Baš tako. Na kaliper kočnicama je potreban nešto malo jači stisak da se blokira točak u poređenju sa diskom, ali če zato više praštati ako se pretera sa kočenjen. No verujem da će se svi složit sa mnom da je blokada točka poslednje što je potrebno na spustu. Treba kočiti tako da blokada nije potrebna.
@Milovuk
Sledeći put kad ti se potroše felne pa budeš hteo da baciš točkove, nemoj, greota je. Pošalji nama, mi ćemo iskoristiti stare nable i žbice i zameniti samo felnu i da se opet siti navozamo. ![:)](https://www.2bike.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)
Naravno da nije, zato tako i priča. U tim uslovima ni diskovi ne bi kočili ništa bolje. Ljudi ne shvataju da maksimalna sila kočenja više zavisi od kontakta točka i podloge nego same kočnice. Ako zakočiš toliko jako da ti točak prokliza i padneš ništa ti ne znači jaka kočnica kada će i slabija kočiti isto. Ako drumska kočnica može da blokira točak, a može, nikakve svrhe nema voziti disk gledajući maksimalnu silu kočenja.
Baš tako. Na kaliper kočnicama je potreban nešto malo jači stisak da se blokira točak u poređenju sa diskom, ali če zato više praštati ako se pretera sa kočenjen. No verujem da će se svi složit sa mnom da je blokada točka poslednje što je potrebno na spustu. Treba kočiti tako da blokada nije potrebna.
@Milovuk
Sledeći put kad ti se potroše felne pa budeš hteo da baciš točkove, nemoj, greota je. Pošalji nama, mi ćemo iskoristiti stare nable i žbice i zameniti samo felnu i da se opet siti navozamo.
![:)](https://www.2bike.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)
P.S.
Problem sa grejanjem je prisutan i kod disk kočnica itekako, pogotovo što je disk daleko manjeg prečnika u poređenju sa felnom. Ne trudi se Shimano bez veze da korišćenjem više različitih metala u jednom disku malo ohladi ceo sistem. Dakle nije ni disk izuzet od toplote, ona je jednostavno nusprodukt kočenja.