Gamzzy je bog za mene po stilu voznje
Polar Mirage upgrade
#22
Postavljeno 24 May 2010 - 07:30 PM
meni ima dosta mesta s one strazne gde se nalazi sraf za felnu tu ima oko 15cm free space pa posle ide 7faz kaseta a i usput koji shifteri su najbolji osim xtr za 9faz
mislio sam da stavim sve deore xt:menjac,shifteri,nabla??
Na običnom POLAR MIRAGE u koji nemaoznaku PRO dolazi pozadi obična glava koja ima navoj i navija se na nju direktno sedmofaz. POLAR MIRAGE PRO dolazi sa osmofazom koji je dosta zahvalniji od sedmofaza za nadogradnju. U praksi sa osmofaza na devetofaz prelaziš zamenom najmanje tri stvari: kaseta, lanac i okidači (ručice menjača), u teoriji menjaš i menjač zadnji. Kaseta se menja logično jer je devetofaz, okidače menjaš da bi mogao da prebaciš u tu 9tu fazu. A lanac stavljaš novi jer širine lanca za osmofaz je 7,3 mm, a širina lanca za 9faz je 6,6mm
Ovi poslednji podaci su nepotrebno znanje a i nisam siguran da su 100% tačni.
Da da zaključim, model koji ti imaš nema oznaku PRO jer je sedmofaz na njemu i u praksi bi bilo menjanje četiri stvari, zadnja nabla (glava), kaseta, okidači i lanac.
Namerno nisam pominjao menjač jer pri nuždi ostaje menjač kiji je u originalu, jer iz iskustva znam da će čak i SHIMANO TOURNEY menjač perfektno da radi i na devetfazu, što sam već na forumu i napisao pa se sada malo ponavljam da ne bi tražio gde sam napisao.
#23
Postavljeno 24 May 2010 - 08:08 PM
9faz nije razlog upgrade(a razlog sto stavljam 9faz je to sto bi posle ove stare delove prebacio na moju drugi bajk pa da "dobijem" nesto na ovaj novi ) nego SVE mislim delovi nisu bog zna sta pa bi menjao sve osim rama,tockove,volan i mozda pogon ostalo bi menjao na deore,deore xtXT je odlican, ali je nije bog zna kako pametno stavljati xt opremu na onakav ram.Da ne pricam da ce kaseta koja je potrosna roba kostati tu negde koliko i ram
Dalje ako cudno ce izgledati da stavis sve to a ostane ti tourney pogon, jeftina suntour viljuska, prednji tourney menjac, jeftini v-brake neznatnog junaka,jefite/teske felne, a ako to sve krenes da menjas, pitanje je isplativosti, tj nije ni pitanje to nije ni najmanje isplativo
Treba sebi da postavis pitanje sta ocekujes od 9faz-a, i zbog cega ga zelis?
U odnosu na ovakav upgrade ti je kupovina novog bicikla kud i kamo isplativija, sto finansijski sto zbog drasticno manjeg cimanja.
a ja inace vozim po pesku i asfalt a imam mirage koji nema oznaku pRO
a bicikl je nov kupljen aprila 2010
#24
Postavljeno 24 May 2010 - 08:25 PM
#25
Postavljeno 24 May 2010 - 08:41 PM
Iskreno ja sa mojim osmofazom sam i previse zadovoljan, retko kad vozim na osmoj, ni nemam gde da je koristim, posto uglavnom fozim offroad, a kada stavim nazad na osmu onda lanac i menjac skacu puuno!
#26
Postavljeno 24 May 2010 - 08:46 PM
Ako te sad odma' svrbe pare SPD
#27
Postavljeno 24 May 2010 - 08:53 PM
9faz nije razlog upgrade(a razlog sto stavljam 9faz je to sto bi posle ove stare delove prebacio na moju drugi bajk pa da "dobijem" nesto na ovaj novi ) nego SVE mislim delovi nisu bog zna sta pa bi menjao sve osim rama,tockove,volan i mozda pogon ostalo bi menjao na deore,deore xt
a ja inace vozim po pesku i asfalt a imam mirage koji nema oznaku pRO
a bicikl je nov kupljen aprila 2010
Stole ti je lepo rekao, a ja bih jos dodao sledece.
Pogledaj malo cene xt opreme, pogledaj i cene odrzavanja iste (izmene lanaca, kasete, i eventualne pehove sa drugim komponentama), uporedi to sa tvojim potrebama koje imajuci u vidu sta si napisao stvarno nisu zahtevne, izvagaj i donesi sam zakljucak koliko se to sve isplati
Ono sto bih recimo ja na tom biciklu promenio kada dodje red je zadnja nabla, stavio bi kasetnu, i obicnu 7faz kasetu,deore v-brake (firmiran + veca poluga od alivia=> jace koci) i ako vec nema (ne znam mu konfiguraciju ) st-ef50 integrisane poluge kocnica i menjaca.Imao bi 100% logican bicikl koji ima veoma pristupacno odrzavanje.
Samo poredjenja radi, svaka zamena lanca kod ovakvog bicikla te izadje reda 400 dinara, a kod 9faza od oko 2000 pa na vise, plus kod 9faza ces cesce menjati lanac
Inace sustina mog pitanja je bila donekle drugacija.Vise sam mislio da li imas ideju sta sa 9fazom imas sto sa 7,8 fazom nemas i sta tu gubis , a sta dobijas
Naravno nije mi strano to da se covek "zarazi" pa da zazeli odmah da upadne u visu klasu, ali mozda je malo pametnije da prvo sve to malo proucis, pa sa tim vecim znanjem skapiras sta su ti potrebe, sta ti se isplati pa da onda krenes lepo od nule i sastavi logican bicikl koji ce imati i lagan kvalitatan ram, dobru viljusku itd ...
#28
Postavljeno 24 May 2010 - 10:06 PM
Baš sam hteo negde da pitam za devetofaz, da li mi je tu nešto promaklo. Ja gledam samo dostupne a najjeftinije kasete i poredim lančanike i setup mi dođe isti što se mojih potreba tiče. Dodatni lančanik je čini mi se ubačen u slabije prenose jer je onaj početni setup koji mene zanima isti (11-13-15 pa onda 17 ili 18). Takva sa 17 bi mi bila taman jer na 7fazu vidim da dosta slabo eksploatišem 18 i da sam uglavnom na 13 i 15. A 11 eto čuči tu samo za kad divlja vetar ili za zavetrine iza četvorotočkaša .
#29
Postavljeno 24 May 2010 - 10:14 PM
Inace sustina mog pitanja je bila donekle drugacija.Vise sam mislio da li imas ideju sta sa 9fazom imas sto sa 7,8 fazom nemas i sta tu gubis , a sta dobijas
E, bas to! Ja zaboravih da pitam isto. 27 "brzina" ne znaci da si brzi od nekog ko ni nema brzine na bajsu.
Još nisam ni znao za ovo da se češće menja lanac na 9faz. Btw zbog čega? Jel se brže troši? Meni je logično da kvalitetnija klasa lanca treba manje da se isteže.
Vise "faza", tanji lanac. Tanji lanac se brze trosi. Sve je jasno kao dan.
Vec je odavno poznata i priznata cinjenica da se osmofaz ( 8 x 3 ) pokazao kao ubedljivo najbolji, najprecizniji, najizdrzljiviji sistem...ALI kako treba konstantno animirati trziste, doslo je 3 x 9, pa 2 x 10, pa 3 x 10.........
#30
Postavljeno 24 May 2010 - 10:23 PM
Kad i ako budes prelazio na 8faz kasetu, imaj u vidu da je sram pg-850 rodjen za tebeJa isto planiram da se otarasim freewheel sedmofaza i posle dosta čitanja došao sam upravo do ovakvih zaključaka, skoro isto razmišljam. Upoređivanjem sam video da sa devetofazom ne dobijam ništa što mene zanima a što nemam sa osmofazom, samo bi me delovi izašli skuplje. Razliku bolje da dam za recimo Avid SD5 da zamenim ove Logan kočnice. Još nisam ni znao za ovo da se češće menja lanac na 9faz. Btw zbog čega? Jel se brže troši? Meni je logično da kvalitetnija klasa lanca treba manje da se isteže.
Baš sam hteo negde da pitam za devetofaz, da li mi je tu nešto promaklo. Ja gledam samo dostupne a najjeftinije kasete i poredim lančanike i setup mi dođe isti što se mojih potreba tiče. Dodatni lančanik je čini mi se ubačen u slabije prenose jer je onaj početni setup koji mene zanima isti (11-13-15 pa onda 17 ili 18). Takva sa 17 bi mi bila taman jer na 7fazu vidim da dosta slabo eksploatišem 18 i da sam uglavnom na 13 i 15. A 11 eto čuči tu samo za kad divlja vetar ili za zavetrine iza četvorotočkaša .
#31
Postavljeno 24 May 2010 - 10:55 PM
Šta je potrebno za ovu izmenu? Da li možda postoje Kripton točkovi sa kasetnom nablom? (treba mi zadnji točak za stari bajs; taman prebacim trenutni Cobrin Krypton tamo, a na Cobru kupim novi sa kasetom)...Ono sto bih recimo ja na tom biciklu promenio kada dodje red je zadnja nabla, stavio bi kasetnu...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
#32
Postavljeno 24 May 2010 - 11:02 PM
Mada, cena tog planinarenja - u odnosu na vrednost tvog bajka - je takva da bih ti preporučio da uzmeš još jedan običan 7faz točak...
#33
Postavljeno 24 May 2010 - 11:04 PM
Baš sam hteo negde da pitam za devetofaz, da li mi je tu nešto promaklo. Ja gledam samo dostupne a najjeftinije kasete i poredim lančanike i setup mi dođe isti
Skuplje kasete su lakše, to mu dođe sve.
#34
Postavljeno 25 May 2010 - 08:00 AM
Stari bajs je vožen 5godina, nikad podmazivan, nikad promenjen lanac itd; sve dok mu se nije iskrivio zadnji točak (koji nisam uspeo da ispravim alatom za žbice) - od tad stoji na tavanu. Pa sam pomislio da trenutni Krypton sa Cobre prebacim na stari bajs (komplet sa starom kasetom sa navojem); a za Cobru kupim novi (opet jeftini - tipa Krypton) točak - samo da ga usput "apgrejdujem" nablom koja prima kasete + kupim kasetu... zato pitam da li postoji neka jeftina a izdržljiva varijanta (težinu nigde ne sponinjem )Ako ti treba ceo točak na starom, onda ti treba i ceo točak na novom, zar ne? Prošetaj po oglasima i servisima i vidi ima li ko kakav jeftin zadnji točak.
Mada, cena tog planinarenja - u odnosu na vrednost tvog bajka - je takva da bih ti preporučio da uzmeš još jedan običan 7faz točak...
Sve je to u domenu razmišljanja...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
#35
Postavljeno 25 May 2010 - 08:07 AM
Šta je potrebno za ovu izmenu? Da li možda postoje Kripton točkovi sa kasetnom nablom? (treba mi zadnji točak za stari bajs; taman prebacim trenutni Cobrin Krypton tamo, a na Cobru kupim novi sa kasetom)...Ono sto bih recimo ja na tom biciklu promenio kada dodje red je zadnja nabla, stavio bi kasetnu...
Potrebna ti je samo kasetna nabla. Npr Shimano FH-RM30 za 7faz (postoji i za 8faz sa istom oznakom, mada moze i ona pa da dodas jedan plasticni prsten koji ce da uglavi kasetu al to spada u domen budzevine).Nakon tog samo prepletes tocak i vozis
Sad tu ima jedna simpaticna mana cele price.FH-RM30 je QR nabla, a ti imas celicni ram, pa ces ili da zatezes iglu kao manijak, ili ako ne uradis to, a nekad skocis na pedale kao gorepomenuti imati belaja sa izbacivanjem tocka iz centra u ramu i cesanjem istog o viljusku ...
P.S. Nova kaseta i lanac mu nekako dodju pod podrazumevano ...
#36
Postavljeno 25 May 2010 - 08:34 AM
QR nabla, a ti imas celicni ram
Hoćeš da kažeš da nema bogomdano ležište za osovinu nego sistem nategni mi ga gde će da mi stoji. To jeste sr* neviđeno.
#38
Postavljeno 25 May 2010 - 10:27 AM
#39
Postavljeno 25 May 2010 - 10:49 AM
Tako da sad vidim da mogu da zaboravim jednostavnu zamenu pogonskih delova, jer imam upravo tu čeličanu (Cobra), a želim obavezno QR i pozadi. Sada imam QR napred i uvek sam se pitao kako nazad to može da bude pouzdano, to stezanje rukom mi nikad nije ulivalo poverenje, ali opet vidim standard je i to svi voze. Moram sledeći put u nekoj radnji da zagledam te žljebove koja je fora, da razjasnim sebi. Gledao sam ja već po oglasima alu ramove samo slabo šta sam video jeftino, a pogotovo još treba i veličina da se potrefi...
Edit: evo ulete Stole dok sam pisao, možda i ima nade , Stole koliko si težak?
#40
Postavljeno 25 May 2010 - 11:18 AM
Sada imam QR napred i uvek sam se pitao kako nazad to može da bude pouzdano, to stezanje rukom mi nikad nije ulivalo poverenje, ali opet vidim standard je i to svi voze.
Razlika je u dropout-u, tj. onom delu rama gde naleze osovina tocka. Vecina ramova danas ima horizontalne DO, tako da kad ubacis tocak, on je vec u centralnoj poziciji. Kod celicnih ramova imas vertikalni DO i moras "centrirati" tocak, te ako ga nisi lepo zategao, oce da pobegne u jednu stranu i kaci u ram.
Izvinjavam se na offu.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika