Jump to content


Fotografije

Materijali ramova - čelik, aluminijum, karbon


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
664 odgovora na ovu temu

#201 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 05 December 2017 - 06:06 PM

Znam odlično šta znači zamor materijala, ali ako deo pukne jer npr ima vazduha unutar tkanja, onda nije zamor nego greška u proizvodnji; ako 10 ramova pukne na istom mestu onda je loš projekat ili materijal, a ne zamor materijala....

 

Youtube testovi su besmisleni jer se ne zna koji im je bio cilj, koji su zaključci testa i da li je test ponavljan više puta


  • 1

#202 trista_cuda

trista_cuda
  • Members
  • PipPipPip
  • 135 posts
  • LocationBG

Postavljeno 05 December 2017 - 08:29 PM


  • 1

#203 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 05 December 2017 - 09:34 PM

Znam odlično šta znači zamor materijala, ali ako deo pukne jer npr ima vazduha unutar tkanja, onda nije zamor nego greška u proizvodnji; ako 10 ramova pukne na istom mestu onda je loš projekat ili materijal, a ne zamor materijala....

 

Youtube testovi su besmisleni jer se ne zna koji im je bio cilj, koji su zaključci testa i da li je test ponavljan više puta

 

Izem ga sad - nije šija neg' je vrat!  :)

 

Ako deo pukne posle 100.000 ciklusa jednakih, relativno malih opterećenja, pukao je usled zamora. Ako su testna opterećenja u rangu onoga što se može očekivati u upotrebi, reč je o delu koji je loše dizajniran, ili loše napravljen. Jedno ne isključuje drugo. Vazduh unutar tkanja spada u lošu izradu.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#204 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 05 December 2017 - 09:39 PM

Razlika je suštinska.

Ako pukne posle 1.000.000 ponavljanja na mestu gde bi po karakteristici materijala i izrade trebalo da pukne to jeste zamor materijala koji je očekivan ili preciznije koji se poklapa sa projektovanim radnim vekom.

Al ako 10 ramova puknu na istom mestu posle 1.000 ponavljanja onda je ili greška u projektu ili u izradi. Nije zamor.

 

Problem je što sa youtube testova mi ne znamo ništa osim da je ram pukao.


  • 2

#205 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 05 December 2017 - 09:52 PM

Razlika je suštinska.

Ako pukne posle 1.000.000 ponavljanja na mestu gde bi po karakteristici materijala i izrade trebalo da pukne to jeste zamor materijala koji je očekivan ili preciznije koji se poklapa sa projektovanim radnim vekom.

Al ako 10 ramova puknu na istom mestu posle 1.000 ponavljanja onda je ili greška u projektu ili u izradi. Nije zamor.

 

Problem je što sa youtube testova mi ne znamo ništa osim da je ram pukao.

 

Pucanje usled više cikličnih manjih opterećenja je definicija zamora materijala koliko znam. Uzroci mogu biti različiti, između ostalog i greška u izradi. I greška u projektu.

 

Dostizanje projektovanog veka je primer dobrog projekta i izrade.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#206 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 05 December 2017 - 10:26 PM

Zamor materijala je nešto s čim se računa u proizvodnji i trebalo bi da je predvidivo i računski odredivo pri projektovanju, a greška u izradi je greška a ne svojstvo materijala i ne može nikako podvesti pod isto.

Ako pukne spoj dve cevi na ramu sam od sebe radi se o zamoru materijala. Ako pukne pre vremena onda je do lošeg vara ili suviše tankih i/ili nedovoljno kvalitetnih cevi.


  • 3

#207 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 05 December 2017 - 10:26 PM

Druze ti nemas blage veze ustvari sta je zamor. Pava pokusava da ti objasni na plasticnom primeru, ali ti i dalje teras svoje.

 

Nije zamor ako pukne posle 100 ponavljanja, to je lose izradjen deo. Niko normalan ne projektuje deo tako da pukne posle 100 ili 1000 ciklusa usled zamora ukoliko se od dela trazi da izdrzi 100k ili milion ciklusa.

 

"Kako ne mos da razumes", cuveni Leja.


  • 2

#208 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 05 December 2017 - 10:55 PM

Tacno, ja sam imao isti stav za karbonske ramove. Kupio sam ram, nov nije polovan ali nema veze to i sada bi je jedino zao sto to ranije nisam uradio. Da je kruci jeste i to mnogo, od alu rama, da je sve tacno sto pricaju za njegove prednosti tacno je, ali najveca razlika se vidi u udobnosti samog bicikla. Poslednji ram sam isto koio nov tamo negde 2011te isto ovako kraj sezone pa post na model, prosao sa njim boga pitaj koliko km, Udraio sam kravu, paodao psi mi ulazili u prednji tocak, padao opet naravno i opet sam se odlucio za karbon ram. Pa koliko traje da traje. Pukne boze moj, kupicu drugi i idemo opet za iste pare :)
A promenio sam misljenje kada na brevetu nekom da li 400 ili 600 zaboravio sam, pitao drugara koji je vozio alu ram kao ja i te godine kupio giant karbonca. Do tada je vec imao sigurno jedno 2000km pod dupetom sa tim ramom. Reko vlado da li da uzimam tu plastiku, koja je razlika. Kaze u udobnosti je razlika ne o i zemlja. To mi je bilo dovoljno da kupim karbon ram. Sve na ovom svetu ima vek trajanja. I auto i kuca i 100 nekih cuda koje ili crknu ili im treba ulaganje da ne bi propali, a ovde se raspricalo 10 strana o jednom obicnom biciklu koji kosta koliko kosta. Ja gledam sa strane, da mi je ovo ne jedina, ali jedna od mojih zivotnih satisfakcija i ako moram jednom u 5-6 godina da se isprsim da bih imao sta zelim to cu uraditi. Bacamo u zivotu pare na mnogo vece gluposti ali na sitno, pa se ne primeti.

Definitivno su karbonski udobniji od alu ramova, a imam utisak da su poslednjih godina počeli baš da se posvećuju udobnosti. Generalno, ako pričamo o drumašima, moj utisak je da je poslednjih godina dosta jasna podela na aero ramove koji su namenjeni postizanju što boljih vremena i isključivo tome i udobnih ramova koji su okrenuti mnogo više rekreativcima i gde je pretvaranje W u brzinu sekundarno u odnosu na zadovoljstvo u vožnji.


  • 0

#209 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 06 December 2017 - 12:41 AM

Druze ti nemas blage veze ustvari sta je zamor. Pava pokusava da ti objasni na plasticnom primeru, ali ti i dalje teras svoje.

Nije zamor ako pukne posle 100 ponavljanja, to je lose izradjen deo. Niko normalan ne projektuje deo tako da pukne posle 100 ili 1000 ciklusa usled zamora ukoliko se od dela trazi da izdrzi 100k ili milion ciklusa.

"Kako ne mos da razumes", cuveni Leja.


kako se zove kad deo pukne posle 100.000 ciklusa opterecenja intenziteta daleko ispod granice da ga plasticno deformisu, ili pokidaju u jednom ciklusu?


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#210 Visal

Visal
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 190 posts

Postavljeno 02 June 2018 - 11:35 AM

Znam da je tema vezana za drumase, ali interesuje me prosecna razlika u tezini izmedju celicnih, alu i karbonskih ramova kod mtb. Zna li neko, bar okvirno?

Jos jedno pitanje, ima li neke bitne razlike u tezini izmedju brendiranih celicnih i no name celicnih ramova? 


  • 0

#211 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 02 June 2018 - 11:55 AM

Tesko je to uporedjivati ramove jer se razlikuju dosta u zavisnosti od klase rama. To isto vazi i za karbon, npr dva rama iste velicine od karbona mogu da se razlikuju i do pola kilograma. Evo sta mogu da ti kazem iz iskustva. Imao sam gianta XTC team koji je u to vreme bio medu jednim od najlaksih ramova  tog vremena, on je bio tezak 1470 gr. Posle toga sam kupio scotta iste velicine od karbona i on je tezio 970 gr.I on je spadao u jedan od laksih karbonskih ramova. Razlika nije mala. Ali opet dosta se razlikuju, u toj velicini karbonski ram moze da ima i 1500 gr. Koliko para toliko i muzike...


  • 0

#212 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 02 June 2018 - 12:30 PM

Jos jedna stvar je i koliko se dobija na tezini sa povecanem visine rama. Ako se dobro secam scott u velicini od 19 inc je imao 970 gr, a u velicini od 21 inca, 1200 gr. Otprilike 200 gr za jednu velicinu. Slicno je bilo i kod al, ali samo za vrhunske modele, kod jeftinijih je druga prica, dosta sara. Jos jedna stvar i giant i scott su imali istu visinu, ali je scott bio duzi. Tako da bi razlika bila i veca u tezini da su imali jednaku geometriju. 


  • 0

#213 Visal

Visal
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 190 posts

Postavljeno 02 June 2018 - 01:19 PM

Ok, hvala. Onda da lupim, neka bude od 0.5kg-1kg prosek kada bi se sve skupilo na gomilu... Znam da se verovatno za svaku velicinu rama ta razlika povecava kod ova 3 materijala. 

Mene je zanimalo samo okvirno, ugrubo. 


  • 0

#214 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 02 June 2018 - 04:45 PM

Uporno se priča samo o težini, a ne čini ona najveću razliku

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 2

#215 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 04 June 2018 - 10:09 PM

Koliko para toliko i muzike...

Čak i po ceni teško da se može predvideti - Fuji SL ram je 200-300 grama lakši nego neki Colnago, Pinarello ili Cipollini, a ne košta ni trećinu.
  • 0

#216 Tamoinazad

Tamoinazad
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 213 posts

Postavljeno 11 September 2018 - 09:42 AM

Kolege,koliko je ne/preporucljivo montirati prednji nosac tereta na karbonsku vilu,pricvrscivanje ne ide u rupe fabricke,nemam ih,nego obujmicama...
Ne mora biti neko veliko opterecenje u bisagama,ali me intrigira i plasi kako bi materijal reagovao na konstantan priliv tereta u jednu tacku...
Vidim da rade turing ramove od karbona sada
Ram je 2015...
Svaki komentar na temu dobrodosao
  • 0

#217 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 September 2018 - 10:01 AM

Kolege,koliko je ne/preporucljivo montirati prednji nosac tereta na karbonsku vilu,pricvrscivanje ne ide u rupe fabricke,nemam ih,nego obujmicama...
Ne mora biti neko veliko opterecenje u bisagama,ali me intrigira i plasi kako bi materijal reagovao na konstantan priliv tereta u jednu tacku...
Vidim da rade turing ramove od karbona sada
Ram je 2015...
Svaki komentar na temu dobrodosao

 

Ja to ne bih radio. Niti bih išao na turu sa karbonskim ramom. Razlozi su manje-više već rečeni (i) u ovoj temi.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#218 Tamoinazad

Tamoinazad
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 213 posts

Postavljeno 11 September 2018 - 10:40 AM

Ja to ne bih radio. Niti bih išao na turu sa karbonskim ramom. Razlozi su manje-više već rečeni (i) u ovoj temi.

I ja sam ga tako cenio,mislim da nebi izaslo na dobro.
Ram je alu,a vila karbon.
Do sada nista na nju nisam kacio.
  • 0

#219 mijat96

mijat96
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 251 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 20 January 2019 - 12:37 AM

Nisam nasao drugo mesto za pitanje, nadam se da nisam mnogo promasio. Na oglasima se pojavio ram koji me je zainteresovao. Trenutno imam Polar Mirage Pro, bele boje pa me verovatno zbog boje ovaj i privukao. Moj ram bih zamenio ovim uz sto manje novih delova za pocetak, samo ono sto ne nije kompaktibilno za oba rama. Trenutno na mom imam RS Toru 318, negde nadjoh da ce moci da se montira iako je ovaj scott za tarped vrat. Imam mavic tockove, sa shimano nablama m475, xct pogon sa cetvrtka patronom, hidraulika shimano kocnice m445.

https://www.2bike.rs...xl#.XEPA9lxKhPY


  • 0

#220 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14609 posts

Postavljeno 20 January 2019 - 02:14 AM

Ne vredi tih para i ne verujem da ces ista znacajno dobiti sa karbonskim ramom. Vozi taj koji imas i stedi pare za kompletan bicikl.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika