Jump to content


Fotografije

Materijali ramova - čelik, aluminijum, karbon


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
664 odgovora na ovu temu

#241 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 21 January 2019 - 02:36 PM

Niko nije ni rekao da je to zato sto je od karbona, nego je vecini firmi njihova perjanica upravo taj karbonski ram i u njega daju svoj maximum.  Rete su firme kao ova sto si je ti naveo da prave ramove indenticne geometrije i u al i u karbon izdanju. Vecina nama dostupnih i poznatih firmi svoje top modele prave samo u karbon verziji a aluminijum su duboko zapostavili. Ne svi ali veika vecina. 

Mi nismo profesionalco pa da za nas prave ramove po merama nasih nogu ruku itd. Mi zato ko to samatra da mu znaci trazi geometriju koja mu najvise odgovara kod neke firme. Cak i ista firma na svom isto modelu za sledecu godinu znatno promeni geometriju, sto meni igra glavnu razliku, posto su oba isto i kruta il laka samo promene geometriju. Evo primer. Dugo sam vozio i jos vozim scott scale 20 generaciju pre ove sto je ovaj decko postavio da zeli da kupi. Taj bicikl  mi savrseno odgovara. Posle sam nekih 6 meseci imao bas ovaj beli sto nas kolega namerava da kupi, znaci scoot scale 20 samo novija generacija. Oba su XL. Na ovom novom su gornju horizontalnu cev produzili za neka3 cm a vrat za 1,5 cm. Nikako nisam mogao da se naviknem na taj bicikl. Kao da sam se popeo na kamilu, ogromna, ne upravljiva, teska za voznju stojeci. I prodao sam je. Neko tih 3 cm i 1,5 cm ne oseca, meni je bas smetao. E al to se oseca ili ne, tesko je objasniti ko to ne oseca. Ne mislim ni na koga. Pa pogledajte drumske scoot al i karbonske bicikle, aktuelne koje se sad proizvode. Tu nema slicnosti sa geometrijom.


  • 2

#242 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 21 January 2019 - 02:49 PM

Razlika je u geometriji a ne u materijalu. Tema je materijal od koga je napravljen ram. Covek pitao sta dobija sa karbonskim MTB ramom za te pare. Ja rekao samo laksi ram i probleme koji mogu da se izrode kod premestanja prednje viljuske, a mozemo da dodamo i ono sto si ti rekao da ce novi ram biti sigurno drugacije geometrije koja mu se moze ali i ne mora svideti. Ja predlozio da stedi pare za "nov" bicikl.


  • 0

#243 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 21 January 2019 - 03:07 PM

Ali nije samo laksi, sve se dobija. Ja sve ovo pisem iz nekog iskustva u voznji od peko 30 godina i godisnjom kilometrazom od 9-10000 km. I promenio sam mnogo bicikala. Tezina je za mene mozda i poslednja stvar sta se dobija sa karbonom. Svojevremeno sam kupio nov ram GIANT XTC tem, mnogi znaju da je to bio jedan od najboljih i najlaksih alu ramova tada. U velicini 53 cm imao je 1370 gr ako se dobro secam. On je sa tom tezinom i danas laksi od vecine ne top karbonskih ramova. Ali da bi dobili tu tezinu dosta je bio otanjen, uvijao se znao je i da pukne. Plus sto je geometrija bila smesna u odnosu na ovu danas. Tako da razlika nije samo u geometriji nego je bas i u materijalu. Karbon se mnogo manje uvija a samim ti imamo i manje rasipanje snage na pedalama, tj vise se snage prenosi na tocak nego na deformaciju rama. I zadnja i mozda ne tako ne bitna stvar, zahvaljujuci razlicitim debljinama i pravcima tkanja dobija se i znatno udubniji ram. Kao god da okrenes veliki je benefir sa karbonskim ramom. Pitanje su samo finansije i  nista drugo. I siguran sam da svi sto pricaju da je to slicno ili tu negde, oberucke prihvatili i vozili taj ram kad bi dobili na poklon.


  • 3

#244 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 21 January 2019 - 04:20 PM

Poredi iste ramove od razlicitih materijala, samo to ima smisla. Uvijanje rama, zahvaljujuci razlicitim debljinama i pravcima tkanja karbona je bitno i primetno kod drumskih ramova i viljuski, kod MTB bicikla je vazna samo cvrstina i tezina. Sumnjam da se Polar Mirage Pro ram od aluminijuma uvija pa prelaskom na Scott ov ram nema nista od toga kao prednosti karbona. Da se ogranicimo da odgovaramo coveku konkretno, sta ce dobiti zamenom za Scott ov ram, cvrstinu? sumnjam, manje tezine? sigurno kao i drugaciju geometriju. Da li je vredno 180e? po meni nije.


  • 0

#245 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4541 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 21 January 2019 - 04:28 PM

Slažem se sa svim benefitima karbona osim sto smatram da je kod rekreativne mtb voznje karbon potpuno nepraktican zbog toga sto se previse energije trosi na čuvanje bicikla, umesto da težište prebace na uživanje u prirodi.
Prevelik je problem gde ga nasloniti, paziti da se pritom ne osteti, ne sklizne, šuma je to, padovi nisu retkost, grebanje i drljanje po makadamu je neizbežno, a karbonu to baš i ne prija.


Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 2

#246 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 21 January 2019 - 04:41 PM

Dusane tek je to smesno sto pricas. Evo ti testiranje alu i karbon rama iste firme. Znaci sto si trazio, isti ramovi razlicitog materijala.  I nemoj vise ...


  • 3

#247 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 21 January 2019 - 05:20 PM

I ja sam napisao da su isto takvi eksperti celu pricu karbon ili aluminijum zavrsili u 20 sekundi, karbon je laksi i skuplji. Cini mi se da nije bilo pitanje sta je jace, aluminijum ili karbon. Vidak je posteno napisao kako to izgleda u realnom zivotu prosecnog stanovnika Srbije.


  • 1

#248 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5444 posts

Postavljeno 21 January 2019 - 05:34 PM

Dusane tek je to smesno sto pricas. Evo ti testiranje alu i karbon rama iste firme. Znaci sto si trazio, isti ramovi razlicitog materijala.  I nemoj vise ...

Kao prvo cini mi se da ovaj klip uopste ne pokazuje ono o cemu vas dvojica diskutujete, a to je prednost u voznji.

 

Drugo, zanimljivo mi je da se u ovim testovima alumijum samo iskrivo ali nije pukao, dok je karbon pukao.

I pored toga sto nijedan ram vise nije za voznju (a moguce je da se to postiglo i pre konacnih rezultata koji se koriste za poredjenje)

voleo bih da vidim test do koje mere treba ici da ostecenja budu ista, da i aluminijum pukne kao sto je karbon.


  • 0

#249 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 21 January 2019 - 05:37 PM

Ma treba da se usredsredimo na pitanje coveka, za 180e sta dobija sa karbonskim ramom, ja napisao skupo i 26" su van mode, neka stedi pare za "novi".


  • 1

#250 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5444 posts

Postavljeno 21 January 2019 - 05:42 PM

Ma treba da se usredsredimo na pitanje coveka...

da sam na njegovom mestu, da imam love, da odgovara mi velicina po katalogu,  da mi se svidja...ja bih pazario!

Ako ne pazari kajace se, ako pazari moze mu se dopadne pa proda stari ram, izvadi stetu

ali moze ii da se pokaje i proda ovaj ram, mozda i zaradi.

U svakom slucaju moze da doprinese ovoj temi pa smo i mi u plusu :)


  • 1

#251 Boyan87

Boyan87
  • Members
  • 2 posts

Postavljeno 23 January 2019 - 12:29 AM

POz Svima.. Nedavno su mi ukrali Bike.. radi se o Cube Analog 2011 godiste ... i sada... vozim ga od 2014 godine... malo sam mu izmenio opremu.. npr imao wbreak kocnice.. kupio shimano komplet i stavio hidrauliku... zamenio tockove naravno jer na ovim starim nije mogao da se namontira disck...shimano XT nable, deore zadnji menjac prednji alivio.. bike je bio drecavo Zuto belo-crne boje... :) naravno da sam sve potegao u vezi nalazenja bajsa ali msm. da cu morati do ranog proleca da kupim novi ili polovan drugi bajs..
Mnogo sam ga dobro vozio, naucio sam ga samo tako... 20" 26 tockovi. Moje pitanje je : Da li zna neko ima li smisla kontaktiratu fabriku CUBE i pitati ih o informacijama za kupovinu barem istog rama, zasto rama.. zato sto na njemu nije bila hidraulika. Morao bih da menjam tockove i td i td... znam da postoji isto Cube Analog Disc ali :D :D nije ista boja bike, hocu bas Taaj.. :)
eto to sam hteo da proverim da li zna neko nesto o tim starim modelima, mogu li se naci negde u svetu ;) ili da trazim nesto slicnom njemu..
HVALA I PRIJATNO
  • 0

#252 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 19 December 2019 - 05:44 AM

Jedno pitanje za poznavaoce... da li vam je poznat Siga proizvodjac ramova? Koliko sam uspeo da nadjem na netu, radi se o manjem austrijskom proizvodjacu ali sem toga nisam nasao jos neke bitne informacije. Ima li neko ideju kakvih su im kvaliteta ramovi, alu i karbon, pre svega drumski?
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#253 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 23 December 2019 - 12:23 AM

 

 

 

Zanimljiv video na temu poređenja ultramodernog karbonskog drumskog bicikla sa karbonskim točkovima i elektronskom grupom, sa čeličnom specijalkom od kvalitetnih cevi sa downtube menjačima. Krajnji rezultati testa su ono što ustvari najviše govori u prilog tome koliko je zaista biciklistička industrija "evoluirala" u zadnjih 30 godina, a koliko nam se zapravo servira da jeste. 


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#254 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 23 December 2019 - 01:47 AM

Malo si se nesretno izrazio jer "biciklisticka industrija" jeste znacajno evoluirala, danas od karbona mogu da prave kakve god oblike zele bez zavarivanja. Sledeca evolucija je 3D stampanje metala sto se tice industrije. Drugo ja bih voleo da uporedjuju prave celicne bicikle sa svim komponentama od celika ukljucujuci pogon, nable, felne, sticnu sedista, lulu volana i volan, pedale, kljesta kocnica... Ovako porediti samo celicni ram sa vecinom delova od aluminijuma i nije neki test.


  • 1

#255 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 December 2019 - 01:54 AM

n2:hahaha

 

Jaoj opet ovi snimci, zabavno je sve to poređenje, i ja volim retro bajseve ali to je realno za muzeje i igranje iz hobija, skoro neupotrebljivo danas za ozbiljnu namenu. Poređenje sa modernim mašinama nema nikakvog smisla, to su toliko dva sveta da je suludo i neuporedivo, sadašnje mašine su superiorne u svakom pogledu i u svakom detaljčiću, sve je toliko napredovalo na bolje. Pa i taj minut razlike je ogroman, ali nebitno to, već gomila drugih stvari, bukvalno svaki delić bickla je bolji. I da nije karbon i dalje toliko skup, i aluminijum bi već bio penzionisan niko ga ne bi vozio, toliko je bolji karbon.

 

 

Is that a steel frame from 1988?
You might as well use it as an anchor weight

 

:D


  • 0

#256 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 23 December 2019 - 08:14 AM

Malo si se nesretno izrazio jer "biciklisticka industrija" jeste znacajno evoluirala, danas od karbona mogu da prave kakve god oblike zele bez zavarivanja. Sledeca evolucija je 3D stampanje metala sto se tice industrije. Drugo ja bih voleo da uporedjuju prave celicne bicikle sa svim komponentama od celika ukljucujuci pogon, nable, felne, sticnu sedista, lulu volana i volan, pedale, kljesta kocnica... Ovako porediti samo celicni ram sa vecinom delova od aluminijuma i nije neki test.



Zapravo sam se izrazio bas kako sam zeleo i kako mislim da treba.To sto danas prave cevi razlicitog oblika od karbona ne utice ni priblizno toliko na vozne karakteristike koliko proizvodjaci kroz marketing i reklamu to forsiraju. Pre samo 25 godina su se trke na TDF-u osvajale celicnim biciklima kojima su se postizale ogromne brzine na spustevima, koji su bili upravljivi, precizni i ostri kao japanske katane.
Ergonomski gledano, izum koji je doneo najveci evolutivni iskorak jeste upotreba samaraljki i dual pivot kocnice koje su umnogome poboljsale zaustavnu moc kocenja i bezbednost na biciklu. Sve ostalo sto su "izmislili" je vraski dobro ukomponovan marketing.

U celoj prici je meni npr. najzanimljivije to sto ljudi koji uglavnom podcenjuju i ismevaju upotrebnu moc celika za izradu ramova su uglavnom oni koji ili nemaju i nikada nisu vozili celicni trkacki bicikl, ili jesu ali od nekih cevi trecerazrednog kvaliteta. Oni koji imaju i karbonski, i aluminijumski i celicni bicikl od kvalitetnih cevi tipa npr Columbus SL su uglavnom oni koji na ovu temu imaju dosta umerenije misljenje....
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#257 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 23 December 2019 - 08:49 AM

Kada je tako dobar karbonski ram,sto ga onda ne preporucuju cikloputnici,nego i nas najpoznatiji cikloputnik Snezana Radojicic koristi Surly sa celicnim ramom. I na You tube sam gledao kako pucaju Al ramovi kao od sale a i plasticni (neki koji je hteo na spustu niz planinu da postigne svetski rekord), kada se koriste za vratolomije. Sta je sledece? Pa na motociklima se prica da nece postojati ram nego ce motor ujedno vrsiti ulogu rama. A na biciklima ce valjda sam covek da vrsi ulogu rama, u ruke i noge tocak i vozi Misko. O:)I za to ce ljudi debelo da placaju ,jer je to tako COOL!!!
 
Brzina,a rekreativac, cemu sve to. To je isto kada mi u makazice udje neki siljokuran sa 150 km/h. Zakasnice covek celih 3 sec. Savremeni svet (na celu sa USA) i marketing potpomognut trkama , moze u sve da ubedi ljude,ako treba i da se od tvrdog da ne kazem sta, moze dobiti rak,i ljudi ce poverovati. O:)


  • 0

#258 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 23 December 2019 - 09:10 AM

Zapravo sam se izrazio bas kako sam zeleo i kako mislim da treba.To sto danas prave cevi razlicitog oblika od karbona ne utice ni priblizno toliko na vozne karakteristike koliko proizvodjaci kroz marketing i reklamu to forsiraju. Pre samo 25 godina su se trke na TDF-u osvajale celicnim biciklima kojima su se postizale ogromne brzine na spustevima, koji su bili upravljivi, precizni i ostri kao japanske katane.
Ergonomski gledano, izum koji je doneo najveci evolutivni iskorak jeste upotreba samaraljki i dual pivot kocnice koje su umnogome poboljsale zaustavnu moc kocenja i bezbednost na biciklu. Sve ostalo sto su "izmislili" je vraski dobro ukomponovan marketing.

U celoj prici je meni npr. najzanimljivije to sto ljudi koji uglavnom podcenjuju i ismevaju upotrebnu moc celika za izradu ramova su uglavnom oni koji ili nemaju i nikada nisu vozili celicni trkacki bicikl, ili jesu ali od nekih cevi trecerazrednog kvaliteta. Oni koji imaju i karbonski, i aluminijumski i celicni bicikl od kvalitetnih cevi tipa npr Columbus SL su uglavnom oni koji na ovu temu imaju dosta umerenije misljenje....

 

Dual pivot drumske kočnice ne mogu pratiti krivudanje felne (pošto su samocentrirajuće, je li). Što je nezgodno ako pukne žbica u brzini, pa točak dobije osmicu - počeće da ga koče, možda i blokiraju, bez da to vozač kontroliše.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#259 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 23 December 2019 - 09:17 AM

Kada je tako dobar karbonski ram,sto ga onda ne preporucuju cikloputnici,nego i nas najpoznatiji cikloputnik Snezana Radojicic koristi Surly sa celicnim ramom. I na You tube sam gledao kako pucaju Al ramovi kao od sale a i plasticni (neki koji je hteo na spustu niz planinu da postigne svetski rekord), kada se koriste za vratolomije. Sta je sledece? Pa na motociklima se prica da nece postojati ram nego ce motor ujedno vrsiti ulogu rama. A na biciklima ce valjda sam covek da vrsi ulogu rama, u ruke i noge tocak i vozi Misko. O:)I za to ce ljudi debelo da placaju ,jer je to tako COOL!!!
 
Brzina,a rekreativac, cemu sve to. To je isto kada mi u makazice udje neki siljokuran sa 150 km/h. Zakasnice covek celih 3 sec. Savremeni svet (na celu sa USA) i marketing potpomognut trkama , moze u sve da ubedi ljude,ako treba i da se od tvrdog da ne kazem sta, moze dobiti rak,i ljudi ce poverovati. O:)

 

Svi ramovi pucaju - nije to do materijala, već do dizajna i izrade.

 

Što se moto industrije tiče - automobili već decenijama nemaju klasičnu šasiju, već cela karoserija nosi i tu ulogu - što je tehnički napredak jer se dobija lakša konstrukcija, sa bolje kontrolisanom deformacijom pri sudaru (radi amortizacije udaraca).

 

Kod motocikala ram još uvek postoji. Ne bi me čudilo da na onim sa oklopom (sportskih) izvedu nešto slično tome što su uradili na kolima. Što samo po sebi ne mora biti ništa loše.

 

Kod biciklističkih ramova, čelični se preporučuju za dalja putovanja ne zbog toga što su jači, već što su jednostavniji za popravke - tj. lakše se vare ako puknu iz bilo kojeg razloga (aluminijum ne zna baš svako da vari, treba i malo specifičnija oprema za to, a popravke karbona su pogotovo nezgodne).

 

Inače, po pitanju snage, izdržljivosti, dugotrajnosti, mislim da aluminijum nije ništa lošiji. OK, slani putevi (zimi) ga brže jedu ako je oštećena farba (mada zato ne rđaju od neslane vode, što je kod čelika slučaj).

 

Karbon je nezgodan iz razloga što se pukotine ne javljaju uvek sa spoljne strane, da se primete, već raslojavanje vlakana i slabljenje rama često krene iznutra, a onda kad pukne, to bude iznenada, bez najave. 


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#260 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 23 December 2019 - 01:23 PM

@Smasher   Bolje ti skini sve te aluminijumske delove sa svog "celicnog" bicikla i stavi prave celicne delove, i prave pedale sa korpicama umesto modernih clipless i skini samaraljke pa vozaj takav bicikl i onda pricaj. Ne znam koliko poboljsanje ocekujes u performansama ako zamenis samo ram!? Na biciklu se evolucija desava deo po deo skoro neprimetno ali sve ukupno kad uporedis danasnje moderne bicikle sa nekom pravom celicanom bez aluminijumskih delova razlika u performansama je ogromna.


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika