Sve o amortizerima
#82
Postavljeno 04 April 2010 - 10:39 PM
Ja na mom bajsu imam Rock Shox Pilot XC (koliko mogu da uocim ne pise nista vise sto bi moglo da bude bitno)
Vila je relativno nova (vozena mozda nekih 300 kilometara).
Ono sto me zanima je:
Koliko kosta ova nova vila ?
Koliko okvirno polovna (ovo mi treba informativno cisto) ?
Kako odrzavatiovu vilu ?
Kako je podesavam (ako "dugme" na vrhu sa leve strane odvrnem do kraja dobijem ispod neki ventil za vazduh valjda ?)
Za sta konkretno sluzi dugme na samom dnu sa desne strane (pise na nalepnici iznad - rebound (samo mi to nije jasno u kontekstu amortizera))
Nadam se da mi pitanja nisu previse banalna
#83
Postavljeno 05 April 2010 - 11:06 AM
Koliko kosta ova nova vila ?
90eur dok je jos ima. Pilot se vise ne proizvodi.
Koliko okvirno polovna (ovo mi treba informativno cisto) ?
Zavisi koliko je koriscena, u kakvom je stanju.
Kako odrzavati ovu vilu ?
Osnovno - Posle svake voznje prebrisati stapove suvom krpom. Povremeno prsnuti malo teflonskog spreja na stapove, visak obrisati odozdo na gore. Preporucljiv servis na godisnjem nivou, ili ako se primeti da vila ne radi kako treba, ne radi lock, rebound, pusta vazduh i sl.
Kako je podesavam (ako "dugme" na vrhu sa leve strane odvrnem do kraja dobijem ispod neki ventil za vazduh valjda ?)
Ventil za vazdusnu komoru. Treba naci tabelu za tu vilu (ako nema na njoj samoj) i napumpati je za odgovarajucu tezinu vozaca. Ne koristiti kompresor i sl. pomagala, vec pumpu za amortizere.
Za sta konkretno sluzi dugme na samom dnu sa desne strane (pise na nalepnici iznad - rebound (samo mi to nije jasno u kontekstu amortizera))
Podesavanje rebound-a, tj. brzine vracanja vile u prvobitni polozaj. Kad je odvrnut do kraja (-), prilikom sabijanja, vila se vraca u prvonitni polozaj skoro u momentu. Sto vise ides u +, vila ce se sporije vracati.
#84
Postavljeno 04 March 2011 - 08:58 AM
Imam Specialized Stumpjumper elite model iz 2009god XL velicina. Trazim novu viljusku opcije su Fox talas 100 - 140 model iz 2007god ili MANITOU MINUTE 100 - 130 http://www.cikloberz...ow.php?id=32720 . Unaprijed hvala na sugestijama.
#85
Postavljeno 29 August 2012 - 08:44 PM
Hvala unapred.
#86
Postavljeno 04 January 2013 - 09:02 PM
I dali je ovo neka realna cena?
http://www.cikloberz...ow.php?id=89548
#87
Postavljeno 04 January 2013 - 09:18 PM
To ti je 2009 http://www.togoparts... ... =0&cid=262Koji je ovo model Recon-a odnosno iz koje godine?
I dali je ovo neka realna cena?
http://www.cikloberz...ow.php?id=89548
#88
Postavljeno 04 January 2013 - 09:21 PM
Koji je ovo model Recon-a odnosno iz koje godine?
I dali je ovo neka realna cena?
http://www.cikloberz...ow.php?id=89548
Prodavac bogibasket prevarant -distributer kineskog karbona za srbiju....
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#90
Postavljeno 05 January 2013 - 12:11 AM
Imam Manitou R7 super absolute 80mm, pa me zanima da li neko zna neki link ili ako neko zna kako da podesim amortizer za moju kilazu? Gledao sam na njihovom zvanicnom sajtu uputstva ali nigde nema da pise kako treba da bude nastelovan amortizer za odredjenu kilazu.
Hvala unapred.
kod nasih drugara iz Manitou-a ima jedna mala zackoljica. Njihov MARS sistem, koji sam najcesce sretao i za koji mislim da se nalazi i u tvom amortu, se sastoji od dve "redno" postavljene opruge. Prva je (dvostrukokonusna) celicna opruga koju zovu "ride kit" koja se zatim naslanja na klip vazdusne opruge. Ako imas srece, i karaktristike "ride kit" opruge odgovaraju tvom stilu voznje, a Manitou ih nominuje po tezini vozaca, onda Manitou preporucuje duvanje na 75% tezine vozaca (mere su psi za pritisak i lbs za tezinu). Znaci ako si tezak 80kg iliti 160 lbs duvas na 120psi. U tom slucaju vila bi trebalo da ima "sag" tj. utonuće od 20% ukupnog hoda, u tvom slucaju oko 15mm.
Ispravno podesena vila sa MARS vazdusnim sistemom bi trebalo da radi tako da prvo reaguje vazdusna opruga koja ima eksponencijalnu funkciju, sto znaci da pruza sve veci otpor sto je vise sabijas, te se u jednom trenutku ukljucuje i pomenuta celicna opruga, koja iako ima manje namotaje na krajevima ipak ima linearniju funkciju ali konacnih 15mm hoda preuzima ponovo vazdusna opruga (uzsada vec potpuno sabijenu celicnu oprugu). Time MARS sistem (bar u teoriji)obezbedjuje brzu reakciju, linerni rad u najvecem i najcesce koriscenom delu hoda i skoro nemoguce potpuno sabijanje (bottom out) opruge i spaja najbolje od ove dve vrste opruga.
U slucaju da "ride kit" celicna opruga ne odgovara tvom stilu voznje, tj tvojoj tezini, ona se moze posebno kupiti i zamenuti. Ako pak ostane neodgovarajuca samo se menja "polozaj" i "duzina" linearnog dela hoda amortizera, osim u ekstremnom slucaju da imas X-SOFT "ride kit" a posedujes kilazu za X-FIRM pa ti opruga upada u "sag", ali mislim da ni to nije tragicno, kao sto bi bilo obrnuto gde bi 5 puta jaca (od potrebne) celicna opruga "pojela" bar 30mm hoda i reagovala kao stap a ne kao opruga!
Preporucujem ti da samo krenes sa Manitou-ovom preporukom od 75% tezine ali da svake sedmice menjas pritisak po 10% gore i 10% i da obaveznom belezis kada si i kakve izmene izvrsio, i na kraju ces doci do optimalnog set up-a za svoj ukus i potrebe.
#95
Postavljeno 01 March 2013 - 08:38 AM
O vilama gotovo nista ne znam pa mi je potrebna pomoc.
Vozim rekreativno. Cesto vozim van asfalta ( Fruska Gora ) ali ne divljam. Na spustevima znam da idem malo brze ali ni blizu kao sto se vozi na trkama.
Voleo bih da imam lockout.
Budzet mi je do nekih 100 EUR.
Ono o cemu sam razmisljao su:
1. SUNTOUR SF13-XCM MLO D+V 26 ili
2. ROCK SHOX XC 28TK - http://www.totalbike... ... 28tk-black
O ovoj Rock Shox ne mogu gotovo nista da nadjem, cak ni na njihovom zvanicnom sajtu. Ne znam cak ni da li je za 26".
Da li je vrat vila standardizovan ili postoje razliciti precnici pa i o tome moram da vodim racuna?
#96
Postavljeno 21 May 2013 - 05:41 PM
#97
Postavljeno 21 May 2013 - 07:13 PM
...Cuo sam se i sa Borisom koji mi je otprilike reko slicnu stvar. Dakle nisam shvatio sustinu niti sam uspeo da razumem sve, pa ako neko moze da pomogne bilo bi super. Da li generalno to jeste tacno? Da li uopste ovako nesto treba da ima veze sa lockom? Da li je sve babska prica? Bio bih vam jako zahvalan na savetima.
Boris (ako je Popovic) kao distributer ne bi trebalo da se bavi bapskim pricama.
Ja ne bih imao razloga da mu ne verujem.
Mogu da povucem koliko-toliko "paralelu" sa Manitou vilama sa TPC sistemom
(koji ima komoru sa vazduhom i uljem)
gde kada se amort drzi naglavacke jedno vreme i vrati u normalu
LockOut jedno krace vreme ne radi kako treba vec tak nakon sto se ulje vrati ispod klipova.
Znam da nije isti sistem i varujem da postoje znatne tehnicke razlike
ali se ulje i vazduh uvek ponasaju na isti nacin jedno prema drugom
Stoga je moj zakljucak da je objasnjenje koje si dobio najverovatnije pravo
Znas li kad je amort zadnji put zauljivan,
mozda je vreme za servis,
obnavljanje kvaliteta ili mozda kolicine ulja?
#98
Postavljeno 21 May 2013 - 11:13 PM
#99
Postavljeno 22 May 2013 - 07:58 AM
...Sto se tice Manitou, vozio sam samo Scareba od njihovih modela (i nesto malo one prve R7), medjutim nisam primetio neke slicnosti u vezi ovog mog "problema". Mozda si mislio na noviji R7, ili drugi model. On je uvek bez obzira na sta fiksirao vilu kao da je zavarena.
Nije noviji sistem, TPC je bio aktuelan kad i Skareb.
Jedina "slicnost" ako se tako moze reci je to sto ulje treba da dodje na svoje mesto, zato sam napisao rec "paralela" pod navodnicima
Kod TPC ulje treba da "slegne" a izgleda mi da kod FOXa treba da se "podigne"
a to opet izgleda postizes upotrebom vile Sto vise vozis ona bolje radi
#100
Postavljeno 22 May 2013 - 07:59 AM
...Sto se tice Manitou, vozio sam samo Scareba od njihovih modela (i nesto malo one prve R7), medjutim nisam primetio neke slicnosti u vezi ovog mog "problema". Mozda si mislio na noviji R7, ili drugi model. On je uvek bez obzira na sta fiksirao vilu kao da je zavarena.
Nije noviji sistem, TPC je bio aktuelan kad i Skareb.
Jedina "slicnost" ako se tako moze reci je to sto ulje treba da dodje na svoje mesto, zato sam napisao rec "paralela" pod navodnicima
Kod TPC ulje treba da "slegne" a izgleda mi da kod FOXa treba da se "podigne"
a to opet izgleda postizes upotrebom vile Sto vise vozis ona bolje radi
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika