Jump to content


Fotografije
* * * * * 2 glasovi

Mi i automobili


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
2936 odgovora na ovu temu

#2561 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 January 2020 - 10:34 AM

Чак и када је на пустом острву, човек има одговорност према још нечему осим само према себи. Потпуно је небитна (за овај случај) безбедност бициклисте. Самим тим што је одлучио да се нађе у некој заједници значи да више није он на првом месту. Да не улазим у тумачење закона и да ли коловоз сме да се користи када постоји стаза/трака, закон јасно прописује да бициклиста мора да буде у десној траци, највише 1 м од ивице. Онаквим својим понашањем бициклиста постаје непредвидив, изискује исхитрене реакције других учесника у саобраћају и драстично повећава ризик од несрећа. И то ради свесно што значи и намерно, а то је у најмању руку социопатско понашање.

 

Да, на већини стаза није могуће возити брже од 20-25 на сат, некада и 10. Па? Тако је то у граду и нисам приметио да је игде другачије (укључујући и фамозну Холандију). Пуно је људи, стазе су уске. Исто као што кола у граду не можеш да возиш као да си на аутопуту. Али, од возача се очекује да успори, стаје на семафорима, раскрсницама и прелазима и да уважава друге. А бициклиста може да ради шта хоће зато што му се не свиђа гужва? Ајмо још једном - да ли онда и ја могу да пешачим по сред аутопута? Зашто не бих и бицикл возио по сред аутопута? Нека успоравају, шта ме брига, биће и они безбеднији? Да укинемо сва правила и све законе, озваничимо анархију? Било би баш једноставно.

 

Србија је заиста постала Саможивија. Већина не само да ради шта год њима највише одговара, него после пар месеци правдања самима себи, а недоласка у ситуацију да за то понашање одговарају, сви почињу да верују да је такво понашање заиста њихово право. Еј, спора му стаза. Па да ли газиш и шутираш људе у продавници или пошти кад се ред помера сувише споро? Или само изнесеш сву робу напоље, без плаћања? Брже је и сигурно згодније (нисам пробао, само претпостављам), а једнако дозвољено колико и онаква вожња (само мање опасно по друге).

 

И ово - намерно кривудам када иде ауто? Несхватљиво. Тако ћеш неког возача да цимнеш, он ће да цимне волан и да изазове несрећу у којој ће да погине више људи, можда и деца. Неки ће остати доживотни инвалиди. И шта онда? Ниси ти крив?

 

Кад човек није сам не може да се понаша као да јесте, врло једноставно. А што је више људи то је важније да свачије понашање буде предвидиво другима и у складу са неким нормама, а поготово прописима и законима. Чак бих рекао да понашање треба да буде што предвидивије уз што мање труда/пажње. А пре свега у складу са прописима. Ако прописи не ваљају, онда их треба мењати, а не игнорисати.

 

Имам утисак да џаба пишем, па ћу да баталим.


  • 0

#2562 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 12 January 2020 - 11:15 AM

Momak je koliko vidim bio član BK Radnički i morao je negde da trenira. To sigurno nije mogao da radi po biciklističkim stazama i po gradu već van grada na drumovima kojim se inače kreću vozila. Tako da ne vidim uopšte svrhu pisanja na temu biciklističkih staza, i slično. U prethodnim postovima imam utisak da se od žrtve pravi krivac.
Biciklistu kao slabijeg učesnika u saobraćaju vozači motornih vozila moraju da poštuju, i da brzinu kretanja prilagode prilikom nailaska na biciklistu.
  • 11

#2563 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 12 January 2020 - 11:18 AM

Cane@         Nemoj da se palis. Moj metar je u pitanju , Ne znam da li si primetio ali cim je manji prednji tocak napr. minika bicikl kada se gleda otpozadi malo vise vrluda levo desno bas zbog manjeg tocka i to je pravilo , neznam kako si ti to shvatio,po sred kolovoza pa levo desno kao pijanac?


  • 0

#2564 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 12 January 2020 - 05:39 PM

 U prethodnim postovima imam utisak da se od žrtve pravi krivac.
 

 

Da je zrtva, na zalost jeste. Ali to ne znaci da ne moze da bude krivac. A da li je krivac za nesrecu ili ne to niko ovde i ne pominje je ne znamo sta se stvarno dogodilo. 


  • 0
.

#2565 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 12 January 2020 - 06:42 PM

Чак и када је на пустом острву, човек има одговорност према још нечему осим само према себи. Потпуно је небитна (за овај случај) безбедност бициклисте. Самим тим што је одлучио да се нађе у некој заједници значи да више није он на првом месту. Да не улазим у тумачење закона и да ли коловоз сме да се користи када постоји стаза/трака, закон јасно прописује да бициклиста мора да буде у десној траци, највише 1 м од ивице. Онаквим својим понашањем бициклиста постаје непредвидив, изискује исхитрене реакције других учесника у саобраћају и драстично повећава ризик од несрећа. И то ради свесно што значи и намерно, а то је у најмању руку социопатско понашање.

 

Да, на већини стаза није могуће возити брже од 20-25 на сат, некада и 10. Па? Тако је то у граду и нисам приметио да је игде другачије (укључујући и фамозну Холандију). Пуно је људи, стазе су уске. Исто као што кола у граду не можеш да возиш као да си на аутопуту. Али, од возача се очекује да успори, стаје на семафорима, раскрсницама и прелазима и да уважава друге. А бициклиста може да ради шта хоће зато што му се не свиђа гужва? Ајмо још једном - да ли онда и ја могу да пешачим по сред аутопута? Зашто не бих и бицикл возио по сред аутопута? Нека успоравају, шта ме брига, биће и они безбеднији? Да укинемо сва правила и све законе, озваничимо анархију? Било би баш једноставно.

 

Србија је заиста постала Саможивија. Већина не само да ради шта год њима највише одговара, него после пар месеци правдања самима себи, а недоласка у ситуацију да за то понашање одговарају, сви почињу да верују да је такво понашање заиста њихово право. Еј, спора му стаза. Па да ли газиш и шутираш људе у продавници или пошти кад се ред помера сувише споро? Или само изнесеш сву робу напоље, без плаћања? Брже је и сигурно згодније (нисам пробао, само претпостављам), а једнако дозвољено колико и онаква вожња (само мање опасно по друге).

 

И ово - намерно кривудам када иде ауто? Несхватљиво. Тако ћеш неког возача да цимнеш, он ће да цимне волан и да изазове несрећу у којој ће да погине више људи, можда и деца. Неки ће остати доживотни инвалиди. И шта онда? Ниси ти крив?

 

Кад човек није сам не може да се понаша као да јесте, врло једноставно. А што је више људи то је важније да свачије понашање буде предвидиво другима и у складу са неким нормама, а поготово прописима и законима. Чак бих рекао да понашање треба да буде што предвидивије уз што мање труда/пажње. А пре свега у складу са прописима. Ако прописи не ваљају, онда их треба мењати, а не игнорисати.

 

Имам утисак да џаба пишем, па ћу да баталим.

 

Više stvari si napisao s kojima se ne slažem, pa da obrazložim svoje mišljenje, redom.

 

Krivudanje kormanom, tj. ponašanje kao da si nesiguran u vožnji, zaista rezultuje time da 99% vozača ostavlja više rastojanja prilikom preticanja.

Slično je i ako vučeš dečiju prikolicu, ili imaš dečije sedište na bajsu sa rancem na koji je od gore zakačen kačket - kao i kad zaista voziš dete, naravno.

Ne bih to poistovećivao, tj. mislim da nije ni blizu isto kao i zaista nagla promena pravca - što je opasno i po vozača (barem indirektno) i po biciklistu.

 

Što se naših propisa tiče - kada je propisu u suprotnosti sa zdravim razumom, pogotovo kod nas, ja prvi dajem sebi slobodu da ga kršim. Eto, možda sam bahat.  Na primer smatram nemoralnim hapšenje/kažnjavanje klinaca sa pola džointa kod sebe, sirotinje što prodaje rukotvorine i cveće na ulici, kao i biciklista kada voze kolovozom.

 

U Novom Sadu, barem, nemaju nikakav problem da posade kiosk i bilbord tako da blokiraju i prolaz (delom staze) i preglednost (100%) - "sve po propisu". 

E, ako to njima ne smeta i ako znam da su mi svi udesi i 99% rizičnih situacija bili na biciklističkoj, ili prelazu iste preko kolovoza (uz sav dužan oprez, ne očekujem da gledaju i da me vide), ne smeta ni meni da vozim kolovozom - predvidivo, oprezno, sa svetlima, je li. Čak ni tamo gde postoji biciklistička.

 

Staze su i spore i, čak i kada se vozi sporo, još uvek pune opasnosti (izleću pešaci, vozila presecaju, loša vidljivost, plus gomila džombi i loše napravljenih prelaza...). Da ne zaboravim parkirana vozila - što privatna, što dostavna. Jedan od "kolega" je napravio lepu video kompilaciju:

 

 

 

Sad, ovo što spominješ za auto put - karikiraš, svodiš na apsurd. Barem ja pričam o kulturnom, normalnom učestvovanju u saobraćaju. Tipa vožnja zaustavnom na autoputu. Vožnja desnom kolovoznom trakom na običnom putu.

 

Uz korištenje prednosti koje nosi bicikl, a koje su u nekim zemljama i propisom dozvoljene. Pisao sam opširnije na sajtu, da ne dužim ovde:

 

https://bicikl.bikeg...icanje-bicikla/

 

To je moje neko mišljenje i iskustvo koje iznosim. Ne tvrdim da sam u pravu, ali da bih ga promenio potrebni su dobri argumenti.

Isto tako, pošto se ne pitam ni po pitanju propisa, niti sam činim bitan deo učesnika u saobraćaju, računam da je manje-više sve jedno to što ja mislim i radim. Tako da ne osećam neku odgovornost u tom smislu - mada mislim da bi saobraćaj bio bolji i bezbedniji da svi rade kao ja. :)


  • 5

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2566 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3352 posts

Postavljeno 12 January 2020 - 07:39 PM

Što se naših propisa tiče - kada je propis u u suprotnosti sa zdravim razumom, pogotovo kod nas, ja prvi dajem sebi slobi za pravo da ga kršim

Ово је веома занимљиво. Како меримо да ли је закон у супротности са здравим разумом - личним аршином или другачије? Јер ако је у питању лични аршин, онда цела ствар добија размере анархије пошто свако може за било који закон да изнађе такве аргументе (да тврди да је бесмислен) за његово кршење, чак и дилер дроге, зар не? Са друге стране, чињеница је да има лоших закона и прописа, ја бих их радије назвао репресивним, него у супротности са здравим разумом, јер је њихово доношење изведено са баш таквом намером.
Некима је закон о овавезној вакцинацији сасвим у реду, некима је у супротности са здравим разумом. Некима је вербални деликт репресиван закон, неки у томе не виде ништа лоше, итд...Занимљиво је питање да ли себи смемо да допустимо кршење закона у САОБРАЋАЈУ (или и осталих) само зато што ми мислимо да су бесмислени, или не. Постоје механизми којима се утиче на мењање лошег закона (наравно да знам да је у пракси то теже изводи) и можда је то бољи начин него да свако од нас понаособ процењује његову ,,разумност” :)
  • 2

#2567 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 12 January 2020 - 07:43 PM

Ово је веома занимљиво. Како меримо да ли је закон у супротности са здравим разумом - личним аршином или другачије? Јер ако је у питању лични аршин, онда цела ствар добија размере анархије пошто свако може за било који закон да изнађе такве аргументе (да тврди да је бесмислен) за његово кршење, чак и дилер дроге, зар не? Са друге стране, чињеница је да има лоших закона и прописа, ја бих их радије назвао репресивним, него у супротности са здравим разумом, јер је њихово доношење изведено са баш таквом намером.
Некима је закон о овавезној вакцинацији сасвим у реду, некима је у супротности са здравим разумом. Некима је вербални деликт репресиван закон, неки у томе не виде ништа лоше, итд...Занимљиво је питање да ли себи смемо да допустимо кршење закона у САОБРАЋАЈУ (или и осталих) само зато што ми мислимо да су бесмислени, или не. Постоје механизми којима се утиче на мењање лошег закона (наравно да знам да је у пракси то теже изводи) и можда је то бољи начин него да свако од нас понаособ процењује његову ,,разумност” :)


Kod nas je sve otišlo u tri lepe i lično nemam ambicija za bilo kakvim političkim angažmanom.

Samo lični primer i furanje po svom, kako mislim da je najbolje.

U zemlji koja je mešavina anarhije i despotije, ne vidim drugi način, a da je u skladu sa mojim karakterom.
  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2568 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 12 January 2020 - 07:52 PM

FalloutBoy@

 Procitao  sam na tvom sajtu tvoja razmisljanja i u potpunosti se slazem sa tvojim konstatacijama . Jos nesto bih dodao ,mislim da si se vrlo malo dotakao  pitanju ,kako da se ponasamo u susretima sa kamionima. Vise nego autobusima jer oni  imaju manje ubrzanje,evo da objasnim situaciju u saobracaju:

 Vozim putem i iza mene sleper ceka da prodje grupa automobila koja nam ide u susret,ta grupa prodje ali sleper nemoze da me obidje jer na izvesnom rastojanju ide druga grupa automobila. Ja kao vozac bicikla procenjujem razdaljinu i ako ocenim da ako prestanem da vrtim pedale i sklonim se potpuno u desno,dam sleperu da me obidje bez problema i ne udje u makaze sledecoj grupi  automobila,to profesionalci cene i ostavljaju vece rastojanje kada me obilaze. Voleo bih da cujem tvoje misljenje o to mom cinu,da li mislis da je to Ok. i da li mislis da  takvo ponasanje bicikliste moze da ima neku negativnu stranu tj. manu.


  • 0

#2569 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 12 January 2020 - 10:27 PM

FalloutBoy@

 Procitao  sam na tvom sajtu tvoja razmisljanja i u potpunosti se slazem sa tvojim konstatacijama . Jos nesto bih dodao ,mislim da si se vrlo malo dotakao  pitanju ,kako da se ponasamo u susretima sa kamionima. Vise nego autobusima jer oni  imaju manje ubrzanje,evo da objasnim situaciju u saobracaju:

 Vozim putem i iza mene sleper ceka da prodje grupa automobila koja nam ide u susret,ta grupa prodje ali sleper nemoze da me obidje jer na izvesnom rastojanju ide druga grupa automobila. Ja kao vozac bicikla procenjujem razdaljinu i ako ocenim da ako prestanem da vrtim pedale i sklonim se potpuno u desno,dam sleperu da me obidje bez problema i ne udje u makaze sledecoj grupi  automobila,to profesionalci cene i ostavljaju vece rastojanje kada me obilaze. Voleo bih da cujem tvoje misljenje o to mom cinu,da li mislis da je to Ok. i da li mislis da  takvo ponasanje bicikliste moze da ima neku negativnu stranu tj. manu.

 

Iz mog iskustva, velika većina vozača kamiona, pogotovo šlepera su profesionalci. Svesni udara vetra koji prave, po pravilu ostavljaju više rastojanja kad pretiču dvotočkaše. Isto tako, vode računa o vraćanju u traku - tj. o tome da te ne počiste prikolicom.

 

Komuniciranje sa njima - tipa pokazivanje rukom da pričekaju i mahanje kada mogu da prođu uglavnom nailazi na pozitivne reakcije (dobro, više ovo drugo, nego ono prvo, ali uglavnom kapiraju kad vide da znaš šta radiš).

 

S tim što ja volim ostaviti sebi barem 20ak cm mesta za bežanje u desno, za slučaj da ipak dođe onaj 1% loših, pa te krene sabijati prikolicom (uglavnom iz neznanja / loše procene). Tih 20 cm ostavlja prostora za da se skloni i zakoči, kako bi se izbegla prikolica.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2570 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1367 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 January 2020 - 06:32 AM

Prošao sam svetom gradove na raznim kontinentima, a u dosta njih sam vozio i bicikl i automobil. Ne mogu da kažem da je u Srbiji najgore, ali definitivno ima sredina u kojima je kultura saobraćaja (i ne samo saobraćaja) na mnogo višem nivou. Ima i mnogo gorih, ali tu retko videh bicikliste... Imam utisak da smo i u tom pogledu, kao i u standardu i ekonomiji, u dugoj, sporoj tranziciji ka malo većoj svesti o sebi i uticaju na svoju okolinu.

Naš mentalitet i način života je i dalje na nivou 'fight the system' i to proizvodi ljude koji se dovijaju na razne načine ne bi li opstali i ućarili nešto za sebe. Cenjkamo se za svaki dinar i svaki centimetar prostora pa nije čudno što pešaci pretrčavaju, žene guraju kolica sa bebama van pešačkog, a motoristi voze po bici stazama. Mene je u sred grada udario autobus koji je išao sigurno 80kmh na nizbrdici. Srećom, bio sam u automobilu i dobro sam prošao. Sredina u kojoj ljudi poštuju zakone pod uslovom da im odgovaraju, a zakonodavci ih prave da bi opravdali platu, rezultuje da stavljaš glavu u torbu samim izlaskom na ulicu, bilo peške bilo nekim prevoznim sredstvom, ali mi smo svi navikli na to. Naši ljudi pri prvom odlasku u Majami, Kopenhagen ili Barselonu komentarišu kako svi voze 'kao babe', nema borbe za opstanak i grozničavog trčanja ispred svih.

Sve ovo o čemu pričamo je posledica, uzroci su stari i duboki, trebaće mnogo napora i vremena da uopšte počnemo da ih vidljivo menjamo.
  • 2
The sea, the sea

#2571 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 13 January 2020 - 07:52 AM

Prošao sam svetom gradove na raznim kontinentima, a u dosta njih sam vozio i bicikl i automobil. Ne mogu da kažem da je u Srbiji najgore, ali definitivno ima sredina u kojima je kultura saobraćaja (i ne samo saobraćaja) na mnogo višem nivou. Ima i mnogo gorih, ali tu retko videh bicikliste... Imam utisak da smo i u tom pogledu, kao i u standardu i ekonomiji, u dugoj, sporoj tranziciji ka malo većoj svesti o sebi i uticaju na svoju okolinu.

Naš mentalitet i način života je i dalje na nivou 'fight the system' i to proizvodi ljude koji se dovijaju na razne načine ne bi li opstali i ućarili nešto za sebe. Cenjkamo se za svaki dinar i svaki centimetar prostora pa nije čudno što pešaci pretrčavaju, žene guraju kolica sa bebama van pešačkog, a motoristi voze po bici stazama. Mene je u sred grada udario autobus koji je išao sigurno 80kmh na nizbrdici. Srećom, bio sam u automobilu i dobro sam prošao. Sredina u kojoj ljudi poštuju zakone pod uslovom da im odgovaraju, a zakonodavci ih prave da bi opravdali platu, rezultuje da stavljaš glavu u torbu samim izlaskom na ulicu, bilo peške bilo nekim prevoznim sredstvom, ali mi smo svi navikli na to. Naši ljudi pri prvom odlasku u Majami, Kopenhagen ili Barselonu komentarišu kako svi voze 'kao babe', nema borbe za opstanak i grozničavog trčanja ispred svih.

Sve ovo o čemu pričamo je posledica, uzroci su stari i duboki, trebaće mnogo napora i vremena da uopšte počnemo da ih vidljivo menjamo.

 

Na severu Italije ljudi voze odlično, na primer. Par praktičnih primera:

- Kilometarski zastoj/gužva na autoputu. NI JEDAN se nije našao pametan da stane, ili vozi zaustavnom trakom. Ona je ostavljena za motocikle i oni tuda voze opušteno, oko 80 km/h, bez da i jedan auto/kamion krene izletati, ili blokirati tu traku.

- U gradovima i na otvorenom putu svi očekuju da se motociklom provlačiš sa leve strane kola. Niko ne skreće bez gledanja, ne otvara vrata, ne prestrojava se da te iseče. Za bicikle i skutere je ostavljen desni kraj - uz ivicu puta, za provlačenje, sa istim scenarijom.

- Kada se upali zeleno, svi kreću kao jedan. Ne počinju tražiti prvu brzinu tek kad auto ispred njih krene i slično.

- Voze dosta brzo, ali predvidivo i uz oprez (gledaju na dvotočkaše - nigde nisam primetio ovakav nivo pažnje, pretpostavljam da je to iz razloga što je tamo 99% ljudi vozilo, ili još uvek, pored kola, vozi i skuter i bajs).

 

Nemačka:

- Oni voze dosta babastije, ali po propisima. U većem gradu, na putu sa više traka, daš rukom znak da se prestrojavaš za skretanje u levo i ljudi te opušteno propuštaju, bez da iko trubi i slično. Često prelaze u drugu traku prilikom preticanja bicikala. U slučaju udesa, nema tenzije, svađe - imam osećaj da sistem radi, da su to prihvatili i da ne pametuju puno.

 

Kod nas - u saobraćaju, kao i svugde drugde - Kvaka 22. Tj. propisi su takvi da ako poštuješ jedan, kršiš drugi, ili rizikuješ da nadereš. A i ako ih ne poštuješ rizikuješ da nadereš, samo na drugi način.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2572 ske

ske
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 250 posts

Postavljeno 13 January 2020 - 10:17 AM

Ja rekreativno vozim bajs i ne koristim ga kao prevozno sredstvo kojim bih se prebacio sa tacke A u tacku B, pa tako i voznju kroz grad i ne smatram nekom voznjom jer se uglavnom sastoji u izbegavanju pesaka, dece, parkiravih vozila, kucnih ljubimaca ako se krecem nekom bici stazom ili rupa, sahtova, slivnika ako se vozim kolovozom. 

Voznju racunam tek kad izadjem iz grada.  A i tamo naidje poneka budala ali dosta retko. uglavnom ovim putevima kuda se vozi oko BGa su vozaci vec navikli na nas bicikliste pa je situacija zadovoljavajuca.

Ali najgore od svega mi je kad vozim auto, uvece, van grada, na neosvetljenom delu puta, i u susret mi naidje debil koji je na svoj auto stavio one kineske ksenone koji rasipaju svetlo na sve strane i potpuno me zaslepi tako da 5-6 sekundi  vozim na slepo. Samo molim Boga da u tom periodu nema neki pesak ili biciklista jer ga ne bih video. A na sudu me nista ne bi opralo. zaglavio bih robiju 100%. 

Jedino resenje je da potpuno zaustavim auto kad mi takav kreten naidje u susret. A to bas nije zgodno pa prakticno vozim na srecu.


  • 0

#2573 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 13 January 2020 - 10:19 AM

Ja rekreativno vozim bajs i ne koristim ga kao prevozno sredstvo kojim bih se prebacio sa tacke A u tacku B, pa tako i voznju kroz grad i ne smatram nekom voznjom jer se uglavnom sastoji u izbegavanju pesaka, dece, parkiravih vozila, kucnih ljubimaca ako se krecem nekom bici stazom ili rupa, sahtova, slivnika ako se vozim kolovozom. 

Voznju racunam tek kad izadjem iz grada.  A i tamo naidje poneka budala ali dosta retko. uglavnom ovim putevima kuda se vozi oko BGa su vozaci vec navikli na nas bicikliste pa je situacija zadovoljavajuca.

Ali najgore od svega mi je kad vozim auto, uvece, van grada, na neosvetljenom delu puta, i u susret mi naidje debil koji je na svoj auto stavio one kineske ksenone koji rasipaju svetlo na sve strane i potpuno me zaslepi tako da 5-6 sekundi  vozim na slepo. Samo molim Boga da u tom periodu nema neki pesak ili biciklista jer ga ne bih video. A na sudu me nista ne bi opralo. zaglavio bih robiju 100%. 

Jedino resenje je da potpuno zaustavim auto kad mi takav kreten naidje u susret. A to bas nije zgodno pa prakticno vozim na srecu.

 

Zar nije zgodnije zaustaviti auto, sa uključena sva 4, nego rizikovati robiju i nemiran san do kraja života?


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2574 ske

ske
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 250 posts

Postavljeno 13 January 2020 - 11:10 AM

Nije zgodnije.Pametnije jeste ali ne i zgodnije. Otprilike bi to znacilo da ja negde na pravcu , van grada, kada uocim takav auto na udaljenosti od , recimo 300-500m , treba da upalim sva 4 migavca, zaustavim se , sacekam da on prodje i onda nastavim dalje. A to moze da se dogodi ponovo sa sledecim autom vec za 30 sekundi ili minut-dva...

I upste nije zgodno ako ti auto sa takvim svetlima naidje u nekoj krivini. Ako bih tad stao, jer sam prakticno slep onda, bi me vozilo koje se krece iza mene udarilo otpozadi jer je i on zaslepljen i ne vidi da sam ja stao...


  • 1

#2575 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 January 2020 - 11:33 AM

Ske@ pokušaj da skreneš pogled na desnu ivicu puta jer tad oči nisu direktno izložene svetlu. Često pomaže kad ti u susret naidje auto sa upaljenim dugim svetlima.
Kad meni naidje takav ja mu šibnem duga svetla i tad je mnogo lakše proći.
  • 3
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#2576 ske

ske
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 250 posts

Postavljeno 13 January 2020 - 11:58 AM

Hvala ti na savetu ali  nisam ja juce poceo da vozim pa da ne znam gde da gledam i kako da se ponasam u saobracaju . Vozim vec oko 25 godina i retko sta sa tockovima nisam vozio. Cak veci deo svog osnovnog posla provodim vozeci kroz BG uzduz i popreko. Naravno da ne gledam u svetla, pa nisam lud, ali jednostavno me zaslepi... 

To sto ja njemu kontriram svojim  dugim svetlima ne ponistava i ne smanjuje jacinu njegovih farova. On svoja svetla ne moze da "smanji", obori... Jednostavno ti farovi nisu konstruisani da se u njih ugradjuju ksenoni pez posebnih prerada i zato rasipaju svetlost.

Ja to smatram bahatoscu vozaca.  Vazno je da je on sebi povecao vidljivost a ostali.... pa jbg, neka se snadju....

To je ono sto FalloutBoy kaz, da ako on smatra neki zakon bezveznim on ga prekraja kako njemu odgovara. Tako i ovaj debil sa kineskin ksenonima misli da je pametniji od tamo nekog tima inzinjera iz fabrike koji su projektovali, testirali, napravili svetlosnu grupu i u nju stavili obicnu sijalicu. "Nemaju oni pojma, stavicu ja ksenone za 20 evra i pametniji sam od njih, vidis kako se bolje vidi." E pa prijatelju, nisi sam... Ima i ostalih ucesnika u saobracaju kojima smetas.

Tako da sam uvek za pridrzavanje propisa a ne za individualno tumacenje istih i krojenje svojih 


  • 0

#2577 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3352 posts

Postavljeno 13 January 2020 - 12:07 PM

Kod nas je sve otišlo u tri lepe i lično nemam ambicija za bilo kakvim političkim angažmanom.
Samo lični primer i furanje po svom, kako mislim da je najbolje.
U zemlji koja je mešavina anarhije i despotije, ne vidim drugi način, a da je u skladu sa mojim karakterom.

Колико сам ја схватио ти се за добар пример залажеш лошим примером? Односно, проглашаваш (сваки и свачији) лични аршин мерења разумности неког прописа једнако вредним? Дилер дроге каже за закон који му смета да је ,,у супротности са здравим разумом”, изнесе неке своје аргументе као оправдање за кршење и то је у реду? Управо си аболирао такве поступке.
Иначе, свака колонија је мешавина анархије и деспотије, па ни ова наша није изузетак. Уосталом, она је то већ седам деценија. Ипак, живимо у њој и верујем да имамо и неке обавезе. :)
Осврт на неке друге реплике: колико сам приметио, већина наводи примере поштовања саобраћаја у неки уређеним земљама (Немачка, Холандија, шпанија, САД), и пореди са нашом као да је то сав свет. Где су примери из Колумбије, Мексика, Алжира, Судана, Азербејџана, Индије? :)
  • 0

#2578 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 13 January 2020 - 12:41 PM

E vidis tu je caka,niko od biciklista pa cak  ni ti ne putujete u te zemlje , da nam pripovedate o nijhovom odnosu  vozaca prema biciklistima. Pitanje je zasto ? To su nama prijateljske zemlje a ti asociras vec unapred da su neuredjene sto ja neverujem ,mozda i jesu u nekoj meri kao i nasa,ali nista dok neko iz svog licnog primera ne bude nam pisao u putovanju po tim zemljama.Cinjenica je da sve sta sam citao,svi ama bas svi hvale zapadne evropske zemlje kao odlicne destinacije za putovanje biciklom,cak jedan kaze da u Spaniji mu je bilo neprijatno koliko su vozaci imali strpljenja i nisu ga obilazili dok su dolazila vozila iz suprotnog pravca.

 

Jedino sam malo citao  iskustva naseg cikloputnika Snezane Radojicic o Kini i Severnoj Koreji.

 

Tako i ova tema- MI i automobili- nema nikakvu politicku konotaciju  i tako bi trebalo i da ostane.


  • 0

#2579 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 13 January 2020 - 01:11 PM

Колико сам ја схватио ти се за добар пример залажеш лошим примером? Односно, проглашаваш (сваки и свачији) лични аршин мерења разумности неког прописа једнако вредним? Дилер дроге каже за закон који му смета да је ,,у супротности са здравим разумом”, изнесе неке своје аргументе као оправдање за кршење и то је у реду? Управо си аболирао такве поступке.
Иначе, свака колонија је мешавина анархије и деспотије, па ни ова наша није изузетак. Уосталом, она је то већ седам деценија. Ипак, живимо у њој и верујем да имамо и неке обавезе. :)
Осврт на неке друге реплике: колико сам приметио, већина наводи примере поштовања саобраћаја у неки уређеним земљама (Немачка, Холандија, шпанија, САД), и пореди са нашом као да је то сав свет. Где су примери из Колумбије, Мексика, Алжира, Судана, Азербејџана, Индије? :)

 

 

2015. godine sam silom prilika privremeno radio u Egiptu. U nekoliko navrata sam putovao Egipatskim autoputevima, i mogu reći da sam recimo srećan što sam sačuvao živu glavu. U toj zemlji na primer, sve jedan automobil, nebitno koja je marka, model i koliko je star, je manje, više ili mnogo više čvrknut, očešan, ulubljen ili udaren. I kada se to desi, najveći deo tih vozila ni ne popravljaju nego ostave tako, jer nisam siguran kako funkcionišu osiguravajuća društva i da li se te štete od njih uopšte mogu naplatiti. Koliko sam ja uspeo da shvatim, fora je u tome što ljudi voze tako da uopšte ne koriste žmigavac. Kada treba da skrenu negde, samo sviraju i seku jedni druge i tako u nedogled. Svi idu iz trake u traku i samo trube jedni drugima, konstantno. Video sam ispred autobusa, u daljini kako na autoputu pretrčavaju pešaci. To isto rade i po gradu jer pešački prelaz niko ne poštuje. Jedan apsolutni haos i apsurd u saobraćaju. Kada sam posle toga se vratio kući i seo u auto, vozeći se kroz Novi Sad bio sam zapanjen koliko mi ustvari imamo kulture i smisla u saobraćaju. Međutim, to oduševljenje je brzo splaslo kada sam shvatio da je u novosadskim gužvama gotovo nemoguće na miran i normalan način prestrojiti se u drugu traku, jer ma koliko davao signalizaciju drugim vozačima da želim da napustim svoju traku, jednostavno niko te ne hebe ni 5%, i primoran si da naglo kreneš, na silu se ubaciš u traku i izazoveš kočenje bar 5 automobila koji potom sviraju i verovatno psuju, a zakonom su obavezni da te puste da se uključiš. Dok sa druge strane, dešvalo mi se da u Nemačkoj, gde je špic saobraćaja i zastoj takav da ili svi stoje ili se kreću 10 na sat, zaboravim da se prestrojim na vreme, i samo dam žmigavac pa u roku od 10 metara pređem iz skroz leve u skroz desnu traku sa skretanje bez ikakvih problema. Ljudi jednostavno imaju strpljenja i puštaju te jer ih tako uče u auto školi, i jer znaju da će se sutra oni naći u takvoj situaciji i očekivati od nekog drugog da i njih pusti. A to i jeste smisao normalnog saobraćaja bez stresa. Da svi imamo strpljjenja i poštovanja jedni za druge.

 

 

 

Šta je poeta mog poređenja Egipćana, nas i vozača u Nemačkoj? Poenta je da svakako ima daleko lošijih i nekulturnijih vozača, ali poređenje sa takvima, lošijim od nas neće odvesti nikud. Ustvari može nas samo učiniti gorima. Uvek se treba porediti sa onim boljim od tebe, i pokušati uzeti od njega ono što radi bolje od tebe...


  • 3

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#2580 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 January 2020 - 01:28 PM

Hvala ti na savetu ali nisam ja juce poceo da vozim pa da ne znam gde da gledam i kako da se ponasam u saobracaju . Vozim vec oko 25 godina i retko sta sa tockovima nisam vozio. Cak veci deo svog osnovnog posla provodim vozeci kroz BG uzduz i popreko. Naravno da ne gledam u svetla, pa nisam lud, ali jednostavno me zaslepi...
To sto ja njemu kontriram svojim dugim svetlima ne ponistava i ne smanjuje jacinu njegovih farova. On svoja svetla ne moze da "smanji", obori... Jednostavno ti farovi nisu konstruisani da se u njih ugradjuju ksenoni pez posebnih prerada i zato rasipaju svetlost.
Ja to smatram bahatoscu vozaca. Vazno je da je on sebi povecao vidljivost a ostali.... pa jbg, neka se snadju....
To je ono sto FalloutBoy kaz, da ako on smatra neki zakon bezveznim on ga prekraja kako njemu odgovara. Tako i ovaj debil sa kineskin ksenonima misli da je pametniji od tamo nekog tima inzinjera iz fabrike koji su projektovali, testirali, napravili svetlosnu grupu i u nju stavili obicnu sijalicu. "Nemaju oni pojma, stavicu ja ksenone za 20 evra i pametniji sam od njih, vidis kako se bolje vidi." E pa prijatelju, nisi sam... Ima i ostalih ucesnika u saobracaju kojima smetas.
Tako da sam uvek za pridrzavanje propisa a ne za individualno tumacenje istih i krojenje svojih



Naravno da je bahatost. Jedino rešenje je kočiti što nekad može biti i rizično a paljenje dugih donekle olakšava dok ne prodješ.
Svakako je uglavnom sve stvar navike. Vidiš, ja 25 godina vozim vozila sa najlošijim svetlima od svih, do te mere da ponekad svetle kao kandilo za sveću. Ponekad me zaslepe najobičnija oborena svetla. Vremenom se navikneš.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika