Jump to content


Fotografije

Sve o nablama


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
231 odgovora na ovu temu

#1 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 17 October 2007 - 03:09 PM

Evo dela koji je pomalo zapostavljen u razmatranju i diskusijama. Šta treba znati o njima, šta izbegavati, na šta obratiti pažnju. Šta će da traje, a šta neće? Naši meštri mogu da se raspišu na temu :)
  • 0

#2 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 October 2007 - 07:45 PM

Sredinom 90th godina prva bolja nabla koja je dosla u moje ruke je stari Shimano Exage. O njemu i ostalim modelima tih godina sve najbolje. Po meni ove serije glava su najkvalitetnije sto je Shimano proizvodio. Prelazak sa sedmofaza na osmofaz, a kasnije devetofaz, trziste namece kupovinu novih modela glava.

Pocetkom 2001 godine konacno prelazim na devetofaz sa Deore nablom. Mojoj sreci nikad kraja. Tu je i nezaobilazni Marfi koji ceka da mi sve upropasti. Posle par meseci voznje, zadnja nabla je otkazala poslusnost. Reperi unutar samog freewheela jednostavno su se utisnuli u sopstveno leziste i glava jednostavno njie bila za dalju upotrebu. Resenje promena kompletnog freewheela.
Tada nastupa prelazak na XT nablu. Sa njom sam presao dobrih 20000km, uz svega dva otvaranja, ciscenja i podmazivanja od kojih je jedno otvaranje zaista bilo suvisno.
Sledeca nabla ko za baksuza bila je opet Deore FH-M555, (onaj model gde se zice kace za telo nable). Naravno ista prica kao sa predhodnom, posle par meseci voznje reperi se utisnuli u telo freewheela. Od tada zbogom Deore.

Nije mi djavo dao mira i kupim nove XTR nable. Racunam ima titanijumsku osovinu i freewheel, za razliku od ostalih, pa nek sad otkaze ako sme. :) Marfiju se nije svidelo sto Hari vozi nove nable i resi opet da me poseti. Posle SAMO 3000km. Konus u zadnoj nabli se jednostavno raspao. Po standardnom obicaju konusa i kuglica nema nigde u prodaji. Srecom dobijem od kolege jedan konus za DZ, a za kuglice se snadjem.
To je moje prvo razocaranje u XTR.
Ubrzo nabla pocinje opet da krcka. U prvi mah pomislim da kojim slucajem nisam stavio neku staru kuglicu, ali otvaranjem nable ustanovim da su naprsle kuglice na drugoj strani. Sav besan raspletem tocak i umesto XTR stavim ponovo XT nablu. Pred kraj te sezone cujem neko krckanje iz prednje XTR nable. Orvorim nablu kad gle cuda! Konusi izgledaju kao da nikada nisu vozeni, a kuglice sve ostecene.
Odjednom proradi secanje da imam XTR zadnju nablu koja ceka popravku. Iscimam nekog da iz Madjarske donese original konuse, platim masno :(, montiram i nek cuje Marfi 13000km vrte bez greske sa sve diskovima i vozacem od 100kg.

Dolazimo do zakljucka da roba koja stize na nase trziste, nije prosla sve kontrole i kao skart dolazi ovde umesto u zemlje EU. Ista je situacija i sa drugim delovima, samo sad pricamo o nablama.

Neznam koliko ce ovaj tekst uticati na nekog, ali moj savet kupujte polovne nable ili nove iz inostranstva, cak i kompletne polovne tockove nego da prodjete kao ja.

Kod kupovine polovne nable ili tocka prvo sto uradimo je da zavrtimo taj tocak. Prilikom okretanja osovina nesme da se okrece u ruci, a jos manje da grebe. Zatim skinemo iglu i onu gumicu na levoj strani (kod novijih Shimano nabli) i lagano okrecemo osovinu. Kod vrhunskih glava nesme se osetiti ni najmanje zapinjanje, nego konstantno lagano okretanje. Ako kojim slucajem osovina malo pravi otpor, to neznaci da je nabla neispravna i za popravku, nego barem za jedno ciscenje i podmazivanje.
Usput treba obratiti paznju i na boju masti prilikom skidanja gumice na samom konusu.
Shimano mast (fabricka) je providno zelenkaste boje, i mala je verovatnoca da ce bilo koji serviser staviti tu mast (zbog cene 600 din. 50g.) posle popravke nable.

Drugi pokazatelj da li je nabla mozda otvarana je izgled samog konusa na mestu gde ulazi kljuc. Ako je konus odran na tom mestu, ima vidljive tragove od loseg alata, ukazije da nablu nije otvarao adekvatnim alatom nego izjandjalim i prirucnim.
  • 0

#3 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 October 2007 - 08:40 PM

Xari je hronoloski opisao sve svoje muke, kao i na sta treba obratiti paznju.
Generalno, postoje 2 tipa nabli - sa konusima i industrijskim lagerima. Prve se servisiraju, podmazuju, menjaju konusi, kuglice...
Drugi tip je "neservisirajuci" - t.j menjaju se celi lageri. Ukoliko ovo zahteva i spec. alat za izbacivanje i upresovanje istih - ovo bi trebalo da radi servis.
Ono sto treba napomenuti je da moderne MTB varijante nabli imaju i pojacanu zastitu od upada vlage ( vode, blata, mulja ) u njih, ali kada se vozi po takvim uslovima - snegu pogotovu i blatu, treba ih lepo ocistiti i podmazati - makar spolja ako ne iznutra.
Druga stvar kod nable gde takodje moze da dodje do problema je tzv. freehub - ili ti deo koji sluzi da se na njega montira kaseta, a koji je i glavni pokretac transmisije uz lanac i pogon. Mehanizam freehub-a se u zavisnosti od proizvodjaca razlikuje u unutrasnjoj konstrukciji, ali generalno nije ni on bauk za rastavljanje i ciscenje i podmazivanje. Treba samo biti obazriv i pamtiti gde sta ide, da bi se sve vratilo na svoje mesto.
Pri sastavljanju nabli, treba narocito biti obazriv kod dotezanja osovine, jer nedovoljno dotegnuta ce imati luft, a previse stegnuta otpor pri okretanju. U oba slucaja konusi mogu stradati i moze doci do trajnog ostecenja dela.
Na trzistu ima nabli od 10-15 eur pa do 500-600 eur, pa ko voli - nek izvoli!

Attached Thumbnails

  • Graphic14.jpg

  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#4 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 17 October 2007 - 10:13 PM

Ja sam do sada imao posla samo sa Quando nablama (to bi bile one od 10-15E...), na 'starom' polaru su došle nove, a na ovom sadašnjem su došle skoro nove - s tom bitnom razlikom što su ove sadašnje za disk i znatno su masivnije.

S prednjom nablom u oba slučaja praktično nikad nisam imao problema. Zadnja... na polaru se prvo slomila osovina (a ja 'ladno vozio sa takvom osovinom 2 dana pre nego što mi se javilo šta to krcka - držala igla nablu u komadu) taman negde za novu godinu, pa sa mcrk'o dok sam našao nekog da radi i da ima osovinu odgovarajuće dužine (zanimljiva pojava! svi su imali neke 'osrednje' koje ne pašu na mtb), a nešto kasnije se samleo venčić i sa sobom poneo i konus. To sam sredio preko garancije.
Onda se na potpuno neobjašnjiv način na šrafu prednje nable (jedini problem ikada) pomakao onaj okrugli limčić koji zatvara kuglice. Odneo sam i to na garanciju i video kako se za 5 sekundi taj pleh vraća na mesto pomoću čekića i okastog ključa odgovarajućeg prečnika :D

Polar je prešao oko 6 hiljada za ~2 godine.

Kad god sam se svojeručno petljao s nablama, izgubio sam gomilu vremena i rešio da će to da bude jedna od stvari za koje mi nije žao da dam pare u servisu.

Na (n)ovom biciklu je letos stradao konus. To sam sredio u Teranu, i odonda nisam ništa čačkao. Samo sam gvirnuo jednom ispod gumice, da vidim ima li dovoljno masti.
  • 0

#5 BojanNS

BojanNS
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 18 October 2007 - 10:04 AM

Mene zanimaju iskustva sa nablama sa industrijskim lezajevima
posto nameravam da nabavim prednju DA BOMB nablu.
Koliko se lako dolazi do lezajeva kod nas i gde i koliko se cesto menjaju...

PoZz
  • 0

#6 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 18 October 2007 - 10:35 AM

Odlicna tema o nablama. Pa bi hteo da se nadovezem uz jedno malo pitanjce. Naime momentalno koristim FORMULA LW 93 i LW 37 prednju i zadnju nablu. Obe su sa industriskim lagerima. Vozim ih oko 2000 km i do sad da se pohvalim nemam problema sa njima. Ako neko slucajno ima neka iskustva sa ovim nablama neka pise. Bilo pozitivna ili negativna. Pozdrav svima
  • 0

#7 kobajag1

kobajag1
  • Members
  • Pip
  • 26 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 June 2008 - 02:55 PM

hteo bih da zamenim konuse i kuglice u prednjoj i zadnjoj nabli ( lx godise 2000. +/- 1 godina :), nabla je plave boje) pa me interesuje da li neko zna koje konuse da pazirm i koje kuglica,negde sam procitao 3/16'' ali mi te deluju manje nego ove trenutne... pa ako moze par mudrih reci pre nego sto krenem po radnjama :)
  • 0

#8 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 June 2008 - 05:12 PM

Uputstvo od prednje i zadnje glave.

Dodaj prilog  HB-M 570 prednja.pdf   173.23KB   1267 downloads

Dodaj prilog  FH-M 570 zadnja.pdf   327.86KB   982 downloads
  • 0

#9 kobajag1

kobajag1
  • Members
  • Pip
  • 26 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 June 2008 - 05:32 PM

hvala hari ... evo gledam sad i smejem se sam sebi i jednostavno ne znam kako mi nije palo na pamet da procitam sta pise na nabli :oops: ...
  • 0

#10 BojanNS

BojanNS
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 01 July 2008 - 12:52 AM

Mene isto zanima ako neko ima iskustva sa nablama sa ind. lezajevima.
Koliko cesto se menjaju lezajevi?
Da li se lako mogu naci kod nas, mislim na lezajeve?
Koliko je tesko menjanje i koliko kostaju (lezajevi)?

Inace moje iskustvo sa ovim "obicnim" nablama je za sada jako dobro.
Pre sam imao Bike Positive zadnju nablu koja je trajala 4 god. ali sam je redovno cistio i podmazivao i jos uvek valja,trenutno imam deore zadnju i isto me dobro sluzi, prednje su alivio i na moje iznenadjenje dosta dobre nable. Koliko sam shvatio jako mnogo zavisi od toga kako odrzavate nable, ako redovno cistite znaju da traju jako dugo, naravno dosta zavisi i od toga koju disciplinu vozite.

poz
  • 0

#11 kobajag1

kobajag1
  • Members
  • Pip
  • 26 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 July 2008 - 12:13 PM

nakon sto sam sve lepo nasao za svoju prednju nablu drugaru se pojeo navoj na osovini prednje nable ,u pitanju je shimanova M495 nabla.U planetu mi rekose da nemaju ni osovinu, a ni konuse.Trenutna nam je ideja da skratimo zadnju osovinu i da drugar tako sa luftom tera tocak dok se ne skrpi za nove nable ali bilo kakav savet ce mi dobro doci.Mozda neko zna kompatibilnost sa rugim konusima ili eventualno nekom tanjom osovinom i odgovarajucim konusima.
  • 0

#12 Biodiesel

Biodiesel
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 771 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 July 2008 - 02:58 PM

Pa nemoj odmah da odustaješ......... :wink:

viewtopic.php?f=5&t=52

Pogledaj koliko mesta za kupovinu i opravku istih, a ti se demoralisao... :)
  • 0
Bože mili, čuda velikoga!
Kad se ćaše po zemlji Srbiji,
po Srbiji zemlji da prevrne
i da druga postane sudija,...

o__
_.>/ _
(_) \(_)

#13 gaja

gaja
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 905 posts

Postavljeno 03 July 2008 - 03:13 PM

Koliko znam prečnik prednje osovine je 8mm a zadnje 10mm. Nisam siguran da će to da pasuje.
  • 0

#14 Aki

Aki
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 343 posts
  • LocationNovi Beograd/Dorćol

Postavljeno 03 July 2008 - 08:25 PM

Kada verglam zadnji tocak u nazad, cuje se jako pucketanje....da li mi je 'otisao' freewheel ili mu je potrebno samo ciscenje :?:
I koliko je 'bolno' otvaranje nabli i gde bih to mogao da odradim?
Imam specialized nable.
  • 0
Doći ću ti u snovima
da ti ukradem poljupce
neka vrijeme samo leti
jos uvijek volim te...


http://www.juraifilm.com/

#15 biciklista

biciklista
  • Members
  • PipPip
  • 63 posts
  • LocationBeograd/Zvezdara

Postavljeno 10 November 2008 - 08:45 AM

Koje nable su bolje SHIMANO 475 ili deore?
  • 0

#16 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 10 November 2008 - 09:12 AM

Koje nable su bolje SHIMANO 475 ili deore?

zar to nije isto?
  • 0

#17 biciklista

biciklista
  • Members
  • PipPip
  • 63 posts
  • LocationBeograd/Zvezdara

Postavljeno 10 November 2008 - 09:25 AM

Koje nable su bolje SHIMANO 475 ili deore?

zar to nije isto?


Znam da 535 pripada deore seriji. Logicno je onda da je 475 serija nabli losija mada sam na vise mesta video da su deore i 475 u klasi pa zato pitam.
  • 0

#18 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 10 November 2008 - 11:31 AM

Znam da 535 pripada deore seriji. Logicno je onda da je 475 serija nabli losija mada sam na vise mesta video da su deore i 475 u klasi pa zato pitam.

koliko sam ja pratio 475 je novi 535 :?:
  • 0

#19 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 November 2008 - 11:54 AM

475 je Alivio i to za disk sa 6 rupa, 535 je Deore sa center lock sistemom, 525 je Deore sa 6 rupa...

Postavljena slika

Postavljena slika

Postavljena slika

ako se pogleda specifikacija 525 i 475:

525:
Disc Rotor Mount 6-bolt
Axle Type Quick Release
Axle Length 108mm
Axle Diameter 9mm
Axle Material steel
Stainless Steel Ball Bearings
Cone Races super polished
Cup Races barrel polished
Contact Sealing single
Spoke Holes 32/36 holes
Spoke Hole Circle 61mm
Hub Shell aluminum/anodized
Center to Flange (Right) 35.2mm
Center to Flange (Left) 24.2mm
Average Weight 245g (59g QR)

475
Model Number HB-M475
Series Non-Series
Disc Rotor Mount 6-Bolt
Axle Type Quick Release
Axle Length 108mm
Axle Diameter 10mm
Axle Material steel
Stainless Steel Ball Bearings
Cone Races
Cup Races
Contact Sealing
Spoke Holes 32/36 holes
Spoke Hole Circle 61mm
Hub Shell aluminum/anodized
Center to Flange (Right) 35.2mm
Center to Flange (Left) 24.2mm

dođe mu na isto...
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#20 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 10 November 2008 - 03:13 PM

e pobrkah sa 525... svejedno, sve je to tuč teško
  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika