Jump to content


Fotografije

TOUR DE FRANCE 2021


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
207 odgovora na ovu temu

#61 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 02:18 PM

Ne ide sva snaga na otpor vazduha. Od tvojih 200W na 25 km/h, recimo da 50W ide na otpor vazduha. Dok ce profesionalcu koji izbacuje 350W na 50 km/h, otici 200W na otpor vazduha. Valja li?

 

 Nije tako. Prema UCI podacima za ravnu etapu gde je 47 prosecna brzina etape , preko 90 % snage odlazi na savladavanje otpora vazduha. Evo ti link dole.

 

https://tunedintocyc...air-resistance/


  • 0

#62 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 July 2021 - 02:31 PM

Za 48km/h nekome treba 430W, a nekome "samo" 330W. Šta mislite, koliko treba amateru, a koliko profesionalcu?
Odgovor ovde
https://youtu.be/uwk7qnnCmFI
  • 1

#63 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 02:36 PM

Za 48km/h nekome treba 430W, a nekome "samo" 330W. Šta mislite, koliko treba amateru, a koliko profesionalcu?
Odgovor ovde
https://youtu.be/uwk7qnnCmFI

 

Ako mislis na aero dinamiku, pa i ja kao amater se savijem sto vise mogu, a ne voze ni oni kao ni ja konstantno aero bicikle i opremu. Sve jedno opet nas zeza tih 400 %. Razlika izmedju tvojih 330 i 430w je samo 30% . Nas zeza 400%.


  • 0

#64 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4278 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 02:54 PM

Ne ide sva snaga na otpor vazduha. Od tvojih 200W na 25 km/h, recimo da 50W ide na otpor vazduha. Dok ce profesionalcu koji izbacuje 350W na 50 km/h, otici 200W na otpor vazduha. Valja li?

 

Ovo gore nema veze sa životom.

 

Na linku koji je milovuk dao vidi se dijagram koji pokazuje koliki je otpor vazduha a koliki svi ostali otpori. Potpuno isti odnos je i kod motornih vozila, ko je studirao mašinstvo zna o čemu pričam. Po par % otpor trenja i otpor kotrljanja, sve ostalo je otpor vazduha. Što veća brzina veća razlika a već na malim brzinama razlika postane ogromna. Otpor trenja i otpor kotrljanja rastu vrlo malo (može se reći i zanemarljivo) u odnosu na otpor vazduha. Potpuno isto je u ovoj našoj priči. Možete da računate da je i kod bicikala i kod vozila jedini otpor koji se javlja, otpor vazduha. Praktično nije tako ali za nas praktično jeste. 


  • 0
.

#65 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 July 2021 - 03:28 PM

Može ovako. Amater vozi 25km/h sa 100W, a pro vozi 50km/h sa 400W. Je li to 400%? Jeste.
Amater može da vozi brže, ali neće, jer vozi da uživa u vožnji. Pro vozi za pare, pa vozi svoj maksimum jer u suprotnom nema para.
  • 1

#66 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 03:44 PM

tkutku

Može ovako. Amater vozi 25km/h sa 100W, a pro vozi 50km/h sa 400W. Je li to 400%? Jeste.
Amater može da vozi brže, ali neće, jer vozi da uživa u vožnji. Pro vozi za pare, pa vozi svoj maksimum jer u suprotnom nema para.

 

Pa ovako. Za 25 km na sat treba 100 w. Medjutim za 50 na sat treba 600 W. Tako da nije tako mala razlika izmedju nas i njih kako si ti na pocetku napisao i napravio celu ovu zbrku. Nego kako sam ja pisao ogromna razlika. Vanzemaljci. Ko ne veruje neka vuce strelicu po  dijagramu.  , Za sve si ti kriv  :)

 

https://www.gribble....er_v_speed.html


  • 0

#67 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 03:47 PM

Konacno , jaci su od nas za vise od 400 %. Od vecine nas. To je strasna razlika. 


  • 0

#68 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 04:00 PM

Nabacim nasumicne brojeve kako bih samo pokazao da ne ide sva snaga na otpor vazduha, i eto ujedinjene armije da ospori brojeve. Naravno da znam da je velika vecina otpora vezana za vazduh, karikirao sam brojke. Za 50 km/h treba daleko vise od 350 vati koliko sam napisao, ali eto, barem vas je moja 'losa matematika' naterala da se usaglasite oko toga da profesionalci jesu 4x jaci biciklisti od vas
  • 0

#69 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 04:06 PM

Sa nekakvom vrstom dopinga da. Bez dopinga samo 300%.

Ja zapeo za doping ko baba za 100gr kafe ali meni je jako zanimljivo da postoje ljudi koji i dalje veruju da je profesionalni sport, pogotovo biciklizam čist i da nemam nikakve upotrebe nedozvoljenih supstanci.

Uticaj otpora vazduha je ubedljivo najdominantniji. To se ubedljivo najbolje vidi na hronometru. Vozač leži na biciklu, utegnut u milimetar, sa kacigom i naočarima koji ne dozvoljavaju ulazak vazduha koji usporava... Pa i pored svega toga, postaje bitno kako vozač čak i šake drži na kormanu da smanji otpor vazduha, a čim ima makar 50 metara pravca odmah spušta glavu i gleda na gumu samo da vazduh što lakše klizi preko leđa. Možda hronometar nije tako zanimljiv kao grupna trka ali meni je to umetnost položaja tela bicikliste do najsitnijih detalja.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#70 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 04:06 PM

 Ja sam od pocetka rasprave znao da su vise od 400 % jaci od nas. Zato sam u startu postavio pitanje da se neko upeca kolika je razlika kada se ide duplo vecom brzinom. Medjutim , onda je otisla rasprava krivim tokom, zbog nekih sto nista ne kapiraju, pa spominju peleton prazne puteve i slicno, obezvredjujuci ove stvarno vanserijske, jake i izdrzljive ljude. To mi je bilo krivo. Izjednacavanje nas ili kao da smo ne tolko losiji od njh.


  • 0

#71 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 04:12 PM

Sa nekakvom vrstom dopinga da. Bez dopinga samo 300%.

Ja zapeo za doping ko baba za 100gr kafe ali meni je jako zanimljivo da postoje ljudi koji i dalje veruju da je profesionalni sport, pogotovo biciklizam čist i da nemam nikakve upotrebe nedozvoljenih supstanci.

Uticaj otpora vazduga ubedljivo najdominantniji. To se ubedljivo najbolje vidi na hronometru. Vozač leži na biciklu, utegnut u milimetar, sa kacigom i naočarim koji ne dozvoljavaju ulazak vazduha koji usporava... Pa i pored svega toga, postaje bitno kako vozač čak i šake drži na kormanu da smanji otpor vazduha, a čim ima makar 50 metara pravca odmah spušta glavu i gleda na gumu samo da vazduh što lakše klizi preko leđa. Možda hronometar nije tako zanimljiv kao grupna trka ali meni je to umetnost položaja tela bicikliste do najsitnijih detalja.

 

A i to da ti odgovorim, jer i ti obezvrdjujes i sve je to zbog dopinga. 

Vrsena su ispitivanja bilo je na NG, razlika izmedju bicikliste koji uzima doping i koji je cist, je jedva 2 %. To  izmedju njih  ima neke veze.  Medjutm opet su svetlosnm godinam daleko od nas.

 

Ali su i bez dopnga od nas jaci 398%...


  • 0

#72 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14631 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 04:35 PM

Ne utice drogiranje na snagu vec na izdrzljivost.


  • 0

#73 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 04:44 PM

Ne utice drogiranje na snagu vec na izdrzljivost.


  • 0

#74 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4278 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 04:55 PM

 Ja sam od pocetka rasprave znao da su vise od 400 % jaci od nas. Zato sam u startu postavio pitanje da se neko upeca kolika je razlika kada se ide duplo vecom brzinom. Medjutim , onda je otisla rasprava krivim tokom, zbog nekih sto nista ne kapiraju, pa spominju peleton prazne puteve i slicno, obezvredjujuci ove stvarno vanserijske, jake i izdrzljive ljude. To mi je bilo krivo. Izjednacavanje nas ili kao da smo ne tolko losiji od njh.

 

Uvek je kod motornih vozila važilo pravilo da se otpori povećavaju sa kvadratom brzine tj, za duplo veću brzinu otpori su 4 puta veći. 

Baš zbog toga u praksi, auto od 50 konja ide 140 km/h a onaj duplo jači sa 100 konja ide 180 km/h. Da nije toga, onaj od 100 konja bi išao 280 km/h. A svi znamo da to baš i nije moguće. Sve isto važi i za bicikl, fizika i mehanika su iste.


  • 1
.

#75 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 04:57 PM

Uvek je kod motornih vozila važilo pravilo da se otpori povećavaju sa kvadratom brzine tj, za duplo veću brzinu otpori su 4 puta veći. 

Baš zbog toga u praksi, auto od 50 konja ide 140 km/h a onaj duplo jači sa 100 konja ide 180 km/h. Da nije toga, onaj od 100 konja bi išao 280 km/h. A svi znamo da to baš i nije moguće. Sve isto važi i za bicikl, fizika i mehanika su iste.

 

Tako je.


  • 0

#76 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14631 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 05:32 PM

"auto od 50 konja ide 140 km/h a onaj duplo jači sa 100 konja ide 180 km/h. Da nije toga, onaj od 100 konja bi išao 280 km/h. A svi znamo da to baš i nije moguće"

 

Osim ako sa vozila ne skinete tezinu i popravite erodinamiku (link)


  • 0

#77 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 06:38 PM

Pogacar kada je juce pobedio i legao na zemlju ledjima, video se zadnji lancanik na tocku. Najveci je bas bas, ne umem da predvividm koliki je, ali oko 28-ce ako ne i vise?! Nije ga voyzio na vrhu zbog sprinta, ali je bas veliki. Zna li ko tacnu informaciju za prenos na tocku juce?


  • 0

#78 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 July 2021 - 06:59 PM

Pa ako vam je ftp 100 W onda da, jači su 4x od vas.


  • 0

#79 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 07:44 PM

Pogacar kada je juce pobedio i legao na zemlju ledjima, video se zadnji lancanik na tocku. Najveci je bas bas, ne umem da predvividm koliki je, ali oko 28-ce ako ne i vise?! Nije ga voyzio na vrhu zbog sprinta, ali je bas veliki. Zna li ko tacnu informaciju za prenos na tocku juce?



Ispravite me ako grešim, ali mislim da su još pretprošle godine objavili da većina na najtežim brdskim etapama vozi 52 36 napred a 11 32 pozadi.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#80 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 15 July 2021 - 08:49 PM

Pa ako vam je ftp 100 W onda da, jači su 4x od vas.

 

Koliku prosecnu brzinu mozes ti da napravis na nekoj turi od 100 km? Relativno ravnoj bez nekih vecih brda.


  • 0




2 članova čita ovu temu

0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika