E dobro, posto me jedan kolega ubedjuje da se bolje/lakse vrti... A ne bih da se izlazem trosku od nekih 150e, ako je razlika 0 - 0.5%
srednji pogon,alat i popravka
#242
Postavljeno 24 August 2020 - 01:12 PM
E dobro, posto me jedan kolega ubedjuje da se bolje/lakse vrti... A ne bih da se izlazem trosku od nekih 150e, ako je razlika 0 - 0.5%
Moja glavna primedba sistemu na četvrtku je iz bezbednosti. Inače su u vožnji razlike zanemarivo male, a ležajevi u praksi puno duže traju.
#244
Postavljeno 24 August 2020 - 01:57 PM
Da, procitao sam, skoro si to kacio, mada iskreno nisam video da se takva vrsta pucanja nekome desila, ne znam koliko su cesti takvi slucajevi...
Što je teži/jači vozač, to je veća verovatnoća. Dešava se. Ne previše često, ali više bih voleo i da je često, ali da se da primetiti na vreme - što nije slučaj.
#252
Postavljeno 30 August 2020 - 01:41 PM
To je pogon na "cetvrtku" verovatno u tvom zargonu na navlacenje. Za skidanje je potreban specijalan radapciger ili poseta majstoru za bicikle koji vec poseduje takav alat u svojoj radionici. Prilikom zamene pogona potrebno je da novi bude uskladjen sa duzinom osovine koja je trenutno na tvom biciklu. Recimo ako je na tvom biciklu trenutno osovina srednjeg pogona duzine 122,5mm bilo bi pozeljno da pogon koji budes stavljao bude pravljen za priblizno tu duzinu osovine. Koja je duzina osovine potrebna za koji model pogona pise u uputstvu pogona koje se dobija sa kupovinom novog ili pretragom po internetu ako je u pitanju polovni pogon.
#260
Postavljeno 31 August 2020 - 07:39 PM
Kod nas se za tvoje pitanje kaze "pravi se Tosa" ,
to te pitam ...
koja od 2 pomenute..cetvrtka ili ht2?
kod nas se kaze, ono sto ne znas, pitas.
Meni je nekako zvucalo da mu je HT2 preporucen jer se bolje/lakse vrti
E dobro, posto me jedan kolega ubedjuje da se bolje/lakse vrti...
a posto je moje iskustvo drugacije
nisam bio 100% siguran dal sam dobro razumeo, pa rekoh, ajd da pitam.
Al sve mi se cini da sam pogresio i da umesto da pitam treba da postujem nesto..nesto kao sto ti radis.
Moje razmisljanje je uvek islo u ovom smeru:
veci unutrasnji precnik lezaja tj vratila/osovine (19mm, 24mm, 25mm) i veci spoljni precnik lezaja (37mm)
zahtevaju vece dodirne povrsine sa zaptivkama samim tim se javlja i vece trenje pa se kurble ne vrte toliko dugo.
O broju i velicini kuglica i njihovom otporu prilikom kotrljanja nisam ni razmisljao, tu bih se nacisto pogubio!
Pored toga, najcesce sretane Shimano BB-UN patrone na cetvrtku imaju (samo po) 2 zaptivke (levu i desnu)
dok svi HT2 lezaji koje sam do sada sretao imaju 4 zaptivne gumice,
a (osim DA i XTR) ne verujem da lezaji u HT2 soljama mogu po kvalitetu da se porede
sa nekim besnim batronama na cetvrku koje imaju prefinjene industrijske lezaje
koje (tek) tada takodje imaju 4 zaptivke (TUNE patrone imaju cak 8!!!),
tako da zaista se ne secam da se neki HT2 pogon na prazno vrti onako dugo i mekano kao onaj na cetvrtku
(recimo oba XT klasi FC-M737+BB-UN72 u poredjenju sa FC-M760+SM-BB71)
a mozda sam samo odvec mator pa me pamcenje ne sluzi kao nekoć
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika