Jump to content


Fotografije

Izbor guma


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
770 odgovora na ovu temu

#81 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1079 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 19 June 2020 - 07:31 AM

Vittoria Corsa Control Graphene 2.0 folding 30-622 - najgora guma koju sam ikad imao po pitanju montaze. Nakon 2h i polomljena dva montiraca mislim da ce ici u oglas pa neka se neko drugi pati sa ovim. Schwalbe Marathon/Marathon Plus sa zicom su pesma za montazu u odnosu na ovo, a ko ih je montirao zna kako su teske za montazu.
Ne zelim ni da zamislim kako bi se proveo da mi pukne guma na putu. Jos sam namerno uzeo folding da bi bile lakse za montazu. Nije mi jasno zasto ih prave ovako knap, cak sam ubedjen da su malko manjeg obima nego sto bi trebale da budu. Felna je ok, npr Schwalbe Kojak 35mm su sele sasvim normalno, felna je 21mm siroka i ne bi trebalo da to pravi problem. Probacu sutra sa topeak montiracima jer sad ne mogu da ih nadjem, ali sumnjam da ce biti ista razlicito.

Pritom imam utiska da ce se potrositi vrlo brzo, koliko mi je gume ostalo po prstima u toku pokusaja montaze.

Da to nije tubeless ready guma, ili je možda felna za tubuless (to što ima otvore za niple ne znači ništa)? Jesu, možda, marathon lakše za montažu ali imaju 1kg skoro po gumi. Možda na svim ostalim delovima ne moraš/ne trebaš da skidaš masu na bajsu ali na težinu točkova treba da gledaš.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#82 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 19 June 2020 - 08:23 PM

Marathon nisu lake za montazu, samo sam ih naveo kao primer jer se sa njima najvise pomucim od svih guma sto imam, tj sa njima bar uspem da montiram za razliku od ovih :)

Nije felna TL ready, ima klasicnu schwalbe traku na sebi, Kojak 35-622 sa zicom se montiraju sasvim normalno.

2020-06-19-13-50-47.jpg  2020-06-19-13-50-56.jpg  2020-06-19-13-51-35.jpg

Na prvoj fotki se vidi prednji tocak na kojem je druga traka, slikao sam jer nema gume na njemu pa cisto kao primer.

 

Ove su gume: https://www.bike24.com/p2327716.html

Iako na linku pise tubular, nisu tubulari naravno, imaju rupu, clincheri, nisu tubeless, bar ne da ja znam. Uz njih je isto spakovano clincher uputsvo, samo je opis na sajtu pogresan :)

2020-06-19-13-53-27.jpg

 

Probacu sutra sa drugim montiracima ako ih nadjem, ako ne, sacekace kad se vratim sa odmora, ionako mi jos nisu svi delovi stigli za taj bajs, ali sam hteo da probam da li gume staju u viljusku.

 

@Woody

Do sad sve folding koje sam imao su bile lakse za montazu od iste takve sa zicom, izgleda da to kod ovih nije slucaj. Uci covek dok je ziv :)


  • 0

#83 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14928 posts

Postavljeno 19 June 2020 - 11:03 PM

Na felni pise gume od 32mm pa na vise, to je prva otezavajuca okolnost. Izvadi schwalbe traku i stavi nesto tanje, bar da vidis da li moze da se montira. Mislim da je felna previse siroka za tu gumu. Ako Vittoria spoljna guma moze bez unutrasnje da se stavi na felnu onda bi trebalo da moze, teorijski :)


  • 0

#84 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14928 posts

Postavljeno 20 June 2020 - 01:18 AM

Skini te Schwalbe trake pa probaj da montiras gume, ne moras da pumpas vazduh u unutrasnje, samo da proveris da li je traka suvise debela.


  • 1

#85 Visal

Visal
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 190 posts

Postavljeno 15 July 2020 - 05:05 PM

IMG-20200715-185109.jpg

Jel normalno da ima ovoliko viska unutrasnja? Spoljna je 700x23C.
Guma je stara menjam spoljasnju a ova unutrasnja je i ranije bila naguzvana na jednom mestu, video sam kad sam skidao.

Buni me i dunlop ventil, da li je on isao nekad za tanke gume i visoke pritiske? Ili je ova unutrasnja za neku siru gumu?
  • 0

#86 miree

miree
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 460 posts

Postavljeno 15 July 2020 - 06:11 PM

Ne bi trebalo da ima toliki visak, a i dunlop ventili su za muzej. Da sam na tvom mestu, kupio bih i nove unutrasnje gume, sa presta ventilom, podrazumeva se.


  • 1

#87 Visal

Visal
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 190 posts

Postavljeno 15 July 2020 - 07:23 PM

I ja mislim da je budzeno jer sam sad nasao bacenu staru unutrasnju i uza je od ove.
Nisam mogao da je namestim jer mi uvek bar na malom delu spoljasna ustine unutrasnju.
Hvala, uradicu tako
  • 0

#88 miree

miree
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 460 posts

Postavljeno 15 July 2020 - 08:12 PM

Kada kupis unutrasnje sa presta ventilom, gledaj da ih montiras sa ovom maticom zavrnutom do dna ventila, znaci da matica bude izmedju felne i dna ventila. To je potrebno zbog rupe na felni koju imas, a koja je sira i namenjena za dunlop ili shreder ventile, ne za presta.

 

Screenshot-1.jpg

 

 


  • 1

#89 Visal

Visal
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 190 posts

Postavljeno 15 July 2020 - 08:46 PM

Znam za to, tako sam jednu probusio jer nisam pazio kako pumpam a nije imala prsten da je drzi.
  • 0

#90 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 15 July 2020 - 10:49 PM



IMG-20200715-185109.jpg

Je l' inače montiraš ovako potpuno izduvanu unutrašnju?
  • 0

#91 Legi

Legi
  • Members
  • Pip
  • 17 posts

Postavljeno 20 July 2020 - 07:57 AM

Поздрав, потребна ми је помоћ везано за ширину гуме. Изабрао сам гуму коју ћу да купим (линк), али не знам да ли да изаберем 40 или 47 милиметара широку гуму. Иначе возим touring бицикл са Schwalbe Citizen 700x40c гумама (која је 42мм широка), углавном по асфалту 90% времена. Видео сам на нету да је и мањи отпор на 40мм, колико сам планирао да узмем, али да ли треба узети у обзир 47мм због лоших путева, пуних рупа и старих, да ли то прави велику разлику у удобности и да ли у стварности због свега тога, шира гума спорија? Плус је и тежа 200 грама.


  • 0

#92 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4450 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 20 July 2020 - 02:06 PM

Guma od 47mm će ti biti kao traktorska guma.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#93 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 20 July 2020 - 02:15 PM

Šira guma je svakako sporija, ali ako šara/smeša nisu bolesno spori sami po sebi, onda pomaže da je napumpavaš ka gornjem graničnom pritisku.


  • 0

#94 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 20 July 2020 - 02:20 PM

Dok sam u temi s gumama -

Ove godine sam prvi put stavio par ovih (conti mtb winter) na MTB i vozio jednom zimi, po nekom osrednjem minusu, jednom pre nekoliko dana.


Utisci od zimus - radi k'o bog, terao solidan uspon po potpuno zaleđenom putu (gladak led, asfalt ngde ispod).

Utisci od pre koji dan - Savršena za nabijanje forme. Vozio od Zemuna do Ade i sve vreme imao solidan uspon. Da sam nakovanj vukao za biciklom, brže bih išao. Ovo od čoveka koji je u cugu vozio 160 km asfalta na kramponima.





continental-tire-top-contact-winter-ii-p
  • 0

#95 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8924 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 20 July 2020 - 03:16 PM

Поздрав, потребна ми је помоћ везано за ширину гуме. Изабрао сам гуму коју ћу да купим (линк), али не знам да ли да изаберем 40 или 47 милиметара широку гуму. Иначе возим touring бицикл са Schwalbe Citizen 700x40c гумама (која је 42мм широка), углавном по асфалту 90% времена. Видео сам на нету да је и мањи отпор на 40мм, колико сам планирао да узмем, али да ли треба узети у обзир 47мм због лоших путева, пуних рупа и старих, да ли то прави велику разлику у удобности и да ли у стварности због свега тога, шира гума спорија? Плус је и тежа 200 грама.

 

Po mom iskustvu, za tu veličinu točkova, 37 mm je granica preko koje se ne dobija toliko na udobnosti, koliko se povećava težina.

Tako da ja ne bih išao na gume šire od 40 mm.

 

Što se tiče brzine guma, pototovo na asfaltu, to sam detaljno objasnio u članku:

Da li su uske gume brže - otpor kotrljanju


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#96 veljo1981

veljo1981
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 830 posts

Postavljeno 20 July 2020 - 07:25 PM

Dobija se itekako ako je vozac oversized i cesta losa, odgovorno tvrdim a dokazuju i ciklometar i strava da sam brzi na onim svojim fengshui 700x42 od kojaka 700x35 i akobogda vracam ih sutra nazad. Sa 130 kg kojak se ne moze voziti, sa 120 kg moze al opet svaku neravninu koju vidim pomislim evo je a fengshui to preleti na 5bara bez onih udaraca sto se osjete na volanu

Poslano sa mog KING_KONG_3 koristeći Tapatalk
  • 0

#97 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8924 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 20 July 2020 - 07:55 PM

Dobija se itekako ako je vozac oversized i cesta losa, odgovorno tvrdim a dokazuju i ciklometar i strava da sam brzi na onim svojim fengshui 700x42 od kojaka 700x35 i akobogda vracam ih sutra nazad. Sa 130 kg kojak se ne moze voziti, sa 120 kg moze al opet svaku neravninu koju vidim pomislim evo je a fengshui to preleti na 5bara bez onih udaraca sto se osjete na volanu

Poslano sa mog KING_KONG_3 koristeći Tapatalk

 

Napisao sam: 37 mm je granica preko koje se ne dobija toliko na udobnosti, koliko se povećava težina.

Na šta spominješ poređenje gume širine 35 mm sa gumom širine 42 mm.

 

Siguran sam da ima kritičnih momenata kada par mm pravi osetnu razliku, ali ne bih ekstremne/kritične situacije izdvajao kao pravilo.

Da li je i koliko osetan prelaz za 37 (ne 35) mm na 42 mm? Po mom iskustvu: puno više u smislu veće težine, nego u dodatnoj udobnosti.

Drastično je osetniji prelaz sa 32 na 37, nego sa 37 na 42.

 

Drugim rečima: preko određene širine, dobici u udobnosti eksponencijalno opadaju, dok se praktično samo dobija na većoj težini.

Dok, do određene širine, dobici u udobnosti bivaju puno veći od dodatne mase - recimo prelazak sa 23 na 25 mm kod drumskih bicikala, ili sa 25 na 28 mm (razlika bude baš osetna pri vožnji po kaldrmi, na primer).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#98 veljo1981

veljo1981
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 830 posts

Postavljeno 20 July 2020 - 08:11 PM

Zavisi kud vozi, ja kad vozim glatak asfalt nema frke ni sa 32mm, ove 42 mm su mi na moji tezinu legle najbolje a probao sam i 38mm, moras ih naduvati pola bara vise i to se na neravnini osjeti. Sire od 42 nisam imao priliku da testiram al ne bi mi bilo tesko da premontiram kad bi mi neko posudio :)

Jesi li probavao voziti sire glatke gume na nekoj relaciji na kojoj si vozio uze pa da uporedis tacno kolika je razlika? Ja posto vozim stalno istu cestu znam u km/h koliko sam brzi, recimo uzbrdica neka i kazem ajd da je izvucem preko 23 km/h i kojak ne moze, svaka neravnina usporava a vec je uzbrdica pa usporavas dok ove 42 prelaze upijajuci neravninu i ne gubim na brzini
Jos jedno poredjenje recimo kad vozim "bez ruku", recimo 35 ne moze, bicikl skace i bjezi lijevo desno a na istom djelu puta 42 moze onako pluta nekako po tom i ide ravno

Opet, ja sam istakao svoju problematiku da sam tezak kao dvojica biciklista pa ovo sve vazi samo za teskase :)

Poslano sa mog KING_KONG_3 koristeći Tapatalk
  • 0

#99 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8924 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 20 July 2020 - 08:52 PM

Zavisi kud vozi, ja kad vozim glatak asfalt nema frke ni sa 32mm, ove 42 mm su mi na moji tezinu legle najbolje a probao sam i 38mm, moras ih naduvati pola bara vise i to se na neravnini osjeti. Sire od 42 nisam imao priliku da testiram al ne bi mi bilo tesko da premontiram kad bi mi neko posudio :)

Jesi li probavao voziti sire glatke gume na nekoj relaciji na kojoj si vozio uze pa da uporedis tacno kolika je razlika? Ja posto vozim stalno istu cestu znam u km/h koliko sam brzi, recimo uzbrdica neka i kazem ajd da je izvucem preko 23 km/h i kojak ne moze, svaka neravnina usporava a vec je uzbrdica pa usporavas dok ove 42 prelaze upijajuci neravninu i ne gubim na brzini
Jos jedno poredjenje recimo kad vozim "bez ruku", recimo 35 ne moze, bicikl skace i bjezi lijevo desno a na istom djelu puta 42 moze onako pluta nekako po tom i ide ravno

Opet, ja sam istakao svoju problematiku da sam tezak kao dvojica biciklista pa ovo sve vazi samo za teskase :)

Poslano sa mog KING_KONG_3 koristeći Tapatalk


Da - upravo sam slična poređenja i testiranja i radio. Sa različitim gumama na istom biciklu, a i sa različitim biciklima.

Sasvim moguće da se te granice pomeraju sa (drastično) većom težinom. Probao sam s prtljagom, ali opet je to manje od pomenutih 130 kila.
Nekih 75 kila vozača i do 20 kila tereta pozadi na bajsu mi je bila proba za poređenje 42 mm na relativno teškom treking bajsu.

Da dodam za samu udobnost: zavisi i od kvaliteta gume - kada se porede dve istih dimenzija, ima osetnih razlika između kvalitetnije i lošije.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#100 veljo1981

veljo1981
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 830 posts

Postavljeno 20 July 2020 - 09:20 PM

Teret je nesto drugo, eventualno ruksak al i to pitanje, kad kile poklope kontaktne tacke a onaj 40 kila laksi okrene jednom i ode kao da je na baterije a ja jesam li prestao okretati bicikl koci, stalno gledam da pakne mozda ne cesu :)

Kojak ide na policu pa ce na test kad spustim ispod 115, jos nesto, prosle gpdine sam gledao biclkl da kupim u hr pa da vratim pdv, nov treking, mislim da su svi redom imali gume 700x42, gledao sam ako se dobro sjecam nakamuru, trek i wheeler

Poslano sa mog KING_KONG_3 koristeći Tapatalk
  • 0




3 članova čita ovu temu

0 članova, 3 gosta, 0 anonimnih korisnika