Presao samo oko 80-90km na 20mm i osecao sam da letim...dok sam na finom asfaltu,posle njega katastrofa hah.Kada sam presao na 25mm bukvalno sam se preporodio sto se tice udobnosti na biciklu .
Prelazak na 25mm gume,isplati li se?
#163
Postavljeno 07 September 2020 - 08:13 AM
Sto se tice brzine tu nisam osetio mnogo,mada rekao bi da sam u plusu sto se tice i brzine sa ovim 25mm.Kada dodje losiji put,a ja na 20mm pravo je zlo,moram cesto i kociti i zaobilaziti najsittniju pukotinu.A po onom "hrapavom" asfaltu da ga tako nazovem imam osecaj da sam na felni vozio bicikl ,jos sam morao stojeci voziti,te radi treskanja te radi brzine.Na ovim ovde putevima 20mm nije nikako bilo zdravo za bicikl,mogao sam mu tockove zaebati samo tako.Ok udobnost, to se u prvim km oseti. A ostale performanse?
#167
Postavljeno 08 September 2020 - 05:42 AM
Vozio sam Kojak, široka 35mm, jeste malo teža ali i odlična guma. Trajale su 18 000 dok nisam jednunisekao nastaklo. Druga stoji, još može da ide. Grip odličan, brzina dobra.
Michelin wild run.. 36mm.. govno guma sa kojom nikad nisam bio siguran da li će negde skliznuti u krivini. Jedina prednost je radni pritisak na 3,5-4 bara je te udobnost vrhunska.
Sad sam na Conti Ultrasport.. najjeftiniji model Contija ako se ne varam. Na 6-6,5K km samo jedno bušenje iako nema zaštitu. Duvam je na 7 bara (min 6/max .
Negde na prethodnim pročitao sam komentar tipa "nisu naši putevi kao njiva".. ovih dana se vozim oko Sokobanje i većina puteva osim Zaječarske magistrale su.. slika ispod
ovo je stresno i za 28mm, za 25/23 suvišno je i posati.
https://picasaweb.go...208760685671353
#169
Postavljeno 08 September 2020 - 07:03 AM
Ako nemaš oko 90 kila 7 bara je previše za gumu od 28 mm, naročito napred.
86
https://picasaweb.go...208760685671353
#171
Postavljeno 08 September 2020 - 10:18 AM
https://picasaweb.go...208760685671353
#173
Postavljeno 08 September 2020 - 07:37 PM
https://picasaweb.go...208760685671353
#174
Postavljeno 09 September 2020 - 08:19 PM
Taj što na poslu štemuje, onaj sa pneumo bušilicom za razbijanje asfalta kao i onaj što vibro žabom nabija tucanik pre asfaltiranja.. oni loš put i ne osećaju. Njima to sve isto
Haha i to sto kazes,kosti im ojacale i vec navikle na vibracije i stres
#177
Postavljeno 10 September 2020 - 09:32 PM
Zasto bi zamor bio veci ako vozis brzu i udobniju gumu?
Ne znam kako guma ili bicikl mogu da budu sami po sebi brzi? Šira guma može da bude udobnija i da smanji zamor od vibracija. Taj navodno manji otpor kotrljanja se meri u 1-2W, ali subjektivni osećaj može da omogući da vozač izbaci više snage pa da ide brže. Iz mog iskustva, više znači prelazak sa jeftinije na skuplju gumu nego samo na širu. Čak prelazak na širu felnu može da napravi veći balon na istoj širini gume i poveća udobnost (i subjektivno brzinu).
#178
Postavljeno 10 September 2020 - 11:32 PM
#179
Postavljeno 11 September 2020 - 07:07 AM
Što se tiče fizike, šira guma ima manji otpor od uže gume iste konstrukcije, pod uslovom da su naduvane na isti pritisak. Problem je što se onda ne dobija ništa na udobnosti, naprotiv, ali pogodnost je što to znači da šira guma može da se naduva na niži pritisak a da ne izgubi na brzini. Koga zanimaju laboratorijski rezultati, ovaj sajt ima sve živo: https://www.bicycler...gresistance.com
Što se tiče razlika u merenih u praksi, mekša guma na lošem putu može biti brža od tvrde čak iako na papiru i na valjku pravi veći otpor, jer u priču ulaze efekti suspenzije i apsorpcije neravnina. Ovo su stvari koje je tim firme Zipp merio uzduž i popreko sa svojim pro vozačima dok im nisu dokazali da je mekša guma brža iako po osećaju ne deluje tako.
Na kraju, iako su u pitanju merljive razlike, pričamo o par vati u najboljem slučaju. Nije to nešto što će iko od nas stvarno primetiti u brzini, ili zamoru zbog otpora, ali ćemo definitivno primetiti veću udobnost i manje zamora zbog manje truckanja.
Pre nekoliko godina sam u nekoj temi na forumu o ovome pisao u sitna crevca, koga zanima može da iskopa.
#180
Postavljeno 11 September 2020 - 07:12 AM
Guma od 23mm bi u testnim i idealnim uslovima bila nesto malo brza od 25mm, jer je uza i aerodinamicnija. Medjutim, cak i u zapadnoevropskim drzavama gde je asfalt uglavnom jako dobrog kvaliteta, naravno nije sve i svuda savrseno, i upravo u tim sekcijama gde asfalt odudara bar malo od savrsenog, 25mm je brza.
Po nasim putevima je to jos izrazenije. Kao sto napisah, ozbiljni ljudi radili istrazivanja i dosli do rezultata. U realnim uslovima voznje, 25mm guma nije samo udobnija nego i brza od 23-ojke.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika