge ponovnog nanosenja tih premaza.

Znaci mnogo pranja steti, a najvise sta steti je pranje praskom. On kada udje i ta mikronska tkanja , nikada ne moze da izadje, koliko god da se ispira. Zato proizvodjaci nude specijalne tecnosti koje su naravno dosta skupe. Ako nemamo to jedino sto moze da posluzi kao neka zamena su tecni deterdzenti.


  • 3

#590 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 04 February 2023 - 02:52 PM

Da, definitivno mi ima logike to što piše. Kad malo bolje razmislim, kada je džubin bio nov kao da je po nekom sećanju bio onako malo krući. U zadnjih par godina je mnogo mekaniji, više mi je po materijalu kao neki duks a ne jakna.

U svakom slučaju sad imam savršeno dobar izgovor da nabavim novi. :D
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#591 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 04 February 2023 - 05:52 PM

Nije uopste glupo pitanje. Svi ti materijali od koga su napravljeni dzubini, su ili Gore-tex ili nesto slicno. To radi na principu da ima vise slojeva ali glavni je u obliku npr pcelinjeg saca. Izracunata je gustna tog tkanja tako da ne dozvoljava kisi da ude, ali pari od znojenja, dozvoljava da izadje van materijala, posto je molekul vode veci od pare. Tako je zamisljeno da budemo suvi.
Ti su svi materijali plus hemijski premazani nekim stvarima koji odbijaju kisu. Medjutim, svaki dzubin ce pre ili kasnije propustit kisu, sto kasnije propusti kisu, vise cemo se znojiti u njemu i obrnuto.
E sada pranje. Svaka voznja pogotovu po blatu ubacuje neka sitna zrnca prljavstine u to sace. Vecina tih najsitnijih zrnaca nikada ne moze vise da izadje. Onda je tu struktura sira, i dolazi do prodora kise..
Sto se vise pere, dolazi do skidanja tih premaza a sa tim i do propustanja vode. Neki proizvodjaci nude usluge ponovnog nanosenja tih premaza.
Znaci mnogo pranja steti, a najvise sta steti je pranje praskom. On kada udje i ta mikronska tkanja , nikada ne moze da izadje, koliko god da se ispira. Zato proizvodjaci nude specijalne tecnosti koje su naravno dosta skupe. Ako nemamo to jedino sto moze da posluzi kao neka zamena su tecni deterdzenti.

Ako je Goretex onda se vodonepropusnost i vetroodbojnost membrane obnavlja sušenjem u mašini za sušenje veša.
Evo ovako
https://youtu.be/zYXn3mBJqxI

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#592 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 04 February 2023 - 10:26 PM

Ako je Goretex onda se vodonepropusnost i vetroodbojnost membrane obnavlja sušenjem u mašini za sušenje veša.
Evo ovako
https://youtu.be/zYXn3mBJqxI

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Ovaj nacin obnavljanja je samo moguc, kod relativno novih dzubina, a kod mog koji ima deset godina to ne pali, jer vise nema u sebi zastite. Greju iz razloga da se rastopi taj impregnant i da se ravnomerno raspodeli svuda. Ako si probao da radis sa impregnantima od pcelinjeg voska, dok se ne zagreju ne mogu da se lepo razmazu. 

E sada kada je stari kao moj onda su proizvodjaci nudili tu uslugu, a od skora ima da se i kupi pa da se radi u kucnoj reziji, samo nisam video da to ima kod nas.

 

Ja imam suskavac koji mi odlicno sluzio godinama i stitio od kise. Medjutim od ove godina vise ne stiti. Zadnja kisa kada je pala, ja ga obukao i za 5 minuta je kisa probila suskavac. Jednostavno vise nema impregnacije. Sada se nosim mislju da ga isprskam silikonskim sprejem. On ce da nanese tanak sloj silikona, koji se ne skida rukom, i ne masti, a uz to nije otrovan i sl. Pa ako izdrzi i par meseci bicu zadovoljan. 


  • 0

#593 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 11 February 2023 - 08:45 PM

Ovaj nacin obnavljanja je samo moguc, kod relativno novih dzubina, a kod mog koji ima deset godina to ne pali, jer vise nema u sebi zastite. Greju iz razloga da se rastopi taj impregnant i da se ravnomerno raspodeli svuda. Ako si probao da radis sa impregnantima od pcelinjeg voska, dok se ne zagreju ne mogu da se lepo razmazu.
E sada kada je stari kao moj onda su proizvodjaci nudili tu uslugu, a od skora ima da se i kupi pa da se radi u kucnoj reziji, samo nisam video da to ima kod nas.

Ja imam suskavac koji mi odlicno sluzio godinama i stitio od kise. Medjutim od ove godina vise ne stiti. Zadnja kisa kada je pala, ja ga obukao i za 5 minuta je kisa probila suskavac. Jednostavno vise nema impregnacije. Sada se nosim mislju da ga isprskam silikonskim sprejem. On ce da nanese tanak sloj silikona, koji se ne skida rukom, i ne masti, a uz to nije otrovan i sl. Pa ako izdrzi i par meseci bicu zadovoljan.

Impregnacioni premazi i sprejevi imaju u Srbiji odavno (kupovao sam ih u Gori pre jedno 11-12 godina). Da li Gora jo uvek postoji i da li imaju taj koji ti treba to već ne znam. https://gora-i.com/
Izgleda da još uvek postoje.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#594 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14614 posts

Postavljeno 11 February 2023 - 10:55 PM

Gora ne postoji, imas Kamino u YUBC.

(link) (link) (link)


  • 0

#595 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 07:06 PM

Uskoro treba da promenim gume, vraćam se na 25 mm, sadašnje su 23 mm. Prošli put tamo odakle naručujem nisu imali 25-ice, pa sam uzeo 23-ojke.
Sad, problem mm je što mi je ostala jedna nedovoljno potrošena, koja je trenutno rezervna i koja je prešla tek malo više od 5000 km.
Ne sad, ali na jesen imam nameru da je dokrajčim, znači da ta guma obrne još jedno 5-6 hiljada km, najmanje.

Pitanje je: da je stavim napred ili nazad? Što se tiče udobnosti, 2 mm širine viška nazad ne bi mi mnogo značila (imam amort. šticnu), tako da mi obe varijante igraju...
Nekako bih je radije stavio upravo pozadi, a da napred bude 25, ali mi se nekako glupo čini da prednja bude šira od zadnje... :D

Šta vi mislite?
  • 0

#596 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 935 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 07:57 PM

Mislim da kolega Smasher na jednom od bajseva, napred ima širu gumu od zadnje. Ne sećam se najbolje logike u korist toga (valjda bolje trenje / prijanjanje prednje u krivinama) ali i meni je nekako neprirodno kao i tebi. Javiće se on i objasniti.....Ja bih to stavio kako treba (nazad šira), imam OCD za takve sitne, nebitne stvari

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#597 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 09:44 PM

Upravo zbog stabilnosti sam u mislio...
Kao što postoje i oni motori koji napred imaju dupli točak. :)
  • 0

#598 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 11:14 PM

Snaga koju generiše neki motor sa snagom koju mi generišemo na biciklu ne treba mešati. Jednostavno to je nebo i zemlja.

Stavi obavezno širu gumu napred. Zašto?

Iz razloga broj jedan jer ti je ta 23mm već malo potrošena. Uvek je bolje da novija, bolja guma koja više i bolje prijanja ide napred jer ako ti u krivini prokliže zadnji točak (na primer pri naglom kočenju) imaš velike šanse da ne padneš ako samo pustiš kočnicu. To je ono kad smo kao deca radili policajke sa ponikom. Ali ako ti iz bilo kog razloga prokliže prednji točak ljubiš asfalt, garantujem ti ličnim primerom.

Druga stvar - udobnost. Kad ideš preko jako lošeg asfalta gde bajk poskakuje, gde najviše osećaš vibracije? Ja lično uglavnom preko šaka i ramena, dakle preko prednjeg točka. Zato deblja guma napred - bolje amortizuje neravnine.

U svakom slučaju govorimo o 2mm a to je svakako jako mala razlika i u izgledu i u funkcionalnosti tako da radi kako ti volja. :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#599 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 27 February 2023 - 11:40 PM

Pa dobro, stavljam je znači pozadi...
(samo neće napred nova 25, nego neka koju ću trošiti tokom leta)
  • 0

#600 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1367 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 February 2023 - 11:47 PM

Mislim da je pametnije staviti novu gumu napred svakako.
  • 0
The sea, the sea




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika