Jump to content


Fotografije

Sve o amortizerima


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
424 odgovora na ovu temu

#81 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 09 March 2010 - 11:18 PM

Ali zato smo tu da dajemo savete kad god budu nekome trebali n:anim_32 n:anim_32 n:anim_32
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#82 acony

acony
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 654 posts
  • LocationEurope

Postavljeno 04 April 2010 - 10:39 PM

Pozdrav,

Ja na mom bajsu imam Rock Shox Pilot XC (koliko mogu da uocim ne pise nista vise sto bi moglo da bude bitno)
Vila je relativno nova (vozena mozda nekih 300 kilometara).

Ono sto me zanima je:
Koliko kosta ova nova vila ?
Koliko okvirno polovna (ovo mi treba informativno cisto) ?
Kako odrzavatiovu vilu ?
Kako je podesavam (ako "dugme" na vrhu sa leve strane odvrnem do kraja dobijem ispod neki ventil za vazduh valjda ?)
Za sta konkretno sluzi dugme na samom dnu sa desne strane (pise na nalepnici iznad - rebound (samo mi to nije jasno u kontekstu amortizera))

Nadam se da mi pitanja nisu previse banalna :)
  • 0

#83 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 05 April 2010 - 11:06 AM

Koliko kosta ova nova vila ?


90eur dok je jos ima. Pilot se vise ne proizvodi.

Koliko okvirno polovna (ovo mi treba informativno cisto) ?


Zavisi koliko je koriscena, u kakvom je stanju.

Kako odrzavati ovu vilu ?


Osnovno - Posle svake voznje prebrisati stapove suvom krpom. Povremeno prsnuti malo teflonskog spreja na stapove, visak obrisati odozdo na gore. Preporucljiv servis na godisnjem nivou, ili ako se primeti da vila ne radi kako treba, ne radi lock, rebound, pusta vazduh i sl.

Kako je podesavam (ako "dugme" na vrhu sa leve strane odvrnem do kraja dobijem ispod neki ventil za vazduh valjda ?)


Ventil za vazdusnu komoru. Treba naci tabelu za tu vilu (ako nema na njoj samoj) i napumpati je za odgovarajucu tezinu vozaca. Ne koristiti kompresor i sl. pomagala, vec pumpu za amortizere.

Za sta konkretno sluzi dugme na samom dnu sa desne strane (pise na nalepnici iznad - rebound (samo mi to nije jasno u kontekstu amortizera))


Podesavanje rebound-a, tj. brzine vracanja vile u prvobitni polozaj. Kad je odvrnut do kraja (-), prilikom sabijanja, vila se vraca u prvonitni polozaj skoro u momentu. Sto vise ides u +, vila ce se sporije vracati.
  • 0

#84 B0jan

B0jan
  • Members
  • 7 posts

Postavljeno 04 March 2011 - 08:58 AM

Pozdrav
Imam Specialized Stumpjumper elite model iz 2009god XL velicina. Trazim novu viljusku opcije su Fox talas 100 - 140 model iz 2007god ili MANITOU MINUTE 100 - 130 http://www.cikloberz...ow.php?id=32720 . Unaprijed hvala na sugestijama.
  • 0

#85 don_nik

don_nik
  • Members
  • 1 posts

Postavljeno 29 August 2012 - 08:44 PM

Imam Manitou R7 super absolute 80mm, pa me zanima da li neko zna neki link ili ako neko zna kako da podesim amortizer za moju kilazu? Gledao sam na njihovom zvanicnom sajtu uputstva ali nigde nema da pise kako treba da bude nastelovan amortizer za odredjenu kilazu.
Hvala unapred.
  • 0

#86 spaske

spaske
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 835 posts
  • LocationBor, Srbija.

Postavljeno 04 January 2013 - 09:02 PM

Koji je ovo model Recon-a odnosno iz koje godine?
I dali je ovo neka realna cena?

http://www.cikloberz...ow.php?id=89548
  • 0

#87 djole1997

djole1997
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1103 posts
  • LocationBgd-Blokovi

Postavljeno 04 January 2013 - 09:18 PM

Koji je ovo model Recon-a odnosno iz koje godine?
I dali je ovo neka realna cena?

http://www.cikloberz...ow.php?id=89548

To ti je 2009 http://www.togoparts... ... =0&cid=262
  • 0
Our needs are few,our wants are many.

#88 brko83

brko83
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationKV !!!

Postavljeno 04 January 2013 - 09:21 PM

Koji je ovo model Recon-a odnosno iz koje godine?
I dali je ovo neka realna cena?

http://www.cikloberz...ow.php?id=89548



Prodavac bogibasket prevarant -distributer kineskog karbona za srbiju....
  • 0
Kupujem avid arch rival jednu ili obe celjusti!

Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!

#89 spaske

spaske
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 835 posts
  • LocationBor, Srbija.

Postavljeno 04 January 2013 - 09:42 PM

Ok, hvala na informacijama o amortu i prodavcu, zato sam i ptao da se ne zaletim jer ima mnogo raznih prodavaca, znam par sigurnih ali ovo ostalo stvarno ne znam.
Na slikama mi dobro izgleda, poslao mi je još slika.
  • 0

#90 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 05 January 2013 - 12:11 AM

Imam Manitou R7 super absolute 80mm, pa me zanima da li neko zna neki link ili ako neko zna kako da podesim amortizer za moju kilazu? Gledao sam na njihovom zvanicnom sajtu uputstva ali nigde nema da pise kako treba da bude nastelovan amortizer za odredjenu kilazu.
Hvala unapred.


kod nasih drugara iz Manitou-a ima jedna mala zackoljica. Njihov MARS sistem, koji sam najcesce sretao i za koji mislim da se nalazi i u tvom amortu, se sastoji od dve "redno" postavljene opruge. Prva je (dvostrukokonusna) celicna opruga koju zovu "ride kit" koja se zatim naslanja na klip vazdusne opruge. Ako imas srece, i karaktristike "ride kit" opruge odgovaraju tvom stilu voznje, a Manitou ih nominuje po tezini vozaca, onda Manitou preporucuje duvanje na 75% tezine vozaca (mere su psi za pritisak i lbs za tezinu). Znaci ako si tezak 80kg iliti 160 lbs duvas na 120psi. U tom slucaju vila bi trebalo da ima "sag" tj. utonuće od 20% ukupnog hoda, u tvom slucaju oko 15mm.

Ispravno podesena vila sa MARS vazdusnim sistemom bi trebalo da radi tako da prvo reaguje vazdusna opruga koja ima eksponencijalnu funkciju, sto znaci da pruza sve veci otpor sto je vise sabijas, te se u jednom trenutku ukljucuje i pomenuta celicna opruga, koja iako ima manje namotaje na krajevima ipak ima linearniju funkciju ali konacnih 15mm hoda preuzima ponovo vazdusna opruga (uzsada vec potpuno sabijenu celicnu oprugu). Time MARS sistem (bar u teoriji)obezbedjuje brzu reakciju, linerni rad u najvecem i najcesce koriscenom delu hoda i skoro nemoguce potpuno sabijanje (bottom out) opruge i spaja najbolje od ove dve vrste opruga.

U slucaju da "ride kit" celicna opruga ne odgovara tvom stilu voznje, tj tvojoj tezini, ona se moze posebno kupiti i zamenuti. Ako pak ostane neodgovarajuca samo se menja "polozaj" i "duzina" linearnog dela hoda amortizera, osim u ekstremnom slucaju da imas X-SOFT "ride kit" a posedujes kilazu za X-FIRM pa ti opruga upada u "sag", ali mislim da ni to nije tragicno, kao sto bi bilo obrnuto gde bi 5 puta jaca (od potrebne) celicna opruga "pojela" bar 30mm hoda i reagovala kao stap a ne kao opruga!

Preporucujem ti da samo krenes sa Manitou-ovom preporukom od 75% tezine ali da svake sedmice menjas pritisak po 10% gore i 10% i da obaveznom belezis kada si i kakve izmene izvrsio, i na kraju ces doci do optimalnog set up-a za svoj ukus i potrebe.
  • 0

#91 mikist

mikist
  • Members
  • PipPip
  • 37 posts

Postavljeno 03 February 2013 - 12:44 AM

Da li je neko imao prilike da se sretne sa BOS amortima?
  • 0

#92 zuba88

zuba88
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 893 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 February 2013 - 09:27 AM

ako imas kombinaciju da kupis bos amort ne oklevaj , meni je san da kupim jednog bos deville-a sa 160 hoda
  • 0
........

#93 mikist

mikist
  • Members
  • PipPip
  • 37 posts

Postavljeno 03 February 2013 - 01:56 PM

i meni se svidjaju samo su mnooogo skupe...
  • 0

#94 mikist

mikist
  • Members
  • PipPip
  • 37 posts

Postavljeno 03 February 2013 - 02:00 PM

zanimljiv mi je i BOS N'Dee, single crown d'Idylle... super light coil DH vila...
  • 0

#95 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 344 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 01 March 2013 - 08:38 AM

Vreme mi je za zamenu vile.
O vilama gotovo nista ne znam pa mi je potrebna pomoc.
Vozim rekreativno. Cesto vozim van asfalta ( Fruska Gora ) ali ne divljam. Na spustevima znam da idem malo brze ali ni blizu kao sto se vozi na trkama.
Voleo bih da imam lockout.
Budzet mi je do nekih 100 EUR.

Ono o cemu sam razmisljao su:
1. SUNTOUR SF13-XCM MLO D+V 26 ili
2. ROCK SHOX XC 28TK - http://www.totalbike... ... 28tk-black

O ovoj Rock Shox ne mogu gotovo nista da nadjem, cak ni na njihovom zvanicnom sajtu. Ne znam cak ni da li je za 26".

Da li je vrat vila standardizovan ili postoje razliciti precnici pa i o tome moram da vodim racuna?
  • 0

#96 simalens

simalens
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 362 posts

Postavljeno 21 May 2013 - 05:41 PM

Da li bi neko mogo nesto vise da kaze o open bath sistemu kod foxa? Uzeo sam FOX Float 32 Evo RL (open bath). Amortizer me sluzi odlicno za sad. Medjutim kad ne vozim bajk po nekoliko dana, lock ne radi isto. Kada sam uzeo amort lock je radio dobro. U lock modu van sedista amortizer je upadao neprimetno (neka bude 5-7mm), medjutim kad sam napravio pauzu od nekoliko dana (neka bude 7 dana otprilike, zbog obaveza) lock kao da je oslabio, i dozvoljavao je da amort upadne vise (poprilicno vise). Posle par treninga i forsiranja amorta po jacim terenima lock je opet radio dobro. Citao sam po forumima da je za taj sistem open bath to karakteristicno, samo nisam uspeo da razaznam razlog (kao u fazonu, kada amort miruje malo duze dolazi do presipanja ulja iz neke komore u komoru - verovatno lupam sad, pa je amortu potreban rad da se sve to iznevilise, dovede u normalu). Cuo sam se i sa Borisom koji mi je otprilike reko slicnu stvar. Dakle nisam shvatio sustinu niti sam uspeo da razumem sve, pa ako neko moze da pomogne bilo bi super. Da li generalno to jeste tacno? Da li uopste ovako nesto treba da ima veze sa lockom? Da li je sve babska prica? Bio bih vam jako zahvalan na savetima.
  • 0

#97 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 21 May 2013 - 07:13 PM

...Cuo sam se i sa Borisom koji mi je otprilike reko slicnu stvar. Dakle nisam shvatio sustinu niti sam uspeo da razumem sve, pa ako neko moze da pomogne bilo bi super. Da li generalno to jeste tacno? Da li uopste ovako nesto treba da ima veze sa lockom? Da li je sve babska prica? Bio bih vam jako zahvalan na savetima.


Boris (ako je Popovic) kao distributer ne bi trebalo da se bavi bapskim pricama.
Ja ne bih imao razloga da mu ne verujem.
Mogu da povucem koliko-toliko "paralelu" sa Manitou vilama sa TPC sistemom
(koji ima komoru sa vazduhom i uljem)
gde kada se amort drzi naglavacke jedno vreme i vrati u normalu
LockOut jedno krace vreme ne radi kako treba vec tak nakon sto se ulje vrati ispod klipova.
Znam da nije isti sistem i varujem da postoje znatne tehnicke razlike
ali se ulje i vazduh uvek ponasaju na isti nacin jedno prema drugom
Stoga je moj zakljucak da je objasnjenje koje si dobio najverovatnije pravo :)

Znas li kad je amort zadnji put zauljivan,
mozda je vreme za servis,
obnavljanje kvaliteta ili mozda kolicine ulja?
  • 0

#98 simalens

simalens
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 362 posts

Postavljeno 21 May 2013 - 11:13 PM

Amort je takoreci nov. Sve radi savrseno, mada da budem iskren jos uvek pokusavam da sve nastelujem kako valja, nijanse. Menjacu i lulicu ubrzo, pa ce i tezina biti malo prebacena napred. Nigde ulja na vidiku, nigde nije zakazao ili bilo sta. Sve radi glatko, savrseno. Jedino ovo sto je napravilo neku zabunu, ali sad valjda i znam zasto, nadam se da je zbog vec navedenog razloga. Vidim da se niko ne izjasnjava, nije valjda da su sad svi laici :D ili ne zele da pomognu. Svi vozite foxice, meni je ovo prvi, pa bi mogli da izadjete u susret sa nekim savetom. Sto se tice Manitou, vozio sam samo Scareba od njihovih modela (i nesto malo one prve R7), medjutim nisam primetio neke slicnosti u vezi ovog mog "problema". Mozda si mislio na noviji R7, ili drugi model. On je uvek bez obzira na sta fiksirao vilu kao da je zavarena.
  • 0

#99 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 22 May 2013 - 07:58 AM

...Sto se tice Manitou, vozio sam samo Scareba od njihovih modela (i nesto malo one prve R7), medjutim nisam primetio neke slicnosti u vezi ovog mog "problema". Mozda si mislio na noviji R7, ili drugi model. On je uvek bez obzira na sta fiksirao vilu kao da je zavarena.


Nije noviji sistem, TPC je bio aktuelan kad i Skareb.

Jedina "slicnost" ako se tako moze reci je to sto ulje treba da dodje na svoje mesto, zato sam napisao rec "paralela" pod navodnicima :)

Kod TPC ulje treba da "slegne" a izgleda mi da kod FOXa treba da se "podigne"
a to opet izgleda postizes upotrebom vile :) Sto vise vozis ona bolje radi :)
  • 0

#100 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 22 May 2013 - 07:59 AM

...Sto se tice Manitou, vozio sam samo Scareba od njihovih modela (i nesto malo one prve R7), medjutim nisam primetio neke slicnosti u vezi ovog mog "problema". Mozda si mislio na noviji R7, ili drugi model. On je uvek bez obzira na sta fiksirao vilu kao da je zavarena.


Nije noviji sistem, TPC je bio aktuelan kad i Skareb.

Jedina "slicnost" ako se tako moze reci je to sto ulje treba da dodje na svoje mesto, zato sam napisao rec "paralela" pod navodnicima :)

Kod TPC ulje treba da "slegne" a izgleda mi da kod FOXa treba da se "podigne"
a to opet izgleda postizes upotrebom vile :) Sto vise vozis ona bolje radi :)
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika