Jump to content


Fotografije

Drum i disk


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
747 odgovora na ovu temu

#61 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 11 March 2013 - 10:20 AM

Gledam po netu tandem bicikle i izgleda da su kod njih diskovi dosta uobičajni.
  • 0

#62 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4575 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 13 April 2016 - 09:54 PM

UCI suspendovao korišćenje disk kočnica zbog povrede španskog bicikliste na Pariz-Rube http://www.cyclingne...campaign=buffer

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#63 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 14 April 2016 - 04:55 AM

Poenta ABS-a jeste u skraćivanju zaustavnog puta. Blokiranjem točkova vozilo počinje da se kliza kao po ledu, ABS sprečava klizanje i time skraćuje zaustavni put. Upravljivost je benefit više, ali nije bila primarni razlog postanka ABS-a.

On topic Dobro je da postoji izbor, mada lično smatram da su diskovi na drumašima ne samo nepotrebni nego i opasni. Bilo bi interesantno videti kako neko pri npr 70km/h nabada diskove i uspeva da ostane na točkovima. Šanse su protiv njega.

Hidrauličnim diskovima se sila kočenja lakše moduliše u odnosu na bilo koji drugi sistem - tako da su za kočenje diskovi svakako prednost. Jedino ostaju druge mane diskova:

 

veća težina

veće opterećenje viljuške i točka (što opet traži jaču i težu konstrukciju)

tendencija da čupaju točak iz nosača, na dole pri kočenju

veća verovatnoća u odnosu na drumske kočnice da pri padu u gužvi nekog iseku

viša cena

 

 

Zbog ovog poslednjeg nedostatka, siguran sam da će postati standard, samo je pitanje vremena. 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#64 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 April 2016 - 08:45 AM

Hidrauličnim diskovima se sila kočenja lakše moduliše u odnosu na bilo koji drugi sistem - tako da su za kočenje diskovi svakako prednost. Jedino ostaju druge mane diskova:

 

veće opterećenje viljuške i točka (što opet traži jaču i težu konstrukciju)

tendencija da čupaju točak iz nosača, na dole pri kočenju

 

Ovo i jeste po meni problem.. biće potrebna veća čvrstoća viljuške jer je sila daleko veća. Kod skupih karbonaca stručnjaci će to rešiti ali kod jeftinih (koji su više nalik karbonu nego što to zaista jesu) verujem da će biti problem.. manje-višezbog štete ali pri velikoj brzini prvenstveno zbog povreda bicikliste.


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#65 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 14 April 2016 - 09:01 AM

Čvrstoća karbonskih ramovs i komponenti je najmanji problem. Em postoji dovoljno prakse iz MTBa em se sa karbonom lako radi.

Razlika između vrhunskog i jeftinijeg karbonskog rama je pre svega u teržini. Vrhunski ram ima u sebi sublimaciju znanja i iskustva koja dovodi do toga da se svuda stavi taman toliko materijala određenog pravca prostiranja vlakana, da to bude bezbedan i funkcionalan, a da se ne doda masa.

Kod jeftinijih dodaš još par slojeva tkanja i time kompenzuješ manjak znanja na račun mase.


  • 0

#66 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4575 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 14 April 2016 - 10:15 AM

A jeste li vi videli povredu koju su ovom nesrecniku nanele disk kocnice na trci, stvarno jezivo. Prvo sam mislio da UCI preteruje sto ne dozvoljava uvođenje diskova u drumski biciklizam, ali ova povreda definitivno opravdava zabranu.
983183c4d66fada173657816e2c4cb60.jpg

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#67 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 14 April 2016 - 11:57 PM

Konačno jedna pametna odluka! Još samo da izbace elektroniku i da se vratimo korenima.

A i šta će te disk kočnice na drumašu? Drumaš se vozi zbog brzine, a ne zbog kopanja u mestu. Jedno je kada se lomataš niz neke surdume, pa moraš da kočiš da spaseš glavu, na drumašu, pogotovo u trci je to potpuno kontraproduktivno. Kočnica uglavnom služi da uspori, a ne da zaustavlja, jer ko bi dostigao neku promenu iz pozicija mirovanja, kočenje i usporavanje u trci je kao kamen u cipeli, kad moraš da nadoknadiš to što si izgubio. Tek je brza zamena točka u trci noćna mora sa diskom, koliko je tu mogućnost greške veća nego sa drumskom kočnicom.

Tako da je izbacivanje nečeg što vrši posao sasvim dobro i po svaku cenu trpanje nekih suludih kombinacija dokazano nepotrebno i morala se desiti ovakva neprijatna povreda, da se neko končno opameti.


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#68 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 15 April 2016 - 04:32 AM

Jače kočnice na dugim i strmim krivudavim spustevima mogu da naprave razliku: omoguće kasnije kočenje, manje gubljenje vremena. Optimum je što kasnije, što jače kočenje (da je bezbedno, naravno).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#69 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 15 April 2016 - 01:02 PM

Konačno jedna pametna odluka! Još samo da izbace elektroniku i da se vratimo korenima.

 

Zna se šta su koreni.

 

ics0reonpfqd5pnuwxvq.jpg


  • 0

#70 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 15 April 2016 - 09:23 PM

Znaš kako pomorci o razvoju pomorstva imaju običaj da kažu: "Drveni brodovi - čelični ljudi, čelični brodovi - drveni ljudi".

Ne moramo baš toliko u prošlost, dovoljno je definisati neka osnovna stanovišta i na njima istrajati.

Ovako, ugura se na silu neka izmena, iako i ono što se odbacuje (da na kažem "svopuje") radi sasvim dobro i onda se kao svi smaraju sa rešavanjem problema kako da ta izmena zaživi, a niko da zapita: "A zašto ste koj-moj to uopšte i menjali?" 

 

Folaut, ja bih rekao da se ti nikada i nisi trkao, nešto si mi sa tim kočenjem pobrkao biciklizam i Moto GP.


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#71 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 15 April 2016 - 09:29 PM

Ne bi se slozio da jace hidraulicne disk kocnice mogu da naprave neku razliku na strmim i dugim spustevima sa puno krivina. Tu odlucujucu ulogu igra tehnika voznje i pravilan ulazak i prolazak kroz krivine, bez ili sa minimalnim kocenjem. Svako naglo kocenje, posebno na klizavom putu moze biti opasno. Pokazalo se da su tu vozaci koji su dosli iz brdskog biciklizma u prednosti nad ovima koji su ceo zivot vozili samo drumase.
  • 0

#72 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 15 April 2016 - 09:30 PM

Na nizbrdici je uvek bolje kočiti što kraće i što oštrije, manje se greju kočione površine. Takođe, manje se vremena gubi kad se koči kasnije i oštrije, u odnosu na ranije usporavanje.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#73 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 15 April 2016 - 09:33 PM

Da, da baš tako. što kasnije i oštrije, pa preko bankine u provaliju!


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#74 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 April 2016 - 07:38 AM

Da, da baš tako. što kasnije i oštrije, pa preko bankine u provaliju!

Kao da ne govorimo istim jezikom. Šta hoću da kažem? Što su kočnice bolje i gume lepljivije, to je moguće kočiti kasnije i jače, a da bude bezbedno i kontrolisano. Kočenje je idealno završiti pre samog ulaska u krivinu, a potom u krivini eventualno blagim kočenjem kontrolisati brzinu - i ovde pomaže ako kočnice imaju dobru modulaciju. 

 

Hidraulični diskovi su po tom pitanju bez premca. Ne kažem da ih treba ubaciti, samo da imaju prednost i da za neke stvari mogu da pomognu. 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#75 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 16 April 2016 - 08:55 PM

Ne moramo baš toliko u prošlost, dovoljno je definisati neka osnovna stanovišta i na njima istrajati.

 

A meni malo liči da si ti stanovište šta je to drumaki bicikl formirao u vreme dok si se time najaktivnije bavio, pa je sad sve novije nepotrebno, a sve što je starije zastarelo :smile: Tako naiđem ponekad i na malo starije kojima su i indeksni menjači u svakom kontekstu nepotrebna komplikacija koja narušava jednostavnost i funkcionalnost trkačke mašine, a podstiče i lenjost i gubitak veština kod vozača.

 

Što se mene tiče, diskovi za profesionalce - svejedno mi je, to je na njima da se izbore za ili protiv. Diskovi za rekreativce - molim lepo, hvala lepo. Nemam trenutno i nisam u nekoj žurbi da nabavim, ali jednog dana verovatno hoću.


  • 0

#76 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 April 2016 - 05:09 AM

Indeksni menjači su dobri samo za trke i vijanje autobusa.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#77 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 17 April 2016 - 05:49 AM

A abs za bicikl? Pa automatski menjaci mislim imaju oni jos mnogo sta da smisle, jbg treba uzeti pare.
  • 0

#78 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 April 2016 - 05:57 AM

A abs za bicikl? Pa automatski menjaci mislim imaju oni jos mnogo sta da smisle, jbg treba uzeti pare.

Pošto trke treba da budu test veštine i snage, moguće da će te dve stvari da zabrane zbog toga. Da ne spominjem da ABS, iako skraćuje zaustavni put na mokroj, klizavoj podlozi za amatere koji ne znaju baš kako da koče, uvežbanim profesionalcima zapravo produžuju zaustavni put - ne mnogo, ali ga ipak produžuju.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#79 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 April 2016 - 06:20 PM

Diskovi na drumašu...razlog? potreba? pomodarstvo? za prosečnog korisnika kojih je najviše?

 

Po meni samo ako ima i – abs (ili antiskid ili inercione davače)

Biće i to jednog dana u ponudi kao i kupaca za tako nešto.

Pa je moj predlog da ubace još i RTO.  n2:lubanulle

 

Suština je u tome da točkovi ne blokiraju na podlozi.

Zaustavni put je u tom slučaju kraći.

 

I drumske kočione čeljusti mogu da blokiraju točak prilikom kočenja ali time ništa specijalno ne postižem, osim oštećenja gume, pada ili preletanja preko volana.

 

Lično sam veoma zadovoljan konvencionalnim drumskim kočnicama.


  • 0

#80 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 April 2016 - 06:53 PM

Da ne spominjem da ABS, iako skraćuje zaustavni put na mokroj, klizavoj podlozi za amatere koji ne znaju baš kako da koče,

Neće biti da ABS skraćuje zaustavni put na klizavom.. naprotiv, zna biti jeziv na klizavici. Isprobao sa autobusom mnogo puta do sada i mnogo puta se ježio i kočio očima. 

Na suvoj podlozi može skratit zaustavni put.. na mokrom i klizavom asfaltu ode u 3 lepe. Jedina prednost je u tome da spreči zanošenje vozila. 


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika