Jump to content


Fotografije

Prelazak na 25mm gume,isplati li se?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
191 odgovora na ovu temu

#161 Dany6

Dany6
  • Members
  • PipPipPip
  • 92 posts

Postavljeno 06 September 2020 - 11:32 AM

Presao samo oko 80-90km na 20mm i osecao sam da letim...dok sam na finom asfaltu,posle njega katastrofa hah.Kada sam presao na 25mm bukvalno sam se preporodio sto se tice udobnosti na biciklu :D.


  • 0

#162 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 415 posts

Postavljeno 06 September 2020 - 12:09 PM

Ok udobnost, to se u prvim km oseti. A ostale performanse?
  • 0

#163 Dany6

Dany6
  • Members
  • PipPipPip
  • 92 posts

Postavljeno 07 September 2020 - 08:13 AM

Ok udobnost, to se u prvim km oseti. A ostale performanse?

Sto se tice brzine tu nisam osetio mnogo,mada rekao bi da sam u plusu sto se tice i brzine sa ovim 25mm.Kada dodje losiji put,a ja na 20mm pravo je zlo,moram cesto i kociti i zaobilaziti najsittniju pukotinu.A po onom "hrapavom" asfaltu da ga tako nazovem imam osecaj da sam na felni vozio bicikl ,jos sam morao stojeci voziti,te radi treskanja te radi brzine.Na ovim ovde putevima 20mm nije nikako bilo zdravo za bicikl,mogao sam mu tockove zaebati samo tako.
  • 0

#164 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3717 posts

Postavljeno 07 September 2020 - 12:00 PM

Sta bi tek rekao na 18-ice koje su se nekada vozile ;).


  • 0
.

#165 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 415 posts

Postavljeno 07 September 2020 - 12:21 PM

Bilo bolje jer su bili dobri putevi. Koliko vidim ovde je do loših puteva a ne do širine gume.
Ko ima dobre točkove može na 25 ili 28 a sa srednjom klasom točkova ipak se oseti ta razlika u performansama u brzini i brdu.
  • 0

#166 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3717 posts

Postavljeno 07 September 2020 - 01:14 PM

Ma gde bilo dobro. Iskrivljenih felni bilo nekoliko puta vise nego sada. Znate li vi koliko je 18-ica bila uska i niska. Svaka rupa je bila rizik. Ovo sada, cak i sa ovakvim putevima je potpuno neuporedivo.


  • 0
.

#167 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2975 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 September 2020 - 05:42 AM

Čitam malo ovde.. pa kad smo kod guma..
Vozio sam Kojak, široka 35mm, jeste malo teža ali i odlična guma. Trajale su 18 000 dok nisam jednunisekao nastaklo. Druga stoji, još može da ide. Grip odličan, brzina dobra.
Michelin wild run.. 36mm.. govno guma sa kojom nikad nisam bio siguran da li će negde skliznuti u krivini. Jedina prednost je radni pritisak na 3,5-4 bara je te udobnost vrhunska.
Sad sam na Conti Ultrasport.. najjeftiniji model Contija ako se ne varam. Na 6-6,5K km samo jedno bušenje iako nema zaštitu. Duvam je na 7 bara (min 6/max 8).
Negde na prethodnim pročitao sam komentar tipa "nisu naši putevi kao njiva".. ovih dana se vozim oko Sokobanje i većina puteva osim Zaječarske magistrale su.. slika ispod

IMG_20200907_103709~2.jpg
ovo je stresno i za 28mm, za 25/23 suvišno je i posati.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#168 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2110 posts

Postavljeno 08 September 2020 - 06:53 AM

Ako nemaš oko 90 kila 7 bara je previše za gumu od 28 mm, naročito napred.
  • 0

#169 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2975 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 September 2020 - 07:03 AM

Ako nemaš oko 90 kila 7 bara je previše za gumu od 28 mm, naročito napred.


86 :D
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#170 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2110 posts

Postavljeno 08 September 2020 - 09:34 AM

Onda srećno :-D

Mada bih ja i dalje probao bar pola bara manje napred. Ako zadnja preživljava 7 bara, naročito s torbom, napred sigurno može manje. Biće dosta udobnije za šake i zglobove.
  • 0

#171 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2975 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 September 2020 - 10:18 AM

Napred i jeste 6,5.. al' na lošem putu trese svejedno. Hoće plombe da otpadnu :D
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#172 Dany6

Dany6
  • Members
  • PipPipPip
  • 92 posts

Postavljeno 08 September 2020 - 11:05 AM

Jadan onaj (ako ih ima) ko na poslu mora da "drnda" stemalicom,pa kasnije posle posla u voznju biciklom po ovakvom putu.Mislim da bi za mene to bio pravi horor .
  • 0

#173 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2975 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 September 2020 - 07:37 PM

Taj što na poslu štemuje, onaj sa pneumo bušilicom za razbijanje asfalta kao i onaj što vibro žabom nabija tucanik pre asfaltiranja.. oni loš put i ne osećaju. Njima to sve isto :D
  • 2
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#174 Dany6

Dany6
  • Members
  • PipPipPip
  • 92 posts

Postavljeno 09 September 2020 - 08:19 PM

Taj što na poslu štemuje, onaj sa pneumo bušilicom za razbijanje asfalta kao i onaj što vibro žabom nabija tucanik pre asfaltiranja.. oni loš put i ne osećaju. Njima to sve isto :D

Haha i to sto kazes,kosti im ojacale i vec navikle na vibracije i stres :D


  • 0

#175 Visal

Visal
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 186 posts

Postavljeno 10 September 2020 - 08:42 PM

Da li prelazak sa 23 na 25 znači i nešto veći zamor kad su duže vožnje u pitanju?
  • 0

#176 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3717 posts

Postavljeno 10 September 2020 - 09:12 PM

Zasto bi zamor bio veci ako vozis brzu i udobniju gumu?


  • 0
.

#177 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 501 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 September 2020 - 09:32 PM

Zasto bi zamor bio veci ako vozis brzu i udobniju gumu?


Ne znam kako guma ili bicikl mogu da budu sami po sebi brzi? Šira guma može da bude udobnija i da smanji zamor od vibracija. Taj navodno manji otpor kotrljanja se meri u 1-2W, ali subjektivni osećaj može da omogući da vozač izbaci više snage pa da ide brže. Iz mog iskustva, više znači prelazak sa jeftinije na skuplju gumu nego samo na širu. Čak prelazak na širu felnu može da napravi veći balon na istoj širini gume i poveća udobnost (i subjektivno brzinu).
  • 1
The sea, the sea

#178 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 415 posts

Postavljeno 10 September 2020 - 11:32 PM

I ja bih rekao da je bolje uzeti kvalitetniju gumu nego širu. To što šira guma ima veći otpor kotrljanju po zakonu fizike, nadomesti dobar tj lak točak. Na loš i srednji točak šira guma će samo otežati stvar pogotovo uz brdo. Ako pričamo samo o udobnosti, šira guma po definiciji treba da bude udobnija (ako nije baš lošeg kvaliteta).
  • 0

#179 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2110 posts

Postavljeno 11 September 2020 - 07:07 AM

Definitivno je bolje kvalitetnija nego šira guma, ako je u pitanju primetna razlika u kvalitetu. Jedino ne znam zašto ne uzeti gumu koja je i šira i kvalitetnija ako je budžet tu :-)

Što se tiče fizike, šira guma ima manji otpor od uže gume iste konstrukcije, pod uslovom da su naduvane na isti pritisak. Problem je što se onda ne dobija ništa na udobnosti, naprotiv, ali pogodnost je što to znači da šira guma može da se naduva na niži pritisak a da ne izgubi na brzini. Koga zanimaju laboratorijski rezultati, ovaj sajt ima sve živo: https://www.bicycler...gresistance.com

Što se tiče razlika u merenih u praksi, mekša guma na lošem putu može biti brža od tvrde čak iako na papiru i na valjku pravi veći otpor, jer u priču ulaze efekti suspenzije i apsorpcije neravnina. Ovo su stvari koje je tim firme Zipp merio uzduž i popreko sa svojim pro vozačima dok im nisu dokazali da je mekša guma brža iako po osećaju ne deluje tako.

Na kraju, iako su u pitanju merljive razlike, pričamo o par vati u najboljem slučaju. Nije to nešto što će iko od nas stvarno primetiti u brzini, ili zamoru zbog otpora, ali ćemo definitivno primetiti veću udobnost i manje zamora zbog manje truckanja.

Pre nekoliko godina sam u nekoj temi na forumu o ovome pisao u sitna crevca, koga zanima može da iskopa.
  • 2

#180 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1433 posts

Postavljeno 11 September 2020 - 07:12 AM

Sira guma zaista ima nesto veci otpor kotrljanja, ali se takodje duva na nesto manji pritisak nego uza. Upravo taj manji pritisak omogucava gumi da prilikom prelaska preko neravnina i nesavrsenosti na asfaltu, onda mnogo bolje apsorbuje vibracije i nepravilnosti sa druma, a posto ima nesto manji pritisak, manje ce takoreci poskakivati po drumu. Upravo to poskakivanje uze gume ce dovesti do gubitka dragocenih vati, koji kada se pomnoze sa 200km koliko traje recimo jedna trka, nisu zanemarljivi.

Guma od 23mm bi u testnim i idealnim uslovima bila nesto malo brza od 25mm, jer je uza i aerodinamicnija. Medjutim, cak i u zapadnoevropskim drzavama gde je asfalt uglavnom jako dobrog kvaliteta, naravno nije sve i svuda savrseno, i upravo u tim sekcijama gde asfalt odudara bar malo od savrsenog, 25mm je brza.

Po nasim putevima je to jos izrazenije. Kao sto napisah, ozbiljni ljudi radili istrazivanja i dosli do rezultata. U realnim uslovima voznje, 25mm guma nije samo udobnija nego i brza od 23-ojke.
  • 0
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika