Jump to content


Fotografije

Materijali ramova - čelik, aluminijum, karbon


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
664 odgovora na ovu temu

#601 toxicm

toxicm
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 211 posts

Postavljeno 09 September 2021 - 10:54 PM

Kako se sada ovde pominje da je karbon elastičniji i dugotrajniji od aluminijuma, koliko sam ja učio, trebalo bi da su elastičnost i dugotrajnost upravo mane karbona.

Poređenje sa automobilima već nema smisla, karbon je tu zbog težine, a lomljivost je i dobra osobina za sudare zbog rasipanja energije.


  • 0

#602 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 10 September 2021 - 04:09 AM

Karbon jeste imao ranije problema sa trajanjem (zbog UV, smola nije bila na nivou kao danas) ali to je rešeno. Elastičnost je onakva kakva bude napravljena tačnije dizajnirana. Zavisi kako su platna postavljena to znači da se može modifikovati pri samom dizajniranju.

U auto industriji se ne koristi za zone lomljenja/gužvanja nego baš zbog mogućnosti da se prilagođava dizajnu, može se napraviti da bude čvršći a lakši od čelika/aluminijuma.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#603 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 10 September 2021 - 07:40 AM

Kako se sada ovde pominje da je karbon elastičniji i dugotrajniji od aluminijuma, koliko sam ja učio, trebalo bi da su elastičnost i dugotrajnost upravo mane karbona.

Poređenje sa automobilima već nema smisla, karbon je tu zbog težine, a lomljivost je i dobra osobina za sudare zbog rasipanja energije.

 

Projektovana elasticnost kod karbona nije mana, nego plus. Od pocetka pisem da je to jedini materijal, gde ram mozes da napravis, da istovremeno gde je potrebno bude krut, a sa druge strane i udoban. 

 

Na primer najnoviji drumski Scott ramovi imaju oznaku na zadnjoj viljusci  "shock apsorber". Imaju neku vrstu amortizacije zadnje viljuske. 

To je najveca prednost karbona, kruto a udobno, kada je i gde  je to potrebno.


  • 0

#604 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 September 2021 - 09:20 AM

Na primer najnoviji drumski Scott ramovi imaju oznaku na zadnjoj viljusci "shock apsorber". Imaju neku vrstu amortizacije zadnje viljuske.
To je najveca prednost karbona, kruto a udobno, kada je i gde je to potrebno.



Teško da ćeš u tom delu osetiti neku udobnost. Udobnu vožnju zapravo daju gume višljeg profila i veća težina. Lagano i postavljeno na uskim gumicama ne može biti udobno. I naravno, ne može se spojiti brzo i udobno.. ili jedno, ili drugo. Pa kome se šta svidi.
Koliko znam ne postoji udoban Porše, Lambo i slični klub 300 automobili iako se prave od visokotehnoloških materijala.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#605 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 10 September 2021 - 09:26 AM

Zapravo visi profil ne znaci najvise oko udobnosti, ako smo kod guma, puno vise znaci kvalitetnija guma.

 

Recimo skoro sam skinuo sa Peugeota vrhunske 700x20 gume francuske proizvodnje(Michelin), i stavio Continental 700x23, i napravio drasticno tvrdji bicikl, koji reaguje na svaku rupicu na putu.  Toliko mi se pogorsao kvalitet voznje, da razmisljam da vratim stare raspad gume.

 

 

Ko ima priliku da vozi kvalitetan celicni ram, moze da gleda kako prednja viljuska neprestano osciluje po par cm, na losijem putu, tj radi kao amortizer.

 

PS. Oko guma mogu da budem i eksremniji, recimo udobnija je vrhunska Shvalbe 700x20 trkacka guma ,nego Maratonka 700x32, na istom biciklu.

 

Ko ima prilike moze da proba razne kombinacije, ja recimo imam tipa 50ak raznih guma na raspolaganju, pa mogu da izvlacim razne zakljucke, kojih ljudi nisu svesni sa jednim ili par bicikli.

 

Sve moje impresije su vezane za drum, na makadamu 700x20 nije za voznju. Sam profil nije garancija udobnosti, ako se uzme neka dres guma, ima smisla kad se prica o istom tipu guma.


  • 2

#606 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 10 September 2021 - 09:53 AM

Projektovana elasticnost kod karbona nije mana, nego plus. Od pocetka pisem da je to jedini materijal, gde ram mozes da napravis, da istovremeno gde je potrebno bude krut, a sa druge strane i udoban.

Na primer najnoviji drumski Scott ramovi imaju oznaku na zadnjoj viljusci "shock apsorber". Imaju neku vrstu amortizacije zadnje viljuske.
To je najveca prednost karbona, kruto a udobno, kada je i gde je to potrebno.


To ti je prijatelju klasičan marketingški trik. Ne kažem da oblik cevi i njihova debljina na zadnjoj viljušci neće uopšte uticati na kvalitet vožnje, ali su te razlike toliko marginalne da su skoro na nivou placebo efekta. Vozio sam bar jedno 3,4 bicikla sa tim tzv. "šok apsorberima" i tim "tin lajn" tehnologijama i sve je to sviranje onoj stvari.

Što reče Bax, a složio bih se do zareza sa njim, najveću razliku napraviće kvalitetne gume.
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#607 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 10 September 2021 - 12:21 PM

Teško da ćeš u tom delu osetiti neku udobnost. Udobnu vožnju zapravo daju gume višljeg profila i veća težina. Lagano i postavljeno na uskim gumicama ne može biti udobno. I naravno, ne može se spojiti brzo i udobno.. ili jedno, ili drugo. Pa kome se šta svidi.
Koliko znam ne postoji udoban Porše, Lambo i slični klub 300 automobili iako se prave od visokotehnoloških materijala.

 

Opet netacno i konstantno netacne tvrdnje. Moze se spojiti kruto i udobno. Vec sam pisao o tome. Gde je potrebno da bude kruto  , tj, da nema uvijanja, a to je deo oko pogona, radi se od debljeg karbona u vise slojeva razlicitog tkanja i sl. A zadnjas viljuska je na mestima gde treba da imitira amortizer, slepljenja za duplo u odnosu na ostatak viljuske. I to lepo radi. Naravno tu i nije cilj da to imitira zadnji amortizer, ali prigusuje u znatnoj meri vibracije. 

 

To je glavna prednost karbona, sto svaka cev ili deo cevi moze biti specificno napravljen u zavisnosti sta se hoce od toga. Ako mislite da karbon ne moze da amortizuje, samo pogledajte karbonske stapove za pecanje i valjda ce vam nesto biti jasnije.

 

Sta sad gume ubacujete u pricu? One ce naravno na svakom ramu od bilo kog materijala da prave razliku, to valjda i vrapci znaju.


  • 0

#608 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 10 September 2021 - 12:28 PM

Isto sto ste vozili pa ne osecate razliku,zalim. Ja osetim na MTB razliku izmedju alu i karbonskog volana. Manje razbija ruke karbonski, tj bolje upije vibracije.

A kamoli da ne osetim zadnju viljusku koja je za duplo slepljena u odnosu na ostak viljuske.


  • 0

#609 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 September 2021 - 01:07 PM

Pusti te navode proizvodjača o amortizovanju zadnjeg dela. To je fora za masno naplaćivanje onoga što prodaju.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#610 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 10 September 2021 - 01:16 PM

Pusti te navode proizvodjača o amortizovanju zadnjeg dela. To je fora za masno naplaćivanje onoga što prodaju.

 Apsolutno nije tu da nam nesto naplate vise nego pre. Ovaj sada ram sto sam kupio kosta isto koliko je kostao i onaj pre njega koji nije to imao. I kazem razlika se

.oseti. I opet sad neke teorije zavere. Hoce da nam uzmu pare pa nas lazu? Pa znate od kada je Specilaized pravio to na svojim ramovima za Paris- Roubaix?

 

Pa to je tako prosto napraviti kada je karbon u pitanju.


  • 0

#611 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 10 September 2021 - 01:29 PM

Jeste, jeste... Specifično je to pravljeno za Paris Roubaix klasik, zbog one kaldrme po kojoj voze. A onda su skontali da će u poređenju sa tim šok absorberima daleko više da dobiju prelaskom na gume od 28mm... I sad ih svi koriste... Gume, ne apsorbere. :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#612 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 10 September 2021 - 01:34 PM

Jeste, jeste... Specifično je to pravljeno za Paris Roubaix klasik, zbog one kaldrme po kojoj voze. A onda su skontali da će u poređenju sa tim šok absorberima daleko više da dobiju prelaskom na gume od 28mm... I sad ih svi koriste... Gume, ne apsorbere. :)

 

Opet gume. Pa koje rekao da gume ne prave razliku? Ali da sve hocete da podmetnete pod prevaru, to mi je neshvatljivo. I da su svi prevaranti? I da ne postoji tehnoloski napredak. Jebot pa svi ste ko Bax, nema bolje od celicane. Ne zezajte vise.


  • 0

#613 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14633 posts

Postavljeno 10 September 2021 - 02:07 PM

Pa oni celicni starinski sportski (link) se i uvijaju ko perece jos kad imaju one plitke jednoslojne felne, milina koliko su udobni za voznju.


  • 0

#614 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 September 2021 - 03:59 PM

Jeste, jeste... Specifično je to pravljeno za Paris Roubaix klasik, zbog one kaldrme po kojoj voze. A onda su skontali da će u poređenju sa tim šok absorberima daleko više da dobiju prelaskom na gume od 28mm... I sad ih svi koriste... Gume, ne apsorbere. :)


Ček malo.. da stavim još šire gume ili da promenim ceo bic za karbonca? Šta sad da radim?
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#615 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4575 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 10 September 2021 - 05:48 PM

Ček malo.. da stavim još šire gume ili da promenim ceo bic za karbonca? Šta sad da radim?

Jok prijavi se za Pariz-Rube!!!

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 1

#616 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 September 2021 - 05:48 PM

Jok prijavi se za Pariz-Rube!!!
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk



Bojim se neće to onaj moj alu izdržati.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#617 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4575 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 10 September 2021 - 05:49 PM

Bojim se neće to onaj moj alu izdržati.

Nećeš znati dok ne probaš

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#618 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 September 2021 - 08:28 PM

Nećeš znati dok ne probaš
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Hoće naravno.. i koske će izdržati. Zapravo, spust sa Radana i Babinog Zuba je daleko strašniji od Rubea. Pazi kad sam mislio da će nešto otpasti sa bicikla :D
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#619 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14633 posts

Postavljeno 10 September 2021 - 08:34 PM

Najbolje da kupite pola-pola, zadnja viljuska od aluminijuma a ostatak karbon, kao ovi sa MTB sto voze takve.


  • 0

#620 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 10 September 2021 - 08:38 PM

Ali pod obavezno da na zadnjoj viljušci piše "Shock absorber". Bez toga ni u ludilu. :)


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford





1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika