kako mislis ne vredi tih para?
Naravno da ces dobiti dosta sa tim ramom, dobro izgleda.
Postavljeno 20 January 2019 - 02:04 PM
Ovaj ram je odlican, zadnja generacija pre nego su presli na 29" incne ramove. Kostao je preko 500e. Ima u odnosu na prethodnu generaciju scale 20, drugaciji prihvat zadnje kocnice, zadnja viljuska je drugavije slepljena od prethodne generacije tako da se jos vise dobilo na udobnosti a da je zadrzao krutost. Na ovo ramu se koristi klasican prednji menjac sa selnom i to su promenili u odnosu na prethodni koji je bio E-typ. Solje sr glave su takodje promenuli pa na ovaj ram ide press feet, za razliku od prethodnog gde je bio ram sa navojem. Sto se tice viljuske mozes da stavis tu sto imas samo moras da nadjes adapter za donju solju. Jedino sto je meni smetalo posto sam vozio oba da ima dosta drugaciju geometriju, nekako je iako XL kao i prethodni, ovaj mi je bio ceo veci, moga sam da vozim L a prethodni XL. Obrati na to paznju meni je sa metar i devedeset bio bas onako na granici da je velik. Sve u svemu odlican, upravljiv, lak, krut ram ide gde pomislis, samo vozac moze da bude slab tacka, nikako ram.
Postavljeno 20 January 2019 - 03:37 PM
Ne vredi, do kakvog ce poboljsanja doci ako kupi karbonski ram za te pare, imace laksi bicikl za 300grama? Prosle godine u jesen sam uzeo polovni aluminijumski ram kao nov od poznatog brenda za 85e a covek mi nudio i karbonski za 100e.
Jel si vozio karbonski ram, ili samo teoretises?
tezina taman i da je potpuno ista osecaj je jako razlicit.
trebao si da uzmes karbonski ako je razlika bila samo 15eur
Postavljeno 20 January 2019 - 04:57 PM
Dobro, ajde onda da se vratimo na pocetak. Ja ne govorim o tome da li je karbonski ram bolji ili nije od aluminijumskog vec sta ce kupac dobiti za 180e karbonskog rama na koji ce da stavi ostale teske delove amortizer, pogon, menjac, rucice i jedino su tockovi Mavic mada se i tu moze postaviti pitanje kvaliteta ako ne tezine. Uz verovatno mucenje oko namestanja prednjeg amortizera u karbonski ram. Po mom misljenju vrlo malo za te novce, morace jos dosta da ulozi i delova da zameni da bi taj karbonski ram pokazao pravu vrednost, da ne govorimo da 26" vise nisu u modi. Zato sam napisao da stedi pare za kompletan bicikl a da dotle svoj stari sa uzivanjem vozi.
Moj MTB se dosta cesto nadje na zemlji i ne pada mi na pamet da uzimam karbonski, kad budem imao sponzora da mi menja karbonski ram posle dva tri pada onda cu uzeti drage volje.
Postavljeno 20 January 2019 - 08:56 PM
najvecu promenu na biciklu ce dobiti bas promenom rama u karbonski, to ce biti potpuno drugi bajs cak i kada svi drugi delovi budu potpuno isti, pa cak i da ne bude promene u tezini.
E sad dal je 26" u modi i dal` tebi odgovara takav, to vec ne bi znao, ali treskanje o asfalt sam vise puta probao i nista mu ne fali...
Postavljeno 20 January 2019 - 09:14 PM
Sto bi se reklo agree to disagree. Ne mogu da zamislim primer u kome bi MTB bicikl pored amortizera, guma, kocnica, pogona i tockova iskljucivo promena rama od aluminijumskog u karbonski donela citiram "najvecu promenu na biciklu". Mozda promenu u novcaniku ali svakako ne u performansama.
Postavljeno 21 January 2019 - 10:08 AM
Ni jedan materijal rama nema magična svojstva. Pogotovo ako se, kao što si rekao, zanemari težina.
Drugim rečima, dobar ram, koji odgovara vozaču po položaju sedenja/udobnosti i ima krštenu ciklistiku će biti dobar, bilo da je čelični, alu, titanijumski, ili karbonski.
Kao i kod ostalih komponenti - duplo više para daje za recimo (otprilike) 10% manju težinu (do određene granice se može dobiti i na ciklistici nešto, posle su razlike neprimetne), pa svako mora izmeriti koliko i do koje granice je isplativo. Polovni se često mogu naći dosta jeftinije, neki čak budu i u OK stanju, ali i tu postoji razlika u ceni, pa mi je sasvim normalno da se nekom preko određene granice ulaganje ne isplati.
Inače, vrhunski/kvalitetan alu ram može imati bolje vozne karakteristike od (ispod)prosečnog karbonskog - karbon nije sveti gral ramova bicikala. Hhteo sam reći da jeste najskuplji, ali custom čelični i titanijumski znaju isto biti papreni.
Postavljeno 21 January 2019 - 10:24 AM
10% je jako puno u biciklizmu, to smo vec mnogo puta ponovili.
Takodje ponovili smo i mnogo puta vec da za 10% razlike u performansama treba mnogo vise procenata razlike u ceni, tu se svi slazemo.
Momak je pitao za karbonski ram koji hoce da kupi, znaci da mu cena odgovara, i potpuno je irelevantno sto nekome ne odgovara.
Postavljeno 21 January 2019 - 11:00 AM
Postavljeno 21 January 2019 - 11:03 AM
Ko kupuje neki karbonski ram, pogotovu ram vise klase, pretpostavlja se ili bi bar trebalo da je malo ozbiljniji biciklista i da moze da oseti razliku izmedju ramova. I tacno je, ipak je ram najvaznija komponenta na biciku. Dzaba xtr mehanika ako se ne sedi kako treba i ne osecaj bicilkl ispod sebe. A zasto nije sve jedno koji je ram. Pa zato sto proizvodjaci nece svoje maksimalno znanje u konstukciji rama, na to mislim na uglove rama i poziciju na biciklu da daju na jeftinijim ramovima. To je ono sto cini razliku pored tezine krutosti itd. Jednostavno prave razliku medju klasama a to i kosta.I lepo bakara kaze, ko to nije probao on to ne zna. A ko ne oseca razliku to znaci da za njega i nije bolji ram, jer jos nije dostigao taj nivo i dzaba baca pare. Broj 1 je pozicija, najbolju poziciju imamo upravo na naskupljim ramovima, ali oni zahtevaju i dobru fizicku spremu. Imao sam slucajeve da sam ljudima stavljao top ramove a oni su ih namucili. Top ramovi imaju duzu gornju horizontalnu cev, drugacije uglove da bi se dobilo na aerodinamici, a to je zahtevno za telo. Tu su vazniji misici stomaka, ledja, vrata i ruku, neego misici nogu. Ko to nema, a nema vecina njih sto to kupuju da bi se reklo da imaju, oni samo imaju muku sa tim ramovima.
Postavljeno 21 January 2019 - 01:02 PM
@bakara Zato sam ti ja odmah uzvratio pitanjem da li ti vozis MTB bicikl, jer su ramovi drumskih i planinskih dva razlicita sveta.
@milovuk1967 Ima dosta nelogicnosti u tvojoj poslednjoj poruci, citiram "A zasto nije sve jedno koji je ram. Pa zato sto proizvodjaci nece svoje maksimalno znanje u konstukciji rama, na to mislim na uglove rama i poziciju na biciklu da daju na jeftinijim ramovima. To je ono sto cini razliku pored tezine krutosti itd. Jednostavno prave razliku medju klasama a to i kosta.I lepo bakara kaze, ko to nije probao on to ne zna. A ko ne oseca razliku to znaci da za njega i nije bolji ram, jer jos nije dostigao taj nivo i dzaba baca pare. Broj 1 je pozicija, najbolju poziciju imamo upravo na naskupljim ramovima" i "Top ramovi imaju duzu gornju horizontalnu cev, drugacije uglove da bi se dobilo na aerodinamici,". Po tebi je "pozicija" i aerodinamika broj jedan na MTB biciklu? I karbonski ram ce to da popravi za razliku od aluminijumskog sa istom geometrijom? Isti ram i geometrija ali na karbonskom je bolja pozicija i aerodinamika? I to ce primetiti samo znalci koji zasluzuju karbonski ram? Vala takvi znalci i zasluzuju da im se uzmu pare.
Na jednom stranom youtube podcast-u koji se i ovde dosta postavlja kao relevantan za donosenje mnogih odluka je postavljeno pitanje da li da uzme karbonski enduro ram a oni su potrosili 20 sekundi vremena i rekli otprilike "mnogi se boje da im karbonski ram ne pukne, ali danas prave dobre ramove i karbonski ram ima prednost u odnosu tezina/ jacina, ali su i skuplji. Da karbonski ram je laksi i skuplji" I to je bilo to od stranih eksperata koji se ovde citiraju.
Postavljeno 21 January 2019 - 01:34 PM
Postavljeno 21 January 2019 - 02:22 PM
0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika