Jump to content


Fotografije

Drum i disk


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
747 odgovora na ovu temu

#481 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14653 posts

Postavljeno 22 September 2021 - 03:14 PM

Ovi iz EU ce da pocnu da ih oduzimaju na granici, nisu bezbedni za voznju.


  • 0

#482 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 September 2021 - 05:36 PM

A šta ćeš mora neko i da živi život na ivici, jako nebezbedne te kočnice, ništa ne koče.

Ostali ko voli te komplikovane rogobatne ružne teške škripave i skupe kočnice neka uživa.

A mi mnogi ćemo se ipak zadržati na kaliperima do daljnjeg, thank you very much. Jer volimo lagane, jednostavne, elegantne, lepe, jeftine a pouzdane i snažne kočnice.


  • 0

#483 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4414 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 September 2021 - 09:16 PM

Danas završio turu od Skoplja do Kajmakčalana.
Kolega je na biciklu sa bisagama u kojima je bilo preko 20kg + njegovih 108kg spalio diskove i pločice na 22 km dugom spustu sa planine Nidže, sa 2000mnv na 500mnv. Diskovi dobili crno-crvenu boju.
Skoro je neko tvrdio dasu diskovi superiorni čak i sa tolikim teretom.. toliko o tome. Dok ja sa istim takvim natovarenim bicom i paralelogram V brake vozim već 5 godina. I sve radi besprekorno.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#484 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4579 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 22 September 2021 - 09:27 PM

Danas završio turu od Skoplja do Kajmakčalana.
Kolega je na biciklu sa bisagama u kojima je bilo preko 20kg + njegovih 108kg spalio diskove i pločice na 22 km dugom spustu sa planine Nidže, sa 2000mnv na 500mnv. Diskovi dobili crno-crvenu boju.
Skoro je neko tvrdio dasu diskovi superiorni čak i sa tolikim teretom.. toliko o tome. Dok ja sa istim takvim natovarenim bicom i paralelogram V brake vozim već 5 godina. I sve radi besprekorno.

A treba i znati kako se koči...
Malo tehnike i znanja kako sistem funkcioniše...
Predpostavljam da bi spalio i vbrake ako ne zna da koči.


Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 1

#485 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14653 posts

Postavljeno 22 September 2021 - 11:03 PM

Kolega je na biciklu sa bisagama u kojima je bilo preko 20kg + njegovih 108kg spalio diskove i pločice na 22 km dugom spustu sa planine Nidže, sa 2000mnv na 500mnv. Diskovi dobili crno-crvenu boju.

 

Bilo bi lepo kada bismo saznali precnike i model rotora i kocnica kao i koje su plocice u pitanju. U suprotnom neko bi mogao da pomisli da su i ovo odlicni kaliperi (link).


  • 1

#486 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4414 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 September 2021 - 01:29 AM

Bilo bi lepo kada bismo saznali precnike i model rotora i kocnica kao i koje su plocice u pitanju. U suprotnom neko bi mogao da pomisli da su i ovo odlicni kaliperi (link).


180mm/160mm, xt čeljusti.. pločice ne znam koje su. Ukupna težina.. vozač,bic i teret oko 150kg.
Ukupna moja težina oko 130kg.. xt paralelogram, jagvire V brake ulošci.. zaustavljaju bez ikakvih poteškoća.
Ne tvrdim da je disk sistem loš. Na biciklu koji sam skoro uzeo su Ultegra disk kočnice i koče odlično.
Samo tvrdim da disk nije dobro rešenje za ono što ja povremeno vozim. Za kaliper ne znam.. imao sam to nekad davno i nisam nešto bio oduševljen.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#487 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14653 posts

Postavljeno 23 September 2021 - 01:49 AM

Da nije mozda zatvorio disk kocnice ovako sa prednjim torbama i onemogucio hladjenje?

 

disk kocnice i torbe 20150411_07.jpg


  • 0

#488 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 09 October 2021 - 10:17 AM

Moram da postavim ovaj klip, ovaj majstor toliko efikasno stavlja bicikliste u pogon nakon karambola da je milina gledati

 


  • 2

#489 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 09 October 2021 - 10:44 AM

I jos jedan na temu drum i disk:
 


  • 1

#490 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4579 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 09 October 2021 - 12:08 PM

I jos jedan na temu drum i disk:

Paaa, da li koči ili skida blato sa točka?

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 1

#491 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 09 October 2021 - 12:38 PM

U komentarima kazu da skida blato a neki da su mu otkazale kocnice pa je posle morao i da zameni bicikl


  • 0

#492 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 12 October 2021 - 03:30 PM

Jedno pitanje za kolege koje koriste diskove... Kada pada kiša i kočite dakle po mokrom, da li to što je vlažna podloga, vlažan disk i pakne bar malo u nekim procentima utiče na performanse kočenja ili je to toliko malo da je nemerljivo i ne može da se oseti?
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#493 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 463 posts

Postavljeno 12 October 2021 - 03:39 PM

Rekao bih da ćeš pre imati problema sa proklizavanjem gume nego sa slabijim odzivom disk kočnica. Pre neko veče je solidno padala kiša i duvao vetar, vozio sam par krugova oko Ade čisto da ne preterujem i u onoj krivini na kraju jezera pošto naravno nisam valjano prilagodio brzinu sam kasno krenuo da kočim i zadnji točak je krenuo da proklizava kao blesav, malo je falilo da završim na betonu. S kočnicama nikakvih problema. Doduše jedini "spust" je bio na mostu na Adi, možda bi bilo više problema na nekom većem spustu, to mi se dešavalo na MTB-u da kočnice u takvim uslovima lakše otkazu poslušnost.
  • 0

#494 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2434 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 12 October 2021 - 03:43 PM

Slazem se sa ovim ^

 

Ja sam i ranije pisao da je najveci problem kod diskova mala gazna povrsina drumskog tocka a velika kociona sila diskova tako da mora da bude perfektna modulacija inace tocak moze lako da prokliza i nista manje bitno da cepa gumu.

 

Nije mi poznato da je neko pravio analizu trosenja guma na drumskim disk kocnicama, siguran sam da je dosta veca nego kod kalipera a gume nisu jeftine.


  • 0

#495 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 12 October 2021 - 03:47 PM

Jedno pitanje za kolege koje koriste diskove... Kada pada kiša i kočite dakle po mokrom, da li to što je vlažna podloga, vlažan disk i pakne bar malo u nekim procentima utiče na performanse kočenja ili je to toliko malo da je nemerljivo i ne može da se oseti?

 

Prvo kocenje na spustu po kisi se oseti da malo losije koci dok se ne osusi disk posle nekog okretaja. Tada se ono cuje da jako skripe kocnice. Ako su spojene krivine jedna za drugom, a kratke, tada je disk uvek suv i nema problema. 


  • 0

#496 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4414 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 October 2021 - 04:48 PM

Slazem se sa ovim ^
 
Ja sam i ranije pisao da je najveci problem kod diskova mala gazna povrsina drumskog tocka a velika kociona sila diskova tako da mora da bude perfektna modulacija inace tocak moze lako da prokliza i nista manje bitno da cepa gumu.
 
Nije mi poznato da je neko pravio analizu trosenja guma na drumskim disk kocnicama, siguran sam da je dosta veca nego kod kalipera a gume nisu jeftine.


Ja se još uhodavam sa novim biciklom, drop korman je u pitanju. Kočenje sa rukama odozgo (ne znam kako zovete taj položaj) je odlično. Medjutim, kočenje odozdo čak i sa jednim prstom je ekstremno jako, do te mere da može lako da me zbaci sa bicikla ako se opustim. Zadnji točak se jako lako blokira pa prsti na kočenju trebaju biti dosta osetljivi. I MTB mi koči dobro ali ne u ovoj meri kao na drumskom.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#497 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 12 October 2021 - 05:37 PM

Kakve veze potrosnja guma moze imati sa tipom kocnice? To iskljucivo zavisi od stila kocenja, oba tipa kocnice mogu kociti dovoljno jako da blokiraju tocak. Modulacija je bitna kod oba tipa, a ima je dovoljno kod hidraulike.
  • 0

#498 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4414 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 October 2021 - 06:40 PM

Kakve veze potrosnja guma moze imati sa tipom kocnice? To iskljucivo zavisi od stila kocenja, oba tipa kocnice mogu kociti dovoljno jako da blokiraju tocak. Modulacija je bitna kod oba tipa, a ima je dovoljno kod hidraulike.



Pa ima.. jače kočnice vrlo lako blokiraju tanke drumske gume. A to može dovesti do pada ili češćim ponavljanjem do habanja i cepanja spoljašnje gume. Sa mtb to već nešto teže ide zbog šire i mekše gume.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#499 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 12 October 2021 - 06:45 PM

Znaci nema veze sa tipom kocnice vec modulacijom. Ona koja ima losu modulaciju je losa kocnica za tu namenu, nema veze potrosnja guma sa time da li je kaliper ili disk. Po toj logici moje LX paralelogram vise trose gumu od neki matorih cantilever.
  • 0

#500 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 12 October 2021 - 07:38 PM

Znači suma sumarum, hidrualični diskovi na drumskom biciklu isporučuju takav ugriz koji jako lako pre svega blokira točak, a ako je zadnji u pitanju onda bicikl nastavlja da klizi. Ništa, sledeće na popisu inovacija je dakle ABS da se spreči proklizavanje točka pa korak po korak, dodaće se i air bagovi. :)

Sad ozbiljno pitanje. Ako je hidraulika na drumskom overkil, jel onda možda srećnije rešenje mehanički disk?
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford





3 članova čita ovu temu

0 članova, 3 gosta, 0 anonimnih korisnika