Jump to content


Fotografije

Drum i disk


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
747 odgovora na ovu temu

#461 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 28 July 2021 - 04:43 PM

Ako ti je mnogo potrošen disk trebalo bi da ga menjaš pre jeseni. Veći rotor od 160mm na asfaltu je previše plus kidaš viljušku sa većim rotorom.


  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#462 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 July 2021 - 05:33 PM

Zahvaljujem na savetima. Probaću više da koristim prednju, manje zadnju. Ali verovatno ću menjati i disk i kočnice na jesen. Uživam u budženju bajsa skoro kao u vožnji
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk


Na svim dvotočkašima (bicikli, skiteri, motocikli) osnovno kočenje je na prednjem točku a zadnji je samo, da se najprostije izrazim pomoćni. Spirit ti je već pojasnio kako i kada kočiti.
Što se tiče kočnica manje-više je isto i na automobilima.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#463 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 28 July 2021 - 06:11 PM

Još samo da ubace abs na te točkove i biće to to. :)
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#464 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 935 posts

Postavljeno 29 July 2021 - 08:25 AM

Ide manji pritisak napred i veći pozadi. Realno to možeš da držiš i na 3,5 bara ako nisi baš pretežak. Guma tačnije količina gume kaja dodiruje gaznu površinu je mnogo bitnija od toga da li je kočnica disk, bandaš ili doboš. Nemoj previše da ispustiš vazduha jer ćeš praviti kidanje ventila kod unutrašnje gume ili/i snake bite.
Stavio si uže/brže gume ali sam skoro siguran da ti je prosečna brzina ista, vozio jedne ili druge gume, jer se plašiš kočenja i sigurnije se osećaš na kramponu.

Sada ovako najiskrenije, promena kočnica će ti jako malo pomoći tačnije ništa jer ti (izvini na otvorenosti) ne znaš da kočiš. Ti se ne osećaš sigurno na toj bicikli i tražiš od boljih (više klase) kočnica tu sigurnost, nećeš je naći. Počni koristiti prednju kočnicu i zaobiđi pritisak od 5 bara sa tvojom trenutnom tehnikom kočenja spusti to na četiri. Ako baš si i dalje nesiguran vrati krampon i ne više od 3 bara.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Ne da ne znam da kočim, nego sam sve radio suprotno od onoga šta treba. Odgledah sinoć većinu tutoriala o kočenju na bajsu - Youtube. Pa onda u pola noći na ulicu da u praksi probam teoriju i osetim razliku. Čak sam i vodu polivao da isprobam kočenje i na mokrom. Meni je ovo dopisivanje bilo jako korisno i pokazalo mi je kako ni osnovnu stvar nisam radio kako treba. Okej, naredne vožnje će biti uklapanje teorije i prakse ali sam juče i sebi potvrdio i to da su mi kočnice ipak sra... (tu je Dušan isto u pravu) U svakom slučaju hvala za dijagnozu i saveteIMG_20210728_213254.jpg

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 1

#465 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 29 July 2021 - 08:48 AM

Kako sad pa sranje? Mi istrošismo 24 strane jedni druge da ubedimo koliko su disk kočnice superiorne a ti sad tvrdiš da je njesra??
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#466 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 29 July 2021 - 08:53 AM

Najgore sto smo temu o drumasima sa diskovima pretvorili o MTB sa diskovima, a zajednicko imaju samo diskove :)


  • 0

#467 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 935 posts

Postavljeno 29 July 2021 - 09:37 AM

Kako sad pa sranje? Mi istrošismo 24 strane jedni druge da ubedimo koliko su disk kočnice superiorne a ti sad tvrdiš da je njesra??

Ne mislim na disk kočnice kao takve. Nisam ja dovoljno stručan o tome da pričam. Mislim na model mojih hidrauličnih kočnica....

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#468 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14614 posts

Postavljeno 29 July 2021 - 12:50 PM

Koci UVEK sa obe kocnice, a nikako nemoj samo prednjom. 


  • 3

#469 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 29 July 2021 - 02:34 PM

Ili nabavi baš dobru kacigu :)
  • 3

#470 ske

ske
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 250 posts

Postavljeno 01 August 2021 - 07:41 PM

Pre neki dan sam se spustao sa Divcibara ka Mionici i na  delu puta od 4-5 km je skinut asfalt i nasut sitan tucanik po kome nije moglo da se vozi, pa sam morao  da drzim stisnutu kocnicu non stop i tako se spustim do sledeceg asfalta. Kocio sam samo zadnjim tockom jer mi je prednji upadao u onaj tucanik pa sam se plasio da mi ne blokira i prokliza pa da padnem. Kretao sam se brzinom tek tolikom da ne padnem, otprilike brzinom hoda i kad sam po dolasku na asfaltni deo stao da proverim bajs, pipnuo sam i kocnice i felnu, i iznenadio se da je bila bas bas vruca... Znaci, nisam zaletao nego sam se kretao bas sporo, neprestano. Moram da kazem da me je desna saka , pa ajda kazem, bolela od tolikog jakog, doziranog, stiskanja.

Verujem da bi sa hidraulicnim disk kocnicama ovo bilo mnogo lakse, bolje i komfornije ali meni drumski bajs da diskom izgleda nekako golo, celavo...

Voleo bih da imam jos jedan bajs, sa diskovima, i kad bih isao na ovakvu voznju, sa ovakvim kocenjem, sigurno bih odabrao njega.

Inace na bajsu imam ultegra 6700 kocnice sa skoro novim paknovima


  • 0

#471 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 01 August 2021 - 08:28 PM

Dobro operi točkove i paknove. Ima tu prašine mnogo više nego što možeš da zamisliš. Inače vožnja pod takvim uslovima je smrt za kočnice. 


  • 0
.

#472 ske

ske
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 250 posts

Postavljeno 01 August 2021 - 09:21 PM

Ma obrisao sam vlaznim maramicama cim sam izasao na asfalt ( tako sam i provalio da su se felne pregrejale) a posle kuci detaljno. Cini mi se da u zadnje vreme vise cistim bajs nego sto ga vozim


  • 0

#473 ske

ske
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 250 posts

Postavljeno 01 August 2021 - 09:33 PM

Ma obrisao sam vlaznim maramicama cim sam izasao na asfalt ( tako sam i provalio da su se felne pregrejale) a posle kuci detaljno. Cini mi se da u zadnje vreme vise cistim bajs nego sto ga vozim


  • 0

#474 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 02 August 2021 - 06:00 AM

Naravno da će biti vruća ( ili vrela ili... ili...). Stvar je baš u tome što pri korišćenju diska, greje se samo kočnica (jako malo se toplote prenosi na nablu) dok se kod rim kočnica greje i troši zid felne koji drži gumu na mestu (kod tabulara je stvar drugačija). Naravno taj sistem je proban više decenija i usavršavan, tako da felga neće tako lako pući na zidu ali da ima svojih nedostataka i to dosta.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#475 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 02 August 2021 - 06:11 AM

Ništa felni neće da se desi. Čim prestane kočenje brzo će se ohladiti.
Ne postoji kočioni sistem koji se neće zagrevati.
Isto je i kod automobila.. disk se brže hladi, pakne u dobošu hlade se sporije. Doboš kočnica ima veću kočionu površinu.. disk manju.
Sve je to namenjeno kočenju i prilagodjeno opterećenju.
Daleko veći problem predstavljaju nekvalitetni delovi koji rezultiraju slabijim kočenjem ili otkazivanjem nekog delu u kočionom sistemu.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#476 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 22 August 2021 - 01:00 PM

Danas drugar i ja na jutarnjem "treningu", pentramo se i spuštamo po lokalnim brdima. I baš pri kraju poslednjeg uspona, kad već bejasmo na izmaku snaga, obiđe nas neki biciklista. Vidim onako otprilike nije jeftin bicikl, naravno diskovi, a i on neki onako suv, tanak, pravi trkački konj, a ne ko mi biciklisti u pokušaju. :)

 

U svakom slučaju do vrha uspona je ostalo možda stotinak metara tako da nam nije previše odmakao kad ono počeo spust. Posle jedno dvestotinak metara prva krviina, i prikoči on malo pre nje a neki cvileći, ušeparajući zvuk iz tih njegovih diskova je zazvečao brdom toliko jako da su ga čini mi se čuli i oni što su se u podnožju brda pentrali u kontra smeru. vidim ni njemu nije jasno i sve nešto gleda dole, zagleda oko točkova i pedala i ode dalje. A drugar i ja sa običnim kaliper kočnicama, tri puta se penjali na to brdo i spuštali po delimično vlažnom asfaltu, kočnice nečujne ni glasa da puste.

 

I tako... Ova situacija je kao bikini. Sve otkriva a ništa ne pokazuje. :)


  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#477 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14614 posts

Postavljeno 22 August 2021 - 01:12 PM

Sta nam je ova situacija pokazala?


  • 1

#478 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 22 August 2021 - 01:39 PM

Danas drugar i ja na jutarnjem "treningu", pentramo se i spuštamo po lokalnim brdima. I baš pri kraju poslednjeg uspona, kad već bejasmo na izmaku snaga, obiđe nas neki biciklista. Vidim onako otprilike nije jeftin bicikl, naravno diskovi, a i on neki onako suv, tanak, pravi trkački konj, a ne ko mi biciklisti u pokušaju. :)

U svakom slučaju do vrha uspona je ostalo možda stotinak metara tako da nam nije previše odmakao kad ono počeo spust. Posle jedno dvestotinak metara prva krviina, i prikoči on malo pre nje a neki cvileći, ušeparajući zvuk iz tih njegovih diskova je zazvečao brdom toliko jako da su ga čini mi se čuli i oni što su se u podnožju brda pentrali u kontra smeru. vidim ni njemu nije jasno i sve nešto gleda dole, zagleda oko točkova i pedala i ode dalje. A drugar i ja sa običnim kaliper kočnicama, tri puta se penjali na to brdo i spuštali po delimično vlažnom asfaltu, kočnice nečujne ni glasa da puste.

I tako... Ova situacija je kao bikini. Sve otkriva a ništa ne pokazuje. :)

Da diakovi škripe kada su mokri. Suvi su posle 10m kočenja i to je to. Ako se navlaže opet će škripeti. Isto tako se mogu čuti diskovi odmah posle prolaska kroz blato ili vodu ali i to kratko traje. Da je hteo/znao mogao je da ih osuši/koči da se ništa ne čuje.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#479 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14614 posts

Postavljeno 22 September 2021 - 01:58 PM

Gotovo je, sad morate da kupite nove bicikle sa disk kocnicama (link). Ja mislim da je ovim dokazano da su disk kocnice najbolje ikada, nema nista bolje i nikada nece biti nista bolje.


  • 0

#480 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 September 2021 - 02:57 PM

Aha evo potrčali smo


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika