truvativ fire x
#1
Postavljeno 08 July 2006 - 01:07 AM
i njihovo poredjenje sa proslogodisnjim LX-om, odnosno ovogodisnjim DEORE-om i XT-om.
Imam problem sa srednjim pogonima, uvek se raspadnu ( 2 do sad ) :) ... to je posledica moje teznje da vozim uz brdo u sto vecim prenosima ... Uostalom, ja sam pocetnik, vozim tek godinu i po dana i verovatno puno stvari ne radim kako treba.
Hvala
E da, jos jedno pitanje. kako da odrzavam amortizer RST gila T5 ?
#2
Postavljeno 11 July 2006 - 09:29 PM
Što se tiče održavanja amorta, univerzalno: dođeš kući, obrišeš prašinu sa... unutrašnjih šipki (nagore ili bočno, ne nadole), napraviš prstenčić od malo ulja za šivaću mašinu oko svakog ulaza dotičnih šipki u telo amorta, sabiješ par puta, obrišeš višak, i tako srećno do njegova vijeka.
#3
Postavljeno 13 July 2006 - 10:23 AM
Sto se sajbni tice, najkriiticnija je srednja sajbna jer se u njoj i najcesce vozi. Potom ide velika, a na kraju mala, koja u principu funkcionise i ako je trosena.
Dalje, s obzirom da postoje sajbne sa 4 i 5 rupa, one sa 5 rupa je mnogo teze naci za zamenu. Sa 4 ih ima i alu i celicnih. Takodje treba imati na umu da XTR pogoni imaju posebne sajbne koje nisu kompatibilne sa ostalim "obicnim". Ne treba da govorim da ce ukoliko su sajbne mnogo potrosene i lanac krkljati i preskakati, a to nije nimalo prijatno ni u obicnoj voznji,a kamoli na trkama!
Sto se tice truvativ pogona, ove sezone su ih rapidno poboljsali sto se kvaliteta sajbni tice, jer su one vazile za dosta "mekane" i brzo se trosile.
Fire x je negde u klasi oko deore-a i LX-a. XT je bolji pogon od ovog. Stylo je truvativov najjaci model, i on ide u kombinaciji sa integrisanom patronom,
a cenom je veoma konkurentan. Generalno, sada se kod boljih pogona nalaze 2 opcije i to: oktalink ili drugi - ISIS sistem i sistem integrisane patrone sa lagerima koja je mnogo cvrsca i jaca varijanta. Ako bi ja birao, kupio bih ili stylo, ili XT.
Ne znam sta znaci "raspao se" u konkretnom slucaju, ali patrona i sajbne su ionako delovi koji se menjaju pre ili kasnije. Sajbne ces vise i brze potrositi ( a bogami i lanac ) ukoliko vozis u prenosima gde je lanac pod uglom u odnosu na sajbne ( npr. napred srednja a nazad najveca sajbna i sl. ). Sto veci ugao - vece i trenje i habanje. Takodje ukoliko se lanac neredovno podmazuje imace za posledicu brze propadanje i njega i sajbni.
Sto se tice RST amortizera, redovno odrzavanje bi bilo brisanje i ciscenje posle voznje, kao i periodicno otvaranje, ciscenje unutrasnjosti nogica, podmazivanje istih. Za podmazivanje se moze koristiti teflonska mast, ima je weldtite. I ovo sto je prethodnik rekao je ok za posle voznje da se malo ulja stavi na prstenove, ali ukoliko se regularno stavlja mast, ulje nije neophodno, a moze i da je "spere" sa nogica jer je retko. S obzirom da ona nema ulja i vazduha kao opciju za rebound i glavni rad, odrzavanje je jednostavno, ali je treba odrzavati da bi trajala, jer je RST poznat kao amortizer koji nema dug vek trajanja.
MTB do groba a i posle...
#4
Postavljeno 13 July 2006 - 07:14 PM
Konketno, tipujem na onaj lx+patron sa fbb za 50 evra:
2002. godište
- Hollowtec/octalinc
- malo izlizan na mestu gde ga đon od patike dodiruje
- lančanici u perfektnom stanju (heh, uvek je sve savršeno)
- zajedno sa patronom
A?
PS OT predlog za moderatora: bi li moglo da se predloži ovima koji dižu oglase da budu malo rečitiji u naslovima? Ajd' pogodi šta se prodaje bez kliktanja..
#5
Postavljeno 13 July 2006 - 09:24 PM
Konkretan LX pogon sa slike bar, deluje ok, Damir je covek koji je dugo u ovim vodama i ne "uvaljuje" neke gluposti, tako da mozes da ga kontaktiras ako nije prodao u medjuvremenu.
MTB do groba a i posle...
#7
Postavljeno 04 September 2006 - 11:24 PM
• Треба да обрати пажњу на ширину утора у који иде патрона,
• Треба да обрати пажњу на размак полуга педала.
Е сад, питање је како је код система са интегрисаном патроном (нови LX, XT i XTR, тако?) решен chainline? Чини се да и Труватив FireX долази са интегрисаним патроном (тако ми рекоше кад сам питао: за 7700 динара добија се и погон и патрон), па како ја сад да знам да ће то радити и код мене?
ПС
Стари патрон је 68/116, с тим да га је мењао власник-претходник, а у затеченом стању ланац се "чеша" о предњи мењач у брзинама 1-4, 1-3, 1-2 и 1-1, јер предњи мењач једноставно нема више хода према цеви рама...
--
#8
Postavljeno 05 September 2006 - 04:54 AM
#10
Postavljeno 12 September 2006 - 11:13 PM
Za truvativ je sledeca stvar:
X-gen SRAM prednji menjac:
Chainstay ugao: 66-69 stepeni
Chain line 47,5 - 51 mm
Truvativ pogoni:
Giga X pipe ( integr.patrona ) tip SS chainline 49 mm
tip triple -//-
U zavisnosti od sirine donjeg dela rama u koji se ista srafi ima i sledecih opcija:
sirina cevi 68 dva distancera - sa po jedne strane svaki
73 bez distancera.
Ono na sta treba obratiti paznju posle montaze je da su lageri zasticeni semerinzima, tako da se pogon u pocetku ne okrece glatko.
U ovom slucaju dakle, sve stima.
MTB do groba a i posle...
#11
Postavljeno 13 September 2006 - 04:40 PM
#12
Postavljeno 05 November 2006 - 01:23 PM
Što nisu greškom stavili i desnu Stylo, pa da ćutim, platim i iza prvog ugla krenem zlokobno da se smejem i trljam dlanove... Avaj, ukazao sam im na grešku, iako su me isprva ubeđivali da je to model Stylo-FireX pa sad, to što su kurble različite i nesimetrične - to nema veze. Čak su mi rekli da im je jedan dečko pazario taj „Stylo-FireX“ i nije se žalio. Još veća provala, kako sam kasnije doznao, je što su mu u renomiranom servisu u Nišu, stručnjaci, montirali taj pogon bez ikakve sumnje da tu nešto nije u redu... Tugo!
Dakle, pošto sam im ukazao na grešku, nabavili su iz Bačke Topole novi pogon. Sad su obe kurble FireX, međutim, ja u onim kesicama nigde ne videh CRANK EXTRACTOR! To je onaj šraf što drži levu kurblu za osovinu pogona, tj. drži ceo pogon „na okupu“. Istovremeno se ponaša i kao „crank extractor“ (kad se odvrće), pa ga momci iz Truvativa zovu tako kako ga zovu (Self-extract crank bolt M15, za GXP). Evo slike:
OK, da li taj šraf treba da dođe u kompletu sa pogonom pa su samo „Jarići“ (Capriolo) zaboravili da ga priheftaju, ili se pak kupuje posebno?! Nešto sumnjam da to ima da se kupi kod nas, zasebno... I u čemu je onda poenta ako kupiš pogon a nemaš šraf da ga zašrafiš.
Molim nekog ko ima iskustava sa ovim da ih ovde napiše.
--
#13
Postavljeno 05 November 2006 - 08:40 PM
MTB do groba a i posle...
#15
Postavljeno 05 November 2006 - 10:59 PM
P.s. Kod ovih integrisanih patrona u kompletu ide samo 1 sraf sa ekstraktorom, strana na kojoj su lancanici je fabricki upresovana na osovinu, tako da se ona i ne odvrce. Sto se tice samog ekstraktora, nove serije imaju varijantu zavrtanja sa imbusom 16, ne vise sa ugnutim rupicama. Treba samo naci posebno imbus 16mm...
MTB do groba a i posle...
#18
Postavljeno 17 November 2006 - 05:55 PM
Цена: 7700 динара.
--
#19
Postavljeno 17 December 2006 - 03:30 PM
Ovaj moj Alivio sam iskrivio, polomio jedan zub pri udarcu, krci kad okrecem pedale, istrosio srednju sajbnu...
Hvala unapred!
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika