Jump to content


Fotografije
- - - - -

Savjet oko drop bars.


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
155 odgovora na ovu temu

#121 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14631 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 08:48 AM

Onda.. napred 26" pozadi 29"?


  • 0

#122 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 09:26 AM

@Samsher

 

Niko ne moze da trenira MTB od svitanja do sumraka. To je izuzetno tesko. Sve preko 2 sata pravog treninga u sumi je muka. Iz toga razloga profesionalci sve vise treniraju sa el. biciklima. Ako ovako imaju snagu za npr 2 sata voznje, el bicikl im pruza mogucnosta da trenijraju 5 sati i tako provedu duze vreme na biciklu, vezbajuci tehniku, a potrose istu kolicinu snage.

 

A ako vozis  kao amater od svitanja do sumraka, to mozes samo ako vozis bas glatke deonice, jer bi u suprotnom crkli koliko je tesko voziti nesto zahtevnije i onda prednost velikih tockova po ravnom putu ne postoji, tj dolazimo  da je vaznija aero dinamika.

 

Sta mislite zasto su uveli ove siroke volane. Zato sto je to borba sa tim sirokim, teskim tockovima, koji imaju veliki ziroskopski efekat, pa kada se na to doda i duze osovinsko rastojanje, eto problema za ruke. Sa sirokim volanimaim je lakse da sve to savladaju i imaju bolju kontrolu, jer se treba boriti sa tim tockovima. 

Ali su automatski izgubili aero dinamiku. 26 se sa uzim volanom zahteva istu silu jer je na njoj sve upravljivije a opet imaju i aero dinamiku, koja je meni izuzetno vazna. Cesto na satu imam max, speed od 60 km tako daje sve jasno.


  • 0

#123 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 463 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 09:47 AM

Ček, čitao sam dosta ali mi sad ovo poslednje oko aerodinamike deluje kontradiktorno - ako si zbog aerodinamike odabrao MTB sa 26" umesto sa 29" točkovima i širim volanom, a pogotovu potenciranje maksimalne brzine, zar onda nije logičnije ići u nekom recimo gravel smeru? Pogotovu što (a i da se vratimo na tu temu) bi ti drop barovi zapravo omogućili značajno bolju aerodinamičnu poziciju kad se ide brzo? Plus realno kruta vila koju je neko pomenuo a koja bi smanjila i težinu.

 

Ako govorimo o 70% lošeg asfalta i 30% makadam/zemljanih puteva deluje kao da bi gravel bicikla bila zapravo idealna za tako nešto?


  • 0

#124 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 287 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 09:53 AM

Izgleda da je sledeći hit  29 sa aero ramom.Plus aero bar. Totalno smo pobrkali lončiće.


  • 0

#125 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 09:55 AM

Haha…ma cuj drago mi zaista ako su mi pitanja povod dobre price, znanja i raspoloženja. Treba ceniti uvek nekog ko zna, i uvek neko vise zna od nekog… sto bi rekli i nad popom ima pop. Mnogi ljudi se jako prizemno i samouvereno lažnim znanjem nose i žive, bez da uzmu savet, pouku, preporuku od nekoga koji je taj put vec prošao. Da ne mudrujem previse.. elem poput deteta koji misli da zna vise od svojih roditelja. Neznalice se ponašaju vrlo sigurno i znaju sve ( avion parkiran pored da ih pitas da pomere… oni ce ti reci, ma nema problema i to znam), dok istinski tragaoci Hamletovski su zbunjeni i začuđeni. Necu vise filozofirati obećavamiako mi je to struka, nego Milovuk ako moze jos jedno pitanje?
Na mtb-u od 26 inča koji je karbon, imas prednju viljusku suspenziju. Sama ta vila je dodatno teza od karbonske krute vile. Ako se napred postavi guma sirine 2,2 na primer, nije li sada to adekvatan amort donekle koji ce da upija neravnine s puta i plus je jos karbon materijal, a i zbog gume koja moze da ima balonski efekat. Uostalom ova kombinacija bi bila za lagani ofroad koji si i sam rekao da vozis, a ne kozje staze i kamenjari!?
U svetu biciklizma danas itekako postoji taj koncept krute vile.. doduse vise izražen na 29 ramovima. Spomenuh od pre recimo modele bicikala Salsa Fargo, ili Cutroat, Surly, Boombtrack, itd,itd
I naravno uz to, da se vratimo nazivu teme,sada se postavlja i vozi drop bar. Zasto da ne, ako moze 29 zasto ne bi i 26 ica bila sa dropom kada vidimo i odredjene prednosti 26 ice?!

 

 Naravno da moze ta kombinacija. Medjutim zasto je ja ne bi vozio. Pocecu od najmanje vaznih razloga ka vaznijim.

 

1, Estetika, Na MTB sa krampon gumama, masivnim ramovima, to mi nikako ne ide.

 

2. Uzasno su skupe za ono sto pruzaju tj ne pruzaju, plus sto mislim da amortizer cuva i ram i vozaca.

 

3. Glavna stvar.Opisacu ti.. Imam jednu makadamsku deonicu gde cesto vozim. I sad jedan deo ide dosta nizbrdo, dugacka brza krivina, los makadam, gde strci neko kamenje. Znaci tu ga sjurim preko 40 km na sat. Da imam tu kombinaciju koju predlazes, bicikl bi jednostavno odskakutao van puta. Ping-pong efekat.  Koliko god da je duboka-siroka guma, ne moze da zameni amortizer. On je taj koji drzi tocak na zemlji. Ovaj sto ja vozim je odlican amortizer, pumpa se po tezini vozaca, posebno mozes da stelujes pritiske pozitivne i negativne komore, ima podesavanje brzine vracanja. Kada se sve podesi kako treba ja na rukama ne osecam te rupe i udare,. Nekako radi meko kao da vozis po nekim sitnim ispupcenjima.


  • 0

#126 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 09:58 AM

Ček, čitao sam dosta ali mi sad ovo poslednje oko aerodinamike deluje kontradiktorno - ako si zbog aerodinamike odabrao MTB sa 26" umesto sa 29" točkovima i širim volanom, a pogotovu potenciranje maksimalne brzine, zar onda nije logičnije ići u nekom recimo gravel smeru? Pogotovu što (a i da se vratimo na tu temu) bi ti drop barovi zapravo omogućili značajno bolju aerodinamičnu poziciju kad se ide brzo? Plus realno kruta vila koju je neko pomenuo a koja bi smanjila i težinu.

 

Ako govorimo o 70% lošeg asfalta i 30% makadam/zemljanih puteva deluje kao da bi gravel bicikla bila zapravo idealna za tako nešto?

 

Pisao sam o tome. Imao sam i ciklo cross i gravela. I terao sam sebe da ih vozim, ali sve to je bilo na silu. Tako, ovo mi je leglo i to je to. Sad sam u zadnjem postu opisao zasto mi treba amortizer, da ne prepisujem, videces.

Drugo moj ceo bicikl sa amortizerom ima 9.5 kila. Da stavim uze gume dobio bi to, ali ipak ostajem na uskim kramponkama 1.8.

 

Moj ram je iz one "race" geometrije, tako da kada stavim ruke na rogove, imam poziciju najslicniju kada se na ciklo crosu stave na samaraljke, bas je aero, dodirujem kolenima laktove, ako razumes o cemu pricam.


  • 0

#127 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3359 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 10:19 AM

Мало у склопу теме. Ево како изгледају корман и шамараљке на једном од бициклова Грема Обрија.

E8B263D2-31E1-470D-A5DE-130A232AA65E.jpeg
F3B0B708-3E9D-4684-A4B7-BA48BBECA7C6.jpeg
B3D07875-89D4-4294-B67E-2A7590B917F8.jpeg
  • 0

#128 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 463 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 11:13 AM

Pisao sam o tome. Imao sam i ciklo cross i gravela. I terao sam sebe da ih vozim, ali sve to je bilo na silu. Tako, ovo mi je leglo i to je to. Sad sam u zadnjem postu opisao zasto mi treba amortizer, da ne prepisujem, videces.

Drugo moj ceo bicikl sa amortizerom ima 9.5 kila. Da stavim uze gume dobio bi to, ali ipak ostajem na uskim kramponkama 1.8.

 

Moj ram je iz one "race" geometrije, tako da kada stavim ruke na rogove, imam poziciju najslicniju kada se na ciklo crosu stave na samaraljke, bas je aero, dodirujem kolenima laktove, ako razumes o cemu pricam.

 

Sve mi je jasno što pričaš, ali onda na kraju ipak dođemo do nekih ličnih preferencija šta kome odgovara a ne da postoji neko univerzalno pravilo za sve. Jer na primer ti sada imaš novije gravel bicikle na koje bez problema idu i 2.0 gume i amortizer i težinom su tu negde sa tvojim mtb, dakle ispod 10kg recimo. A imaju veći točak :)

 

Samo pokušavam da konstatujem da nije pitanje baš tako univerzalno - nekom od 160cm visine će verovatno više odgovarati 26" točkovi zavisno od toga gde vozi, a nekom iste visine će biti ok i 29" zavisno od terena koji vozi. Ja na primer imam mtb sa 27.5 točkovima i mislim da bi mi više odgovarali 29" na osnovu ono malo što sam probao od drugara i slično. Opet ja mtb uglavnom vozim samo šumu jer prosto imam luksuz da imam drugi bicikl za asfalt i po gradu. 

 

I kad smo već kod toga zapravo i imam pitanje vezano za drop bars, ali moram prvo da slikam bajs da bih lakše objasnio šta mi je dilema, pa ću dopuniti temu kasnije :)


  • 0

#129 profa

profa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 362 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 11:28 AM

Jos i ovu konstataciju da dodam u vezi prednje viljuske tj. suspenzije…koliko vam se puta desilo u voznji sa mtb om po šumskim stazama da ste zaključali vilu!? Vozili ste jos poprilicno dugo i setili ste se da ste je zaključali… a bicikli je se ponašao kako se ponašao, tj kao sa krutom vilom. Vozili a da nismo ni primetili, jeli tako?
  • 0

#130 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 11:38 AM

Sve mi je jasno što pričaš, ali onda na kraju ipak dođemo do nekih ličnih preferencija šta kome odgovara a ne da postoji neko univerzalno pravilo za sve. Jer na primer ti sada imaš novije gravel bicikle na koje bez problema idu i 2.0 gume i amortizer i težinom su tu negde sa tvojim mtb, dakle ispod 10kg recimo. A imaju veći točak :)

 

Samo pokušavam da konstatujem da nije pitanje baš tako univerzalno - nekom od 160cm visine će verovatno više odgovarati 26" točkovi zavisno od toga gde vozi, a nekom iste visine će biti ok i 29" zavisno od terena koji vozi. Ja na primer imam mtb sa 27.5 točkovima i mislim da bi mi više odgovarali 29" na osnovu ono malo što sam probao od drugara i slično. Opet ja mtb uglavnom vozim samo šumu jer prosto imam luksuz da imam drugi bicikl za asfalt i po gradu. 

 

I kad smo već kod toga zapravo i imam pitanje vezano za drop bars, ali moram prvo da slikam bajs da bih lakše objasnio šta mi je dilema, pa ću dopuniti temu kasnije :)

 

 

  Tako nekako, ima par vrsta bickla, a milioni razlicitih vozaca, sa razlictim potrebama, stilovima voznje, terenima, godinama, zdravstvenim stanjima, finansijskim mogucnostima..

 

I onda me nervira kada neko pita sta da kupi a ovi ko iz topa, to i to, a da ne znaju nista o svemu ovome gore, napisanom.

 

Tako i za te 29. Ima zasta su neprkosnovene i za vozace koji to moraju da imaju, a ima i onih kao ja, sto su skroz protiv toga. Glupo je generatizovati, pa iznosti tvrdnje "to je zastarelo" i sl. Ima u cemu je ispred 29, ima u cemu je bolja 26''.

 

Tako da je uvek najbolje ko je u mogucnosti da napravi neki "custom", bicikl. Ali to vec zahteva neko znanje, iskustvo a i finansijski trosak.  Ali krajni rezultat je najbolji.


  • 0

#131 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3359 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 11:48 AM

Грем Обри у својој позицији на корману

649305E0-BC66-4835-88C5-12CC57776C08.jpeg
85403A2F-580F-4B97-AD09-3BE9D3E28C4C.jpeg
  • 0

#132 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4575 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 09 November 2021 - 12:28 PM

Грем Обри у својој позицији на корману

attachicon.gif649305E0-BC66-4835-88C5-12CC57776C08.jpeg
attachicon.gif85403A2F-580F-4B97-AD09-3BE9D3E28C4C.jpeg

I onda je malo pošandrcao...
Gledao sam film...


Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#133 Petarl

Petarl
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 202 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 12:29 PM

Od ovoga nekada:

 

 

Dimenzije felni i guma su se smanjivale bi ponovo počele da rastu:

 

Vee-tyre-size-range.jpg

 

pa do ovoga:

 

 

Kao da se ponovo vraćamo na početak? Šta će biti kada dodatno usavrše super lake i jake materijale kao što je karbon i olakšaju točkove od 36 inča?

 

Istorija kao da nas uvek demantuje jer čim bi počeli da tvrdimo da je nešto baš to pravo i najbolje, najbrže i da nema kuda dalje, pojavljivalo bi se nešto što će pomeriti granice pa makar i za jednu sekundu...

 


  • 0

#134 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4575 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 09 November 2021 - 12:30 PM

Zato pravac Kopaonik u Planetbike, iznajmljivanje bajseva sa svim dimenzijama točka i odluka na licu mesta šta je najbolje!

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#135 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 09 November 2021 - 12:33 PM

Moje pisanije na temu (zašto su MTB krenuli sa 26", kako i zašto su "prešli" na 29" i koje su prednosti i mane različitih standarda):

26 vs 27,5 vs 29

 

U najvećoj meri se slažem sa zapažanjima & mišljenjem milovuk1967.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#136 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4575 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 09 November 2021 - 12:33 PM

Od ovoga nekada:



Dimenzije felni i guma su se smanjivale bi ponovo počele da rastu:

Vee-tyre-size-range.jpg

pa do ovoga:



Kao da se ponovo vraćamo na početak? Šta će biti kada dodatno usavrše super lake i jake materijale kao što je karbon i olakšaju točkove od 36 inča?

Istorija kao da nas uvek demantuje jer čim bi počeli da tvrdimo da je nešto baš to pravo i najbolje, najbrže i da nema kuda dalje, pojavljivalo bi se nešto što će pomeriti granice pa makar i za jednu sekundu...

Još kad se krene u sitna crevca da li je bolji hardtail ili fullsus koliki hod amorta itd. ihaaaj ima tu mnogo materijala za diskusiju.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#137 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 12:42 PM

Zanima me ako neko zna, zasto kross motori koji imaju 50, 70 ks, imaju tockove ako se dobro secam od nekih 16-18'' a ne od 29? 

 

Drugo pitanje. Svetski rekord na biciklu iza auta je 180 milja na sat. Inzinjeri koji su pravili taj bicikl su stavili tockove od 20' kao sto ima Pony? Zasto ne od 29, kada to ide bolje.

 

Moja greska, 17' tockovi.


  • 0

#138 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 287 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 12:49 PM

Koliko ja vidim većina aktivnih na forumu su rekreativci koji otprilike znaju šta hoće pa i nabave takav bicikl. Naravno u skladu sa svojim mogućnostima i prioritetima.Nekom je prioritet udobnost, nekom izgled ili performanse, il ko zna šta. O mogućnostima da ne pričamo. Malo ga kastomizuju i uživaju u tom.Bar ja tako radim.Šta je bolje za nekog zavisi od mnogo stvari. Ne postoji idealan bicikl za sve terene i situacije. Kao ni idealna žena al to je druga tema....


  • 0

#139 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3359 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 01:04 PM

I onda je malo pošandrcao...
Gledao sam film...
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Мало :)
Ван теме: тај филм и онај о немачком шампиону и рекордеру у триатлону који је био хероински зависник увек волим да погледам :)
  • 0

#140 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 463 posts

Postavljeno 09 November 2021 - 01:20 PM

Zanima me ako neko zna, zasto kross motori koji imaju 50, 70 ks, imaju tockove ako se dobro secam od nekih 16-18'' a ne od 29? 

 

Drugo pitanje. Svetski rekord na biciklu iza auta je 180 milja na sat. Inzinjeri koji su pravili taj bicikl su stavili tockove od 20' kao sto ima Pony? Zasto ne od 29, kada to ide bolje.

 

Moja greska, 17' tockovi.

 

Kroserice imaju napred 21" a pozadi 18/19". Ali nisam siguran koliko je relevatno poređenje sa potpuno desetim disciplinama. Imaš ti i takmičarske bicikle sa 20" točkovima, BMX, olimpijska disciplina bili ove godine, niko ti ne brani da voziš, pa čak i da se trkaš :)

 

Isto i bicikl koji je namenjen za obaranje rekorda u brzini a koji zapravo vozi u zavetrini iza drugog vozila i vozi po poprilično ravnom, plus do 160 km/h je to isto vozilo vuče, dakle uopšte ne mora da krene iz mesta. Ako ćemo tako taj bicikl ima i viljušku sa duplom krunom što ne znači da može da se vozi downhill. 

 

Opet svakome nešto drugo prija i pogoduje, kako po pitanju discipline koja mu odgovara tako i po pitanju bicikla, veličine točkova, oblika kormana i slično. Nije logično da postoji univerzalno rešenje za svaku primenu u rasponu od 17" do 29" prečnika točka... 


  • 1




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika