Jump to content


Fotografije
* * * * * 2 glasovi

Mi i automobili


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
2936 odgovora na ovu temu

#2541 alx

alx
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 679 posts

Postavljeno 16 October 2019 - 09:06 PM

https://www.telegraf...mrze-bicikliste


  • 3

when you look into abbyss, the abbyss looks into you        www.bikecologic.com
(kad pogledas u Bezdan, Bezdan pogleda u Tebe)            www.facebook.com/bikecologic


#2542 rekreativac20

rekreativac20
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 17 October 2019 - 07:28 AM

Na pocetku teksta pise da su biciklist iritantni, zasto? Zbog cega? Bolje bi bilo da je receno da su biciklistima ludi vozaci iritantni koji ne pustaju nogu s gasa i zure u telefon bas kad voze kao da ovako nemaju vremena za telefon, okej prolazimo pored velike guzve na semaforima i slicno pa niko nije odredio ko ce sta da vozi ti sto se bune nek uzmu bicikl pa nek prolaze i oni. i pored mene prodju u milimetar kad me obilaze pa sta da radim nisam jos pozvao novine da kazem to kako su iritantni, ne razumem stvarno.


  • 0

#2543 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 17 October 2019 - 07:34 AM

To je u Engleskoj valjda,ovde ta pravila ne vaze-ko prezivi-pricace. O:)


  • 0

#2544 rekreativac20

rekreativac20
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 17 October 2019 - 07:37 AM

Svejedno je gde je, nikome ne prija da mu neko kaze kako je iritantan zar ne? :)


  • 0

#2545 alx

alx
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 679 posts

Postavljeno 17 October 2019 - 09:24 PM

Na pocetku teksta pise da su biciklist iritantni, zasto? Zbog cega? Bolje bi bilo da je receno da su biciklistima ludi vozaci iritantni koji ne pustaju nogu s gasa i zure u telefon bas kad voze kao da ovako nemaju vremena za telefon, okej prolazimo pored velike guzve na semaforima i slicno pa niko nije odredio ko ce sta da vozi ti sto se bune nek uzmu bicikl pa nek prolaze i oni. i pored mene prodju u milimetar kad me obilaze pa sta da radim nisam jos pozvao novine da kazem to kako su iritantni, ne razumem stvarno.

 

Ja to vidim ovako:

 

"Ma šta ti tu meni sad koji ku**c!!!*!?.ˇ≥???!/!++!!!"

 

Klasičan vozač, a i såm sam jedan od njih, biciklistu vidi kao smetnju / poremećaj u sistemu (kao ona crna mačka u Matrix-u)

Ukombinovano sa, često nesvesnom, ljubomorom (on na vazduhu, a ja u limenoj kanti...) ljudi prirodno i spontano reaguju negativno, jer im taj "biciklista" deluje povlašćeno u odnosu na njih same, pritom, zauzimajući im deo prostora (kolovoza) koji oni smatraju neprikosnoveno svojim.

 

Biciklisti sebi dozvoljavaju stvari koje su vozačima nezamislive, menjajući pritom "dimenzije" tj; biciklista će se, mrtav 'ladan, iz, vozilima ravnopravnog, učesnika u saobraćaju sa kojima deli kolovoz "pretvoriti" u pešaka, i opušteno skrnuti na pešački prelaz ili tOrtoar. To je blasfemija koju vozači ne mogu da pojme, a još manje da oproste.

 

Ja lično ne bih dozvolio nikome da "položi vožnju" odnosno da dobije vozačku dozvolu, pre nego što prođe obuku na biciklu. To bih uvrstio kao obavezni deo razumevanja saobraćaja u smislu fizike, protoka, pregleda, obzira... pa tek onda, kad shvatiša koliko ti energije iziskuje svako zaustavljanje, svako pokretanje, svako brdo i nizbrdica; koliko te krivina izbacuje, a koliko te podloga "drži" - e onda možeš u saobraćaj u "opasnom uređaju" (tako je zakonom definisano motorno vozilo, i upravo to i jeste ;)


  • 1

when you look into abbyss, the abbyss looks into you        www.bikecologic.com
(kad pogledas u Bezdan, Bezdan pogleda u Tebe)            www.facebook.com/bikecologic


#2546 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3352 posts

Postavljeno 18 October 2019 - 05:56 AM

Ja to vidim ovako:
 
"Ma šta ti tu meni sad koji ku**c!!!*!?.ˇ≥???!/!++!!!"
 
Klasičan vozač, a i såm sam jedan od njih, biciklistu vidi kao smetnju / poremećaj u sistemu (kao ona crna mačka u Matrix-u)
Ukombinovano sa, često nesvesnom, ljubomorom (on na vazduhu, a ja u limenoj kanti...) ljudi prirodno i spontano reaguju negativno, jer im taj "biciklista" deluje povlašćeno u odnosu na njih same, pritom, zauzimajući im deo prostora (kolovoza) koji oni smatraju neprikosnoveno svojim.
 
Biciklisti sebi dozvoljavaju stvari koje su vozačima nezamislive, menjajući pritom "dimenzije" tj; biciklista će se, mrtav 'ladan, iz, vozilima ravnopravnog, učesnika u saobraćaju sa kojima deli kolovoz "pretvoriti" u pešaka, i opušteno skrnuti na pešački prelaz ili tOrtoar. To je blasfemija koju vozači ne mogu da pojme, a još manje da oproste.
 
Ja lično ne bih dozvolio nikome da "položi vožnju" odnosno da dobije vozačku dozvolu, pre nego što prođe obuku na biciklu. To bih uvrstio kao obavezni deo razumevanja saobraćaja u smislu fizike, protoka, pregleda, obzira... pa tek onda, kad shvatiša koliko ti energije iziskuje svako zaustavljanje, svako pokretanje, svako brdo i nizbrdica; koliko te krivina izbacuje, a koliko te podloga "drži" - e onda možeš u saobraćaj u "opasnom uređaju" (tako je zakonom definisano motorno vozilo, i upravo to i jeste ;)

Тако је. Други моменат је што су на ред дошле и генерација проблематичне у сваком другом друштвено смислу, (не)васпитане збрда-здола, без емпатије, размажене, саможиве, а чији се утицај данас болно види на сваком плану. Њихово понашање на путевима нама бициклистима јеогромна опасност.
  • 0

#2547 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 11 January 2020 - 02:11 PM

Ne znam nikakve detalje, ni ko je kriv, ni sta se dogodilo. Pamet u glavu. 

 

https://www.ikraguje...kragujevcu.html


  • 0
.

#2548 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 11 January 2020 - 04:01 PM

Nazalost jadan covjek je izgubio zivot,a drugi covjek,bio kriv ili ne,ce imati traumu za cijeli zivot.
  • 1

#2549 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 January 2020 - 05:51 PM

Pročitao danas.
Nebitno da li je biciklista ili ne, šteta za mladog čoveka.
Piše da je bilo oko 18h. Ostaje pitanje da li je i kako je bio osvetljen.

Što se tiče vidljivosti i sigurnosti u mraku mogu pojedinci pričati šta hoće ali fluo prsluk u mraku mnogo znači, prvenstveno zbog toga što iz daljine većina vozača koče jer ne znaju da li je na putu policija, pešak ili nešto drugo. A kad počnu da kočenjem i usporavanjem tad bude 99% sve u redu jer su već svesni da je neko na putu.
A mnogi od nas znaju da ovde ima žestokih protivnika fluo prsluka i kacige. Ajd što neće da koriste tu opremu, njihov problem. Veća je nevolja što ubedjuju ostale članove medju kojima ima mnogo početnika u biciklizmu kako je bespotrebno korišćenje pomenutih sredstava. Ne volim ga ni ja ali ga uvek imam kod sebe osim ako sam neplanirao ostao duže pa zašao u noć.
  • 3
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#2550 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 11 January 2020 - 06:20 PM

Zao mi coveka,ali to jos ucvrscuje moju teoriju-max. osvetljenje, max.fluooescentnost i na meni i na biciklu i obavezna kaciga.BIlo je oko 18 h. ko zna,ali moja je teorija da je najopasniji period za nas bicikliste jutro i predvece, vise  zimi nego leti.

 

Inace sto se tice prsluka,ima dve vrste,kraci tanji i duzi deblji. Ne znam gde sam nabavio ovaj kraci ali bas je praktican i zimi i leti,da mi je nabaviti jos jedan,mozda neko zna gde?


  • 0

#2551 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 11 January 2020 - 06:27 PM

Taj put nije bezopasan ni leti preko dana. Ne bi mi palo na pamet da tamo vozim u 6 po podne, zimi, po mrklom mraku, kada niko ne pomislja da biciklista tu moze biti. Prema gradu je dugacak, brz spust sa par nezgodnih krivina. Ne znam da li se tu dogodilo ili na ravnijem delu, da li je uzrok (ne)vidljivost ili necija greska...

 

Pre mesec-dva se u tom delu desio jos jedan udes gde je biciklista totalno nagrabusio, polomljena karlica i svasta jos, lezanje u koritu 6 meseci. Isao covek nizbrdo uskim putem a u susret iz krivine izlecu 2 kvada uporedo, udaraju ga i odlaze. Naravno, niko ne moze da ih nadje a celo selo zna da se tu vozaju gradski mafijasi. 


  • 1
.

#2552 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3352 posts

Postavljeno 11 January 2020 - 07:22 PM

На слици у тексту бициклиста на себи има флуо прслук, па можда може закључити да је полагао на сопствену безбедност. Без обзира на све непредвиђене ситуације и велики број одбеглих клиничких случајева за воланом, бициклисти морају да ураде све што је потребно да се заштите на друму. Или да сви пређемо на мтб.
  • 0

#2553 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 11 January 2020 - 08:26 PM

Kakve veze ima da li je MTB ili drumas, na putu je svejedno.

 

A to da je dobrom delu vozača "kratak fitilj" to je vec odavno svima jasno.

Konkretno po Beogradu su ogromne gužve i vozači su nervozni.

Kad izadju iz grada i krenu po prigradskim putevima često udare po gasu i tu im biciklisti smetaju što uopše postoje.

 

Mnogo puta mi se desilo da na putu na kom nema žive duše odjednom iza mene se nacrta auto i počne da svira, mada ima sasvim dovoljno mesta da me u širokom luku obidje. Nekad čak krene paralelno da vozi pored mene sa otvorenim prozorom i da me "podučava" saobraćajnim pravilima.


  • 0

#2554 miree

miree
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 460 posts

Postavljeno 11 January 2020 - 09:50 PM

Nek je momku laka crna zemlja.

 

Sto se osvetljenja tice, misljenja sam da biciklisti u mraku trebaju da svetle kao Las Vegas, sto vise - to bolje, bilo da su na kolovozu sa ulicnom rasvetom ili bez nje. Svetla ili blinkeri nisu velika investicija i kupovina istih je najmanje sto biciklista moze da uradi za sopstvenu bezbednost, zatim kao sto rekoste - fluo prsluci. Ja nemam pravi fluo prsluk, ali imam jednu od onih zuto/zelenih drecavih varijanti bici jakne. Ima tu jos jedna stavka koja se ne pominje previse, a to je upadljivost sa bocne strane. Skoro svi biciklisti koji vode racuna o osvetljenju, imaju na umu prednje i zadnje svetlo, ne razmisljaju previse o uocljivosti sa strane. Ta bocna upadljivost je posebno vazna kada se vozi putem sa pravom prvenstva prolaza, a nailazi neko iz sporedne ulice, narocito sa desne strane i pogotovo kada nema ulicne rasvete. Ne kazem da sada svi biciklisti trebaju da imaju i bocna elektro svetla, ali mogu da nalepe na ram, pojedini i na felne, one reflektivne trake, na aliju ih ima za malo para. Takodje i ''macije oci'' sluze istoj svrsi.

 

Naravno, ako onaj gore resi da te uzme, dzaba sva preventiva...


  • 1

#2555 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 January 2020 - 09:53 PM

Не заваравајте се, има клиничких случајева и на бициклима колико хоћете. Рецимо, они који возе коловозом ноћу без светала нису ништа у поређењу са онима који то раде по тротоарима, пуним људи, а педалају као махнити. Или, случај који сам више пута посматрао у Радничкој улици, код Аде, смер ка Обреновцу. Редовно се нађе неки друмаш који тера по сред коловоза. Ту постоји бициклистичка стаза, али она као да је за већину друмаша увреда, па користе коловоз чак и када иду на Аду. А на коловозу постоји десна трака за скретање на Баново брдо, па онда три траке за право. И шта рећи кад видиш човека како тера бицикл у средњој од те три траке? И онда још по сред те траке. Наравно, сви коче због њега, настаје хаос, али њега не занима. Живо ме занима шта би он рекао да се њему тако шеткају пешаци?

 

Дакле, лудака на све стране, али обично не страдају они. :(

Иначе, силеџијство и саможивост узимају све више маха у Србији. Закони катастрофални, а полиција их ни такве не примењује.


  • 4

#2556 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3352 posts

Postavljeno 11 January 2020 - 10:12 PM

Kakve veze ima da li je MTB ili drumas, na putu je svejedno.


Мислио сам на мтб стил вожње, односно вожњу ван пута где нема аутомобила.
  • 1

#2557 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 11 January 2020 - 11:59 PM

@Cane


Koliko god mahnit bio biciklista koji pored biciklisticke staze uporno tera asfaltom, on sa svojih prosecnih 80 kg plus 10kg bajs pri brzini od 30km/h, mnogo teze moze ubiti/osakatiti drugog ucesnika u saobracaju za razliku od nervoznog, polualkoholisanog vozaca tonu i po teskog automobila sa cigarom u jednoj i mobilnim telefonom u drugoj ruci, pri brzini od minimum 20km/h vecoj od dozvoljene za motorna vozila.
  • 3

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#2558 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1399 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 January 2020 - 08:39 AM

Siledžija je siledžija i on se ponaša podjednako loše i neodgovorno i kada sedne u auto i kada sedne na bicikl.
Činjenica da je mnogo ranjiviji na biciklu ne čini njegovo ponašanje u vožnji bicikla ništa manje lošim tj nije tada manji siledžija, nego samo veća budala.
  • 2

#2559 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 12 January 2020 - 08:47 AM

Biciklističke staze (odvojene), čak i trake (na kolovozu), su često manje bezbedne od kolovoza, pogotovo ako se vozi brže od 10-15 km/h. Prvenstveno zato što se loše projektuju. Da ne ulazim sad u detalje.

 

Isto tako (kad se već vozi kolovozom), vožnja sredinom trake često može biti bezbednija od vožnje uz ivicu, čak se može reći i da često smanjuje zagušenje. Kako?

 

Tako što vozače na vreme tera na planiranje prestrojavanja, ili preticanja. Kada se vozi uz ivicu, mnogi vozači kasnije primete biciklistu, a mnogi i kasno skontaju da će ipak morati da se prestroje / preteknu (ako se ispostavi da ipak nema dovoljno mesta u traci da se bezbedno prođe). Šta se onda dešava? Auto koči (neko od iza ga može udariti). Treba sa puno manjom početnom brzinom (iza bicikliste) da se ubaci u drugu traku, ili počne preticanje - što traži više vremena / prostora i, kad je prestrojavanje u pitanju, može usporiti saobraćaj koji dolazi iz trake u koju hoće da se prestroji.

 

Ovo sve naravno zavisi od konkretne situacije: uslova puta, saobraćaja, čak i navika vozača (tj. sredine u kojoj se biciklira).

 

Jedina stvar za koju mogu reći da uvek važi su svetla - i, na otvorenom putu, reflektujuća odeća.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2560 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 12 January 2020 - 09:55 AM

Kod mene su svetla uvek ukljucena i danju, i to na sity bajku,jer po mojoj proceni najveca opasnost mi preti bas te kratke relacije po gradu, voznja do prodavnice i nazad.

 

Inace vozac auta sam dugo, dugo godina a i ostalih prevoznih sredstava. Nervira me kada vidim bicikliste kako se sklanjaju totalno uz samu ivicu trake, i to ovi stariji neiskusni bez svetala,kao manja je opasnost a pola njih nemaju svetla nikakva, pogresno.Kod vozaca automobila postoji cak i taj mrtvi ugao vidljivosti koji je opasan za nas bicikliste . Zato ja svoj 1 metar cu braniti na sve moguce nacine,ako treba nekada se pravim nevest kada procenim gledajuciu retrovizor da automobilist nece stati pa malo vrludam levo desno po putu,kao izgubio sam stabilnost,To vecinom uspe ali ponekad da budem iskren i ne,ali sta da radim,ima nas svakakvih.

 

Neverovatno je ali kada vozim rekumbent ,tacno se vidi da vozaci imaju vise postovanja ,zasto? nemam pojma,valjda vide nesto nepoznato ,mozda ih asocira na vozilo za invalide , i time izrazuju postovanje ,ko zna sta im je u glavi.


  • 2




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika